V60 PIH doorverkocht

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
sandershortie
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 28.02.2009 - 18:24
Locatie: Amsterdam

De Volvo importeur had het allemaal net iets netter mogen doen, dat ze nu de kans met twee handen aanpakken om geld te verdienen is een luxe in de automotive en daar hebben ze de komende 5 jaar profijt van..

Hoop dat het dealernet werk deze toevallige extra omzet en winst ook op een juiste manier gebruikt om weer vet op de botten te krijgen. Over het algemeen zitten er bij een importeur van volume merken vaak mensen in de top die alleen naar hun eigen doelstellingen op korte termijn kijken en zolang dat het geval is moet je daar niet van op kijken..

Het is een mooie machine, een lucratieve machine voor de berijder en zn werkgever die qua loonsverhoging even twee jaartjes kan overslaan.. En met de buiteland route ben je op een redelijk aangeklede 2014 ongeveer 10.000 minder kwijt (met de korting die in sommige landen wel gegeven wordt)..

Je koopt de auto of niet, maar niet eerst kopen en dan achteraf gaan mauwen.. SF principiele keuze en als je je Hybrid hebt hoor ik het wel...
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

geert97 schreef:
Silver_R schreef:Rustig, dat ben ik wel. Maak je maar geen zorgen.
Maar wat een verhaal man, dat je daar tijd voor hebt.
In het kort komt het dus hier op neer: de PIH is te duur voor je.
En dat probeer je dan dmv veel blabla op Volvo NL af te schuiven.
Wat een triest gedoe.
Denk dat Volvo NL blij mag zijn dat jij geen klant gaat worden.
Wat een belachelijke reactie!
+2
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ja, je doet er niets aan. Vond de S80 ook mooi, maar die moest het veld ruimen voor een V60 D6. Eind van het liedje is geen V60 en geen S80 meer :fadein:
Dan schept dan wel ruimte voor of een S60 Polestar als die in Europa wordt geleverd of een XC90 nieuw model, maar wel 2de hands. Allemaal leuke toys...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

Jolly Breeze Racing schreef:+ 1 voor Superfunky!

Desondanks toch voor een PIH gekozen, maar heb wel een beetje een nare bijsmaak van Volvo en haar dealers, geen korting, niks was mogelijk terwijl ik toch sinds 1991 bij dezelfde dealer ben en dit mijn zevende Volvo is.
+! voor SF maar er wordt inderdaad vrij raar gedaan door de dealers. Die van mij doet het keurig maar meer dan 250 euro korting zonder accessoires zit er niet in (en dus kijk ik ook naar de buitenland route)!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21140
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Marc Apeldoorn schreef:Ja, je doet er niets aan. Vond de S80 ook mooi, maar die moest het veld ruimen voor een V60 D6. Eind van het liedje is geen V60 en geen S80 meer :fadein:
Dan schept dan wel ruimte voor of een S60 Polestar als die in Europa wordt geleverd of een XC90 nieuw model, maar wel 2de hands. Allemaal leuke toys...
Let op met wat je doet, gezien je onderschrift ben je redelijk van de ruimte in je koets.
De V60 klasse is een hele mooie auto maar het is minder ruim dan een V70/S80/XC.. Iets wat mij direct opviel toen wij van de V70 gingen proef zitten in van alles en nog wat.
Sorry voor het offtopic :oops:

Edit die Polestar is wel bruut 8) en minder hardcore dan de Sgmbh, Mdivisie en amg.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21140
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

@Johan +100
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
Je mist de goede communicatie ;). De meeste van ons in ieder geval.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
Heb je al in een PIH gereden? Nee? Ja, je mist iets. Ga er in rijden. Reken eens alles uit. En je bent weer bij.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21140
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

jvov60 schreef:
Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
Heb je al in een PIH gereden? Nee? Ja, je mist iets. Ga er in rijden. Reken eens alles uit. En je bent weer bij.
Ik weet waar Johan in stuurt dat een heel ander kopje thee is dan een V60..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
Je mist hier heel veel. Natuurlijk zijn het de 0% bijtelling én de overige fiscale voordelen die deze auto voor veel mensen interessant maakt, maar ik vind bovenstaande reactie toch wel een beetje zuur..... De pih is een auto die bomvol zit met luxe extra's, een zeer fijne electro én dieselmotor heeft en daarnaast een standaard zet in de pih-technologie. De vergelijking die je maakt qua prijs (70k tegenover 32k) is als een 520d in standaarduitvoering vergelijken met een 520d in High Executive uitvoering.....
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

BMW520 etc, etc. Ja inderdaad. Flinke bijtelling en/of aanschafprijs. Verder niets bijzonders. Veel toekomstige PIH rijders komen uit die categorie naar Volvo voor de PIH.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32
Niet zo intelligente uitspraak, er is strax een 518d die zomaar meer dan de helft goedkoper is dan een 5 met de topmotorisering: zelfde koets, zelfde plaatwerk etc.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

De 1e die een V60 met D5, AWD, standkachel (verwarmen en koelen), alles leer en elektrisch, driver support line, xenon etc,etc kan configuren voor € 32k krijgt van mij een drankje op de eerst komende Volvo meeting.

Lees het wel vaker dat de PIH zo duur is en dat je voor € 35k eenzelfde V60 hebt.
Heb zojuist even snel een V60 D5 Geartronic AWD met wat pakketten aangevinkt zodat deze in de buurt komt van de PIH en dat zit al al op de € 64k.

Is al de luxe nodig, dat is vraag 2 maar een PIH vergelijken met een V60 D3 Kinetic is ook niet fair.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Op die D5 zit een forse BPM...zonder opties bijna 17k :roll:
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Tja als het gaat om bijtelling gaat de vergelijking manco maar als het bijv. gaat om verbruik dan wil ik die handschoen nog wel oppakken (bijv. vandaag 360 km gereden met gemiddeld 1:25,6).
De luxe? Waarom heb ik al die zaken ook voor k€10 minder en meer ruimte en een beter rijgedrag? Ik wil eigenlijk geen discussie starten over BMW 5 vs V60 PIH want dat is niet het punt. Het is gewoon jammer dat ze de V60 hebben gekozen als platform en niet de V70 waar deze combi beter tot zijn recht was geweest en een m.i. betere balans voor de waar die je voor je euro's krijgt.
Beantwoord gewoon de simpele vraag dat als de fiscale voordelen worden versoberd hoeveel men er nog gaat van verkopen. Heel weinig schat ik zo.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Koop pih in het buitenland and be happy ;) Zie mijn import thread voor instructies hehe

Overigens ben ik wel erg tevreden over de NL dealer die het onderhoud doet. Toen ik de pih in Belgie kocht, kon je hem niet (vrij) kopen in NL. Dat vond ik zo raar iets.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Bij zowat alles wat ik koop is een flink deel uitgeknepen door de overheid. En dat nadat ik al uitgeknepen ben via de IB.

De PIH is voor mij een mooie vrucht die door Volvo deels is uitgeknepen. Nou, liever Volvo dan de overheid. Ik betaal al 15 jaar belachelijke bijtellingen. Nu is het even mijn beurt.
ganzewin
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 12.04.2013 - 14:59

Sf -1
V60 PHEV - Cert 70x - Ember Black - Sport Leder offblack + offblack hemel
Driver Support - Security - Family - Hybrid Technology lines
Premium Sound - Servotronic - Verwarmbaar stuurwiel & ruitesproeierkoppen - Veiligheidsnet
Zilver Roofrails - Trekhaak afneembaar - IronStone Spoiler en Diffuser
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@Diesel01:
Mwa, als het een BMW 520D 4cilinder is met alle respect, dan zou ik voor stadsverkeer 100% de V60 D6 verkiezen en op de snelweg kan de BMW in de bochten zeker het e.e.a. goedmaken maar verder zie je hem toch echt alleen in de achteruitkijkspiegel.....
En voordat je de BMW hebt volgehangen met alle luxe opties die in de V60 zitten ben je al aardig op weg naar eenzelfde prijskaartje, als die al niet hoger uitvalt....
En de D5 die in de Volvo ligt is zeker net zo zuinig als de 4 cilinder van BMW, maar wel een stuk krachtiger...
Reed met mijn S80 D5 (99,9% snelweg) ook makkelijk 1:21, niet een klein stuk, maar een hele tank (en niet op de BC, maar berekend met tankbeurten).
Bovendien is het concept van een V60 PIH wel degelijk onderscheidend, en zeker t.o.v. een traditionele 5 sedan, daar zit niets innovatiefs aan.
Overigens ben ik wel fan van BMW hoor, maar vind het de meerprijs het briljante stuurgedrag en dito wegligging niet waard
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”