Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 16.07.2014 - 22:33
door Beware
Wat is er gebeurd met al deze vragen?
Wat zijn de antwoorden c.q. toezeggingen.
Ik heb zelf nog een verzoek voor de boordcomputer,nl het opnemen van remlichtjes in het display. In ACC stand weet nl. je niet wanneer je remlichten wel of niet oplichten en wat je achterligger dus ervaart.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 16.07.2014 - 22:52
door Paul
Kan je gewoon vanuit gaan dat die het doen, zodra je afremt gaat het al branden.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 16.07.2014 - 23:39
door Beware
Dat is nou net het probleem. Je weet niet wanneer hij wat inhoudt of afremt met de elektromotor of afremt met de remmen.
Het gaat mij erom dat ik inzicht krijg in wat mijn achterrligger ziet.
Te veel remmen kan zeer irritant zijn.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 16.07.2014 - 23:43
door RichieB
Je achterligger ziet dat je vertraagd. Niet doen dus, gewoon gas erop houden.
Power schakeling in stand gaspedaal
Geplaatst: 24.07.2014 - 12:11
door Dick D6 AWD
Beste mede rijders,
Ik vraag me af of het mogelijk is om de powermodus automatisch in te laten komen bij bv. 80% van het gevraagde vermogen.
Voorbeeld: inhalen op de powerstand is een waar genot maar je moet wel eerst de powerstand inschakelen. Het zou volgens mij ook nog brandstof schelen als er een software aanpassing komt in de gasstand van het pedaal dat bij forse vermogensvraag de powermodus tijdelijk wordt ingeschakeld.
Wellicht kan Volvo hier iets in betekenen en anders een van de tuners??
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 24.07.2014 - 12:24
door rsnhakan
Zo veel mensen zo veel wensen.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 24.07.2014 - 14:09
door RichieB
Je bedoelt een soort mega-kickdown die ook meteen de power modus inschakelt? Lijkt me vrij gevaarlijk, dat je auto opeens onder kont vandaan wegschiet.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 24.07.2014 - 14:12
door Ben
Rocket tuning !
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 24.07.2014 - 14:23
door Walter
zoiets:
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 24.07.2014 - 19:09
door RoaldH
Dick D6 AWD schreef:
Beste mede rijders,
Ik vraag me af of het mogelijk is om de powermodus automatisch in te laten komen bij bv. 80% van het gevraagde vermogen.
Voorbeeld: inhalen op de powerstand is een waar genot maar je moet wel eerst de powerstand inschakelen. Het zou volgens mij ook nog brandstof schelen als er een software aanpassing komt in de gasstand van het pedaal dat bij forse vermogensvraag de powermodus tijdelijk wordt ingeschakeld.
Wellicht kan Volvo hier iets in betekenen en anders een van de tuners??
Je zou Polestar kunnen overwegen. De mapping in Hybrid/AWD is dan pittiger en niet meer geknepen.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 18:20
door Nutcaze
Verzoek tot aanpassing:
als je de auto in Pure modus hebt staan en de GT in neutraal en het stoplicht springt op groen en je geeft gas even vergetend dat ie nog in neutraal staat dan springt de diesel volledig nutteloos aan.
Vraag:
Wat betekent nou de tijdelijke beperking in hybridesysteem, was toevallig vandaag bij de dealer maar kreeg daar weer een niet bevredigend antwoord. Er zit totaal geen logica in.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 18:28
door Paul
Je kan toch gewoon hem in zijn D laten staan?
En Beperking zoek even hier, want we hebben er echt heel wat topics over.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 18:55
door Nutcaze
Ja maar ik sta regelmatig voor stoplichten die 2+ minuten op rood blijven staan. Dan is het lekkerder om 'm in D te zetten dan continu rempedaal intrappen (met ook wat extra kracht om te zorgen dat het kruipgedrag er niet is (dus geen stroomverbruik)). Los daarvan: wat is het nut om de diesel aan te laten staan....hij gaat toch niet vooruit.
Paul schreef:
Je kan toch gewoon hem in zijn D laten staan?
Klopt, maar ik heb nog steeds nooit een goed, bevredigend antwoord gehad wat ik enigszins logisch vind overkomen. Het beste antwoord wat ik heb gekregen is het reinigen van dat roetfilter maar daarbij kreeg ik dan in eerste instantie te horen dat dat met een km of 5 wel gebeurd zou moeten zijn. Iets wat bij mij niet opgaat want als ie eenmaal niet op elektriciteit wil rijden doet ie dat gewoon niet. Ook niet na 30 km. Of na het uitzetten en opnieuw aanzetten. Toen was dat goed mogelijk en wisten ze niet hoe lang het duurde. Auto bepaalt dat zelf. Daarnaast is het vreemd dat ie het vaak doet als ik net een stuk op diesel heb gereden. In dat stuk had ie dan juist mooi dat roetfilter schoon kunnen maken.
Bovendien dacht ik ooit gelezen te hebben dat hier een aparte melding voor is maar dat weet ik niet zeker.
Paul schreef:
En Beperking zoek even hier, want we hebben er echt heel wat topics over.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 20:45
door rsnhakan
Als je ACC hebt, hoef je de pedalen niet eens te bedienen. Ook niet als je als eerste bent bij een stoplicht. Lees het tips en trucs topic maar eens door.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 20:45
door RichieB
Nutcaze schreef:
Los daarvan: wat is het nut om de diesel aan te laten staan....hij gaat toch niet vooruit.
Wat is dan je voorstel wat er moet gebeuren als je op z'n staat in Pure en je drukt het gaspedaal in? Dat de motor aanslaat en je niet vooruit gaat geeft het gewenste effect: je controleert de stand van de pook.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 25.07.2014 - 21:36
door IkeV70
Ik zie de tijdelijke beperking hybride systeem bijna nooit. Wel eens gezien, maar de laatste x is al maanden geleden.
Ik rij 500 a 1000 km per week.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 26.07.2014 - 07:51
door Paul
Klopt dat doet hij 1 keer in de 10.000km ofzo en dan de gehele rit, dus of de rit 5 km is of 270km (dat had ik).
Beetje zonde van mijn diesel en mijn gemiddelde verbruik.
Over N/D ik denk dat het sneller is om je burgermeester te vragen groene zones in te stellen. 2 minuten wachten is toch niet van deze tijd!
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 26.07.2014 - 16:08
door Nutcaze
Ik heb er nog geen 19000 op zitten en heb het al een keer of 10 gehad. M'n compagnon heeft dezelfde auto, iets meer kilometers en heeft het nog nooit gezien.
En gaat nog niet eens om een rit. Als ik de auto na 10 km volledig uitzet (knop drukken, sleutel er uit, deur open) en 'm daarna weer start weigert ie nog steeds.
Vind ik ook Maar goed, bij het spoor kan het in een slecht geval oplopen tot 10 minuten....niet overdreven. Blijft een feit dat ik 't volslagen nutteloos vind dat die D5 aanspringt...auto zou, zeker in Pure, toch zo efficient mogelijk moeten rijden. En het lijkt me dan toch niet zo heel moeilijk te bedenken dat het aanzwengelen van die diesel geen enkel nut heeft.
Paul schreef:
Klopt dat doet hij 1 keer in de 10.000km ofzo en dan de gehele rit, dus of de rit 5 km is of 270km (dat had ik).
Beetje zonde van mijn diesel en mijn gemiddelde verbruik.
Over N/D ik denk dat het sneller is om je burgermeester te vragen groene zones in te stellen. 2 minuten wachten is toch niet van deze tijd!
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 26.07.2014 - 16:54
door Paul
Nee maar als jij in zijn vrij gas gaat geven is het toch heel logisch dat hij dat met de diesel doet?
De elektro motor is of voorruit, of achteruit en heeft geen vrij waar je toeren kan maken volgens mij.
Verder klopt het ook dat als je de auto uit zet hij daarna het weer doet. Wacht je uurtje of langer dan doet hij het gewoon weer.
En oprecht, we hebben hier een heel topic over.
Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)
Geplaatst: 26.07.2014 - 17:05
door Nutcaze
Tja zal dan wel aan m'n programmeursachtergrond liggen dan maar als ik 't zou maken zou ik zeggen:
als neutraal en pure (of eigenlijk zelfs in geen enkele stand) en gaspedaal wordt ingedrukt dan gebeurt er niks. Want het heeft toch geen enkel nut. Enige nut is herrie maken en brandstof verspillen, iets waar de pure-stand m.i. niet voor is gemaakt. Maar goed dat zal mijn mening zijn.
Klopt ik heb er veel over gelezen maar dat betekent niet dat ik een duidelijk antwoord heb. Bij Volvo weten ze het zelf simpelweg ook niet blijkbaar (en dat vind ik vreemd), dat is me wel duidelijk geworden.
Paul schreef:
Nee maar als jij in zijn vrij gas gaat geven is het toch heel logisch dat hij dat met de diesel doet?
De elektro motor is of voorruit, of achteruit en heeft geen vrij waar je toeren kan maken volgens mij.
Verder klopt het ook dat als je de auto uit zet hij daarna het weer doet. Wacht je uurtje of langer dan doet hij het gewoon weer.
En oprecht, we hebben hier een heel topic over.