Pagina 8 van 19
Geplaatst: 10.06.2013 - 12:27
door Ben
Ik ben trots op je

Geplaatst: 10.06.2013 - 13:10
door JeroenV60PHID
pih60 schreef:we moeten het onderste uit de kan halen voor de belastingbetaler die dit mede mogelijk gemaakt heeft......
Dat vind ik ook en daarnaast vind ik het wel interessant hoe het optimale rendement uit dit mooie stukje Volvo techniek te halen is.
Ik heb alleen een half uurtje proefgereden dus alle tips en trucs van de eerste rijders zijn zeker welkom.
Geplaatst: 10.06.2013 - 18:33
door Fazioli
RichieB schreef:Met de cruisecontrol op 200 (verder gaat ie niet) over de Deutsche Autobahn deed mij PIH 8,1 l/100 km. Met een volle accu weggereden, en vrijwel meteen daarna volgetankt. Accuradius was 536,4 km (tank lampje werd rood) maar er ging maar 43,6 liter in. Dus 600 km had ie wel kunnen halen.
Dat is best netjes bij die snelheid.
Geplaatst: 10.06.2013 - 18:59
door RichieB
Gemiddelde in Duitsland lag op 131 km/u. Het stuk in Nederland op 117 km/u. Maar met topsnelheden van 220 km/u gaat je gemiddeld verbruik hard achteruit.
Geplaatst: 11.06.2013 - 21:40
door pih60
Ik heb nu 6687 km gereden en sta nu op een verbruik van 3,2l/100 km. In het begin zat ik onder de 3,0l/100 km. Nadien steeg dat tot bijna 4l/100 km. Heb vorige week laadpas aangeschaft bij Eneco en ben ook begonnen met openbaar laden (met de "Bas-kabel"

). Hoewel het steeds moeilijker wordt om een gemiddelde te laten veranderen, streef ik nu naar < 3,0l/100 km en dat moet voor mij goed haalbaar zijn. Naast het eerder genoemde "nieuwe remmen" moet ik ook het "nieuwe plannen" invoeren; ik merk dat ik afspraken anders ga plannen om tussen 2 ritten in weer "vol" te tanken. Net voor de lunch nog een afspraak wordt nu een afspraak net na de lunch....
Geplaatst: 11.06.2013 - 22:12
door Paul
heel goed!!
pure niet beschikbaar tijdbeperking
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:01
door NielsPHEV
Vandaag "pure niet beschikaardoor tijdbeperking hybride systeem" zal maar eens ga opzoeken wat dit veroozaakt. Wel veel electrisch gereden de laatse week
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:26
door Bluemagics
pih60 schreef:Ik heb nu 6687 km gereden en sta nu op een verbruik van 3,2l/100 km. In het begin zat ik onder de 3,0l/100 km. Nadien steeg dat tot bijna 4l/100 km. Heb vorige week laadpas aangeschaft bij Eneco en ben ook begonnen met openbaar laden (met de "Bas-kabel"

). Hoewel het steeds moeilijker wordt om een gemiddelde te laten veranderen, streef ik nu naar < 3,0l/100 km en dat moet voor mij goed haalbaar zijn. Naast het eerder genoemde "nieuwe remmen" moet ik ook het "nieuwe plannen" invoeren; ik merk dat ik afspraken anders ga plannen om tussen 2 ritten in weer "vol" te tanken. Net voor de lunch nog een afspraak wordt nu een afspraak net na de lunch....
Dat zijn mooie cijfers Philip!
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:30
door Ben
Misschien moeten we er maar een competitie van maken.
Met aan het eind van het jaar een prijsje voor de zuinigste rijder.

Geplaatst: 12.06.2013 - 10:33
door NielsPHEV
pih60 schreef:Ik heb nu 6687 km gereden en sta nu op een verbruik van 3,2l/100 km. In het begin zat ik onder de 3,0l/100 km. Nadien steeg dat tot bijna 4l/100 km. Heb vorige week laadpas aangeschaft bij Eneco en ben ook begonnen met openbaar laden (met de "Bas-kabel"

). Hoewel het steeds moeilijker wordt om een gemiddelde te laten veranderen, streef ik nu naar < 3,0l/100 km en dat moet voor mij goed haalbaar zijn. Naast het eerder genoemde "nieuwe remmen" moet ik ook het "nieuwe plannen" invoeren; ik merk dat ik afspraken anders ga plannen om tussen 2 ritten in weer "vol" te tanken. Net voor de lunch nog een afspraak wordt nu een afspraak net na de lunch....
Jij rijd neem ik aan vooral stukken van zo'n max. 30 - 40 km bij langere snelweg ritten zal die verbruik fors omhoog gaan.
Hoeveel kWh heb je volgens Volvo on call gebruikt (verbuik - teruggewonnen)
Geplaatst: 12.06.2013 - 10:34
door Bluemagics
Ben schreef:Misschien moeten we er maar een competitie van maken.
Met aan het eind van het jaar een prijsje voor de zuinigste rijder.

Dan moet er ook een prijs komen voor de levensgenieter met het hoogste verbruik.

Geplaatst: 12.06.2013 - 11:15
door pih60
Kan ik dat ergens in totaal zien? Of moet ik dan alles naar excel trekken?
Dat is trouwens ook wel iets wat je frequent moet doen, want VOC beperkt zich tot de laatste 40 dagen....
Idd: woonwerk is 25 km. 1x keer in de week rijd ik altijd (140 km - 70+70) waar ik niet oplaadde. Dat ga ik vanaf vrijdag wel doen. En dan heb je nog even de losse ritje: een keer naar de camping, ff hier heen ff daar heen. En die moet je dus meer planmatig gaan doen. En ALTIJD waar je ook bent: aan de stekker!
Geplaatst: 13.06.2013 - 12:25
door Autozoeker
Voor de genen die ook op software 0C72 zitten (schijnt terug roep actie voor geweest te zijn).
Merken jullie ook dat de diesel zuiniger rijdt ? Verder lijkt er zowat altijd genoeg elektrische energie beschikbaar te zijn voor weg rijden.
Geplaatst: 13.06.2013 - 12:43
door RichieB
Het totaalverbruik zie je in de VOC app onder Dashboard. (Er is ook een enkeling die de PIH aanschaft zonder VOC, die lopen heel wat functionaliteit mis.) Ik zit na 5000 km op 5,4 l/100 km. Kom voornamelijk door het scheuren in Duitsland.
Na de software update heb ik inderdaad ook meer elektrische energie over als ik thuis kom. Er is duidelijk wat veranderd in de verbruiksstrategie.
Geplaatst: 13.06.2013 - 14:40
door NBu
Autozoeker schreef:Voor de genen die ook op software 0C72 zitten (schijnt terug roep actie voor geweest te zijn).
Merken jullie ook dat de diesel zuiniger rijdt ? Verder lijkt er zowat altijd genoeg elektrische energie beschikbaar te zijn voor weg rijden.
is er een terug roep actie geweest van de software 0C72? of is dit juist de nieuwe software? op mijn auto staat 0C72, maar ik moet bekennen dat ik nog geen verschil heb gemerkt.
Geplaatst: 13.06.2013 - 14:53
door Superfunky
Bluemagics schreef:
Dan moet er ook een prijs komen voor de levensgenieter met het hoogste verbruik.

Die is voor mij, makkie!! :onfire: :onfire: :onfire:
Geplaatst: 13.06.2013 - 15:27
door Autozoeker
0C72 is de software die erop gezet is.
ik zit op 6.4l/100 na 4500km

voorlopig win ik.
Geplaatst: 13.06.2013 - 16:20
door kissyfur
Is dat opladen bij iedereen gratis ofzo? Al die verbruikscijfers zijn leuk maar jullie hebben t alleen maar over de diesel
Geplaatst: 13.06.2013 - 16:28
door Superfunky
kissyfur schreef:Is dat opladen bij iedereen gratis ofzo? Al die verbruikscijfers zijn leuk maar jullie hebben t alleen maar over de diesel
Ja, ja, eindelijk wordt er iemand wakker!!! Heel goed!
Het lijkt erop dat je ongeveer 35km op een "lading" kunt rijden. Dat is dus 11 x 0,22 = 2.42 oftewel 7 ct per km
De diesel doet ongeveer 15 km met een liter, dus dat is 9 ct per km.
En iedereen maar roepen dat tie zo lekker voordelig rijdt

!! Oh nee, wacht ff, hoe kan ik het alweer vergeten zijn! We doen het voor het milieu!
Geplaatst: 13.06.2013 - 16:44
door Zoefje
Hoe zuinig ik rijd, maakt me niet zo veel uit. Brandstof /Stroom kosten vallen in het niet t.o.v. de andere autokosten.
Toch hangt mijn auto elke dag netjes aan de stroom en dit omdat electrisch rijden in de stad gewoon het super lekker rijdt
Daarnaast rijdt de PIH in de stad echt geen 1:15, dit is een gemiddeld gebruik. In de stad kom je niet veel verder dan 1:10