Inktzwarte vrijdag
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10488
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Is er niemand die deze Tukker verder kan helpen?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Vast wel, maar dan van voren af aan beginnen. Los van de herbelevingen die ik hier van krijg en die een versterkende werking op mijn heersende PTSS hebben (twee jaar geleden, zelfde periode, dito drama, nog even iets duurder) zou ik bijna tot het stellen van de vraag komen of die auto goed verzekerd is. Zo ja, petroleum er over en de brand er in. Mag niet, kan niet, weet ik allemaal wel maar hier ga je toch een partij radeloos en machteloos van worden waar je niet goed van wordt.
Het moet iets simpels zijn wat over het hoofd gezien wordt, dat kan haast niet anders. Toen de mijne weer inelkaar gedraaid was wilde hij niet aanspringen. Alles checken, alles weer los, alles weer vast, proberen maar niet willen lopen. Bleek een verstuiver uiteindelijk te lekken en 2 net onder de waarde. Vijf nieuwe er in, druk op de knop en hij liep.
Ik weet het ook niet. Niet anders dan vast te stellen dat dit zwaar K*T is en ik met je te doen heb.
Het moet iets simpels zijn wat over het hoofd gezien wordt, dat kan haast niet anders. Toen de mijne weer inelkaar gedraaid was wilde hij niet aanspringen. Alles checken, alles weer los, alles weer vast, proberen maar niet willen lopen. Bleek een verstuiver uiteindelijk te lekken en 2 net onder de waarde. Vijf nieuwe er in, druk op de knop en hij liep.
Ik weet het ook niet. Niet anders dan vast te stellen dat dit zwaar K*T is en ik met je te doen heb.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28422
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Gedeelde smart is halve smart maar het blijft natuurlijk uitermate vervelend dat dit probleem nog niet is opgelost. Er moet toch ergens een deskundige rond lopen die dit probleem kan oplossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
heel veel sterkte.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Op basis van mijn ziekenhuisvocabulaire, morgen van de Long Stay naar de Intensive Care in Elst. Wordt vervolgd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10488
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Fingers crossed!JosW schreef: Op basis van mijn ziekenhuisvocabulaire, morgen van de Long Stay naar de Intensive Care in Elst. Wordt vervolgd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Die van mij ook. Inmiddels door het bijten nagelloos.Hans oet Twent schreef:Fingers crossed!JosW schreef: Op basis van mijn ziekenhuisvocabulaire, morgen van de Long Stay naar de Intensive Care in Elst. Wordt vervolgd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik hoop toch zo dat het probleem wordt opgelost zonder al te grote ingrepen. Is de latende garage wel coulant met de rekening? Als ze zelf geen werkende auto kunnen afleveren valt er wel eea af te dingen (zowel letterlijk als figuurlijk).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Ik geloof dat ik zelfs aan mijn vingers begonnen was...JosW schreef:Die van mij ook. Inmiddels door het bijten nagelloos.Hans oet Twent schreef:Fingers crossed!JosW schreef: Op basis van mijn ziekenhuisvocabulaire, morgen van de Long Stay naar de Intensive Care in Elst. Wordt vervolgd.
sterkte man!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Veel succes, we leven met je mee!Op basis van mijn ziekenhuisvocabulaire, morgen van de Long Stay naar de Intensive Care in Elst. Wordt vervolgd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
edraket schreef: Ik hoop toch zo dat het probleem wordt opgelost zonder al te grote ingrepen. Is de latende garage wel coulant met de rekening? Als ze zelf geen werkende auto kunnen afleveren valt er wel eea af te dingen (zowel letterlijk als figuurlijk).
Vandaag de auto naar het Volvoziekenhuis in Elst gebracht. Dokter Obbe en dokter Dennis gaan 'm onderzoeken.
Wat betreft de opmerking van Edraket, ik zit nog niet in dat stadium. Eerst maar eens een goed lopende auto.
Daarna de rekening. Ik weet trouwens niet goed wat de mores is bij dit soort zaken. Ik zie vaak genoeg berichten dat reparateurs vaak ad random onderdelen vervangen die vervolgens niet de oorzaak oplossen maar wel in rekening worden gebracht, plus arbeidsloon. Bij mijn auto zijn ook veel manuren besteed zonder de gewenste oplossing.
Hoe ver kun je gaan in de onderhandelingen, zeker bij een reparateur die ook ontzettend in z'n maag zit met deze casus.
Wat is wijsheid? Is er een soort etiquette?
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jos, het hangt grotendeels af van de erkelijke oorzaak, maar laat je niet teveel afschepen. `Ik heb lang geleden iets soortgelijks gehad, althans verkeerde diagnose door de (Volvo) dealer gesteld. Ondanks herhaald doorvragen over een mogelijke andere oorzaak had de dealer aangegeven dat de koppakking moest worden vervangen. Bleek uiteindelijk de oliekoeler te zijn, wat ik dus ook uitdrukkelijk gevraagd had als zijn de de oorzaak. Ik vond dit een duidelijke fout van de dealer en hen aangegeven de rekening niet volledig (Eur 2.350,-) te betalen. Na wat over en weer gesteggel uiteindelijk minder dan de helft betaald, wat ik niet meer dam redelijk vond. Een bedrijf heetf een zeker risico, en dat kan niet bij de klant neergelegd te worden en hoef je ook zeker niet zonder meer te accepteren. Nogmaals, het hangt natuurlijk af van de uiteindelijke diagnose en oplossing, maar wees kritisch voordat je de rekening betaald.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat ze de auto gewoon niet goed aan de praat krijgen. Kan toch niet zo zijn dat ze het probleem afschuiven en jou de rekening opdienen.
Hoop oprecht dat Dennis hem snel aan de praat heeft!
Persoonlijk vind ik het vreemd dat ze de auto gewoon niet goed aan de praat krijgen. Kan toch niet zo zijn dat ze het probleem afschuiven en jou de rekening opdienen.
Hoop oprecht dat Dennis hem snel aan de praat heeft!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Verdomme man, nog steeds niet goed lopende? Ik herinner me dat het ongeveer gelijk gebeurde bij mij, maar ik tufte een goeie week later wel weer rond met een deels gereviseerde kop en slechts 400 euro kosten voor mijn rekening, de rest heeft de garage allemaal op zich genomen (geen idee wat dat zoal kost, maar als ik lees wat vervangen van een koppakking zoal kost en dan weten dat ze bij mij ook nog 12 inlaatkleppen en alle dichtingen en pakkingen vervangen hebben...)
Ik hoop voor jou dat Dennis en Obbe eraan uit geraken. 1 keer bij die mensen geweest (chippen en spoelen automaat XC60) en na een goed gesprek met beiden daar ben ik wel overtuigd van hun kennis en kunde. Sterkte!
Ik hoop voor jou dat Dennis en Obbe eraan uit geraken. 1 keer bij die mensen geweest (chippen en spoelen automaat XC60) en na een goed gesprek met beiden daar ben ik wel overtuigd van hun kennis en kunde. Sterkte!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Er bestaat zoiets als 'redelijheid en billijkheid'. http://www.wetrecht.nl/redelijkheid-en-billijkheid/JosW schreef:Vandaag de auto naar het Volvoziekenhuis in Elst gebracht. Dokter Obbe en dokter Dennis gaan 'm onderzoeken.edraket schreef: Ik hoop toch zo dat het probleem wordt opgelost zonder al te grote ingrepen. Is de latende garage wel coulant met de rekening? Als ze zelf geen werkende auto kunnen afleveren valt er wel eea af te dingen (zowel letterlijk als figuurlijk).
Wat betreft de opmerking van Edraket, ik zit nog niet in dat stadium. Eerst maar eens een goed lopende auto.
Daarna de rekening. Ik weet trouwens niet goed wat de mores is bij dit soort zaken. Ik zie vaak genoeg berichten dat reparateurs vaak ad random onderdelen vervangen die vervolgens niet de oorzaak oplossen maar wel in rekening worden gebracht, plus arbeidsloon. Bij mijn auto zijn ook veel manuren besteed zonder de gewenste oplossing.
Hoe ver kun je gaan in de onderhandelingen, zeker bij een reparateur die ook ontzettend in z'n maag zit met deze casus.
Wat is wijsheid? Is er een soort etiquette?
Als een garage het bij het verkeerde eind heeft (gehad) is het onbillijk (unfair) om dit zijn klant in rekening te brengen. Schuldeisers(garages) en schuldenaren(klanten) zijn verplicht zich op een redelijke (verstandige) en billijke (eerlijke, faire) manier tegenover elkaar te gedragen. Art. 12 Boek 3 BW en 248 Boek 6 BW
Maar voordat je het wetboek in de strijd gaat gooien; Ik denk dat jullie er vast wel uitkomen onder het genot van een goede bak koffie. Een goeie garage zal echt zijn naam echt niet te grabbel gooien door onredelijke rekeningen aan zijn klanten te presenteren. Dat hij niet gelijk de goede oplossing heeft is zíjn bedrijfsrisico.
Mijn voorbeeld: Ik heb zelf goede ervaringen met een Volvo specialist in Noord-Holland gehad die niet direct de goede oplossing voor een probleem kon vinden. Ze hebben daarom in alle billijkheid het aantal arbeidsloonuren gehalveerd. Voor de extra onderdelen die benodigd waren heb ik uiteraard wel betaald. Een 'faire' deal dus, en daarom kom ik daar ook nog steeds.
Laatst gewijzigd door trondheim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
trondheim schreef:Er bestaat zoiets als 'redelijheid en billijkheid'. http://www.wetrecht.nl/redelijkheid-en-billijkheid/JosW schreef:Vandaag de auto naar het Volvoziekenhuis in Elst gebracht. Dokter Obbe en dokter Dennis gaan 'm onderzoeken.edraket schreef: Ik hoop toch zo dat het probleem wordt opgelost zonder al te grote ingrepen. Is de latende garage wel coulant met de rekening? Als ze zelf geen werkende auto kunnen afleveren valt er wel eea af te dingen (zowel letterlijk als figuurlijk).
Wat betreft de opmerking van Edraket, ik zit nog niet in dat stadium. Eerst maar eens een goed lopende auto.
Daarna de rekening. Ik weet trouwens niet goed wat de mores is bij dit soort zaken. Ik zie vaak genoeg berichten dat reparateurs vaak ad random onderdelen vervangen die vervolgens niet de oorzaak oplossen maar wel in rekening worden gebracht, plus arbeidsloon. Bij mijn auto zijn ook veel manuren besteed zonder de gewenste oplossing.
Hoe ver kun je gaan in de onderhandelingen, zeker bij een reparateur die ook ontzettend in z'n maag zit met deze casus.
Wat is wijsheid? Is er een soort etiquette?
Als een garage het bij het verkeerde eind heeft (gehad) is het onbillijk (unfair) om dit zijn klant in rekening te brengen. Schuldeisers(garages) en schuldenaren(klanten) zijn verplicht zich op een redelijke (verstandige) en billijke (eerlijke, faire) manier tegenover elkaar te gedragen. Art. 12 Boek 3 BW en 248 Boek 6 BW
Maar voordat je het wetboek in de strijd gaat gooien; Ik denk dat jullie er vast wel uitkomen onder het genot van een goede bak koffie. Een goeie garage zal echt zijn naam echt niet te grabbel gooien door onredelijke rekeningen aan zijn klanten te presenteren. Dat hij niet gelijk de goede oplossing heeft is zíjn bedrijfsrisico.
Mijn voorbeeld: Ik heb zelf goede ervaringen met een Volvo specialist in Noord-Holland gehad die niet direct de goede oplossing voor een probleem kon vinden. Ze hebben daarom in alle billijkheid het aantal arbeidsloonuren gehalveerd. Voor de extra onderdelen die benodigd waren heb ik uiteraard wel betaald. Een 'faire' deal dus, en daarom kom ik daar ook nog steeds.
Wat je beschrijft zou ook mijn insteek zijn. Eerst maar eens afwachten wat de diagnose is. Afhankelijk daarvan wel of geen overleg inzake de rekening.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Chris 56
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
- Locatie: Hillegom
Hallo Jos..
Een dikke week verder, heb je al nieuws???
Zo ja, dan hoop ik echt positief nieuws !!!
Chris
Een dikke week verder, heb je al nieuws???
Zo ja, dan hoop ik echt positief nieuws !!!
Chris
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
NEWSBREAK.
De Volvodokters in Elst hebben het geflikt! De auto rijdt weer als vanouds, nee zelfs nog beter.
De details horen jullie later. Voel ik me wel toe verplicht na zoveel steunbetuigingen en belangstelling.
Een pak van mijn hart, dat begrijpen jullie.
Jos.
De Volvodokters in Elst hebben het geflikt! De auto rijdt weer als vanouds, nee zelfs nog beter.
De details horen jullie later. Voel ik me wel toe verplicht na zoveel steunbetuigingen en belangstelling.
Een pak van mijn hart, dat begrijpen jullie.
Jos.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.