Na mijn witte V50 D5 die de meeste wel kennen ben ik in 2011 gaan rijden in een V70 waarbij ik weinig gevoel bij had.
Het was mijn werkpaard en meer niet, voor al die waardeloze Giltronic zorgde er voor dat ik geen fun gedeelte kon terug vinden in deze auto.
Gezien de vele opties en de vele file kilometer ben ik 4 jaar met deze auto blijven rijden, ook de crisis die bij mijn toesloeg vond ik het niet gepast om een andere auto te kopen.(heb liever het geld achter de hand dan geïnvesteerd in een auto)
Sinds vorig jaar zomer gaat het gelukkig weer berg op en lukken veel nieuwe projecten.
Dus ben ik na de zomer maar eens gaan kijken voor een nieuw werkpaard de grijze muis had ondertussen 261Dkm gelopen en dat was niet geheel vlekkeloos verlopen, gezien de veranderingen in mijn werk werden de eisen iets bij gesteld.
Mijn oog was gevallen voor een nieuwe Skoda SuperB combi. Helaas wat een vreselijke teleurstelling is die auto als je uit een Volvo V70 komt. na de 2de proefrit vond ik mijn oude V70 fijner rijden als die Tjech..
En dan komt zo een ding ook nog eens op een slordige 50.000 euro plus uit..
iets in mijn hoofd zie dat dat geen goede optie was.
Dus een illusie armer en een ervaring rijker.
Voor een nieuwe V70 had ik geen budget dus maar eens rond kijken voor een jong gebruikte.
1 ding stond vast het moest een D4 met en 8traps automaat worden om niet weer opgezadeld te worden met dat stuk verdriet wat Volvo een geartronic 6 noemt.
Wat wel opvalt als je gaat kijken voor jong gebruikt dat hier in Nederland maar weinig dikke auto's staan.
Aangezien mijn oude V70 echt full opties was wist ik dat ik concessies moest doen, gelukkig zijn er hier in Nederland een aantal handelaren die hele jonge Volvo naar Nederland halen.
Met mooie prijzen een leuke uitvoeringen.
Dus maar eens kijken in Urk of beter gezegd op Urk??? rare jongens die urkers dit bedrijf zit gewoon in de polder dus dat op snap ik niet.
Helaas hadden deze 2 geen parkeerverwarming een nivoregeling.
Wel heel veel andere opties waar van de prijs de beste was, dus de knop doorgehakt.
Hierbij de specs:
V70 bouwjaar 2015 mei.
Summum D4 met 8 traps automaat.
nog geen 4000km gelopen ex duitser.
Xenium paket
Sicherheits- komfort paket
Laderaum paket
Winter paket
Fahrer assistanz paket
Sorry ex duitser.
Donker glas vanaf B stijl
kopsteunen achter omklap knopje????
stuurbekrachtiging instelbaar?????
Chrome dakreling
noodwiel
Is standaard geleverd met Magni 18 inch gewisseld voor 19 inch Bor velgen
Achterspoiler
trekhaak afneembaar
Door de witte kleur, donkerglas, achterspoiler een de donkere 19 inch wielen een eyecatcher vindt ik.
Iin de opvolgende berichte zal ik verder vertellen wat ik al veranderd heb aan de auto en wat eventueel nog gaat gebeuren moet nu nodig aan het werk om dit hok te kunnen betalen.
mijn V50 D5 Heico

mijn grijze muis V70 D5 Summum

mijn nieuwe V70 D4 Summum