Sinds gisteren staat mijn MY12 V70 T4 bij de dealer, en ik heb hem vandaag bekeken.
Ik was vooral benieuwd naar het interieur in de door mij gekozen kleurstelling (E112). Ik had tot nu toe alleen nog een grove indruk van de plaatjes van de configurator, en ik weet dat [Oyster/beige/beige] niet ieders smaak is. Gelukkig vind ik de combinatie in het echt zeer geslaagd en ben ik blij met de gemaakte keuzes.
Hier alvast een serie foto's. Hopelijk is dit behulpzaam voor degenen die ook deze kleurcombinatie overwegen.
Over ongeveer een week haal ik hem op en zal de ervaringen hier posten, met de nadruk op de beleving van de T4 motor.
Alvast 1 vraag: Weet iemand waar de "DRIVe"knop goed voor is? Schakel je hiermee start/stop uit?
Ervaringen V70 LE T4 MY12
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Mooie wagen en Oyster/beige/beige kan inderdaad prima!
En drive knop:
Volvo heeft stilletjes Eco-Cruise geintroduceerd op de Volvo S60. Wie kiest voor de T4 benzinemotor met Powershift automaat krijgt er een met Eco-Cruise functie waarbij de transmissie ontkoppelt bij gas loslaten. Daardoor is er geen motorremwerking en rolt de auto langer uit. En dat heeft weer een positieve invloed op het brandstofverbruik.
Eco-Cruise ontkoppelt de transmissie bij het vieren van het gaspedaal. De werking zit verstopt achter de DRIVe-toets in de middenconsole, die bij de handgeschakelde versies het start/stop-systeem in- of uitschakelt. Doordat Eco-Cruise de auto langer laat uitrollen kan er volgens Volvo brandstof worden bespaard. De S60 T4 is vooralsnog de enige variant die met deze innovatie is uit te rusten en kost met Powershifttransmissie 39495 euro. Hij verdient dan het energielabel B
En drive knop:
Volvo heeft stilletjes Eco-Cruise geintroduceerd op de Volvo S60. Wie kiest voor de T4 benzinemotor met Powershift automaat krijgt er een met Eco-Cruise functie waarbij de transmissie ontkoppelt bij gas loslaten. Daardoor is er geen motorremwerking en rolt de auto langer uit. En dat heeft weer een positieve invloed op het brandstofverbruik.
Eco-Cruise ontkoppelt de transmissie bij het vieren van het gaspedaal. De werking zit verstopt achter de DRIVe-toets in de middenconsole, die bij de handgeschakelde versies het start/stop-systeem in- of uitschakelt. Doordat Eco-Cruise de auto langer laat uitrollen kan er volgens Volvo brandstof worden bespaard. De S60 T4 is vooralsnog de enige variant die met deze innovatie is uit te rusten en kost met Powershifttransmissie 39495 euro. Hij verdient dan het energielabel B
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Op de D3 zit ook een DrivE knop: om de start/stop uit te schakelen, zo zei de dealer vandaag.
Mooie bak, kan niet wachten op onze Oyster!
Mooie bak, kan niet wachten op onze Oyster!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
mooie auto, de drivE knop is inderdaad om het start stop systeem uit te schakelen. Overigens kan je het ook in de mycar instellingen aan en uit schakelen. Het werkt overigens prima, bak in vrij en koppeling los gaat de motor uit zodra je de koppelingf aanraakt gaat de motor weer aan. Overigens alleen als de auto op temperatuur is en de airco niet echt nodig is.
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Ik heb overigens nu definitief voor Odysseus wielen gekozen, die komen er dus onder. De Saga's zijn dan voor de winter. Ik vind ze best aardig, alleen een beetje "plat".
Ik ben ook benieuwd naar het camera pakketje, dat wordt volgende week gemonteerd.
Ik ben ook benieuwd naar het camera pakketje, dat wordt volgende week gemonteerd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 11:52
Mooie auto hoor...ben benieuwd naar de rijervaring met de T4 motor.
Wat me trouwens opvalt is dat sommige afgeleverde LEs een 4 spaaks stuur hebben, en andere weer een 3 spaaks (van de V60).
De dealer wist mij geen antwoord te geven. Iemand een idee ?
Wat me trouwens opvalt is dat sommige afgeleverde LEs een 4 spaaks stuur hebben, en andere weer een 3 spaaks (van de V60).
De dealer wist mij geen antwoord te geven. Iemand een idee ?
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Standaard is het 4 spaaksstuur, het 3 spaaks is een 'sportiever', lees: dikker stuur. Kost 250 euro extra. Ik heb hem ook besteld.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Heb ook een driespaaks stuur het is, integenstelling tot wat de dealer vertelde, zelfs een heus r-design stuur !
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43574
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43574
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
het verschil zit m in de gaatjes en het logootje, toch?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Mooie auto! Zeer smaakvolle configuratie. Succes met het wachten tot de aflevering ::D
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Op 21 juni (mijn verjaardag) de V70 opgehaald. Aflevering verliep voorspoedig en de auto overtrof "in het echt" qua uiterlijk mijn verwachtingen. Ik ben erg blij met de gemaakte keuzes!
Dan rijden. Ik heb tot nu toe zo'n 140km gereden, allemaal vrij rustig. De eerste indrukken:
Uiterlijk: Ik ben erg tevreden over de combinatie van lak (Oyster) en interieur (E112, beige/beige) en wielen (Odysseus, toch gekozen na lange overweging). Dit is niet ieders smaak wellicht, maar ik vind het erg mooi zo. Ik vind het uiterlijk van de V70 nog steeds niet spannend, maar op deze manier wel chic.
T4 Motor: Positief. Lekker schakellui te rijden, lage toerentallen geen enkel probleem. Reageert alert. Zelfs bij 60km/h in z'n 6 protesteert de motor niet. De motor is lekker stil bij constant toerental en enigszins hoorbaar bij accelereren. Het geluid is dan niet onaangenaam, het blijft een 4-cyl maar er is duidelijk goed aan de akoestiek gedacht. Klinkt tegen het donkere aan, de geringe cilinderinhoud resulteert gelukkig niet in een lelijk geluid. Ik heb nog niet veel vol gas gereden ivm inrijden, maar ik merk het verschil met de 2.0 BMW diesel qua koppel wel bij tussensprintjes. Een snelweginhaalactie in de 6e versnelling verloopt wat langzamer, maar het is zeker niet behelpen. Gasrespons is goed. Fijne motor tot dusver! Ik heb al wel eenmalig een onrustig stationair toerental meegemaakt na ~60km, waarna de start/stop dienst weigert. Ik kijk dat eerst even aan.
Sensus infotainment: Zeer positief. Mijn verwachtingen waren niet zo heel hoog gespannen, maar het is een fraai systeem met een logische interface en mooie graphics. Ook fijn dat alles vanaf het stuur te bedienen is, incl scrollen door de directorystructuur v/d USB stick etc. De spraakbediening werkt ook geniaal, erg fijn om b.v. navigatiegegevens in te voeren. Ook zijn de High-Performance speakers door de dealer vervangen door speakers van de Premium audio (alleen speakers, niet de versterker). Na enige tuning v/d equalizer klinkt dat ook behoorlijk goed. Ik kan nog niet veel zinnigs zeggen over de kwaliteit van de navigatie. Ik kom er later in meer detail op terug.
Afwerking: De afwerking van het interieur is erg goed, en m.i. nog beter dan de <MY12 modellen. Daar heb ik bijvoorbeeld wel eens lelijke stiksels in het leer gezien, terwijl er op de afwerking van dashboard en stoelen in mijn auto niets aan te merken valt. Ik ben wel benieuwd of het "plastic chroom" van de middenconsole jarenlang mooi blijft, de tijd zal het leren. De enige aanmerking tot nu toe zijn de knopjes van de Homelink: Een beetje gammel. Verder niets dan lof.
Ruimte: Heerlijk veel ruimte t.o.v. de 5-serie sedan die ik had. Ook goed nagedacht over vele praktische zaken, echter waarschijnlijk geen veranderingen t.o.v. <MY12.
Weggedrag: Een beetje afstandelijker dan de BMW natuurlijk, maar zeker niet extreem wollig. Misschien helpen de 18"wielen ook wel een beetje om de auto iets scherper te maken. Ik heb nog geen record proberen te halen op bochtige binnendoorweggetjes, kom er daarom later op terug.
Da's eerst even voldoende. Nog een paar foto's en na een paar duizend km zal ik terugkomen met de ervaringen.
Dan rijden. Ik heb tot nu toe zo'n 140km gereden, allemaal vrij rustig. De eerste indrukken:
Uiterlijk: Ik ben erg tevreden over de combinatie van lak (Oyster) en interieur (E112, beige/beige) en wielen (Odysseus, toch gekozen na lange overweging). Dit is niet ieders smaak wellicht, maar ik vind het erg mooi zo. Ik vind het uiterlijk van de V70 nog steeds niet spannend, maar op deze manier wel chic.
T4 Motor: Positief. Lekker schakellui te rijden, lage toerentallen geen enkel probleem. Reageert alert. Zelfs bij 60km/h in z'n 6 protesteert de motor niet. De motor is lekker stil bij constant toerental en enigszins hoorbaar bij accelereren. Het geluid is dan niet onaangenaam, het blijft een 4-cyl maar er is duidelijk goed aan de akoestiek gedacht. Klinkt tegen het donkere aan, de geringe cilinderinhoud resulteert gelukkig niet in een lelijk geluid. Ik heb nog niet veel vol gas gereden ivm inrijden, maar ik merk het verschil met de 2.0 BMW diesel qua koppel wel bij tussensprintjes. Een snelweginhaalactie in de 6e versnelling verloopt wat langzamer, maar het is zeker niet behelpen. Gasrespons is goed. Fijne motor tot dusver! Ik heb al wel eenmalig een onrustig stationair toerental meegemaakt na ~60km, waarna de start/stop dienst weigert. Ik kijk dat eerst even aan.
Sensus infotainment: Zeer positief. Mijn verwachtingen waren niet zo heel hoog gespannen, maar het is een fraai systeem met een logische interface en mooie graphics. Ook fijn dat alles vanaf het stuur te bedienen is, incl scrollen door de directorystructuur v/d USB stick etc. De spraakbediening werkt ook geniaal, erg fijn om b.v. navigatiegegevens in te voeren. Ook zijn de High-Performance speakers door de dealer vervangen door speakers van de Premium audio (alleen speakers, niet de versterker). Na enige tuning v/d equalizer klinkt dat ook behoorlijk goed. Ik kan nog niet veel zinnigs zeggen over de kwaliteit van de navigatie. Ik kom er later in meer detail op terug.
Afwerking: De afwerking van het interieur is erg goed, en m.i. nog beter dan de <MY12 modellen. Daar heb ik bijvoorbeeld wel eens lelijke stiksels in het leer gezien, terwijl er op de afwerking van dashboard en stoelen in mijn auto niets aan te merken valt. Ik ben wel benieuwd of het "plastic chroom" van de middenconsole jarenlang mooi blijft, de tijd zal het leren. De enige aanmerking tot nu toe zijn de knopjes van de Homelink: Een beetje gammel. Verder niets dan lof.
Ruimte: Heerlijk veel ruimte t.o.v. de 5-serie sedan die ik had. Ook goed nagedacht over vele praktische zaken, echter waarschijnlijk geen veranderingen t.o.v. <MY12.
Weggedrag: Een beetje afstandelijker dan de BMW natuurlijk, maar zeker niet extreem wollig. Misschien helpen de 18"wielen ook wel een beetje om de auto iets scherper te maken. Ik heb nog geen record proberen te halen op bochtige binnendoorweggetjes, kom er daarom later op terug.
Da's eerst even voldoende. Nog een paar foto's en na een paar duizend km zal ik terugkomen met de ervaringen.
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
De front cameras zijn niet geintegreerd in de zijkanten, maar het is een puist in de grille! Ik ben er al aan gewend ondertussen. Het is wel echt een leuke feature zeg! Zelfs in het donker heb je nog een duidelijk beeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mooie strakke bak!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0