Pagina 8 van 8
Geplaatst: 28.10.2011 - 13:34
door edraket
Geen idee, zal iets duurder zijn en wat meer bij komen kijken denk ik.
Geplaatst: 28.10.2011 - 14:17
door bart simpson
Heb je een keer een zinnig argument om mij als aartscynicus de wind uit de zeilen te nemen zou het te duur zijn?
Het milieu is een hot item en Rica laat dat dan maar voor wat het is, ijzersterk van ze...
Geplaatst: 28.10.2011 - 21:08
door lemmer
TNO meet alleen, keurt niet. TNO meet de waardes die jij vraagt. De co uitstoot is niet alleen een meetwaarde, maar ook een DIN en VDMA rekenprocedure, denk dan ook maar eens aan het toepassen van een zgn start stop systeem om de co op papier omlaag te krijgen
De co zal en kan nooit beter worden bij meer vermogen, immers dan zou de efficiency enorme stappen moeten maken. Neem nu van mij aan dat de tuner de inspuithoeveelheid groter moet maken om door de turbodruk toename effect te kunnen krijgen. Zou hij dat niet doen zou de motor veel te heet worden.
Alhoewel ik zelf actief alles chiptune wat kan, kun je het emissieverhaal naar de Efteling brengen.
Overigens meten wij ook de samenstelling van de uitlaatgassen op onze proefstand, is altijd meer bij chiptunen.
Sorry
Geplaatst: 29.10.2011 - 17:57
door edraket
bart simpson schreef:Heb je een keer een zinnig argument om mij als aartscynicus de wind uit de zeilen te nemen zou het te duur zijn?
Het milieu is een hot item en Rica laat dat dan maar voor wat het is, ijzersterk van ze...
Heu heb je het tegen mij??!! Heb ik iets verkeerds gezegd????? Doe eens even rustig zeg. Verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Wie de schoen past trekt hem aan zou ik zeggen op basis van je reactie. Snap werkelijk niet waar dit vandaan komt.
Geplaatst: 29.10.2011 - 18:25
door bart simpson
nee, ik doelde op Rica als tuningsbedrijf met "je", sorry dat ik dat zo neerschreef dat jij je aangesproken voelde.
Geplaatst: 29.10.2011 - 21:18
door edraket
Ok, zoals je via PB ook al had uitgelegd is het recht gezet. Kon je reactie ook al niet goed begrijpen, maar nu ik je reactie nog een keer lees en begrijp dat je Rica bedoelde snap ik je zin ook een stuk beter.
Geplaatst: 19.11.2011 - 22:20
door Bover
Volvo Car ziet nu inmiddels ook wel dat bij concurenten als Audi, Mercedes ect. getunend kan worden en doet nu ook formeel mee.:thumbleft:
Nog een beetje de prijsstelling aanpassen en iedereen kan zijn Volvo aanpassen naar zijn persoonlijke rijstijl.
En hoe verhoudt zich dat dan toch tot de formele emissie waarden en dergelijke?
Of niet?

Geplaatst: 16.12.2011 - 09:33
door jan weemering
Ik denk dat het tunen van diesel is bewezen, en zonder al te veel problemen.
de vraag is alleen, hoe vaak spreek je deze extra pk's en kopel echt aan.
op de nederlandse wegen zal dit alles meevallen denk ik.
maar het is altijd leuk om zo af en toe even te knallen.
en dat kan geld kosten natuurlijk
brandstof,banden, slijtage , flitskasten.