Pagina 8 van 8
Geplaatst: 02.02.2012 - 15:54
door FrankS60
Iroll schreef: De moderne electronica laat tegenwoordig iedereen denken dat ie een coureur is.
+1
Wat een dramatische bestuurders zie je soms ook voorbij komen, die dan gered worden door de electronica. In mindere mate in Volvo's (die rijden minder vaak op de limieten) maar des te meer in de nieuwste generatie sportauto's. Als je ze laat rijden zonder alle hulpmiddelen dan staan ze binnen 3 minuten achterstevoren.
Overigens; met de zeer sterke neiging tot onderstuur van het standaard onderstel van vele volvo's denk ik dat je de achterkant er echt niet zo snel uit krijgt, zelfs niet op minder banden. Kan het met de mijne niet echt meer vergelijken ivm ander onderstel en camber instelling.
Geplaatst: 02.02.2012 - 21:07
door bernhard2
@Iroll, ik bedoelde met dat 'knooi'n' ook proberen om het overstuur op te vangen dmv tegensturen, en ja, ik heb een slipcursus gehad;)
en met een voorwielaandrijver kun je dmv gas geven juist de overstuurreactie opheffen.(zelf nooit geprobeerd, wel gehoord uit betrouwbare bron)
maar ik denk je eerste schrikreactie automatisch gas los is. en als je inderdaad je gas los hebt gelaten, neemt het ESP het wel over.
Geplaatst: 02.02.2012 - 21:23
door Cygnus
De discussie beste banden voor of achter spitst zich vooral op zo hard mogelijk de bocht door lijkt me. Hoewel ik ook wel eens achterstevoren heb gestaan is dat voor mij en ik schat in vele anderen geen dagelijkse bezigheid. Een in mijn ogen groter risico is aquaplaning. In dergelijke situaties heb ik toch echt liever veel profiel voor. Het zijn dan de voorbanden die me in de juiste richting houden.
my 2cents
Overigens zit ik op ongeveer 3mm voor en 1 mm achter slijtage op 20.000 km, winterbanden ongeveer het dubbele.
Geplaatst: 02.02.2012 - 21:42
door Gast
Cygnus schreef:Een in mijn ogen groter risico is aquaplaning. In dergelijke situaties heb ik toch echt liever veel profiel voor. Het zijn dan de voorbanden die me in de juiste richting houden.
En hier ga je nu helemaal mis.
Juist aquaplaning is iets wat ESP (of ieder ander antislip elektronica) niet voldoende aan kan.
Wat willen je achter wielen die gaan "drijven" in een lange bocht op bijvoorbeeld een snelweg?
Juist, die gaan de voorkant voorbij……