Doe maar zaken met de Chinezen en alles komt goed. Kijk maar naar Volvo.

maar pas na 87km?edraket schreef: Dat is normaal. Dit systeem werkt met verschilmetingen. Dus als er een verschil optreedt tov de vorige situatie (wisselen van banden bijvoorbeeld) zal er dus een melding komen. Opnieuw calibreren verhelpt dat. Je zult dit met elke bandenwissel krijgen vermoed ik zo.
Beter zo dan een systeem met losse sensoren in de wielen!
Via menu Mycarlint schreef: Kalibreren is dat iets dat je zelf kan doen of moet de dealer dat voor je doen?
Ik heb my2015, wellicht zit daar het verschil? Ik weet dat het ergens rond die tijd verplicht is geworden om een bandenspanningscontrolesysteem aan board te hebben. Het kan zijn dat Volvo vanaf dat moment op het passieve systeem is overgestapt? Van wanneer is jouw auto?D5R-Design schreef: Hoi Ed ik weet niet wat jij voor een V70 hebt maar bij mijn zitten er gewoon sensoren in de velg...
En kan uit ervaring vertellen dat 10km genoeg is om een 235/40-19 te slopen...
Dank u wel maar na mijn wielenwissel heb ik dat aangevinkt en er is nog niets veranderd. Misschien moet ik een langere rit maken om het systeem te kalibreren.Hans oet Twent schreef:Via menu Mycarlint schreef: Kalibreren is dat iets dat je zelf kan doen of moet de dealer dat voor je doen?
Mooi dat je niets merkt dan is alles oké. Op Mycar kalibreren aanvinken en een stukje gaan rijden. Gebeurt er verder niets, dan is het goed.lint schreef:Dank u wel maar na mijn wielenwissel heb ik dat aangevinkt en er is nog niets veranderd. Misschien moet ik een langere rit maken om het systeem te kalibreren.Hans oet Twent schreef:Via menu Mycarlint schreef: Kalibreren is dat iets dat je zelf kan doen of moet de dealer dat voor je doen?
Mijn 09 XC60 kan ik nog gewoon aan of uitvinken qua TPMS, in de zomer op 19" heb ik sensoren 17" in de winter niet en dan haal ik het vinkje weg in de BC.Millimetervreter. schreef: Krijg je denk ik wel een foutmelding....