Hallo forumleden,
Wie tankt de v power ( benzine )van shell in zijn V50 1.8 motor? Wat zijn de bevindingen?
MvG,
V Power van Shell
-
- 2nd Gear member
Ik heb wel laatst V-Power getankt met mijn 2.4. Ik had het gevoel dat dat veel uitmaakte. Motor trok beter door, meer pit.
-
- 2nd Gear member
Ik heb een tijdje geleden een Polo TDI gereden die 650km op een tank net kon redden.
Met V-power ruim 800km op een tank!
Of de wagen meer pit heeft kan ik niet met zekerheid zeggen, dat kan ook verbeelding zijn omdat je het gewoon graag wilt voelen ;-P
Met V-power ruim 800km op een tank!
Of de wagen meer pit heeft kan ik niet met zekerheid zeggen, dat kan ook verbeelding zijn omdat je het gewoon graag wilt voelen ;-P
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
- liquid_force
- 6th Gear member
in duitsland tank ik altijd V-Power (100-Ron) omdat mijn getunede 2.5T daar gewoon beter op loopt ...
- safarigeel
- 2nd Gear member
Ik tank in Nederland V-power95 (98 ) en heb net in duitsland de tank volgegooid met V-power (100). Bij het wegrijden gaf de boordcomputer aan dat ik er 850km mee kon doen. Zo'n 20 km verder rijden gaf de computer aan dat ik er 920km mee kon doen.
Voorzichtige conclusie: de motor past zich aan en gaat er wat zuiniger op rijden? :-k
Voorzichtige conclusie: de motor past zich aan en gaat er wat zuiniger op rijden? :-k
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
- lancer
- 6th Gear member
Onze 1.8 leeft ook van V-Power. Bevindingen:
1) Zuiniger, merk er niet veel van
2) Meer power? Iets volgens mij. Op de Franse tolwegen lijkt hij wat lekkerder te lopen op de heenweg (V-Power) als op de terugweg (getankt bij de plaatselijke supermarkt)
3) Soepeler? Jazeker, het klinkt en voelt net ff meer afgerond
Maar het belangrijkste, de motorolie wordt minder snel donkergeel (in vergelijking met mijn vorige S40 1.8 die op euro 95 liep), wat me doet vermoeden dat het blok intern wat schoner blijft.
1) Zuiniger, merk er niet veel van
2) Meer power? Iets volgens mij. Op de Franse tolwegen lijkt hij wat lekkerder te lopen op de heenweg (V-Power) als op de terugweg (getankt bij de plaatselijke supermarkt)
3) Soepeler? Jazeker, het klinkt en voelt net ff meer afgerond
Maar het belangrijkste, de motorolie wordt minder snel donkergeel (in vergelijking met mijn vorige S40 1.8 die op euro 95 liep), wat me doet vermoeden dat het blok intern wat schoner blijft.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dat heeft weinig te maken met V-power-effect.safarigeel schreef:Ik tank in Nederland V-power95 (98 ) en heb net in duitsland de tank volgegooid met V-power (100). Bij het wegrijden gaf de boordcomputer aan dat ik er 850km mee kon doen. Zo'n 20 km verder rijden gaf de computer aan dat ik er 920km mee kon doen.
Je boordcomputer kan bij elke getankte benzinesoort het vermelde effect geven, omdat ie naar de laatste paar kilometers kijkt om uit te rekenen hoeveel km je nog kan rijden ---bij gelijk rijgedrag--. Heb je de laatste paar kilometers zuinig gereden dan geeft ie ineens een veel hoger aantal restkilometers op.
De rechtervoet (en de cr cr!!) zijn de belangrijkste factoren in deze.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Laatste tankbeurt: 60 liter en 726 kilometer. Ruim 1 op 12 met de V-Power. Bij de vorige tankbeurt zaten we op de 1 op 11,4. Voorheen haalden we met moeite de 1 op 10.
Ik weet niet of dit komt door de brandstof of de laatst uitgevoerde (kleine) beurt. Toen is wel de thermostaat vervangen.
Ik weet niet of dit komt door de brandstof of de laatst uitgevoerde (kleine) beurt. Toen is wel de thermostaat vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
thermostaat heeft enorm veel invloed
reed 1 op 8 met een defecte thermostaat, nu 1 op 12 a 13
Ik heb nog nooit v-power in de 2.4 getanked, gaat ik binnenkort doen, tank is leeg dacht ik, houd jullie op de hoogte van mijn V powerrrrrrrrrrrrrrr bevindingen..
(In de 460 1.8 merkte is alleen dat de motor temperatuur hoger werd en dat ie niet inhield bij abrupt veel gas geven)

Ik heb nog nooit v-power in de 2.4 getanked, gaat ik binnenkort doen, tank is leeg dacht ik, houd jullie op de hoogte van mijn V powerrrrrrrrrrrrrrr bevindingen..
(In de 460 1.8 merkte is alleen dat de motor temperatuur hoger werd en dat ie niet inhield bij abrupt veel gas geven)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Oceanracer
- Geartronic member
Pas de laatste 2 maanden viel het me op dat de temperatuurmeter niet meer precies omhoog stond, maar net daarvoor bleef hangen. En voor die tijd haalde ik ook nog niet eerder de 1 op 12. De waarheid zal ergens in het midden hangen, denk ik.
Vorige week bij RTL Autowereld werd middels een gescheiden brandstofsysteem het verschil in "schone" verbranding aangegeven. Het fijne weet ik er niet meer van, maar als ik mij niet vergis liepen 3 cilinders op "Power" en 3 cilinders op "normale" benzine. Binnen 1000 kilometer was er bij de normale benzine cilinders al (roet?)aanslag zichtbaar, terwijl die van de power-kant nog brandschoon waren.
Aangezien de benzine momenteel toch al een godsvermogen kost heb ik mij voorgenomen de komende tijd V-Power te blijven tanken. Ik ben benieuwd of ook op de langere termijn nog zaken gaan opvallen.
Vorige week bij RTL Autowereld werd middels een gescheiden brandstofsysteem het verschil in "schone" verbranding aangegeven. Het fijne weet ik er niet meer van, maar als ik mij niet vergis liepen 3 cilinders op "Power" en 3 cilinders op "normale" benzine. Binnen 1000 kilometer was er bij de normale benzine cilinders al (roet?)aanslag zichtbaar, terwijl die van de power-kant nog brandschoon waren.
Aangezien de benzine momenteel toch al een godsvermogen kost heb ik mij voorgenomen de komende tijd V-Power te blijven tanken. Ik ben benieuwd of ook op de langere termijn nog zaken gaan opvallen.
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Met name het "schone" wordt door shell benadrukt, niet dat je meer kilometers kan rijden op een liter.......Oceanracer schreef:Pas de laatste 2 maanden viel het me op dat de temperatuurmeter niet meer precies omhoog stond, maar net daarvoor bleef hangen. En voor die tijd haalde ik ook nog niet eerder de 1 op 12. De waarheid zal ergens in het midden hangen, denk ik.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Oceanracer
- Geartronic member
Even simpele logica: Als de injectoren en verbrandingsruimte/kleppen schoner zijn, kunnen deze een fijnere nevel inspuiten welke daardoor makkelijker verbrandt. Hierdoor zou de motor merkbaar makkelijker kunnen oppakken en ook zou hierdoor het brandstof verbruik best eens lager kunnen uitvallen.
Om nog even terug te komen op de vraag van de TS. Ik denk dat het verschil bij een 1.8 minder aanwezig is. Hoe groter/hoger het formaat/vermogen van de motor, hoe groter het verschil ook zou zijn.
Om nog even terug te komen op de vraag van de TS. Ik denk dat het verschil bij een 1.8 minder aanwezig is. Hoe groter/hoger het formaat/vermogen van de motor, hoe groter het verschil ook zou zijn.
- Oceanracer
- Geartronic member
Volgens Shell:
Ontwikkeld om het reactievermogen te verbeteren
Shell V-Power bevat intelligente reinigingstechnologie die speciaal bedoeld is om de rijprestaties en het reactievermogen te optimaliseren, elke dag weer. Deze bestanddelen voorkomen deels de opeenhoping van krachtrovende afzettingen op de inlaatklep en reinigen afzettingen die zijn ontstaan door andere brandstoffen.
Gemaakt voor meer vermogen
Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die de prestaties van vele motoren maximaliseert. Daarnaast zijn aan Shell V-Power innovatief reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen zijn ontwikkeld om de vuilafzettingen in uw motor te voorkomen en om de afzettingen die al aanwezig zijn voor een groot deel te verwijderen. Hierdoor heeft u de zekerheid dat uw motor met Shell V-Power in goede conditie blijft en de vitale onderdelen van uw motor effectiever beschermd zijn. Schonere motoren zorgen voor betere motorprestaties.
Ontwikkeld om het reactievermogen te verbeteren
Shell V-Power bevat intelligente reinigingstechnologie die speciaal bedoeld is om de rijprestaties en het reactievermogen te optimaliseren, elke dag weer. Deze bestanddelen voorkomen deels de opeenhoping van krachtrovende afzettingen op de inlaatklep en reinigen afzettingen die zijn ontstaan door andere brandstoffen.
Gemaakt voor meer vermogen
Shell V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die de prestaties van vele motoren maximaliseert. Daarnaast zijn aan Shell V-Power innovatief reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen zijn ontwikkeld om de vuilafzettingen in uw motor te voorkomen en om de afzettingen die al aanwezig zijn voor een groot deel te verwijderen. Hierdoor heeft u de zekerheid dat uw motor met Shell V-Power in goede conditie blijft en de vitale onderdelen van uw motor effectiever beschermd zijn. Schonere motoren zorgen voor betere motorprestaties.
-
- 4th Gear member
De Duitse Autozeitung heeft een onderzoek laten doen door het autotechnische onderzoeks- en ingenieursbureau FAKT in Heimertingen. De conclusie is dat Shell V-Power en Total Excellium niet beter zijn dan gewone dieselbrandstof. Aral Ultimate, in Nederland BP Ultimate, leidde bij een testrit met een Skoda tot 2,7 PK meer. Bij dezelfde rit met een Mercedes is een brandstofbesparing van 6% waargenomen. Ook was er sprake van een lagere stikstofoxide-uitstoot. Bij Shell V-Power diesel en Total Excellium diesel konden de onderzoekers geen lager verbruik of extra pk’s vaststellen.
- lancer
- 6th Gear member
Dit is een benzinetopic. Er loopt ergens anders nog een draadje over de SuperDiesel.Wim J schreef:De Duitse Autozeitung heeft een onderzoek laten doen door het autotechnische onderzoeks- en ingenieursbureau FAKT in Heimertingen. De conclusie is dat Shell V-Power en Total Excellium niet beter zijn dan gewone dieselbrandstof. ...
Het nut van deze brandstoffen voor extra motorvermogen scheelt behoorlijk per motortype. Om het volledige nut uit deze brandstoffen te halen moeten denk ik ook wat paramewters in het motormanagement systeem aangepast worden. (Wellicht dat onze chiptunende forummers hier eens hun licht over kunnen laten schijnen)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
TNO toonde het van zowel benzine als diesel aan.
Ik kan je (samen met een groot aantal Volvodealers/monteurs) overigens garanderen dat een S/V40 GDI op V-power een stuk langer leven heeft dan op een normale Euro 95 benzine, ik geloof derhalve die Duitsers niet
Ik kan je (samen met een groot aantal Volvodealers/monteurs) overigens garanderen dat een S/V40 GDI op V-power een stuk langer leven heeft dan op een normale Euro 95 benzine, ik geloof derhalve die Duitsers niet
- BartS
- 4th Gear member
Ik heb zowel ervaringen met V Power diesel als V Power benzine (in twee verschillende auto's
). In beide gevallen loopt de motor mooier/geruislozer en is de respons op het gas sneller. Bij de diesel kan ik echter geen verbruiksvoordeel opmerken, bij de benzine wel degelijk.

-
- 2nd Gear member
Afgelopen vrijdag V-Power erin en merk dat de motor beter loopt. Hij wilde nog wel eens stotteren wanneer ik 60 in zijn 4 reed, is nu niet meer.... Geen extra trekkracht etc, wel het gevoel dat de auto rustiger en fijner rijd.
Ik heb een V40 1.8 uit 2003
Ik heb een V40 1.8 uit 2003
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
- Pimiento
- 1st Gear member
Heb nu 3 keer over V-power getankt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Behalve dat de motor inderdaad rustiger loopt, kan ik geen echte vermogenstoename bemerken. Wel is het brandstofverbruik SPECTACULAIR gedaald!
Ik houd mijn verbruik netjes bij in Excell en kwam met Euro 95 gemiddeld op 10,2L /100km, en als "zuinigste" 9,6L/100km.
Bij de eerste tank (half autobaan/half stad) kwam ik direct op 8,5L/100km, en bij de tweede (halve tank) met nagenoeg alleen stadverkeer, klein beetje snelweg, op 9,6L/100km (notabene mijn record op euro 95!). De derde tank (nagenoeg alleen snelweg, ongeveer 150 km stadsverkeer) lijkt op 8,0L/100KM uit te komen.
Gecombineerd met een V-power prijs van 1,659 (Rondweg Duiven) die slechts 5 cent boven Euro 95 ligt en 9-10 cent boven de laagste in de regio (Tinq Doetinchem), maak ik dus winst. Ben benieuwd hoe dit zich op de lange termijn gaat ontwikkelen. Ik zal nog een paar keer updaten.
Binnenkort een spreadsheetje.
PS, nee ik werk niet voor shell
Ik houd mijn verbruik netjes bij in Excell en kwam met Euro 95 gemiddeld op 10,2L /100km, en als "zuinigste" 9,6L/100km.
Bij de eerste tank (half autobaan/half stad) kwam ik direct op 8,5L/100km, en bij de tweede (halve tank) met nagenoeg alleen stadverkeer, klein beetje snelweg, op 9,6L/100km (notabene mijn record op euro 95!). De derde tank (nagenoeg alleen snelweg, ongeveer 150 km stadsverkeer) lijkt op 8,0L/100KM uit te komen.
Gecombineerd met een V-power prijs van 1,659 (Rondweg Duiven) die slechts 5 cent boven Euro 95 ligt en 9-10 cent boven de laagste in de regio (Tinq Doetinchem), maak ik dus winst. Ben benieuwd hoe dit zich op de lange termijn gaat ontwikkelen. Ik zal nog een paar keer updaten.
Binnenkort een spreadsheetje.
PS, nee ik werk niet voor shell

Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km