Ervaringen V70 LE T4 MY12

Plaats reactie
den toerist
5th Gear member

Heb je de Mapcare update's al gëistalleerd?
timewa
2nd Gear member

Discovery schreef:
timewa schreef: * Start/stop systeem weigert soms
Dit hoort gewoon zo:
Automatische motorafslag werkt niet
Ook als het Eco Start/Stop DRIVe-systeem
geactiveerd is, zal de automatische motorafslag
niet werken als:
• u de gordelsluiting hebt geopend;
• .....
Uiteraard werkt het start/stopsysteem in deze situaties niet, maar het euvel bij mijn auto is anders: Starten gaat soms zeer moeizaam, vele pogingen nodig voordat de auto loopt. Ik krijg dan tevens een foutmelding in het display dat ik het start/stop systeem door Volvo moet laten nakijken.

Is dus niet goed. Ik ben net terug van een weekje Frankrijk, de teller loopt al richting 8000km, en het is hoog tijd om weer even bij de dealer langs te gaan om hier naar te laten kijken. Buiten dit euvel om een heerlijke vakantierit achter de rug, m'n gezin is ook erg tevreden over de Volvo. Hij zit wel onder een dikke laag modder overigens...

De Navi deed het ook vrij goed op vakantie. Er zijn wel diverse kleine verbeterpuntjes qua interface, zoals het feit dat sommige knoppen niet reageren als je een pop-up in beeld hebt en het feit dat de navigatie vandaag 20 keer achter elkaar een andere route voorstelde (TMC stoorzender?), maar dat doet niets af aan het feit dat Sensus ons overal heeft gebracht waar we wilden komen, en een modern ogend systeem is met goede audiosupport (o.a. snel bron kiezen en scrollen door USB directorystructuren, belangrijk voor mij).

Verbruik zat rond de 10l/100km met fietsen achterop en een vol beladen auto, overal netjes toegestane snelheid gereden.
timewa
2nd Gear member

Wat betreft bovenstaande opmerking over de iPod interface: Ik kan de muziek van m'n iPhone 4 op 2 manieren afspelen: Bluetooth audiostreaming (zonder detailinformatie over de muziek) of via USB. In dat laatste geval is mij opgevallen dat ik 2 profielen kan kiezen op m'n telefoon: "Volvo car" of "iPod dock". Als ik de 1e kies dan speelt ie wel maar heb ik geen geluid. Kies ik optie 2 dan werkt alles naar behoren.

M'n dealer broedt nog op de mogelijkheid om de iPhone en een USB stick tegelijktijdig aan te kunnen sluiten met de door mij bestelde iPod houder maar dat schijnt erg lastig te zijn. Alle hoop is nu gevestigd op een binnenkort van vakantie terugkerende medewerker bij de importeur.

Tot slot nog iets over de radarsystemen:
City Safety werkt met een LIDAR (laserafstandsmeting), zit in de spiegelvoet. Dat hebben alle MY12 V70s. Bij mij werkt het overigens prima (2 keer een City Safety remactie meegemaakt).
De adaptive cruise control gebruikt een echte radar. Bij MY11 en ouder werkt dit niet bij heel lage snelheden. Sinds MY12 werkt het vanaf stilstand en daarom ga ik er van uit dat het een ander systeem is, waarschijnlijk met een short beam en een long beam radar zoals andere merken dat ook doen om de hele range voor 0-200km/h af te kunnen dekken. Dat de "plaat in de grille" er dan anders uit ziet is geen wonder. Ik blijf het wel jammer vinden dat er zo'n lelijke oplossing wordt gekozen. Ook bij Mercedes vind ik het niet mooi (De ster is dan vervangen door een ronde plastic radarplaat met een ster erop geschilderd). BMW monteert de radar wat lager in de neus, naast de mistlampen, vind ik persoonlijk esthetisch beter.
timewa
2nd Gear member

den toerist schreef:Heb je de Mapcare update's al gëistalleerd?
Ik heb me aangemeld voor Mapcare en nu al een eerste update gekregen (6 weken na aflevering v/d auto, beetje vroeg toch?).

Helaas heb ik DVDs gekregen voor het oude systeem, ondanks het invullen van de unieke code die bij mijn auto hoort. Ik heb de DVDs toch in de sleuf gestopt maar mijn Sensus systeem kan er niets mee. Ook hiervoor maar weer even naar de dealer.
least
3rd Gear member

timewa schreef:Wat betreft bovenstaande opmerking over de iPod interface: Ik kan de muziek van m'n iPhone 4 op 2 manieren afspelen: Bluetooth audiostreaming (zonder detailinformatie over de muziek) of via USB. In dat laatste geval is mij opgevallen dat ik 2 profielen kan kiezen op m'n telefoon: "Volvo car" of "iPod dock". Als ik de 1e kies dan speelt ie wel maar heb ik geen geluid. Kies ik optie 2 dan werkt alles naar behoren.

M'n dealer broedt nog op de mogelijkheid om de iPhone en een USB stick tegelijktijdig aan te kunnen sluiten met de door mij bestelde iPod houder maar dat schijnt erg lastig te zijn. Alle hoop is nu gevestigd op een binnenkort van vakantie terugkerende medewerker bij de importeur
de beide profielen zijn respectivelijk voor de Bluetooth verbinding, zoals de telefoon verbinding en de audiostreaming en wordt standaard geselecteerd (en doet daarom niets als je iPod kiest) en anderzijds voor de verbinding als je via de iPhone kabel verbindt en afspeelt via de iPod optie. Dan moet je wel het betreffende profiel kiezen op je iPhone.

Is het niet mogelijk een USB hub te plaatsen waaraan je USB stick('s) koppelt en je iPhone. Meerdere sticks zijn zo ook te koppelen.
nadenkend over weer een Volvo: V90
Zoefje
2nd Gear member

timewa schreef: M'n dealer broedt nog op de mogelijkheid om de iPhone en een USB stick tegelijktijdig aan te kunnen sluiten met de door mij bestelde iPod houder maar dat schijnt erg lastig te zijn. Alle hoop is nu gevestigd op een binnenkort van vakantie terugkerende medewerker bij de importeur.
Ik weet niet waar je dealer allemaal van plan is, maar een USB hub werkt perfect. Ik heb daar 2 USB sticks op aangesloten en de iPhone 4. Ik kan van alle 3 de devices muziek afspelen en de iPhone wordt ook nog netjes opgeladen.

Misschien een tip voor je dealer om ook de handleiding eens te lezen, staat er gewoon in dat er een usb hub kan worden aangesloten.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Streaming werkt ook perfect, zelfs met muziek die niet op de iPhone staat maar over internet komt.

Over de updates, ik heb het registratieformulier direkt opgestuurd maar niet iets ontvangen dat er al meteen een update is.
Zou het ook raar vinden als de auto met een oude versie zou zijn afgeleverd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
NielsPHEV
7th Gear member

bij mij hebben ze ook de MY 11 navi update gestuurd..... heb al een mailtje gestuurd naar de dealert
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

timewa, Volvo car of iPod dock herken ik.

Als ik mijn telefoon via bluetooth heb aangesloten, en m'n iPhone via de dock connector, is de eerste keus altijd "Volvo car (=bluetooth)". Dit moet je handmatig via de telefoon wijzigen naar dock connector. Ik luister vaak radio over het internet en na een gesprek via de telefoon krijg ik niet meer te horen wat ik aan het luisteren was voor het telefoongesprek maar de liedjes die op m'n telefoon staan. Dit is na de software update gebeurd. Voor de software update ging die wel weer terug naar m'n internetradio.

Het is best gevaarlijk/irritant onderweg om dan je telefoon te pakken en weer de internetradio aan te zetten..

Het betreft hier wel een S60, maar het Sensus systeem is volgens mij wel hetzelfde.
PeterAal
2nd Gear member

nklaver, Kilometer extra erbij is bij de V60 gewoon een keer drukken op de resume-toets ipv de +-knop.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
timewa
2nd Gear member

Zoefje schreef:
timewa schreef: M'n dealer broedt nog op de mogelijkheid om de iPhone en een USB stick tegelijktijdig aan te kunnen sluiten met de door mij bestelde iPod houder maar dat schijnt erg lastig te zijn. Alle hoop is nu gevestigd op een binnenkort van vakantie terugkerende medewerker bij de importeur.
Ik weet niet waar je dealer allemaal van plan is, maar een USB hub werkt perfect. Ik heb daar 2 USB sticks op aangesloten en de iPhone 4. Ik kan van alle 3 de devices muziek afspelen en de iPhone wordt ook nog netjes opgeladen.

Misschien een tip voor je dealer om ook de handleiding eens te lezen, staat er gewoon in dat er een usb hub kan worden aangesloten.
Bedankt voor de tip. Ik heb hier al mee gespeeld en het lijkt inderdaad goed te werken, hoewel bij mij de iPhone niet oplaadt. Ligt misschien aan de USB hub die ik heb.

Het gaat mij er echter om dat ik voordat ik de auto bestelde gecheckt heb bij de dealer of ik de iPhone en USB tegelijk kon gebruiken, en heb deze optie ("iPod houder geintegreerd in armsteun") ook besteld - Hij staat op de rekening. Dus ik verwacht een netjes geintegreerde oplossing van de dealer.

Als dit echt niet lukt dan kan ik zelf een hub aansluiten en een docking in elkaar knutselen. Om eerlijk te zijn: Mijn handen jeuken...
timewa
2nd Gear member

NielsV70 schreef:bij mij hebben ze ook de MY 11 navi update gestuurd..... heb al een mailtje gestuurd naar de dealer
Ok, fijn om te weten dat het niet aan mij ligt.
Ik zou het liefst volgend jaar ergens een update krijgen en dan een jaar later weer, zodat ik de komende 4 jaar (leasecontract) up-to-date rond kan rijden zonder zelf kosten te maken. Weet iemand wat een navi-update buiten Mapcare kost voor Sensus? En wat is de normale update periode van Mapcare?

Bij Peugeot destijds ook nog even naar een 508SW gekeken: Ook daar heeft de navi een ingebouwde harddisk/flashgeheugen. En ook daar heeft de dealer nog geen idee van de kosten van een upgrade. Eigenlijk toch vreemd, dit kan een behoorlijke kostenpost worden als je regelmatig wilt updaten. Bij BMW werd er doodleuk 300 euro per update gevraagd bijvoorbeeld.

En over de ingebouwde harddisk gesproken: Ik dacht eerst dat het flashgeheugen zou zijn, maar het is wel degelijk een harddisk. Je hoort hem opspinnen als je goed luistert wanneer je de auto op contact zet. Lijkt mij dat er nog erg veel ongebruikte ruimte vrij is op die harddisk, er van uitgaande dat het kaartmateriaal niet meer is dan een paar Gb.

Zou leuk zijn als je daar ook muziek op kwijt zou kunnen zoals b.v. bij de BMW professional navi, die ript de (evt geleende) CDtjes die je in de sleuf steekt meteen naar de interne harddisk. Wie weet komt dit middels een firmware upgrade? De hardware zou het moeten kunnen lijkt me.
timewa
2nd Gear member

Hij voelt nog aan als een nieuwe auto maar heeft na 6 weken en bijna 8000km al een aardig plakkaat modder en andere troep verzameld... moet even bij de wasstraat langs om hem weer te laten glimmen.

Oyster is wel een vergevingsgezinde kleur trouwens, een heel verschil met de diepzwarte kleur van m'n vorige auto - Die was 1 meter na het verlaten van de wasstraat alweer vies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
den toerist
5th Gear member

Met een nieuwe wagen naar de wasstraat.... ik was hem liever zelf.
timewa
2nd Gear member

den toerist schreef:Met een nieuwe wagen naar de wasstraat.... ik was hem liever zelf.
Ik heb daar geen plezier in en er zijn tegenwoordig heel goede wasstraten die de auto absoluut niet beschadigen. Zeer goede ervaringen mee, alleen de wielen worden soms niet optimaal schoon. In mijn geval zal ook dat geen probleem zijn lijkt me met Odysseus...
BartS
4th Gear member

timewa schreef: Bij BMW werd er doodleuk 300 euro per update gevraagd bijvoorbeeld.
Ook daar hebben ze tegenwoordig een soort Mapcare-variant voor ca. EUR 250.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

timewa schreef: Oyster is wel een vergevingsgezinde kleur trouwens, een heel verschil met de diepzwarte kleur van m'n vorige auto - Die was 1 meter na het verlaten van de wasstraat alweer vies.
Volledig mee eens!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
gold
5th Gear member

Volvoman schreef:
timewa schreef: diepzwarte kleur van m'n vorige auto - Die was 1 meter na het verlaten van de wasstraat alweer vies.
Volledig mee eens!
Ook mee eens... :oops: :oops: :oops: :(

:twisted: :twisted:
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
BartS
4th Gear member

Gewassen. Geen meter gereden. Regenbuitje: vies! :-x Zwart is inderdaad besmettelijk.

Ik heb gisteren bij de dealer een zwarte D3 Ltd Edition met een volledig licht interieur in de showroom bekeken, en dat vind ik toch wel een erg mooie combinatie.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
least
3rd Gear member

Volvoman schreef:
timewa schreef: Oyster is wel een vergevingsgezinde kleur trouwens, een heel verschil met de diepzwarte kleur van m'n vorige auto - Die was 1 meter na het verlaten van de wasstraat alweer vies.
Volledig mee eens!
ik ga het zien: heb nu een zwart metalic voorloper en een kat van de buren met modderpoten, Oyster is onderweg, nou nog die buren...
nadenkend over weer een Volvo: V90
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”