Heb ik weer. Gisteren bij een snelheid van 20 kilometer per uur knal, auto dood.
ANWB erbij en stelde mij gerust. "Slechts de aandrijfriem van de Aircopomp en waarschijnlijk de aircopomp zelf".
Op zijn verzoek de auto nog een keer gestart. Niks dus. Had ik het maar niet gedaan. Maar ja, je vertrouwt zo'n man.
Afsleepdienst heeft vervolgens de auto bij mijn garage afgeleverd. s'Avonds een telefoontje van hem: "Distrubutieriem zeker 10 tandjes verschoven, bereid je op het ergste voor!"
Snaar van de aircopomp dus tussen de distributieriem gekomen.
Volgende week gaat de kop er af om de werkelijke schade te zien. Keep my fingers crossed maar vrees het ergste. Auto is verder nog perfect. Wordt dus een schadepost van of 2500 euro (reparatie) of 4000 euro (ruilmotor).
Inktzwarte vrijdag
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20533
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zeg maar dag met het handje Jos. Ik zie inderdaad visioenen van een gevalletje Ger uut Daam.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
sterkte
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wel gloeiende nog eens aan toe, ik was dat drama net vergeten en dacht het verwerkt te hebben.
Vaststaande aircopompen is een dingetje bij de V70 en inderdaad, de rotzooi van de riem slaat in de distributie en dan is het.....prijs zeg maar.
Kijk maar eens in het topic van mijn vorige auto welk een drama dat is geweest maar verkort:
Bij mij was de kop kapot en de mazzel was dat er niets in het blok geraakt was. Onderbroken was dus goed en werd besloten een nieuwe/andere/sloop te monteren. Het is wel even zoeken naar een sloopkop en er zit verschil in dus dat maakt het extra lastig. Uiteindelijk heeft mijn vorige een nieuw gereviseerde kop gekregen en is het nodige aan nokkenassensor, injectoren en pakkingen vervangen en is het hele inlaattraject schoon gemaakt. Kosten dezes, schrik niet: 7 mille.
Had ik het van tevoren geweten, dan was het niet gebeurd. Bij Rima heb je voor om en bij de 1500 euro een motor, oude er uit, sloopblok er in, al met al een dag werk en je kunt weer rijden. Dat moet met 2500 euro te stoppen zijn.
In elk geval....Sterkte kerel, ik weet hoe het voelt en leef met je mee.
Vaststaande aircopompen is een dingetje bij de V70 en inderdaad, de rotzooi van de riem slaat in de distributie en dan is het.....prijs zeg maar.
Kijk maar eens in het topic van mijn vorige auto welk een drama dat is geweest maar verkort:
Bij mij was de kop kapot en de mazzel was dat er niets in het blok geraakt was. Onderbroken was dus goed en werd besloten een nieuwe/andere/sloop te monteren. Het is wel even zoeken naar een sloopkop en er zit verschil in dus dat maakt het extra lastig. Uiteindelijk heeft mijn vorige een nieuw gereviseerde kop gekregen en is het nodige aan nokkenassensor, injectoren en pakkingen vervangen en is het hele inlaattraject schoon gemaakt. Kosten dezes, schrik niet: 7 mille.
Had ik het van tevoren geweten, dan was het niet gebeurd. Bij Rima heb je voor om en bij de 1500 euro een motor, oude er uit, sloopblok er in, al met al een dag werk en je kunt weer rijden. Dat moet met 2500 euro te stoppen zijn.
In elk geval....Sterkte kerel, ik weet hoe het voelt en leef met je mee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Dat is écht rot man! Ik hoop dat het meevalt. Heb ook zoiets gehad bij een Golfje IV destijds, reed ca. 40km/h en kostte het 'alleen maar' 12 kromme kleppen.
Hé en je had net die airco toch laten vullen vanwege dat geluid? Hadden ze niet even verder kunnen kijken wellicht?
Hé en je had net die airco toch laten vullen vanwege dat geluid? Hadden ze niet even verder kunnen kijken wellicht?
Laatst gewijzigd door trondheim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat is vette pech. Idd kijken wat de schade is en de kostenadweging maken voor een ruilblok. Tenzij je belang hecht aan "matching numbers". Ruilblok altijd kopen met garantie, liefst nog in de (schade)auto. Dit geeft nl beeld van onderhoud en kmstand.
Oude blok bewaren als onderdelendrager (injectoren, startmotor, gloeipitten, brandstofpomp, etc)
Oude blok bewaren als onderdelendrager (injectoren, startmotor, gloeipitten, brandstofpomp, etc)
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
jongens, dit voegt echt niks toe aan het forum, stop hiermee aub. [Mods edit; betreffende posts zijn door mods verwijderd]
Balen JoWs, hoeveel heeft de V70 gelopen ?
Ik zit met de XC70 aan 160.000km en volgens de dealer moet de de hele riemen handel pas op 180.000km vervangen worden, maar ik zou niet graag hetzelfde mee maken als jij en Ger !
Balen JoWs, hoeveel heeft de V70 gelopen ?
Ik zit met de XC70 aan 160.000km en volgens de dealer moet de de hele riemen handel pas op 180.000km vervangen worden, maar ik zou niet graag hetzelfde mee maken als jij en Ger !
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Klopt. En dat schijnt dus best wel een dingetje te zijn, die vastslaande pompen. Zowel privé als in de handel heb ik er meerdere keren van gehoord en gezien.Sander02 schreef: Balen zeg! Kan je zoiets voorkomen? De pomp zelf loopt dus vast, ligt dus niet aan de riem van de pomp?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
V70/2.4D/2003 schreef: Wel gloeiende nog eens aan toe, ik was dat drama net vergeten en dacht het verwerkt te hebben.
Vaststaande aircopompen is een dingetje bij de V70 en inderdaad, de rotzooi van de riem slaat in de distributie en dan is het.....prijs zeg maar.
Kijk maar eens in het topic van mijn vorige auto welk een drama dat is geweest maar verkort:
Bij mij was de kop kapot en de mazzel was dat er niets in het blok geraakt was. Onderbroken was dus goed en werd besloten een nieuwe/andere/sloop te monteren. Het is wel even zoeken naar een sloopkop en er zit verschil in dus dat maakt het extra lastig. Uiteindelijk heeft mijn vorige een nieuw gereviseerde kop gekregen en is het nodige aan nokkenassensor, injectoren en pakkingen vervangen en is het hele inlaattraject schoon gemaakt. Kosten dezes, schrik niet: 7 mille.
Had ik het van tevoren geweten, dan was het niet gebeurd. Bij Rima heb je voor om en bij de 1500 euro een motor, oude er uit, sloopblok er in, al met al een dag werk en je kunt weer rijden. Dat moet met 2500 euro te stoppen zijn.
In elk geval....Sterkte kerel, ik weet hoe het voelt en leef met je mee.
Dank voor het medeleven, trouwens de anderen ook! Maar alles is relatief. Ik hoef jullie denk ik niet uit te leggen wat ik bedoel.
Wat betreft de prijs van een nieuw blok, heb er één gezien bij Rima. 160 duizend op de teller. Wel 2750 euro. Met 1500 euro redt je het niet denk ik, althans niet met zo weinig kilometers.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Met de kennis en ervaring van nu, ik zou voor dat blok gaan dan. En weet je, Rima lepelt hem er ook voor je in volgens mij. Er is er hier eentje die daar ook een blok heeft gewisseld. Maar kort, linksom of rechtsom, het is gewoon zwaar K*T.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Vandaag slecht nieuws. Motor is onherstelbaar beschadigd. Inmiddels andere motor besteld bij Rima. Enige meevaller is dat deze 70.000 km minder heeft gelopen.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Jos, wees blij. En dat meen ik oprecht. Druk die motor er in, pas door de gleuf onder het brullen van een welgemeende GVD en zet het zo snel mogelijk van je af.
Mijn blok is open geweest, is op de manier zoals het moet gerepareerd, schoon gemaakt etc. En toch is het anders maar dat zal dan wel weer mijn beleving zijn. Hij klonk iets anders dan voorheen en ergens, diep in mijn binnenste, liep hij minder mooi qua geluid. Het vertrouwen is nooit helemaal terug geweest moet ik eerlijk bekennen.
Mijn tip voor jou is de volgende: laat nu gelijk alles aanpakken, geld kost het toch. Beoordeel ook goed of je met de koppelingsplaten iets moet doen, vliegwiel zal met 70.000 km niks mis mee (mogen) zijn. Roetfilter, EGR etc schoonmaken, schone olie en filtertjes in het nieuwe blok en.....omdat het kan: distributieriem vervangen.
Ja, ik weet het. Bijna 3 mille voor de motor, dikke 1000 voor onderdelen etc en dan nog een uurtje of 10 tot 15 aan werkuren. Ja, de 5 mille komt in zicht maar als je het doet, laat het dan goed doen. Dat komt de verwerking en het vertrouwen ten goede.
Tot slot, je krijgt een motor met een gegaranderede kilometerstand. Laat dat allemaal goed documenteren. Het terugzetten van de kilometerstand, ook in deze omstandigheden, is (volgens mij) niet toegestaan.
Hou ons vooral op de hoogte, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Mijn blok is open geweest, is op de manier zoals het moet gerepareerd, schoon gemaakt etc. En toch is het anders maar dat zal dan wel weer mijn beleving zijn. Hij klonk iets anders dan voorheen en ergens, diep in mijn binnenste, liep hij minder mooi qua geluid. Het vertrouwen is nooit helemaal terug geweest moet ik eerlijk bekennen.
Mijn tip voor jou is de volgende: laat nu gelijk alles aanpakken, geld kost het toch. Beoordeel ook goed of je met de koppelingsplaten iets moet doen, vliegwiel zal met 70.000 km niks mis mee (mogen) zijn. Roetfilter, EGR etc schoonmaken, schone olie en filtertjes in het nieuwe blok en.....omdat het kan: distributieriem vervangen.
Ja, ik weet het. Bijna 3 mille voor de motor, dikke 1000 voor onderdelen etc en dan nog een uurtje of 10 tot 15 aan werkuren. Ja, de 5 mille komt in zicht maar als je het doet, laat het dan goed doen. Dat komt de verwerking en het vertrouwen ten goede.
Tot slot, je krijgt een motor met een gegaranderede kilometerstand. Laat dat allemaal goed documenteren. Het terugzetten van de kilometerstand, ook in deze omstandigheden, is (volgens mij) niet toegestaan.
Hou ons vooral op de hoogte, ben benieuwd hoe het verder gaat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Waar heb je hem staan met die prijzen Jos ? welke bedrijf
En gewoon domme pech ?
En gewoon domme pech ?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Erg bedankt voor de uitgebreide en opbeurende reactie. Ik heb de aandachtspunten die jij genoemd hebt doorgestuurd naar mijn monteur. Ik houd jullie inderdaad op de hoogte.V70/2.4D/2003 schreef: Jos, wees blij. En dat meen ik oprecht. Druk die motor er in, pas door de gleuf onder het brullen van een welgemeende GVD en zet het zo snel mogelijk van je af.
Mijn blok is open geweest, is op de manier zoals het moet gerepareerd, schoon gemaakt etc. En toch is het anders maar dat zal dan wel weer mijn beleving zijn. Hij klonk iets anders dan voorheen en ergens, diep in mijn binnenste, liep hij minder mooi qua geluid. Het vertrouwen is nooit helemaal terug geweest moet ik eerlijk bekennen.
Mijn tip voor jou is de volgende: laat nu gelijk alles aanpakken, geld kost het toch. Beoordeel ook goed of je met de koppelingsplaten iets moet doen, vliegwiel zal met 70.000 km niks mis mee (mogen) zijn. Roetfilter, EGR etc schoonmaken, schone olie en filtertjes in het nieuwe blok en.....omdat het kan: distributieriem vervangen.
Ja, ik weet het. Bijna 3 mille voor de motor, dikke 1000 voor onderdelen etc en dan nog een uurtje of 10 tot 15 aan werkuren. Ja, de 5 mille komt in zicht maar als je het doet, laat het dan goed doen. Dat komt de verwerking en het vertrouwen ten goede.
Tot slot, je krijgt een motor met een gegaranderede kilometerstand. Laat dat allemaal goed documenteren. Het terugzetten van de kilometerstand, ook in deze omstandigheden, is (volgens mij) niet toegestaan.
Hou ons vooral op de hoogte, ben benieuwd hoe het verder gaat.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Rima. Volgens mijn monteur is de prijs een normale prijs voor een fris en jong blok. Of het domme pech is weet ik niet. De aircopomp is dichtgeslagen waardoor de snaar is geknapt die vervolgens de distributieriem een optater heeft gegeven (10 tandjes).crackedtooth schreef: Waar heb je hem staan met die prijzen Jos ? welke bedrijf
En gewoon domme pech ?
Wat ook een negatieve rol gespeeld kan hebben is het feit dat ik van de ANWB'er de auto nog een keer moest starten.
Maar goed, misschien was de motor daarvóór al naar de Filistijnen. We zullen het nooit weten.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Succes en sterkte;
volgens mij is die Rima zeker wel ok - heb eerder met een kennis daar zn Volvo gebracht, voor revisie AWD versnellingbak.
volgens mij is die Rima zeker wel ok - heb eerder met een kennis daar zn Volvo gebracht, voor revisie AWD versnellingbak.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Potdomme man. wat een ellende. maar die stuklopende aircopomp komt dat vaak voor? en bij welke km standen?
sterkte ermee.
sterkte ermee.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
We krijgen hier nooit elke casus te horen maar, voorzover ik dat zo links en rechts in Volvoland hoor, is het een veelvoorkomend probleempje dat bij een vastgeslagen aircopomp de schade soms niet te overzien is omdat delen van de aandrijfriem van de aircopomp de distributie in slaan. En pakt de distributie hem, dan is het klaar, over en uit.JosW schreef:Rima. Volgens mijn monteur is de prijs een normale prijs voor een fris en jong blok. Of het domme pech is weet ik niet. De aircopomp is dichtgeslagen waardoor de snaar is geknapt die vervolgens de distributieriem een optater heeft gegeven (10 tandjes).crackedtooth schreef: Waar heb je hem staan met die prijzen Jos ? welke bedrijf
En gewoon domme pech ?
Wat ook een negatieve rol gespeeld kan hebben is het feit dat ik van de ANWB'er de auto nog een keer moest starten.
Maar goed, misschien was de motor daarvóór al naar de Filistijnen. We zullen het nooit weten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant