Pagina 7 van 7
Re: De Funky review
Geplaatst: 13.01.2015 - 20:22
door jp-v60
gewoon de save stand indrukken boven de 20 km en dan doet de auto wat jij omschrijft. ( gaat alleen bijladen onder de 20 km )
Re: De Funky review
Geplaatst: 14.01.2015 - 09:15
door Pil
Mi moet het in de software aanpasbaar zijn. Knopjes zijn geen ouderwetse schakelaars maar geven een puls. Dan moet het toch mogelijk zijn om het zo te programmeren dat 1x indrukken van saveknop laden tot bv 40km is, 2s drukken 20km en 3x drukken 10km. Zo ook bij hybride. 1x drukken basisstand zoals nu. 2x drukken verlaagt snelheid tot waar electromotor mee doet tot 100km/h en 3x drukken tot 80km/h. Nadeel van truckjes van nu mbv save en AWD is dat de motor niet afslaat bij gas los en voor stoplicht.
Re: De Funky review
Geplaatst: 14.01.2015 - 09:55
door rsnhakan
Zo veel mensen, zo veel wensen

Re: De Funky review
Geplaatst: 14.01.2015 - 11:23
door RoaldH
Pil schreef:
Mi moet het in de software aanpasbaar zijn. Knopjes zijn geen ouderwetse schakelaars maar geven een puls. Dan moet het toch mogelijk zijn om het zo te programmeren dat 1x indrukken van saveknop laden tot bv 40km is, 2s drukken 20km en 3x drukken 10km. Zo ook bij hybride. 1x drukken basisstand zoals nu. 2x drukken verlaagt snelheid tot waar electromotor mee doet tot 100km/h en 3x drukken tot 80km/h. Nadeel van truckjes van nu mbv save en AWD is dat de motor niet afslaat bij gas los en voor stoplicht.
Een hogere range voor save is handig. Ik heb maar eens de proef op de som genomen en met een volle accu (na 10m rijden van 50 -> 45km) in de save stand naar het werk gereden. Die 45km range houdt inderdaad stand. Bij stilstand of langzaam rijden, slaat de motor af en kun je als een soort hybride coasten. Het nadeel is het hogere verbruik als de motor aanslaat (waarschijnlijk om de batterijen weer naar de instellingswaarde om te laden). Maar die energiestromen zie je niet op het display in sensus.
@SF: je zou kunnen overwegen op de "snelweg" in save te rijden of in de handmatige hybrid modus, om zo voldoende elektrische kilometers over te houden voor de binnenstad.
Re: De Funky review
Geplaatst: 14.01.2015 - 11:29
door RichieB
Bij Volvo (en andere grote merken) is de user interface en gebruikerservaring erg belangrijk. Ze gaan echt niet zomaar de functies van de knoppen aanpassen alleen maar omdat het kan.
Re: De Funky review
Geplaatst: 14.01.2015 - 11:36
door dirkjanw
Dus dan wordt het toch tijd voor een custom-firmware-voor-de-PIH topic op XDA

Re: De Funky review
Geplaatst: 18.01.2015 - 15:10
door Paul
Kijk deze meneer heeft het begrepen, voor de korte stukjes de fiets!
En langere stukken de 550D

Re: De Funky review
Geplaatst: 18.01.2015 - 15:20
door lint
Deze combinatie is pas echt milieuvriendelijk

Re: De Funky review
Geplaatst: 18.01.2015 - 15:49
door MacDeluxe

wat een combinatie! Wel vette bak zeg

Re: De Funky review
Geplaatst: 18.01.2015 - 18:22
door s60magic
Of hij vertrouwd zin eigen auto niet, en heeft daarom zijn fiets bij zich