Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
noten093
2nd Gear member

Bluesbroeder schreef:Hallo allemaal, ik heb me gisteren voorgesteld en kom nu deze draad tegen.
Flitspalen kan je er heel eenvoudig er inzetten:
SD kaart er uithalen, en dan speedcam.txt (bijv van http://www.scdb.info/nl/) in map Igo/content/speedcam/ zetten.
Er staat al een file "speedcamupdates.spud" in deze map, die je moet laten staan.
Bij instellingen / waarschuwingen kan je alles verder finetunen.

Als je ook nog eigen POI's wilt gebruiken moet je een onder Igo/content en nieuwe map userdata/poi aanmaken. Daarin zet je je eigen POI's in KML formaat.
Ik ben nu nog bezig om ook eigen iconen te gebruiken die ik in map
Igo/content/userdata/usericon/ zet.
Alleen krijg dan dat als de betreffende icoon in beeld komt de Igo crasht.
Hiervoor helaas nog geen oplossing gevonden, iemand anders?
Bedankt. Ga het eens vergelijken. Ben nu wel heel blij al met mijn werkende Flitsnav.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Bluesbroeder
3rd Gear member

noten093 schreef:
Bluesbroeder schreef:Hallo allemaal, ik heb me gisteren voorgesteld en kom nu deze draad tegen.
Flitspalen kan je er heel eenvoudig er inzetten:
SD kaart er uithalen, en dan speedcam.txt (bijv van http://www.scdb.info/nl/) in map Igo/content/speedcam/ zetten.
Er staat al een file "speedcamupdates.spud" in deze map, die je moet laten staan.
Bij instellingen / waarschuwingen kan je alles verder finetunen.

Als je ook nog eigen POI's wilt gebruiken moet je een onder Igo/content en nieuwe map userdata/poi aanmaken. Daarin zet je je eigen POI's in KML formaat.
Ik ben nu nog bezig om ook eigen iconen te gebruiken die ik in map
Igo/content/userdata/usericon/ zet.
Alleen krijg dan dat als de betreffende icoon in beeld komt de Igo crasht.
Hiervoor helaas nog geen oplossing gevonden, iemand anders?
Bedankt. Ga het eens vergelijken. Ben nu wel heel blij al met mijn werkende Flitsnav.
Me too!, Ik heb vaak beide actief en dat werkt echt super. Vaak wel dubbele meldingen maar soms ook aanvullingen van elkaar.

Als iemand het voor elkaar gekregen heeft om eigen iconen goed werkend te krijgen hoor ik het graag, dat mis ik nog.
Autozoeker
5th Gear member

Get!em schreef:Update van Parrot is hier te vinden (EU) 1.47.88 http://www.parrot.com/nl/support/sensus-connected-touch

En die zet je op een USB stick. (wel formatteren naar fat32) Die stick zet je in de usb poort die je in je dashboardkastje vindt.

De USB poort in je armleuning is die van Sensus (en dus niet van SCT).

De update die in w46 zou komen is overigens nog niet gezien.....
Zit hier nou ook de gefixte gps drivers in ?
Get!em
3rd Gear member

Gefixt is niet het juiste woord. Voor zover ik kan zien is het een quick solution die in die 1.47.88 zit. Er worden berichten onderdrukt en onderwater wordt de GPS antenne eigenlijk elke 5 seconden gepolled op zn status, ondanks dat er geen app gebruik van maakt... volgens mij hebben ze dus alleen die "blue screen of death" melding aka ''GPS UPDATE" onderdrukt.

Feit is, dat sinds die update de GPS wel snel werkt en ook een goede fix heeft.
Autozoeker
5th Gear member

heb net geupdate. De gps driver lijkt niet geupdate te zijn. Software is netjes bijgewerkt tot 1.47.88

Overigens moest ik FAT gebruiken ipv fat32. Hij wilde niet updaten met fat32. Even dagje draaien kijken of alles goed werkt en dan ga ik SCT bevrijden ;-)
Autozoeker
5th Gear member

ik lees ook dat er een GPS firmware update beschikbaar is. Deze komt OTA ? Welke GPS driver versie draaien jullie ?
zakraket
4th Gear member

Waar lees je dat?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Autozoeker
5th Gear member

de parrot smart na update naar 2.1.2 geloof ik krijg je meteen GPS firmware update.
Maar op welke gps versie zitten jullie ?
zakraket
4th Gear member

Er is voor zover ik weet nooit sprake geweest van een specifiee GPSupdate voor de SCT. Wel lijken voor de meeste mensen (even grof geconcludeerd) de GPS-problemen voorbij sinds de laatste update.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
RichieB
6th Gear member

En na het swappen van een paar vastgelopen SCT units..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
noten093
2nd Gear member

Ik wil mijn SCT koppelen aan de OBD2 stekker. Weet iemand of dit compatible is? Dan kan ik live chiptunen vanuit het dashboard. Theoretisch
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
...
RichieB
6th Gear member

Dat heeft niets met OBD2 te maken. Je moet dan een V-tech BlueBox installeren die het motormanagement doet. Volgens deze site is de installatie op een D5 heel eenvouding.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
Get!em
3rd Gear member

zakraket schreef:Er is voor zover ik weet nooit sprake geweest van een specifiee GPSupdate voor de SCT. Wel lijken voor de meeste mensen (even grof geconcludeerd) de GPS-problemen voorbij sinds de laatste update.
In de 1.47.88 zit een GPS update die bij het updaten er direct na gedraait wordt. Tenminste, daar leek het bij mij op. Ik zie op de logcat allemaal berichten over type gps app op de achtergrond langskomen ook.
De GPS app lijkt dus continue te pollen naar de gps en ook de update message te onderdrukken.

Verder is er niet een OTA update systeem voor de SCT. Je krijgt echter wel een schermpje op je SCT dat er een update beschikbaar is, als hij verbonden is met internet en er is een oudere versie actief. Na die melding kun je dus via internet de update downloaden en via USB aanbrengen op je SCT.
noten093
2nd Gear member

RichieB schreef:Dat heeft niets met OBD2 te maken. Je moet dan een V-tech BlueBox installeren die het motormanagement doet. Volgens deze site is de installatie op een D5 heel eenvouding.
Bedankt voor je input. Heb me al beter ingelezen en deze jongens een mail gestuurd. Ik zie de PIH er niet specifiek bijstaan.
...
Autozoeker
5th Gear member

Kunnen jullie nog nakijken welke GPS versie jullie draaien?
Get!em
3rd Gear member

4.1.2 van augustus 2013.
Kurt1975
4th Gear member

Ik rij nog rond met de niet gehackte aangepaste versie van SCT, ben niet (meer) zo'n elektronicatechneut die aanpassingen aan Android zou kunnen doen zonder schade aan te richten. Misschien als ik me inlees in de materie wel, maar heb ik daar de goesting in? Ik wil dat bestaande functies naar behoren werken en ik wacht gewoon de volgende update af, die twee weken geleden al had moeten plaatsvinden. Geduld is een schone deugd ...
Het volgende: Ik heb geprobeerd om mijn proefabonnement op de Coyote dienst te verlengen. Hier in België werkt dit wel vrij goed, met voldoende verkenners op de wegen. Via de website van Coyote ging dit niet. Dan maar de telefoon genomen waar ik het volgende vernam.
Coyote en Parrot werken niet meer samen, het abonnement kan dus niet verlengd worden!
Als commerciele geste gingen ze wel mijn Coyote gratis activeren voor de duur van een half jaar, maar daarna is het resoluut gedaan ermee.
Benieuwd of Volvo aangaande dit andere app's gaat vrijgeven of dat het al zeer beperkte aanbod nog beperkter gaat worden. Dan wordt men bijna verplicht om de boel aan te passen ...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
RichieB
6th Gear member

Kurt1975 schreef:Dan wordt men bijna verplicht om de boel aan te passen ...
Ik denk dat je het mooi samen hebt gevat in deze zin. ;-)
Autozoeker
5th Gear member

flitsnav en flitsmeister werken daarin tegen toch ook veel beter en geen abbo nodig :)
zakraket
4th Gear member

Kurt1975 schreef:Ik rij nog rond met de niet gehackte aangepaste versie van SCT, ben niet (meer) zo'n elektronicatechneut die aanpassingen aan Android zou kunnen doen zonder schade aan te richten. Misschien als ik me inlees in de materie wel, maar heb ik daar de goesting in? Ik wil dat bestaande functies naar behoren werken en ik wacht gewoon de volgende update af, die twee weken geleden al had moeten plaatsvinden. Geduld is een schone deugd ...
Het volgende: Ik heb geprobeerd om mijn proefabonnement op de Coyote dienst te verlengen. Hier in België werkt dit wel vrij goed, met voldoende verkenners op de wegen. Via de website van Coyote ging dit niet. Dan maar de telefoon genomen waar ik het volgende vernam.
Coyote en Parrot werken niet meer samen, het abonnement kan dus niet verlengd worden!
Als commerciele geste gingen ze wel mijn Coyote gratis activeren voor de duur van een half jaar, maar daarna is het resoluut gedaan ermee.
Benieuwd of Volvo aangaande dit andere app's gaat vrijgeven of dat het al zeer beperkte aanbod nog beperkter gaat worden. Dan wordt men bijna verplicht om de boel aan te passen ...
Wat een joke! Schandalig zeg
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”