Afgelopen week kreeg ik een brief van Interpolis, met daarin gewijzigde voorwaarden voor ruitschades. Ik was, mede door dit topic, direct getriggerd. Toch even wat dingen bekeken, die hier beschreven zijn.
JacoS80 schreef:...vorige week gebeld met Interpolis en kreeg het volgende antwoord.
Er zijn 2 mogelijkheden;
1. reparatie door Autotaalglas of Carglass, geen terugval in noclaim, geen eigen risico geen teruggang in schadevrije jaren en wel opbouw in schadevrije jaren.
2. reparatie door de dealer is mogelijk, dit wordt gezien als statusquo schade. Dit houdt in geen terugval in noclaim, geen eigen risico, geen terugval in schadevrije jaren maar ook een jaartje geen opbouw van schadevrije jaren en noclaim.
Ik ben Allrisk verzekerd met noclaim beschermer.
Overigens heb ik alles via de Rabobank bij Interpolis lopen en ik moet zeggen, Interpolis is niet de goedkoopste maar alles wordt keurig afgehandeld.
Voor mij geldt eigenlijk bovenstaande. Voorwaarden zoals hierboven beschreven, staan ook in de brief die ik nu ontvangen heb. Al doen ze het nu voorkomen alsof het nieuw is. Blijkbaar gold dit voor jacoS80 al en nu pas voor mij. Vreemde situatie. Als ik het overigens niet eens ben met deze gewijzigde voorwaarden dan kan ik per 13 oktober opzeggen. Dagtekening brief is 13 september; dat is dus een maand opzegtermijn.
sbv schreef:Voor mij dus zelfde condities.
Ik zal eens met autotaalglas contact opnemen wat en hoe. Ik verdom het om meer premie te betalen vanwege cartelvorming tussen interpolis en wat glasboeren
JacoS80 schreef:Bij Interpolis ga je dus niet meer premie betalen alleen sta je een jaar stil in opbouw van schadevrije jaren en opbouw van NoClamin. De premie blijft gelijk en geen eigen risico.
Dat gevoel van kartelvorming speelt bij mij ook. Ik wil, zeker na het lezen van deze thread, dat er gewoon een originele Volvo ruit in m'n auto komt, mocht ik die ooit moeten vervangen. Als ik daarvoor bij een ruitenboer moet gaan steggelen, terwijl het bij Volvo zonder gedoe gebeurt, dan moet ik naar Volvo kunnen gaan.
Zonder dat me dat opbouw in schadevrije jaren kost. Ze schrijven nota bene zelf in de brief, dat ze willen dat ruitvervanging e.d. bij een bij de Bovag of Focwa aangesloten schadeherstelbedrijf gebeurt. Voor zover ik kan nagaan, is mijn Volvodealer bij beide aangesloten. Toch leggen ze daarna de beperking op van Carglass en z'n neefjes.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik had al eens gekeken bij Inshared, omdat het principe me wel aanspreekt. Ik zal ze vandaag eens mailen, hoe hun voorwaarden zijn. Met name, omdat dit niet het eerste "geintje" is wat ik met Interpolis heb.
Het eerste was met een auto, waarmee vrouwlief schade reed door eigen schuld. Net zo'n schade, waarbij ik twijfelde of ik het door m'n verzekering moest laten bepalen. Advies gevraagd en een mooie berekening gekregen, wat het verschil was tussen zelf betalen of een jaartje stilstaan in premie. Na een maand een telefoontje of ik interesse had in een no-claimbeschermer. Dat hadden ze me bij het afsluiten moeten aanbieden. Zeker, omdat dat toen gewoon al bleek te bestaan. Nu sta ik met 22 jaar rijervaring op 8 jaar schadevrij, in plaats van 22. Klopt technisch wel, maar gevoelsmatig...
Daarna liep m'n hobby uit de hand en moest ik m'n foto-apparatuur in een aparte kostbaarhedenverzekering onderbrengen. Bij het afsluiten moest ik 25% meer premie betalen, toen ik aangaf e.e.a. semi-prof te gebruiken. Die verhoging snapte ik nog wel, maar niet dat tegelijkertijd de voorwaarden slechter werden. Als fotograaf heb je een studio, vaak een onbewoond pand. Laat ze nou o.a. als voorwaarde stellen, dat apparatuur in onbewoonde panden niet verzekerd is. Niet handig voor mij, want die studio heb ik juist om niet steeds met m'n lampen e.d. te hoeven sjouwen. Inmiddels is de apparatuur dus ergens anders verzekerd.
Nog zoiets met de reisverzekering. Ik moest m'n reisverzekering omzetten naar werelddekking voor een reis naar Jordanië. Ik zou 4 dagen na prolongatiedatum terugkomen, maar zat daardoor voor een jaar vast aan werelddeking incl. bijbehorende hoger tarief dan Europadekking. Even meedenken was er niet bij. Terwijl ik
alles (toen ook nog apparatuur) in een pakket bij Interpolis heb verzekerd, incl. hypotheek met naar nu blijkt woekerpolis (:().
Nu ik het zo opschrijf, moet ik zeker actie ondernemen. Ik ga op verstuur klikken, een klachtenbrief maken voor Interpolis en een offerte opvragen bij Inshared. Ik ben even weg