Hier nog eentje die zich totnutoe niet met de discussie heeft bemoeid.
Ondanks dat de D5 erg goed is, gaat mijn voorkeur toch uit naar de T.
Die rijdt formidabel en is inderdaad wat minder vaak "uitgewoond".
En geloof me, ik heb er ontelbare gezien de laatste tijd....
Succes met je keuze
aankoopadvies Volvo V70 2.4T of D5 voor caravantrekken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Vanochtend een handgeschakelde D5 gereden en ik moet zeggen: WOW!
Wat reed dat lekker zeg, continu bij elk toerental trekkracht.
Ik heb e.e.a. nagerekend en door de hogere aanschafprijs komt ook de nieuwwaarde voor de verzekering hoger uit met dito hogere maandbedragen, daarnaast wordt de diesel volgend jaar duurder, etc. Ik denk (mede door de toch wel hogere aanschafprijs ook 2e hands voor een D5) dat voor ons de 2.4T toch de beste optie is, vandaar dat ik morgen een eind ga rijden om zeer waarschijnlijk eentje te kopen en voor 't eerst een 2.4T handgeschakeld te rijden. Ik heb nu al heel wat V70's gereden afgelopen weken: 2.4T automaat, T5 handgeschakeld en automaat en D5 handgeschakeld, morgen dus de 2.4T handgeschakeld en dan heb ik ze allemaal gehad en kan ik mijn definitieve keuze maken.
Wat ik eerder ook al zei, de kleur, 2.4T, handgeschakeld, trekhaak en nivomats zou uiteindelijk de beste keuze zijn en daar ga ik morgen dus voor!
Jullie horen het resultaat morgen...
Gr. Paul.
P.S. Enige nadeel dat ik kon vinden aan de auto van morgen was dat het gasklephuis nog niet vervangen is, en hij heeft 194.000 km op de teller...
Wat reed dat lekker zeg, continu bij elk toerental trekkracht.
Ik heb e.e.a. nagerekend en door de hogere aanschafprijs komt ook de nieuwwaarde voor de verzekering hoger uit met dito hogere maandbedragen, daarnaast wordt de diesel volgend jaar duurder, etc. Ik denk (mede door de toch wel hogere aanschafprijs ook 2e hands voor een D5) dat voor ons de 2.4T toch de beste optie is, vandaar dat ik morgen een eind ga rijden om zeer waarschijnlijk eentje te kopen en voor 't eerst een 2.4T handgeschakeld te rijden. Ik heb nu al heel wat V70's gereden afgelopen weken: 2.4T automaat, T5 handgeschakeld en automaat en D5 handgeschakeld, morgen dus de 2.4T handgeschakeld en dan heb ik ze allemaal gehad en kan ik mijn definitieve keuze maken.
Wat ik eerder ook al zei, de kleur, 2.4T, handgeschakeld, trekhaak en nivomats zou uiteindelijk de beste keuze zijn en daar ga ik morgen dus voor!

Jullie horen het resultaat morgen...
Gr. Paul.
P.S. Enige nadeel dat ik kon vinden aan de auto van morgen was dat het gasklephuis nog niet vervangen is, en hij heeft 194.000 km op de teller...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
hij gaat toch naar de 2.4t kijken .....NOS schreef:Op een diesel zit geen gasklephuis.pch schreef: Enige nadeel dat ik kon vinden aan de auto van morgen was dat het gasklephuis nog niet vervangen is, en hij heeft 194.000 km op de teller...
pch: de genoemde punten maken dat het omslagpunt voor diesel hoger ligt dan de eerder genoemde 10dkm!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Ik ga morgen naar een 2.4T kijken, geen diesel dus!NOS schreef:Op een diesel zit geen gasklephuis.pch schreef: Enige nadeel dat ik kon vinden aan de auto van morgen was dat het gasklephuis nog niet vervangen is, en hij heeft 194.000 km op de teller...
Maar goed, moet ik willen dat er meteen al een nieuw gemodificeerd gasklephuis opkomt? Of gewoon lekker mee gaan rijden en kijken/wachten tot ik aan de beurt ben?
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Welke genoemde punten bedoel je precies? Die ik noemde?JJDD schreef: pch: de genoemde punten maken dat het omslagpunt voor diesel hoger ligt dan de eerder genoemde 10dkm!
Dan ben je het dus met me eens dat het eerder bij 15K ligt dan de 10K die ik eerder aangaf...
Blijft wel dat de D5 erg prettig reed en dat ook best wek wat zou mogen kosten!

Maar goed, we gaan maar voor een 2.4T, bah wat een luxeproblemen weer..
Gr. Paul.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Ik dacht dat je het over de diesel had.
Als het gasklephuis het (nog) niet begeven heeft moet je er gewoon mee doorrijden, met een beetje geluk ben je dan nooit aan de beurt. (als die het toch al 2 ton heeft uitgehouden)
Als het gasklephuis het (nog) niet begeven heeft moet je er gewoon mee doorrijden, met een beetje geluk ben je dan nooit aan de beurt. (als die het toch al 2 ton heeft uitgehouden)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een niet defecte ETM gaan ze natuurlijk niet op hun kosten vervangen. Gewoon even proberen tijden je proefrit: Vanuit stilstand pook in z'n 1, geen gas geven en koppeling laten slippen om weg te rijden. Als de auto in beweging is, doorschakelen naar 2 en koppeling weer rustig op laten komen. Dit moet de auto moeiteloos kunnen tot en met de 4e versnelling. Let wel: Tijdens deze test niet het gaspedaal beroeren! Succes en veel plezier met de proefrit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
En als ie dat niet kan is de ETM (is dat het gasklephuis?) kapot of bijna kapot?Oceanracer schreef:Een niet defecte ETM gaan ze natuurlijk niet op hun kosten vervangen. Gewoon even proberen tijden je proefrit: Vanuit stilstand pook in z'n 1, geen gas geven en koppeling laten slippen om weg te rijden. Als de auto in beweging is, doorschakelen naar 2 en koppeling weer rustig op laten komen. Dit moet de auto moeiteloos kunnen tot en met de 4e versnelling. Let wel: Tijdens deze test niet het gaspedaal beroeren! Succes en veel plezier met de proefrit.
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
BTW, mij werd door de Volvo dealer verteld dat de auto iedere 20.000 km klein onderhoud nodig heeft (dat wist ik!) óf elk jaar (wist ik niet!!!), wat het eerst wordt bereikt van de 2.
Hij had het erover dat zo'n beurt voor klein onderhoud bij de Volvo dealer om en nabij de 350,- kost. Op de vraag van mijn kant wat voor dat bedrag allemaal wel niet gedaan wordt kwam hij niet verder dan "olieverversen en filters". Dat moet toch veel goedkoper kunnen bij een Volvo-specialist o.i.d.?
Waar doen jullie over het algemeen de beurten: Volvo dealer of Volvo specialist? En wie weet er een goede in de omgeving van de stad Utrecht?
Gr. Paul.
Hij had het erover dat zo'n beurt voor klein onderhoud bij de Volvo dealer om en nabij de 350,- kost. Op de vraag van mijn kant wat voor dat bedrag allemaal wel niet gedaan wordt kwam hij niet verder dan "olieverversen en filters". Dat moet toch veel goedkoper kunnen bij een Volvo-specialist o.i.d.?
Waar doen jullie over het algemeen de beurten: Volvo dealer of Volvo specialist? En wie weet er een goede in de omgeving van de stad Utrecht?
Gr. Paul.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik laat mij meestal voor dat geld ook een poot uit draaien bij de dealer. Je rijdt toch Volvo, nietwaar? Whahaha...
Maar qua onderhouds intervallen heeft ie wel gelijk. Een wat betreft je vraag over die ETM. Dat is inderdaad het gasklephuis. En je ETM is inderdaad (bijna) defect als de test niet glansrijk wordt doorstaan.
Maar qua onderhouds intervallen heeft ie wel gelijk. Een wat betreft je vraag over die ETM. Dat is inderdaad het gasklephuis. En je ETM is inderdaad (bijna) defect als de test niet glansrijk wordt doorstaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Da's wel heel erg veel."olieverversen en filtersvoor €350.....".
Als je een beetje handig bent (en zelfs dat hoeft niet eens) dan kun je het prima zelf
Olie verversen, nieuw oliefilter, luchtfilter en brandstoffilter.
Kosten? onder de € 100 denk ik.
Als je het 1 keer gezien hebt, kun je het voor de rest zelf.
In de buurt van Utrecht zitten vast wel DHZ-garages, waar je dit kunt doen.
Niks spannends aan.
(Ik bestel mijn spullen altijd in de States, scheelt onnoemelijk veel, prijzen liggen op ong 1/3 van wat ze hier zijn en zeker met de lage dollar is het helemaal leuk)
Luchtfilter: $21,50
Oliefilter: $ 5,00
Fuel Filter: $22,50
ong $50 tegen 0,66€ = €33,00
Nog wat verzendkosten erbij, + wat goede(dure) olie en een 1/2 uurtje brug huren, zit je op max €100 volgens mij.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
OK, handtekening is gezet!
De auto waar ik vandaag voor ging kijken heb ik gekocht.
Het is dus een 2.4T geworden in nautic blue metallic, handgeschakeld, dakspoiler, trekhaak en nivomats, estate-line, comfort-line en design-line dynamic, beide stof/leder interieur etc.
Alleen zit ik nog een beetje in dubio over 2 dingen:
Ten 1e leek me de trekhaak enorm dicht bij de achterbumper zitten, is dat normaal bij de V70? Ik vroeg specifiek of het de juiste trekhaak was die speciaal bij de nivomats hoort, daarop werd bevestigend gereageerd. Graag info/adviezen van jullie!
Ten 2e: de velgen die er nu onder zitten zijn 17" en heten iets van Altamea (?) en hadden banden die zij nog goed bevonden en niet zouden gaan verwisselen.
Het viel me op dat de velgen niet meer erg mooi waren: wat afgebladderd hier en daar en nogal beschadigd op de rand...Dit had volgens de verkoper te maken met de grootte van de velg en de daardoor kleinere/smallere bandrand, dan raak je schijnbaar sneller een stoepje. Ik heb hier dus mee testgereden, best lang: ik heb hem 2 uur meegehad! Ik heb ook de test van "Oceanracer" voor de ETM ook gedaan en die test was geslaagd. Verder reed het prima, ik heb mede gelet op de wegligging en bochten en comfort met deze 17" banden/velgen. Hij was uiteraard wat minder comfortabel (=misschien slap!) dan onze C5, maar wel zeer strak.
Binnen tijdens de onderhandeling opperde ik de mogelijkheid de 17" wielen om te ruilen tegen 16" exemplaren van een andere Volvo V70 die daar ook stond. Die had meer profiel en de velgen zagen er mooier uit wat betreft kwaliteit...
De naam weet ik niet van deze veld maar ik zie hem bijna altijd op een V70 en het is een velg waar standaard een 215/55-16 op zit.
Aan mij nu de keuze.
Voordeel wat de verkoper me vertelde over de 16" is kortere draaicirkel, hoger comfort. Mijn vrouw vond de 16" velgen ik ze liet zien (ik had foto's gemaakt daar) veel lelijker dan degene die erop zaten.
Ik ben benieuwd wat jullie mening/advies is over de 16" en 17" velgen?
Wat is b.v. het voordeel van 17" t.o.v. 16"? Mijn vrouw vroeg me b.v. waarom iemand deze velgen meteen bij deze auto koos, is dat puur esthetisch? Of zorgt het ook voor een betere wegligging? Ik dacht trouwens dat die 17" banden duurder zouden zijn dan de 16", maar dat bleek niet zo te zijn. Om beide velgen zaten Michelins (we hebben op de C5 altijd Michelin Energy's):
De 17" had dus Michelin Pilot Sport 225/45 R17
De 16" had dus Michelin Premacy 215/55 R16
Wie kan me de verschillen vertellen tussen de Michelin Premacy/Pilot/Energy?
Wat zouden jullie doen?
Gr. Paul.
De auto waar ik vandaag voor ging kijken heb ik gekocht.
Het is dus een 2.4T geworden in nautic blue metallic, handgeschakeld, dakspoiler, trekhaak en nivomats, estate-line, comfort-line en design-line dynamic, beide stof/leder interieur etc.
Alleen zit ik nog een beetje in dubio over 2 dingen:
Ten 1e leek me de trekhaak enorm dicht bij de achterbumper zitten, is dat normaal bij de V70? Ik vroeg specifiek of het de juiste trekhaak was die speciaal bij de nivomats hoort, daarop werd bevestigend gereageerd. Graag info/adviezen van jullie!
Ten 2e: de velgen die er nu onder zitten zijn 17" en heten iets van Altamea (?) en hadden banden die zij nog goed bevonden en niet zouden gaan verwisselen.
Het viel me op dat de velgen niet meer erg mooi waren: wat afgebladderd hier en daar en nogal beschadigd op de rand...Dit had volgens de verkoper te maken met de grootte van de velg en de daardoor kleinere/smallere bandrand, dan raak je schijnbaar sneller een stoepje. Ik heb hier dus mee testgereden, best lang: ik heb hem 2 uur meegehad! Ik heb ook de test van "Oceanracer" voor de ETM ook gedaan en die test was geslaagd. Verder reed het prima, ik heb mede gelet op de wegligging en bochten en comfort met deze 17" banden/velgen. Hij was uiteraard wat minder comfortabel (=misschien slap!) dan onze C5, maar wel zeer strak.
Binnen tijdens de onderhandeling opperde ik de mogelijkheid de 17" wielen om te ruilen tegen 16" exemplaren van een andere Volvo V70 die daar ook stond. Die had meer profiel en de velgen zagen er mooier uit wat betreft kwaliteit...
De naam weet ik niet van deze veld maar ik zie hem bijna altijd op een V70 en het is een velg waar standaard een 215/55-16 op zit.
Aan mij nu de keuze.
Voordeel wat de verkoper me vertelde over de 16" is kortere draaicirkel, hoger comfort. Mijn vrouw vond de 16" velgen ik ze liet zien (ik had foto's gemaakt daar) veel lelijker dan degene die erop zaten.
Ik ben benieuwd wat jullie mening/advies is over de 16" en 17" velgen?
Wat is b.v. het voordeel van 17" t.o.v. 16"? Mijn vrouw vroeg me b.v. waarom iemand deze velgen meteen bij deze auto koos, is dat puur esthetisch? Of zorgt het ook voor een betere wegligging? Ik dacht trouwens dat die 17" banden duurder zouden zijn dan de 16", maar dat bleek niet zo te zijn. Om beide velgen zaten Michelins (we hebben op de C5 altijd Michelin Energy's):
De 17" had dus Michelin Pilot Sport 225/45 R17
De 16" had dus Michelin Premacy 215/55 R16
Wie kan me de verschillen vertellen tussen de Michelin Premacy/Pilot/Energy?
Wat zouden jullie doen?
Gr. Paul.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De energy is een voordelige band die echter zeer goed presteert. Ik heb hem al meerdere keren onder diverse auto's gehad. Ik heb er net deze week 4 nieuwe onder m'n lesgolf laten plaatsen.
Onder mijn V70 heb ik 2 Premacy's en 2 Pilot's. Deze zaten er beiden al onder toen ik de auto zo'n 65.000 km geleden heb gekocht. Ze gaan dus beiden lang mee, hahaha. Oja, ik rijd tijdens de wintermaanden wel op winterbanden. Maar ze zijn nu aan vervanging toe, en ik laat ze nu alle 4 vervangen voor Premacy's. Ik heb bewust voor de Premacy's gekozen, omdat ik deze beter (lees: ronder) vond afslijten. Bij de Pilot's bemerkte ik enige vorm van cuppen, waardoor de auto (vooral als de banden nog koud waren) een lichte bonk vertoonde. Nieuw van Michelin zijn de Exalto's. Ik lees hier op het forum goede berichten over deze band. Ik vind het persoonlijk echter zo'n stomme naam voor een band, dat ik ze niet onder m'n Volvo wil hebben. Ja ja, ik weet het, een belachelijke reden, maar gezien mijn goede ervaringen met de Premacy heb ik ook geen reden om andere banden te willen proberen.
Dat verhaal van de draaicirkel kan ik bevestigen. De zomervelgen (17", staat erg fraai!!!) laten de wagen nog lastiger parkeren als bij de wintervelgen (16") maar ook dan is de draaicirkel nog altijd belachelijk. Dat moet je dus niet als reden gebruiken. Qua comfort maakt het ook niet veel uit (m.a.w. dat hoef je met goede banden niet te merken) maar de door de bredere band heb je bij 17" wel meer last van spoorvorming. Als zoiets je gauw stoort is het belangrijk dit in je beoordeling mee te nemen. Dit moet je met de proefrit (van TWEE UUR, welja!) wel al hebben gemerkt. Als je niets hebt vernomen wat je stoort, zou ik voor 17" gaan.
Kijk even bij mijn foto's voor de afstand van de (vaste) trekhaak. Mijn wagen is ook voorzien van nivomat. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13821
Dan als laatste: Waarom staan er dan nog geen foto's hier van je nieuwe aanwinst met velgen en de velgen die je onder die andere Volvo hebt gespot?
Onder mijn V70 heb ik 2 Premacy's en 2 Pilot's. Deze zaten er beiden al onder toen ik de auto zo'n 65.000 km geleden heb gekocht. Ze gaan dus beiden lang mee, hahaha. Oja, ik rijd tijdens de wintermaanden wel op winterbanden. Maar ze zijn nu aan vervanging toe, en ik laat ze nu alle 4 vervangen voor Premacy's. Ik heb bewust voor de Premacy's gekozen, omdat ik deze beter (lees: ronder) vond afslijten. Bij de Pilot's bemerkte ik enige vorm van cuppen, waardoor de auto (vooral als de banden nog koud waren) een lichte bonk vertoonde. Nieuw van Michelin zijn de Exalto's. Ik lees hier op het forum goede berichten over deze band. Ik vind het persoonlijk echter zo'n stomme naam voor een band, dat ik ze niet onder m'n Volvo wil hebben. Ja ja, ik weet het, een belachelijke reden, maar gezien mijn goede ervaringen met de Premacy heb ik ook geen reden om andere banden te willen proberen.
Dat verhaal van de draaicirkel kan ik bevestigen. De zomervelgen (17", staat erg fraai!!!) laten de wagen nog lastiger parkeren als bij de wintervelgen (16") maar ook dan is de draaicirkel nog altijd belachelijk. Dat moet je dus niet als reden gebruiken. Qua comfort maakt het ook niet veel uit (m.a.w. dat hoef je met goede banden niet te merken) maar de door de bredere band heb je bij 17" wel meer last van spoorvorming. Als zoiets je gauw stoort is het belangrijk dit in je beoordeling mee te nemen. Dit moet je met de proefrit (van TWEE UUR, welja!) wel al hebben gemerkt. Als je niets hebt vernomen wat je stoort, zou ik voor 17" gaan.
Kijk even bij mijn foto's voor de afstand van de (vaste) trekhaak. Mijn wagen is ook voorzien van nivomat. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13821
Dan als laatste: Waarom staan er dan nog geen foto's hier van je nieuwe aanwinst met velgen en de velgen die je onder die andere Volvo hebt gespot?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
O ja, en hij heeft een spatlap aan de achterkant bij de achterwielen, dit zit erop werd me verteld door de 17" velgen met de 225 brede banden die extra opspatten.
Ik vind die spatlappen erg lelijk en die zouden er dus afkunnen met 16"?
De 16" hebben trouwens Michelin Premacy HP met 6-7mm profiel, de 17" dus Michelin Pilot Sport met 3-4 mm profiel.
Mijn verstand zegt voor de 16" te gaan en meer comfort, iets behoudender uiterlijk, maar mijn gevoel twijfelt nog voor het uiterlijk....
Ga er maar eens een nachtje over slapen!
Gr. Paul.
Ik vind die spatlappen erg lelijk en die zouden er dus afkunnen met 16"?
De 16" hebben trouwens Michelin Premacy HP met 6-7mm profiel, de 17" dus Michelin Pilot Sport met 3-4 mm profiel.
Mijn verstand zegt voor de 16" te gaan en meer comfort, iets behoudender uiterlijk, maar mijn gevoel twijfelt nog voor het uiterlijk....
Ga er maar eens een nachtje over slapen!
Gr. Paul.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat kan het jou nou schelen of het een beetje meer spat? Ik heb 17" en natuurlijk GEEN SPATLAPPEN. Vreselijk, die dingen. Ook met 17" er gewoon afhalen!!!
Oja, ik heb het voorlaatste bericht nog wat tekst toegevoegd, vandaar de edit.
Weltrusten.
Oja, ik heb het voorlaatste bericht nog wat tekst toegevoegd, vandaar de edit.
Weltrusten.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is het een auto die van de Koningin is geweest? De kleur met spatlappen komt niet zo vaak voor, maar is vaak aanwezig in het Koninklijke huis!
(echt waar!)
(echt waar!)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Hoe doe ik dat? Ah, ik zie het al...Oceanracer schreef: Dan als laatste: Waarom staan er dan nog geen foto's hier van je nieuwe aanwinst met velgen en de velgen die je onder die andere Volvo hebt gespot?
Gr. Paul.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Die verroeste moeren op de 16" zijn trouwens wel erg lelijk zie ik, maar die kunnen wel verwisseld worden met die van de 17" neem ik aan?
Hoe heten die 16" velgen trouwens? Mimas?
Lrijg je met 17" en 225 brede banden trouwens niet sneller "aquaplaining" dan met 16" en 215 breed?
Gr. Paul.
Hoe heten die 16" velgen trouwens? Mimas?
Lrijg je met 17" en 225 brede banden trouwens niet sneller "aquaplaining" dan met 16" en 215 breed?
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
O, en dan nog wat: er stonden daar dus 2 zilveren V70's met dezelfde 16"-velgen (Mimas? iig die van mijn foto), ik mocht kiezen welke ik op mijn blauwe V70 wilde hebben. Ik heb toen de beste banden uitgezocht, velgen waren allebei mooi. Echter op de ene zaten 205 banden en op degene die ik uitzocht zaten 215 banden (215/55-R16). Wat hoort er nou op zo'n 16" velg: 205 of 215?
Gr. Paul.
Gr. Paul.