Pagina 8 van 8

Geplaatst: 23.11.2010 - 19:28
door Rick H
jammer

Geplaatst: 23.11.2010 - 20:39
door sven-
V-Power is ook 97, maar volgens de regelgeving mag je het alleen als 95 of als 98 aangeven. Aangezien V-Power geen 98 is wordt het als 95 aangemerkt. Alleen BP Ultimate is wel 98.
Rick H schreef:ik had begrepen dat het "extra spul" bij V power 1 liter op 10.000 liter is (1 tank wagen) hoe krijg je dan van std ron 95 ineens ron 97 of 98 ??
Goed punt. Toont ook aan dat er meer aan de hand is dan alleen "een litertje aan een tankwagen toevoegen", want inderdaad je kunt niet van 95 RON met wat additieven 98 RON maken. Blijft onbegrijpelijk dat zowel Kassa als Keuringsdienst van Waarde enkele weken geleden geen aandacht hebben besteed aan het oktaangetal.

Geplaatst: 23.11.2010 - 20:41
door gsx750r
Ramon&Ramon schreef:
Één 'offtopicje' kan er nog wel bij.

Zit ik net het Portugese journaal te kijken, komt er een reporter in beeld met de naam José Ramos e Ramos !

Geen idee waarom............... maar ik moest onmiddellijk aan het Volvo forum denken :P :P :P

Rob

Geplaatst: 23.11.2010 - 21:52
door DawnBlueED
Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.

Ik denk dat de winst in het effect van het hogere octaangetal zit.

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:06
door Iroll
Edwin@Amsterdam schreef:Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.

Ik denk dat de winst in het effect van het hogere octaangetal zit.
Toch moet er nog wat meer aan de hand zijn. Als je naar de 5th gear test kijkt hebben BP ultimate en Shell optimax beide een oktaangehalte van 98. Toch levert optimax meer vermogen als de BP variant, vooral het koppel van de impreza valt op, optimax levert 10nm meer koppel als ultimate.

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:14
door bart simpson
Kassa heeft slechts één auto als testauto gebruikt, er zijn bij mij weten royaal meer soorten dan die ene

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:16
door derre
Ik heb de aflvering niet gezien maar wat voor auto hebben ze gebruikt

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:18
door bart simpson
eentje die geschikt was voor het trekken van een erg eenzijdige conclusie

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:20
door DawnBlueED
Iroll schreef:
Edwin@Amsterdam schreef:Als ik ooit weer eens een benzineauto ga rijden zal ik die Aral 102 eens proberen welke in een ander topic door 945i is genoemd.

Ik denk dat de winst in het effect van het hogere octaangetal zit.
Toch moet er nog wat meer aan de hand zijn. Als je naar de 5th gear test kijkt hebben BP ultimate en Shell optimax beide een oktaangehalte van 98. Toch levert optimax meer vermogen als de BP variant, vooral het koppel van de impreza valt op, optimax levert 10nm meer koppel als ultimate.
Is het octaangetal ook gemeten in die test of was het een opgave van de oliemaatschappijen?

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:21
door 945i
Seat Leon...

geen octaan gemeten bij Kassa..

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:30
door bart simpson
het moet ook amusement blijven, het mag onder geen beding ergens over gaan

Geplaatst: 23.11.2010 - 22:33
door Iroll
Is het octaangetal ook gemeten in die test of was het een opgave van de oliemaatschappijen?
In de test is het niet gemeten, ik heb de oktaangegevens oa opgezocht in wikipedia. Volgens mij is Optimax ron98 in de UK inmiddels vervangen door Vpower ron99.

Geplaatst: 23.11.2010 - 23:12
door DawnBlueED
Er zijn verschillende additieven in gebruik om het octaangetal van benzine te verhogen. Misschien heeft een van deze additieven een iets hogere verbrandingswaarde dan de anderen .......

Het is zo maar een gok, ik heb er geen onderbouwing voor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether
http://nl.wikipedia.org/wiki/2-methoxy-2-methylbutaan

5th gear petrol test

Geplaatst: 25.11.2010 - 07:29
door quattroman
testje :

gr, Q