Pagina 8 van 13
Geplaatst: 22.01.2011 - 12:30
door B-lennium
iets vinden om de data uit de chip te lezen? heb jij geen bevriende electrotechnicus ?
Geplaatst: 23.01.2011 - 13:12
door ferdy
Ik heb hier in ieder geval de ontstekingscurve van een K nokkenas en Benzine. Zonder vacuum vervroeging.
Inmiddels mijn wasted spark bobines binnen van een BMW K100, even getest met coil output test en ik ben zeer te spreken over de prestaties
Per stuk hebben ze een behoorlijke afmeting

Ik heb er 2 x 2 aangeschaft, een als reserve

Geplaatst: 29.01.2011 - 16:59
door ferdy
Eindelijk is het motormanagment systeem vrij van kleine vervelende storingen. nieuwe bobines succesvol geinstalleerd, zware massakabel (tegen resetten van megasquirt processor) van voor naar de computer getrokken, VR sensor circuits opnieuw afgesteld en als laatste Tech Edge wideband controlller geplaatst. Auto is niet herkenbaar meer en rijdt heel smooth

Geplaatst: 29.01.2011 - 17:06
door ferdy
gat voor de verdeler is afgedopt

En nu heb ik een uitstekende basis voor de tweede turbo ombouw.
Geplaatst: 29.01.2011 - 19:59
door B-lennium
Goed zo! leuk om te horen dat de auto zo lekker draait.
wanneer moeten we een dragstrip afhuren? je hebt alle turbo onderdelen liggen denk ik? als je nog intresse hebt in een Forge instelbare actuator dan moet je het even zeggen, Ik ben verslaaft aan mn tial! 175kpa in een strakke lijn.
Geplaatst: 29.01.2011 - 20:49
door ferdy
Ja ben er echt blij mee, enige onderdeel wat ik nog moet regelen is de revisie van mn turbo cilinderkop. Ik overweeg om deze te voorzien van 12 nieuwe kleppen en een nieuwe klepzitting. Die Forge actuator is waarschijnlijk duurder dan die hele t04e turbo of niet

haha
Geplaatst: 29.01.2011 - 22:24
door B-lennium
€100, dat is dan wel een koopje. Je kunt de druk instellen door de veren te wisselen. Nu met 6 psi veer.
Geplaatst: 09.02.2011 - 18:46
door ferdy
ff zitten prutsen met een mooi freesje, wastegate is nu iets groter

Gelijk scherpe randen in de turbo geflowed

Geplaatst: 10.02.2011 - 14:50
door ferdy
turbo spruitstuk gestraald en geflowed, vorig jaar geen setje freesjes tot mijn beschikking

Geplaatst: 10.02.2011 - 18:40
door B-lennium
Kijk dat zijn mooie vorderingen,
Ik zie dat je de wastegate op 1 buis aangesloten hebt. Hierdoor krijg je verschillende 'back pressure' en dus een verschillend mengsel in de beide banken. Ga je dit nog aanpassen? Je hebt toch geen dual spool turbo.
Geplaatst: 10.02.2011 - 19:25
door ferdy
De wastegate ga ik afdoppen, maar als ie toch nodig is las ik hem op een andere plek. IK denk dat de interne wastegate voldoende werkt.
Geplaatst: 10.02.2011 - 20:35
door B-lennium
ok dat is idd een goede optie, hoe groot heb je het wastegate gat gemaakt?
Bij mijn holset was 25mm te klein, misschien heb jij er minder last van omdat de turbo kleiner is.
Geplaatst: 10.02.2011 - 21:11
door ferdy
Zou ik even moet opmeten, echter de opening voor de interne wastegate zit in een nauw deel van het slakkenhuis, dus de verhouding wastegate opening ingang naar turbine is wel redelijk denk ik.
Geplaatst: 16.02.2011 - 21:36
door dopdedouwer
Heerlijke slow-chat dit topic

.
Ben benieuwd naar de vorderingen en een battle

Geplaatst: 16.02.2011 - 21:52
door B-lennium
battle idd

tot op de velg! (weet nog wel 25+ velgen plus oude banden te vinden)
Geplaatst: 17.02.2011 - 12:48
door ferdy
VOordat het zover is moet ik nog een laatste beslissing maken.
Een aantal mogelijkheden voor mijn cilinderkop:
1) oude turbo kop repareren, 6 andere inlaat kleppen en 1 uitlaatklep + nieuwe zitting frezen / plaatsen. (is ooit 2 mm afgevlakt en daarna uitgeslepen) Deze kop bevat 6 geharde uitlaatzittingen.
2) Een redelijke b30E kop voorzien van 12 nieuwe klepgeleiders, zittingen zijn nog goed en compressieverhouding is bijslijpen.
3) Een goede B30A kop van een AQ170 gebruiken en compressieverhouding iets bijslijpen. Nadeel inlaatkleppen 42 mm ipv 44 mm. Tevens zal ik hierin gaten moeten boren voor de injectoren alhoewel me dat niet zo'n probleem lijkt.
Ik voel er niet zoveel voor het repareren van mn turbo kop daar deze door het afvlakken, uitslijpen en vastlopen aardig 'verpest' is. Nogwel te repareren maar goed..
Ik bleef trouwens gigantisch veel last van noise/resets houden, dus ben toch maar overgestapt naar een GOLF 3 bobine icm met verdeler. Ik vermoed dat mn wasted spark bobines intern doorsloegen.
Geplaatst: 17.02.2011 - 15:56
door Boele
Ik zou de b30e kop pakken!
Geplaatst: 17.02.2011 - 17:59
door B-lennium
Jep de e-kop hoe ga je de compressie verlagen? Gewoon wat uit de verbrandingskamer slijpen? Ze moeten wel alle 6 gelijk zijn.
Geplaatst: 17.02.2011 - 18:38
door ferdy
Yep! Net zoals ik destijds bij mn andere kop heb gedaan. Uren slijpen en dan even op een motorblok compressie meten! Ik ga voor 1:8,5 ? Met voorzien van 12 nieuwe klepgeleiders bedoel ik dat ik ze er nog moet inpersen

Geplaatst: 17.02.2011 - 23:10
door B-lennium
ok, je kunt ze ook opmeten op de werkbank (plaatje plexiglas met een gaatje erop, vullen met een afgewogen hoeveelheid water, verschil op de weegschaal is je inhoud) zie:
http://www.merkurxr4ti.com/chambervolume.html