V70R uit Zwitserland

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
WimS60
3rd Gear member

Hoi Elianmars
Ik ben niet bij Fasttech geweest, maar bij Rica.
Die staan volgens mij ook wel goed bekend.
Ze hebben daar zowel de turbo-druk als de brandstofdruk gemeten en die waren in orde.
elianmars schreef:
WimS60 schreef:Even een korte update.

Had de Nederlandse importeur aangeschreven en deze gaf als reactie dat ze geen gegevens van een geïmporteerde auto beschikbaar hebben.
Hierop Volvo Zwitserland een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag heel netjes een uitdraai van de conformiteits-verklaring, op chassisnummer, van mijn auto.
En daarin staat dat de auto 220kW (299 Pk) bij 5500 t/min. heeft.
Rara waarom mijn auto niet verder dan 230 Pk komt.
Het begint nu wel heel vreemd te worden. Heeft Fasttech de turbo en eventueel drukverlies gecontroleerd?
liquid_force
6th Gear member

exacte mail van mijn contact:
Soweit ich in den Unterlagen sehen kann wurde am Fahrzeug in Bezug auf die Leistung
nichts verändert. Ich nehme an das da wirklich 230 PS steht und nicht 230KW oder?
in mijn originele mail heb ik niets over een mogelijk vermogen aangegeven, de 230pk komt dus direct bij hem vandaan
WimS60
3rd Gear member

Hihihi,

Nee, aan de wielen werd 180,8 Pk gemeten en omgerekend zou dat 230,5 Pk aan de krukas zijn.
Nu heb ik trouwens in het instructieboekje gelezen, dat als je de chassis-instelknop op "" advanced" zet, dat dan niet alleen de dempers keihard worden gezet, maar dat de auto ook sneller op het gas reageerd.
Zou dat misschien het verschil kunnen verklaren ?

Het liefste zou ik de wagen weer eens op een vermogensbank zetten, maar dat is niet direct om de hoek.
Mogelijk moet ik donderdag voor mijn werk vanuit Almere naar de kop van Noord-Holland. Misschien dat ik dan eens langs Rica Enkhuizen rij, voor nog eens een meting.
Ondertussen is er nml. al wel wat veranderd: een luchtbuis is vasgezet en afgelopen weekend heb ik de ETM schoon gemaakt.
Dat was een tip van de dealer die de auto voorheen in onderhoud heeft gehad (de auto heeft meer dan een jaar stil gestaan). De ETM was trouwens behoorlijk vies.
945i schreef:je dacht toch hopelijk niet dat de oorspronkelijke 299 PK aan de wielen gemeten was..?
WimS60
3rd Gear member

En voor de liefhebbers wat foto's van de ETM van voor en na het schoonmaken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
elianmars
5th Gear member

WimS60 schreef:Hoi Elianmars
Ik ben niet bij Fasttech geweest, maar bij Rica.
Die staan volgens mij ook wel goed bekend.
Ze hebben daar zowel de turbo-druk als de brandstofdruk gemeten en die waren in orde.

Oeps........... Hoe ik dan aan Fasttech kom? :oops: :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
piotrV70
5th Gear member

Zo vies was die ETM toch niet ? Lijkt me iig niet van invloed op het vermogen.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Garfield
2nd Gear member
Contacteer:

Hi Wim,

Ik heb net het hele topic van a-z doorgenomen, wat een verhaal zeg !
Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Je auto vind ik iig. supermooi !
Groet,

Arvid
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
volvov70r
3rd Gear member

WimS60 schreef:Hihihi,
Nu heb ik trouwens in het instructieboekje gelezen, dat als je de chassis-instelknop op "" advanced" zet, dat dan niet alleen de dempers keihard worden gezet, maar dat de auto ook sneller op het gas reageerd.
Zou dat misschien het verschil kunnen verklaren ?
Ik heb een automaat en die lijkt inderdaad in de sport stand nog een beetje "lief" te zijn voor de aandrijflijn.
Zo schakelt hij al bij 5500 toeren ofzo door, terwijl hij in advanced doortrekt naar 7000 of zoiets.
Sowieso schakelt hij in sport soepeler, terwijl hij in advanced de bak echt op zn donder geeft, gevoelsmatig door sneller de "koppeling" op te laten komen.

Dit kan echter ook weer deels komen doordat hij in advanced automatisch de geartronic in sportmodus zet.

Ook reageert hij sneller en feller op het gas inderdaad.

Ik kan me zo voorstellen dat dit verhaal voor een handbak ook op gaat.

Verder heb ik wel eens iets gelezen dat in de eerste 2 versnellingen (automaat) de trekkracht ook gelimiteerd is tot 300 nm ofzo.
Dit ervaar ik zelf ook zo, pas in de derde versnelling begint eigenlijk het feest pas echt. Als je je zoals ik aan de max snelheid wenst te houden is het feest dus meestal van korte duur.

Welke expert kan de technische puntjes op de i zetten van mijn verhaal?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
WimS60
3rd Gear member

Hier weer even een update omtrent mijn Rrrr.
De auto rijdt naar tevredenheid, maar heel soms stottert hij wat.
Dagen gaat het goed en dan in ene stottert ie weer.
Ik heb inmiddels ervaren, dat als ik (tijdens het stotteren) even plankgas doortrek naar 7000 toeren, dat het stotteren dan weer een tijdje weg is.
Uitlezen bij de Volvo-dealer geeft geen fout-meldingen.
Ik ben daar maar in berust, hoop stilletjes dat hij een keer helemaal stilvalt. Dan is de oorzaak tenminste duidelijk.

En mijn onmin met de verkopende partij bestaat nog steeds.
De verkoper heeft op mijn mail en 4 brieven (waaronder een aangetekende) nooit een reactie gegeven.
Lekker hoor, zo'n BOVAG-garage.
Ik heb inmiddels een advokaat op de zaak gezet.
Deze heeft een brief naar hem gestuurd en op deze brief heeft hij wel gereageerd.
Hij verklaard nooit iets van mij vernomen te hebben, de k....zak, en verklaard tevens dat een afname van 300 naar 230 Pk normale slijtage is.
Gekker moet het niet worden.
Maar goed, hij heeft inmiddels een 2e brief gekregen, waarin hem gevraagd word of hij in der minne wil schikken (wat ikzelf overigens al 5 keer gevraagd heb).
Wil hij dat niet, dan rest de gang naar de rechter, ik laat het hierbij niet zitten.
Word vervolgd.......
jpwg001
6th Gear member

Tjezus, dan koop je de mooiste V70 die er te krijgen is en heb je er zoveel ellende mee. Ik hoop dat de auto jou toch blij maakt (en anders bied ik de mijne voor een een op een ruil aan, hahahaha).

Laten we hopen dat het niet tot een gang naar de rechter komt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
WimS60
3rd Gear member

Dank voor het compliment.
En ik ben best nog steeds wel een heel klein beetje blij met de auto hoor.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Als je de zaak verliest bij de rechter (denk wel dat we allemaal even in de zaal komen zitten, toch?) vind ik dat je een iPod adapter hebt verdiend, gratis, voor niets.
Ik wil wel een rondje rijden dan ;-)
Geniet wel van je kar en laat je niet teveel leiden door dit geneuzel.

Als je wil kunnen wij ook nog eens kijken naar je kar. Met name omdat de remap naar 330PK normaliter gewoon alles zou moeten overschrijven wat er in staat. 230Pk, 290Pk, maakt niet uit.

Ik vermoed dat dit probleem echter niet in de ECU zit, maar in de overbrenging of een verkeerde uitlaatdruk meting/rapportage AAN de ECU, wellicht door een grotere downpipe andere cat of vergroot eindstuk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
WimS60
3rd Gear member

Hahaha, dat zou wel een stunt zijn.
Een rechtszaal gevuld met Volvo-fans.
Die verkopende partij zou zich rot-schrikken, hihihi.

En dank voor je aanbod om eens naar mijn auto te willen kijken, daar ga ik graag gebruik van maken.
Ik ben ook van mening dat het probleem niet in de ECU zit, want na het chip-tunen is het vermogen wel toegenomen van 230 naar 270 Pk.
Mogelijk dat er een verband is met het soms stotteren van de auto.
Mijn Volvo-dealer kan echter geen oorzaak vinden.

Nu wil het feit dat ik vannacht voor 10 dagen vakantie naar Rome vertrek (nee, nee, helaas niet met de Rrr) en zal na de vakantie graag van je aanbod gebruikmaken.

Groetjes van Wim.
jpwg001
6th Gear member

Je mag je Rrr wel hier laten logeren! Ik pas er wel op. Gratis en voor niks!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
WimS60
3rd Gear member

Hier weer even een laatste, teleurstellende update.
Zoals eerder vermeld verklaard de verkoper nooit een mail of brieven van mij te hebben ontvangen en daardoor niet in de gelegenheid te zijn gesteld om de gebreken zelf te herstellen.
Ik heb verkoper wel degelijk via mail (via een kontaktformulier op zijn website) verzocht om de gebreken te herstellen, maar kan dit dus niet bewijzen.
Volgens mijn advokaat is een kort geding daardoor zinloos.
Heel erg frustrerend vind ik dit.
Verkoper word op deze manier beloond voor het systematisch negeren van mijn mail en brieven. Mijn gevoel zegt dat hij deze tactiek vast vaker heeft toegepast.
Advies aan mijn mede-forummers:
Correspondeer in dit soort gevallen altijd alleen maar met aangetekende brieven, ga niet van de welwillendheid van een verkoper uit.
En tot slot als waarschuwing om welk bedrijf dit ging:
Ga met een grote boog om Autobedrijf van Mensvoort in Leende heen.
Leeuwarden
1st Gear member

edraket schreef:Is de distributieriem al eens vervangen? Misschien dat de riem een tandje verkeerd staat. Heb je er al eens een andere R-rijder in laten rijden. Wellicht kan die er wat van zeggen.
Hmmm dat heeft mij bij een Mercedes 450SEL eens een koprevisie gekost. (is trouwens bij MB een ketting). Sindsdien genezen van V8-en.
Discovery
5th Gear member

Maar de auto haalt nog steeds niet zijn 300 pk? Ben je nog op het aanbod van Volvotech ingegaan?
JPV70
3rd Gear member

WimS60 schreef:Ik heb verkoper wel degelijk via mail (via een kontaktformulier op zijn website) verzocht om de gebreken te herstellen, maar kan dit dus niet bewijzen.
Contact via e-mail (ook eenzijdig) is gewoon rechtsgeldig. Een verstuurde e-mail heeft evenveel gewicht / rechtsgeldigheid als een verstuurde (aangetekende) brief. De mail moet jij dan wel zelf verstuurd hebben! Dus geen contactformulier op een website.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
WimS60
3rd Gear member

Ik weet niet of de auto zijn 300 Pk nu haalt.
Sinds de vorige vermogensmeting is er wel het een en ander gewijzigd, zoals een turbobuis vastgezet die loszat.
Op zich ben ik nu wel benieuwd, maar weet geen bedrijf met een vermogensbank in de buurt van Almere.
Met Volvotech heb ik nog geen contact gelegd, drukdrukdruk.
Wel heb ik net het brandstoffilter vervangen.
Het oude filter heb ik open gezaagd en in het papier-filter zat toch wel wat bruinige aanslag. Misschien dat dit nu ook verbetering geeft mbt vermogen en stotteren. Dit stotteren is maar heel af en toe, soms een paar dagen niet en dan weer wel.
Komt het stotteren na het vervangen van het filter weer terug, zal ik zeker eens Volvotech contacten.
Discovery schreef:Maar de auto haalt nog steeds niet zijn 300 pk? Ben je nog op het aanbod van Volvotech ingegaan?
WimS60
3rd Gear member

Vandaag heb ik nog contact gehad met de juridische afdeling van de ANWB, om een second opinion te vragen.
De juriste gaf mij aan dat alleen een aangetekende brief van waarde is in geval van een rechtsgang. Het probleem met een E-mail is dat je nooit kan bewijzen dat de geadresseerde de mail ook daadwerkelijk heeft gelezen.
JPV70 schreef:
WimS60 schreef:Ik heb verkoper wel degelijk via mail (via een kontaktformulier op zijn website) verzocht om de gebreken te herstellen, maar kan dit dus niet bewijzen.
Contact via e-mail (ook eenzijdig) is gewoon rechtsgeldig. Een verstuurde e-mail heeft evenveel gewicht / rechtsgeldigheid als een verstuurde (aangetekende) brief. De mail moet jij dan wel zelf verstuurd hebben! Dus geen contactformulier op een website.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”