Poll: Welke problemen heb jij met je V60 PIH?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Ik lees hier zoveel problemen met de V60 PIH, en heb zelf sinds ik er 4 maanden in rijd, ook aardig wat gehad.
Vandaar mijn idee om hier eens een poll te beginnen.
Weet niet of dit makkelijk aan te vullen is, maar ik ben benieuwd welke problemen met heeft met deze auto, en vooral: hoeveel mensen dit hebben.

Mocht ik de poll niet handig/slim hebben aangemaakt: laat weten hoe het beter kan!
Heb je aanvullingen: zet ze hieronder, dan vul ik aan.
Laatst gewijzigd door stoerebink op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik mis "geen problemen"
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 785
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Ho, ho, een stuk of 125 V60's (werd mij verteld bij de informatieavond bij Volvo in Beesd) hebben een probleem gehad met de stekker die de auto aansluit op de grote 11,2 KW accu.
Daarin zitten ook 2 kleine pinnetjes die soms terugschuiven in de stekker, waardoor er geen communicatie meer is en dan houdt alles op.
Dat was duidelijk een productiefout van LG of een andere toeleverancier, maar daar hebben een aantal eigenaars wel last gehad.
Mijn auto was een aantal weken in reparatie.

Nog een nare eigenschap: het verbruik op diesel is zo'n 6 á 7 l/100km
De navigatie zegt: rechtsaf slaan, pauze, na 200 meter ipv Na 200 meter rechtsaf slaan.
De navigatie geeft niet de geldende maximum snelheid aan.
Die juffrouw moet op taalles.

Uiteindelijk, ja, de V60 PIH heeft zonder meer last van kinderziektes.
Ik hou ondertussen toch echt wel van de auto.
Karakter, zo je wilt een kind dat bevattelijk is.
Mijn Volvo, mijn V60.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb geen van de problemen genoemd in de poll.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Ik heb hier nog een uitdraai liggen van 4 kantjes waarbij wordt opgesomd dat zo ongeveer de gehele electrische aandrijflijn incl. accureparatie en computers is vervangen. De auto viel tijdens het elektrisch rijden volledig uit met een hoop geratel en geen stuur- rembekrachtiging meer. Voelde niet zo fijn overigens.

Wel keurig opgelost.
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

DAB+ valt weg
Al twee keer laten staan met de boodschap elc.systeem niet beschikbaar probeer na 60 sec.nogmaals. Auto gaat het dan niet meer doen, 1x wegegsleept en na drie dagen terug gekregen en auto accu vervangen. Tweede keer - pool los getrokken (ANWB) en software update gekregen.
Check engine lampje regelmatig ongeveer eens per week.
Leer zit als een flapdrol op de stoelen.

Wordt niet of zeer slecht door de dealer op de hoogte gehouden, alleen na reageren van mijn kant gebeurt er iets
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik vind 'belachelijke bandenslijtage' niet echt objectief. Het is een zware auto waarbij ook bandenmerk, -type en rijstijl een nogal belangrijke rol spelen. Aspecten waar je Volvo niet op af kan rekenen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

OGA244 schreef: Ik mis "geen problemen"
+1

Wij hebben er al 165.000 km op zitten en ik herken géén van bovenstaande problemen. En vwb bandenslijtage, Walter heeft gelijk. Wij rijden meer dan 60k op een set banden en ja wij hebben ook een PIH.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En kraken van de buitenspiegels bij het uitklappen?
Daar kan soms een beetje troep tussen zitten, straat zand bijv.
Ik hoor mijn spiegels ook wanneer die uitklappen, dat als "probleem" zien... :-/
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Keyless entry defecten ben je vergeten, die zal ook heel hoog scoren
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Cruzy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21.08.2015 - 17:03

Jaromir schreef: Keyless entry defecten ben je vergeten, die zal ook heel hoog scoren
Exact. Dat had ik na een paar maanden al.

En dat mijn wagen al sinds dag 1 iets naar rechts trekt. Meerdere keren uitgelijnd, bandenwissel, het heeft allemaal niet geholpen.
Nu een jaar oud. Dealer wil niet uitlijnen, want de banden zouden aan vervanging toe zijn met 3,5 mm resterend profiel. Dan moeten ze het "straks" weer gaan uitlijnen en daarom willen ze er nu niet aan beginnen.
Voor mij onzin, want daar doe ik nog wel een half jaar mee, rij dus nog zeker een half jaar met een wagen die naar rechts trekt :(
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Hier:

Keyless bereik zeer gering of doet het pas na meerdere pogingen.
Banden: Auto stond op fabrieks uitlijning, maar de michelins waren na 25k km kaal.
Normaal doe ik 60-70k km met een set. Met auto's van rond de 1670kg.

Nu na uitlijning met zo min mogelijk uit/toespoor (de min. tolerantie v.d. fabriek) is het beter.
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Keyless systemen zijn al ruim 15 jaar lang een bron van ellende bij alle autofabrikanten. Ik zou die troep gewoon niet meer bestellen op een auto, temeer daar de diefstalgevoeligheid significant toeneemt. Banden: ik heb 50dkm gedaan met vier Conti's. Ondanks dat ik me niet houd aan de hoge 'eco' bandenspannings die Volvo voorschrijft (ik rij op 2.3 i.p.v. 2.8 bar) waren ze toch alle vier in het midden versleten, niet op de buitenranden. De spanning wat lager houden helpt dus wellicht.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

2.3 bar ? Bij een zware auto zoals een V60 PIH? Succes!

M.i. rijdt de auto het lekkerst op 2.9/3 bar.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Skibs schreef: Keyless systemen zijn al ruim 15 jaar lang een bron van ellende bij alle autofabrikanten. Ik zou die troep gewoon niet meer bestellen op een auto, temeer daar de diefstalgevoeligheid significant toeneemt. Banden: ik heb 50dkm gedaan met vier Conti's. Ondanks dat ik me niet houd aan de hoge 'eco' bandenspannings die Volvo voorschrijft (ik rij op 2.3 i.p.v. 2.8 bar) waren ze toch alle vier in het midden versleten, niet op de buitenranden. De spanning wat lager houden helpt dus wellicht.
Klopt. voor het beter laten uitlijnen sleten ze gewoonweg scheef af.
Nu met goede uitlijning slijten ze recht. Maar nu met hooguit 2.6 bar. hooguit. Want anders slijten ze in het midden.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Walter schreef: Ik vind 'belachelijke bandenslijtage' niet echt objectief. Het is een zware auto waarbij ook bandenmerk, -type en rijstijl een nogal belangrijke rol spelen. Aspecten waar je Volvo niet op af kan rekenen
Het is duidelijk een minpunt van de auto, deze auto vreet rubber heeft niets met gewicht te maken. Mijn vorige auto was een ML die 2200 kilo weegt en hierbij reed ik bijna 70.000 km op een setje en bij de V60 mag ik blij zijn met 30.000 km. Zelfde rijstijl en zelfde merk banden.
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 785
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Bandenslijtage wordt door mijn garage genoemd als opvallend voor de V60 PIH t.o.v. de gewone V60
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Bandenslijtage is wel degelijk een probleem bij de V60 PIH. Ook de bandenboer zegt veel V60 PIH-en regelmatig en snel terug te zien.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de twee motoren die bij in werking treden onderweg niet altijd perfect dezelfde snelheid en kracht leveren.
Zelf rijd ik ook 60.000 op een set zomerbanden. Lange afstanden en snelweg vooral. Natuurlijk geen 4WD en Power aan...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

jvov60 schreef: Zelf rijd ik ook 60.000 op een set zomerbanden. Lange afstanden en snelweg vooral. Natuurlijk geen 4WD en Power aan...
Wij rijden 90% van een rit in de stand AWD. Zo af en toe Power.

Pure wordt gebruikt om tot 10 km accu actieradius te rijden en om de laatste 10 km elektrisch te rijden.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik heb nu 70.000km gereden en heb nog geen nieuwe banden eronder. Moet wel zeggen dat ik ook 20.000km met winterbanden heb gereden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”