Poll: Welke problemen heb jij met je V60 PIH?
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Het gebeurd direct bij het starten dat je niet elektrisch kan rijden. Als je de auto dan een paar minuten uitzet kan dit weer gewoon, gebeurt af en toe bij mij.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijne start sinds de laatste service soms niet. Dat je hem in zijn achteruit zet, camera aan gaat je naar achteren rijdt dan weer voorruit wil en tot de conclusie komt dat je hele instrumentenpaneel leeg is. Weer in P start knop en weer gaan.
Ik dacht eerst dat ik foutje maakte, maar na drie jaar dit opeens vijf keer in twee weken gehad te hebben twijfel ik nu aan de auto en niet aan mezelf haha
Ik dacht eerst dat ik foutje maakte, maar na drie jaar dit opeens vijf keer in twee weken gehad te hebben twijfel ik nu aan de auto en niet aan mezelf haha
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Sinds een paar dagen heb ik een duidelijke brom in het ventilatorsysteem. Als ik de blower harder zet wordt het zeer duidelijk tot heel luid.
Heeft iemand dit wel eens gehad? Kan het rommel in het interieurfilter zijn of het filter zelf dat niet goed is of zit?
Heeft iemand dit wel eens gehad? Kan het rommel in het interieurfilter zijn of het filter zelf dat niet goed is of zit?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Yep, vriendje van me, zit van alles nieuw in, nog steeds hetzelfde...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dat klinkt niet goed... Ben benieuwd of ze het bij mij vinden. Afspraak pas over meer dan een week mogelijk.Paul schreef: Yep, vriendje van me, zit van alles nieuw in, nog steeds hetzelfde...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Die Aircopomp was vernieuwd, maar dat hielp in elk geval niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Als ik de airco uit heb, de bromt het ook. Dus die hoeven ze niet te vervangen. Ik blijf nog hopen op een vuiltje of en kapot interieurfilter of zo...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
een soortgelijke brom had ik ook: een blaadje in de fan van de ventilator. Ik heb het zelf kunnen oplossen. ruitenwissers er af en de kunststoffen plaat onder de ruit demonteren. De fan is dan te zien en het blaadje eruit en klaar.
Blijkbaar hebben ze in Zweden geen herfst.... blaadjes in de fan, heel veel blaadjes, zaadjes etc. bij de scharnieren van de motorkap.
Blijkbaar hebben ze in Zweden geen herfst.... blaadjes in de fan, heel veel blaadjes, zaadjes etc. bij de scharnieren van de motorkap.
V60 PIH (2013)
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dank voor de tip! Ga ik zeker proberen. Scheelt weer veel tijd kwijt door een bezoek aan de dealer.Marelli schreef: een soortgelijke brom had ik ook: een blaadje in de fan van de ventilator. Ik heb het zelf kunnen oplossen. ruitenwissers er af en de kunststoffen plaat onder de ruit demonteren. De fan is dan te zien en het blaadje eruit en klaar.
Blijkbaar hebben ze in Zweden geen herfst.... blaadjes in de fan, heel veel blaadjes, zaadjes etc. bij de scharnieren van de motorkap.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Het is gelukt! Demontage was nog wel een klus; er moet best veel los worden gemaakt. Zelfs zo'n beugel over de schokdemper-bevestigingen heen.jvov60 schreef:Dank voor de tip! Ga ik zeker proberen. Scheelt weer veel tijd kwijt door een bezoek aan de dealer.Marelli schreef: een soortgelijke brom had ik ook: een blaadje in de fan van de ventilator. Ik heb het zelf kunnen oplossen. ruitenwissers er af en de kunststoffen plaat onder de ruit demonteren. De fan is dan te zien en het blaadje eruit en klaar.
Blijkbaar hebben ze in Zweden geen herfst.... blaadjes in de fan, heel veel blaadjes, zaadjes etc. bij de scharnieren van de motorkap.
Inderdaad zat er bij mij aan de rand (niet eens in de ventilator) ook een blaadje. Dit heb ik verwijderd en nu lijkt de brom weg te zijn.
Ik heb ook direct de naden aan de zijkant van de kunststof plaat beter afgedekt met dubbelzijdige tape. Daar zitten grote kieren waar bij mij het blaadje tussen zat.
Overigens is de motorruimte van de V60 sowieso niet zo mooi afgedicht. Bij MB, BMW en Audi zijn bijvoorbeeld de bovenkanten van de koplampen ook afgedicht met rubberen strippen bij de aansluitingen op de motorkap. Deze V60 heeft dat niet. De motorruimte is dan ook redelijk vies.
@Marelli nogmaals bedankt voor de tip!
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Keyless defect. Eerst zou antenne in rechter voorportier vervangen worden. Nu moeten ook alle 4 de handgrepen worden vervangen. Auto 2 dagen bij de dealer.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
En wat kost dat grapje?DriverV60 schreef: Keyless defect. Eerst zou antenne in rechter voorportier vervangen worden. Nu moeten ook alle 4 de handgrepen worden vervangen. Auto 2 dagen bij de dealer.
(de mijne gaat volgende week voor dezelfde reparatie)
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijne staat er nu voor de 4de keer voor die Keyless, 2 keer geleden hadden ze die dingen opnieuw ingeplugd en werkte het weer. Vervolgens had mijn auto al die andere issues, deed hij het sindsdien niet, dealer heeft het druk dus kon 4 weken genieten van geen keyless, breng ik hem maandag bij de dealer... je raadt het nooit.... Werkt het weer....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ik ga vrijdag voor het euvel aan mijn linkervoordeur. Bij wordt gelijk de kabelboom van de deur vervangen want daar schijnt het in te zitten. Dan kun je dit soort storingen idd krijgen....soms wel en soms werkt het niet....succes.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben vooral benieuwd of ze gaan bellen als ze 500 euro per deur gaan vragen... Als dat echt de kosten zouden gaan zijn, hou ik de auto als Keyless Starten. Inmiddels toch aangewend, maar ja vond dat het niet echt hoorde bij een auto van 72k en 3 jaar oud met 80.000km.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Blijft bijzonder, de mijne is 7 jaar oud, heeft 152k gelopen en heeft nooit problemen met keyless go.
Sterker nog, de auto heeft in de bijna vier jaar dat we hem hebben geen slag verkeerd gedaan, top ding!
Sterker nog, de auto heeft in de bijna vier jaar dat we hem hebben geen slag verkeerd gedaan, top ding!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Ja, maar dan heb jij zeker een échte Volvo.diesel01 schreef: Blijft bijzonder, de mijne is 7 jaar oud, heeft 152k gelopen en heeft nooit problemen met keyless go.
Sterker nog, de auto heeft in de bijna vier jaar dat we hem hebben geen slag verkeerd gedaan, top ding!

Bij mij doet links voor het niet meer, linksachter en achter soms en rechts over het algemeen wel.
Mijn V60 is de laatste tijd ook regelmatig de sleutel kwijt, terwijl ik dacht dat dat toch écht een eigenschap is waarop ik zelf het alleenrecht heb.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:
