Ik lees hier zoveel problemen met de V60 PIH, en heb zelf sinds ik er 4 maanden in rijd, ook aardig wat gehad.
Vandaar mijn idee om hier eens een poll te beginnen.
Weet niet of dit makkelijk aan te vullen is, maar ik ben benieuwd welke problemen met heeft met deze auto, en vooral: hoeveel mensen dit hebben.
Mocht ik de poll niet handig/slim hebben aangemaakt: laat weten hoe het beter kan!
Heb je aanvullingen: zet ze hieronder, dan vul ik aan.
Poll: Welke problemen heb jij met je V60 PIH?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07
Laatst gewijzigd door stoerebink op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Ho, ho, een stuk of 125 V60's (werd mij verteld bij de informatieavond bij Volvo in Beesd) hebben een probleem gehad met de stekker die de auto aansluit op de grote 11,2 KW accu.
Daarin zitten ook 2 kleine pinnetjes die soms terugschuiven in de stekker, waardoor er geen communicatie meer is en dan houdt alles op.
Dat was duidelijk een productiefout van LG of een andere toeleverancier, maar daar hebben een aantal eigenaars wel last gehad.
Mijn auto was een aantal weken in reparatie.
Nog een nare eigenschap: het verbruik op diesel is zo'n 6 á 7 l/100km
De navigatie zegt: rechtsaf slaan, pauze, na 200 meter ipv Na 200 meter rechtsaf slaan.
De navigatie geeft niet de geldende maximum snelheid aan.
Die juffrouw moet op taalles.
Uiteindelijk, ja, de V60 PIH heeft zonder meer last van kinderziektes.
Ik hou ondertussen toch echt wel van de auto.
Karakter, zo je wilt een kind dat bevattelijk is.
Mijn Volvo, mijn V60.
Daarin zitten ook 2 kleine pinnetjes die soms terugschuiven in de stekker, waardoor er geen communicatie meer is en dan houdt alles op.
Dat was duidelijk een productiefout van LG of een andere toeleverancier, maar daar hebben een aantal eigenaars wel last gehad.
Mijn auto was een aantal weken in reparatie.
Nog een nare eigenschap: het verbruik op diesel is zo'n 6 á 7 l/100km
De navigatie zegt: rechtsaf slaan, pauze, na 200 meter ipv Na 200 meter rechtsaf slaan.
De navigatie geeft niet de geldende maximum snelheid aan.
Die juffrouw moet op taalles.
Uiteindelijk, ja, de V60 PIH heeft zonder meer last van kinderziektes.
Ik hou ondertussen toch echt wel van de auto.
Karakter, zo je wilt een kind dat bevattelijk is.
Mijn Volvo, mijn V60.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik heb geen van de problemen genoemd in de poll.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Ik heb hier nog een uitdraai liggen van 4 kantjes waarbij wordt opgesomd dat zo ongeveer de gehele electrische aandrijflijn incl. accureparatie en computers is vervangen. De auto viel tijdens het elektrisch rijden volledig uit met een hoop geratel en geen stuur- rembekrachtiging meer. Voelde niet zo fijn overigens.
Wel keurig opgelost.
Wel keurig opgelost.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
DAB+ valt weg
Al twee keer laten staan met de boodschap elc.systeem niet beschikbaar probeer na 60 sec.nogmaals. Auto gaat het dan niet meer doen, 1x wegegsleept en na drie dagen terug gekregen en auto accu vervangen. Tweede keer - pool los getrokken (ANWB) en software update gekregen.
Check engine lampje regelmatig ongeveer eens per week.
Leer zit als een flapdrol op de stoelen.
Wordt niet of zeer slecht door de dealer op de hoogte gehouden, alleen na reageren van mijn kant gebeurt er iets
Al twee keer laten staan met de boodschap elc.systeem niet beschikbaar probeer na 60 sec.nogmaals. Auto gaat het dan niet meer doen, 1x wegegsleept en na drie dagen terug gekregen en auto accu vervangen. Tweede keer - pool los getrokken (ANWB) en software update gekregen.
Check engine lampje regelmatig ongeveer eens per week.
Leer zit als een flapdrol op de stoelen.
Wordt niet of zeer slecht door de dealer op de hoogte gehouden, alleen na reageren van mijn kant gebeurt er iets
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik vind 'belachelijke bandenslijtage' niet echt objectief. Het is een zware auto waarbij ook bandenmerk, -type en rijstijl een nogal belangrijke rol spelen. Aspecten waar je Volvo niet op af kan rekenen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
+1OGA244 schreef: Ik mis "geen problemen"
Wij hebben er al 165.000 km op zitten en ik herken géén van bovenstaande problemen. En vwb bandenslijtage, Walter heeft gelijk. Wij rijden meer dan 60k op een set banden en ja wij hebben ook een PIH.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En kraken van de buitenspiegels bij het uitklappen?
Daar kan soms een beetje troep tussen zitten, straat zand bijv.
Ik hoor mijn spiegels ook wanneer die uitklappen, dat als "probleem" zien...
Daar kan soms een beetje troep tussen zitten, straat zand bijv.
Ik hoor mijn spiegels ook wanneer die uitklappen, dat als "probleem" zien...

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Keyless entry defecten ben je vergeten, die zal ook heel hoog scoren
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 21.08.2015 - 17:03
Exact. Dat had ik na een paar maanden al.Jaromir schreef: Keyless entry defecten ben je vergeten, die zal ook heel hoog scoren
En dat mijn wagen al sinds dag 1 iets naar rechts trekt. Meerdere keren uitgelijnd, bandenwissel, het heeft allemaal niet geholpen.
Nu een jaar oud. Dealer wil niet uitlijnen, want de banden zouden aan vervanging toe zijn met 3,5 mm resterend profiel. Dan moeten ze het "straks" weer gaan uitlijnen en daarom willen ze er nu niet aan beginnen.
Voor mij onzin, want daar doe ik nog wel een half jaar mee, rij dus nog zeker een half jaar met een wagen die naar rechts trekt

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Hier:
Keyless bereik zeer gering of doet het pas na meerdere pogingen.
Banden: Auto stond op fabrieks uitlijning, maar de michelins waren na 25k km kaal.
Normaal doe ik 60-70k km met een set. Met auto's van rond de 1670kg.
Nu na uitlijning met zo min mogelijk uit/toespoor (de min. tolerantie v.d. fabriek) is het beter.
Keyless bereik zeer gering of doet het pas na meerdere pogingen.
Banden: Auto stond op fabrieks uitlijning, maar de michelins waren na 25k km kaal.
Normaal doe ik 60-70k km met een set. Met auto's van rond de 1670kg.
Nu na uitlijning met zo min mogelijk uit/toespoor (de min. tolerantie v.d. fabriek) is het beter.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Keyless systemen zijn al ruim 15 jaar lang een bron van ellende bij alle autofabrikanten. Ik zou die troep gewoon niet meer bestellen op een auto, temeer daar de diefstalgevoeligheid significant toeneemt. Banden: ik heb 50dkm gedaan met vier Conti's. Ondanks dat ik me niet houd aan de hoge 'eco' bandenspannings die Volvo voorschrijft (ik rij op 2.3 i.p.v. 2.8 bar) waren ze toch alle vier in het midden versleten, niet op de buitenranden. De spanning wat lager houden helpt dus wellicht.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
2.3 bar ? Bij een zware auto zoals een V60 PIH? Succes!
M.i. rijdt de auto het lekkerst op 2.9/3 bar.
M.i. rijdt de auto het lekkerst op 2.9/3 bar.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Klopt. voor het beter laten uitlijnen sleten ze gewoonweg scheef af.Skibs schreef: Keyless systemen zijn al ruim 15 jaar lang een bron van ellende bij alle autofabrikanten. Ik zou die troep gewoon niet meer bestellen op een auto, temeer daar de diefstalgevoeligheid significant toeneemt. Banden: ik heb 50dkm gedaan met vier Conti's. Ondanks dat ik me niet houd aan de hoge 'eco' bandenspannings die Volvo voorschrijft (ik rij op 2.3 i.p.v. 2.8 bar) waren ze toch alle vier in het midden versleten, niet op de buitenranden. De spanning wat lager houden helpt dus wellicht.
Nu met goede uitlijning slijten ze recht. Maar nu met hooguit 2.6 bar. hooguit. Want anders slijten ze in het midden.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Het is duidelijk een minpunt van de auto, deze auto vreet rubber heeft niets met gewicht te maken. Mijn vorige auto was een ML die 2200 kilo weegt en hierbij reed ik bijna 70.000 km op een setje en bij de V60 mag ik blij zijn met 30.000 km. Zelfde rijstijl en zelfde merk banden.Walter schreef: Ik vind 'belachelijke bandenslijtage' niet echt objectief. Het is een zware auto waarbij ook bandenmerk, -type en rijstijl een nogal belangrijke rol spelen. Aspecten waar je Volvo niet op af kan rekenen
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Bandenslijtage is wel degelijk een probleem bij de V60 PIH. Ook de bandenboer zegt veel V60 PIH-en regelmatig en snel terug te zien.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de twee motoren die bij in werking treden onderweg niet altijd perfect dezelfde snelheid en kracht leveren.
Zelf rijd ik ook 60.000 op een set zomerbanden. Lange afstanden en snelweg vooral. Natuurlijk geen 4WD en Power aan...
Waarschijnlijk heeft het te maken met de twee motoren die bij in werking treden onderweg niet altijd perfect dezelfde snelheid en kracht leveren.
Zelf rijd ik ook 60.000 op een set zomerbanden. Lange afstanden en snelweg vooral. Natuurlijk geen 4WD en Power aan...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij rijden 90% van een rit in de stand AWD. Zo af en toe Power.jvov60 schreef: Zelf rijd ik ook 60.000 op een set zomerbanden. Lange afstanden en snelweg vooral. Natuurlijk geen 4WD en Power aan...
Pure wordt gebruikt om tot 10 km accu actieradius te rijden en om de laatste 10 km elektrisch te rijden.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb nu 70.000km gereden en heb nog geen nieuwe banden eronder. Moet wel zeggen dat ik ook 20.000km met winterbanden heb gereden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra