Pagina 8 van 19
Geplaatst: 26.05.2009 - 22:24
door Wim J
2.4T zijn er met hydraulische stoters indien voor bj 2000, 2.5T's zijn steeds vaste stoters.
45000km is vrij vroeg voor het stellen vd kleppen, zelfs zonder flashlube!
Binnenkort informeer ik me ook om de electronische variant v flashlube te laten inbouwen ipv de wielrenners-drinkbus onder m'n motorkap.
Al bij al genomen is het stellen vd kleppen een kostprijs die men om de 60k moet in caculeren, maar zelfs dan rij je nog goedkoper dan op benzine en diesel.
En hier in Belgiƫ is de wagen zelfs meer waard achteraf. Op benzine geraakt de wagen niet eens meer verkocht. Op LPG is hij normaler wijze binnen de kortste keren verkocht.
Geplaatst: 26.05.2009 - 22:32
door Gast
muggie schreef:Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Goed gemeten, zelf gedaan?
Hier mijn ervaringen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ik heb ook nog wel een link voor koprevisie.

Geplaatst: 26.05.2009 - 22:35
door Wim J
AlexV70 schreef:muggie schreef:Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Goed gemeten, zelf gedaan?
Hier mijn ervaringen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ik heb ook nog wel een link voor koprevisie.

Geef je geen klepstelcursussen?
Geplaatst: 08.06.2009 - 21:42
door M@rcel
Hoe is het met je kleppen?
Geplaatst: 08.06.2009 - 22:04
door Wim J
ik heb ze nog allemaal, maar nog 15000km geduld voor het stellen,... Ik post resultaten als ik die heb,...
Geplaatst: 08.06.2009 - 22:55
door Gast
Wim J schreef:Geef je geen klepstelcursussen?
Nee, maar met deze handleiding kan je het wel leren.
(eerder genoemde) kleppen stellen 
Geplaatst: 09.06.2009 - 11:08
door Wim J
AlexV70 schreef:Wim J schreef:Geef je geen klepstelcursussen?
Nee, maar met deze handleiding kan je het wel leren.
(eerder genoemde) kleppen stellen 
Ik heb deze 'instructies' al meermaals bekeken, maar heb nog niet de moed gehad om eraan te beginnen.
Verder heb ik een volledig andere motor: B5254T2
De motor draait na 35k op gas nog steeds zeer soepel,... ik plan binnen 15k dus de kleppen te laten stellen.
Mocht ik het eens zien doen hebben zou ik het wellicht ook kunnen. Heb twee rechterhanden maar ben meestal met echt fijn werk bezig (electronica).
Nu rest me de keuze om of via een Volvo-dealer, of via een revisiebedrijf de kleppen te laten stellen,... De ervaring op dat gebied is bij de Volvo dealers vrij mager te noemen. Revisie bedrijven hebben dan wel de ervaring, maar dan niet specifiek voor Volvo,...
Geplaatst: 09.06.2009 - 20:29
door Gast
Weinig verschil, je hebt een turbo.
Voor kleppen stellen blijft het gelijk.

Geplaatst: 09.06.2009 - 20:32
door Wim J
AlexV70 schreef:Weinig verschil, je hebt een turbo.
Voor kleppen stellen blijft het gelijk.

Zijn dezelfde tools van toepassing? ( heb geen toegang tot Vadis)
Geplaatst: 09.06.2009 - 20:33
door Gast
Kort maar krachtig. JA

Geplaatst: 09.06.2009 - 20:46
door Wim J
Is er een manier om aan de procedure te geraken voor het stellen van de kleppen op een B5254T2?
( eventueel via PM

)
Geplaatst: 09.06.2009 - 22:57
door Gast
Veel meer als ik heb geschreven is er niet.
Geplaatst: 11.06.2009 - 14:17
door Wim J
AlexV70 schreef:Veel meer als ik heb geschreven is er niet.
Dacht Mozes ook toen hij met z'n in stenen gebeitelde tekst de berg afkwam,...
Geplaatst: 20.06.2009 - 21:35
door C70ESBen
Wim J schreef:2.4T zijn er met hydraulische stoters indien voor bj 2000, 2.5T's zijn steeds vaste stoters.
Kleine aanvulling Wim, die van MY99 en vroeger (met hydraulische) noemt Volvo ook 2.5T's ondanks dezelfde 2435cc... dus vanaf de 2.4T (MY00 ergens vanaf +- Jun'99) zijn het zowieso vaste klepstoters en en wanneer het terug een (echte) 2.5T is geworden zijn de check-gaten verdwenen.
Dieselrijders weten echt niet wat ze missen!
Geplaatst: 21.06.2009 - 13:25
door Gast
Wim J schreef:AlexV70 schreef:Veel meer als ik heb geschreven is er niet.
Dacht Mozes ook toen hij met z'n in stenen gebeitelde tekst de berg afkwam,...
Dan weet je hoe eigenwijs ik ben.

Geplaatst: 21.07.2009 - 22:37
door s3wage
Zou om de 60k kleppen stellen/controleren ook bij een xc90 2.5T ook goedkoper zijn dan een benzine of diesel ?
Geplaatst: 22.07.2009 - 21:15
door Wim J
s3wage schreef:Zou om de 60k kleppen stellen/controleren ook bij een xc90 2.5T ook goedkoper zijn dan een benzine of diesel ?
kleppen stellen kost pakweg 1500 kan ook een paar 100 meer of minder zijn naargelang hoeveel kleppen echt gesteld moeten worden, en of bepaalde stoters herbruikt kunnen worden.
Verder rij je pakweg aan de halve prijs van aan benzine, dus zelfs iets goedkoper dan diesel. De gegevens die ik al 40000km in een excelsheet bijhoud ivm mijn xc70 op LPG bevestigen dat.
Hierbij vergelijk ik mijn actueel verbruik op LPG met de 2.5T motor met de fabriekscijfers vd D5 diesel motor van een xc70 uit het zelfde jaar. (163PK)
Zoals het er nu uit ziet heb ik bij kleppen stellen om de 45000km een break-even tov diesel. Stel ik ze pas na 60000, nja dan win ik eraan zelf tov diesel.
Dit alles is rekening houdend met de aankoopprijs vd wagen, plaatsing lpg, ,...
Geplaatst: 24.07.2009 - 01:15
door s3wage
Mja toch nie echt veel voordeel en hoevaak stel je de kleppen
?
Geplaatst: 24.07.2009 - 09:04
door Paul
Modsbreak
@S3Wage, wilt u alstublieft hier in schrijftaal typen en niet in spreektaal.
Geplaatst: 27.07.2009 - 23:23
door s3wage
Oke doe ik.