Gelezen op: http://www.rica-uk.com/specialrica.aspx
Special RICA ECU Upgrades
New RICA D5 Stage 2 (Euro 4) - 253 BHP
Stunning 253 bhp and 548 Nm performance upgrade!
Available for all the Euro 4 D5 models.
The new RICA Euro 4 D5 Stage 2 upgrade brings a stunning new level of performance to the current Volvo diesel range at an affordable price. This stage 2 upgrade has been derived from RICA Engineering's successful diesel endurance race car which has seen 1st place in it's class. This upgrade brings spectacular road performance while improving drivability and retaining the power-train reliability, as proven during the extreme conditions on the race track.
RICA D5 Stage 2 upgrade components
* Turbocharger upgrade (exchange item)
* RICA Stage 2 ECU remap
RICA D5 Stage 2Check out the rolling road chart here to see just how good the power and torque characteristic are over the entire rev range.
(Dyno data taken from MAHA LPS 3000 chassis dyno at RICA Engineering)
Specifications: Power Torque
Standard: 180/185 hp 350/400 nm
Stage 1: 226 hp 460 nm
Stage 2: 253 hp 548 nm
Price
Turbo (exchange): 850 EUR + VAT + fitting
Stage 2 Remap: Normal ECU Upgrade price
Note - If you already have a RICA ECU upgrade on your Euro 4 D5 car and wish to upgrade to the Stage 2, then the price of the Stage 2 ECU software is only an extra 250 EUR + VAT so you do not pay the full ECU upgrade price. This also applies if you already have a RICA PPC.
For turbo fitting, either contact your local RICA agent, or contact any reputable vehicle service workshop to obtain a price for fitting.
This Stage 2 upgrade is only available for the Euro 4 D5 models which includes all the 2.4D 163 and D5 180/185 engines from 2006 onwards. This upgrade is not available for the old Euro 3 D5 163 engines from 2001-2005.
For further information please contact RICA Engineering.
D5 tunen naar 253 pk en 548 Nm?
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ik denk maar aan 1 ding:
Trekt je bak dit nog wel?
Zoniet dan bij deze slaat Rica hun doel voorbij om verantwoord te tunen.
Trekt je bak dit nog wel?
Zoniet dan bij deze slaat Rica hun doel voorbij om verantwoord te tunen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ asta, jij denkt alleen aan de bak?
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27183
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk dat de gehele aandrijflijn er wel eens moeite mee kan hebben.
Dat koppel is niet mis
Ben wel erg benieuwd hoe het rijd
Dat koppel is niet mis
Ben wel erg benieuwd hoe het rijd

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40727
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
In de auto van iemand anders :twisted:fredhead schreef:Denk dat de gehele aandrijflijn er wel eens moeite mee kan hebben.
Dat koppel is niet mis
Ben wel erg benieuwd hoe het rijd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27183
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Jij snapt het 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
er is een grens
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een paar rondjes heel blijven is iets heel anders dan onder real life omstandigheden "oud" wordenJolly Breeze Racing schreef:This stage 2 upgrade has been derived from RICA Engineering's successful diesel endurance race car which has seen 1st place in it's class. This upgrade brings spectacular road performance while improving drivability and retaining the power-train reliability, as proven during the extreme conditions on the race track.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vraag me toch altijd weer af waar je dit soort aannames op baseerteddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
weerleg die aanname dan een keer met harde feiten, i.p.v. steeds weer terugkerend oeverloos geroep.bart simpson schreef:vraag me toch altijd weer af waar je dit soort aannames op baseerteddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
enkel zo haal je aannames voor eens en altijd uit de wereld. :^o
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
@ bart,
Ja die krijgt de meeste Nm voor zijn kiezen zegt mijn gevoel daarna pas de aandrijflijn waarbij er al een afname is van de Nm.
Daarnaast zullen ook de banden, je portomonee enzv.......
eronder leiden.
Wat is het koppel tegenwoordig standaard van een D5, rond de 430 Nm?
Daar zit neem ik aan een kleine veiligheidsmarge in.
Heel banaal gezegt zou je er dan niet veel meer bij moeten krijgen (10/20 Nm) om de levensduur niet te veel te beinvloeden.
Maar iedere tuning is bedoelt om meer uit de motor te halen dan er door volvo zelf marginaal electronisch in vastgelegd is.
Volvo maakt de auto's waarbij met diverse factoren rekening gehouden dient te worden zoals: Temperatuur, kwaliteit benzine, enzv.....
Woon je in een land waar deze factoren aan een hogere kwaliteit voldoen dan kan je marginaal wijzigen zonder extra slijtage of invloed.
En daar zit het 'm nou juist, die marge word in dit topic wel erg ruim overschreden en roept bij mij een gevoel op van als ik zo hard mogelijk schreeuw dat wij de meest PK's/Nm eruit kan persen dan komen er wellicht meer klanten naar ons toe.
Laat dit nu juist de reden zijn dat ik voor Rica gekozen heb, dit deden ze dus niet (naar mijn weten).
Nu ik dit lees zakt mijn broek een beetje af, en vraag ik mij af of ik met de juiste partij in zee gegaan ben.
Ja die krijgt de meeste Nm voor zijn kiezen zegt mijn gevoel daarna pas de aandrijflijn waarbij er al een afname is van de Nm.
Daarnaast zullen ook de banden, je portomonee enzv.......

Wat is het koppel tegenwoordig standaard van een D5, rond de 430 Nm?
Daar zit neem ik aan een kleine veiligheidsmarge in.
Heel banaal gezegt zou je er dan niet veel meer bij moeten krijgen (10/20 Nm) om de levensduur niet te veel te beinvloeden.
Maar iedere tuning is bedoelt om meer uit de motor te halen dan er door volvo zelf marginaal electronisch in vastgelegd is.
Volvo maakt de auto's waarbij met diverse factoren rekening gehouden dient te worden zoals: Temperatuur, kwaliteit benzine, enzv.....
Woon je in een land waar deze factoren aan een hogere kwaliteit voldoen dan kan je marginaal wijzigen zonder extra slijtage of invloed.
En daar zit het 'm nou juist, die marge word in dit topic wel erg ruim overschreden en roept bij mij een gevoel op van als ik zo hard mogelijk schreeuw dat wij de meest PK's/Nm eruit kan persen dan komen er wellicht meer klanten naar ons toe.
Laat dit nu juist de reden zijn dat ik voor Rica gekozen heb, dit deden ze dus niet (naar mijn weten).
Nu ik dit lees zakt mijn broek een beetje af, en vraag ik mij af of ik met de juiste partij in zee gegaan ben.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Of dit zonder enig gevaar is betwijfel ik Eddy3.eddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
Grtn Eddy
Je auto zal harder rijden waardoor je de motor zwaarder belast en de koeling van je auto harder zal moeten werken om de motor niet te warm te laten worden.
Tevens zal door deze toename de slijtage ook hoger zijn dan normaal het geval zou zijn.
Maar ik ben het eens met je als je zegt: wanneer rijd ik dan over een langere afstand de topsnelheid?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik roep toch niet "zonder enig gevaar"? als het spul stuk is mag de dealer het opknappen, ondanks het feit dat onze belgische "deskundigen" eddy en ludo verklaarden dat het gevaarloos konLudo schreef:weerleg die aanname dan een keer met harde feiten, i.p.v. steeds weer terugkerend oeverloos geroep.bart simpson schreef:vraag me toch altijd weer af waar je dit soort aannames op baseerteddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
enkel zo haal je aannames voor eens en altijd uit de wereld. :^o
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Buiten dat: je hebt al dat koppel nodig om zo'n vermogen te halen: je kan niet het koppel laag houden, en het vermogen opschroeven (behalve door meer toeren te maken, maar dat laten diesels niet toe.......)bart simpson schreef:vraag me toch altijd weer af waar je dit soort aannames op baseerteddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Daar gaan we weer!!!!
Mooie getallen, meer kan ik er niet over melden!
Mooie getallen, meer kan ik er niet over melden!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Precies ja. Dat vermogen haal je echt niet zonder het koppel te verhogen. Het is ook wel een forse koppelverhoging!bart simpson schreef:Buiten dat: je hebt al dat koppel nodig om zo'n vermogen te halen: je kan niet het koppel laag houden, en het vermogen opschroeven (behalve door meer toeren te maken, maar dat laten diesels niet toe.......)eddy3 schreef:De 253pk is interessant,en zonder enig gevaar.
Het koppel daarentegen op zo'n 470 nm laten,en klaar is kees!
Kan me best voorstellen dat het sneller slijt, maar als je het bijv. alleen zo nu en dan voor een inhaalactie gebruikt, tja...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21162
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Help even:
PK's zijn toch nodig om een topsnelheid te halen en Nm-ers om dat zo snel mogelijk te bereiken?
Dan denk ik dat PK's minder interessant zijn dan Nm-ers.
PK's zijn toch nodig om een topsnelheid te halen en Nm-ers om dat zo snel mogelijk te bereiken?
Dan denk ik dat PK's minder interessant zijn dan Nm-ers.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
waar verklaar ik dat dan Bart?.bart simpson schreef: eddy en ludo verklaarden dat het gevaarloos kon
ik reageerde enkel op het feit dat je je steeds roomser dan de paus wil voordoen.
jij wil steeds opnieuw, beweren dat je het allemaal weet uit ervaring.
kom dan een keer met die ervaringen naar voren.
blabla brengt geen zoden aan de dijk...
dit lijkt alsof enkel jij er negatieve ervaringen mee hebt, en ook nog van allemaal gechipte auto's die je tegenkomt.
wellicht moet je je dan eens afvragen of het probleem dan niet bij jouw ligt i.p.v. bij de tuners. ?