De Volvo importeur had het allemaal net iets netter mogen doen, dat ze nu de kans met twee handen aanpakken om geld te verdienen is een luxe in de automotive en daar hebben ze de komende 5 jaar profijt van..
Hoop dat het dealernet werk deze toevallige extra omzet en winst ook op een juiste manier gebruikt om weer vet op de botten te krijgen. Over het algemeen zitten er bij een importeur van volume merken vaak mensen in de top die alleen naar hun eigen doelstellingen op korte termijn kijken en zolang dat het geval is moet je daar niet van op kijken..
Het is een mooie machine, een lucratieve machine voor de berijder en zn werkgever die qua loonsverhoging even twee jaartjes kan overslaan.. En met de buiteland route ben je op een redelijk aangeklede 2014 ongeveer 10.000 minder kwijt (met de korting die in sommige landen wel gegeven wordt)..
Je koopt de auto of niet, maar niet eerst kopen en dan achteraf gaan mauwen.. SF principiele keuze en als je je Hybrid hebt hoor ik het wel...
V60 PIH doorverkocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 28.02.2009 - 18:24
- Locatie: Amsterdam
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White
EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.
Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.
Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
+2geert97 schreef:Wat een belachelijke reactie!Silver_R schreef:Rustig, dat ben ik wel. Maak je maar geen zorgen.
Maar wat een verhaal man, dat je daar tijd voor hebt.
In het kort komt het dus hier op neer: de PIH is te duur voor je.
En dat probeer je dan dmv veel blabla op Volvo NL af te schuiven.
Wat een triest gedoe.
Denk dat Volvo NL blij mag zijn dat jij geen klant gaat worden.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ja, je doet er niets aan. Vond de S80 ook mooi, maar die moest het veld ruimen voor een V60 D6. Eind van het liedje is geen V60 en geen S80 meer :fadein:
Dan schept dan wel ruimte voor of een S60 Polestar als die in Europa wordt geleverd of een XC90 nieuw model, maar wel 2de hands. Allemaal leuke toys...
Dan schept dan wel ruimte voor of een S60 Polestar als die in Europa wordt geleverd of een XC90 nieuw model, maar wel 2de hands. Allemaal leuke toys...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
+! voor SF maar er wordt inderdaad vrij raar gedaan door de dealers. Die van mij doet het keurig maar meer dan 250 euro korting zonder accessoires zit er niet in (en dus kijk ik ook naar de buitenland route)!Jolly Breeze Racing schreef:+ 1 voor Superfunky!
Desondanks toch voor een PIH gekozen, maar heb wel een beetje een nare bijsmaak van Volvo en haar dealers, geen korting, niks was mogelijk terwijl ik toch sinds 1991 bij dezelfde dealer ben en dit mijn zevende Volvo is.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21140
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Let op met wat je doet, gezien je onderschrift ben je redelijk van de ruimte in je koets.Marc Apeldoorn schreef:Ja, je doet er niets aan. Vond de S80 ook mooi, maar die moest het veld ruimen voor een V60 D6. Eind van het liedje is geen V60 en geen S80 meer :fadein:
Dan schept dan wel ruimte voor of een S60 Polestar als die in Europa wordt geleverd of een XC90 nieuw model, maar wel 2de hands. Allemaal leuke toys...
De V60 klasse is een hele mooie auto maar het is minder ruim dan een V70/S80/XC.. Iets wat mij direct opviel toen wij van de V70 gingen proef zitten in van alles en nog wat.
Sorry voor het offtopic :oops:
Edit die Polestar is wel bruut

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21140
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
@Johan +100
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Je mist de goede communicatieJohan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?

Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Heb je al in een PIH gereden? Nee? Ja, je mist iets. Ga er in rijden. Reken eens alles uit. En je bent weer bij.Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21140
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik weet waar Johan in stuurt dat een heel ander kopje thee is dan een V60..jvov60 schreef:Heb je al in een PIH gereden? Nee? Ja, je mist iets. Ga er in rijden. Reken eens alles uit. En je bent weer bij.Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
Je mist hier heel veel. Natuurlijk zijn het de 0% bijtelling én de overige fiscale voordelen die deze auto voor veel mensen interessant maakt, maar ik vind bovenstaande reactie toch wel een beetje zuur..... De pih is een auto die bomvol zit met luxe extra's, een zeer fijne electro én dieselmotor heeft en daarnaast een standaard zet in de pih-technologie. De vergelijking die je maakt qua prijs (70k tegenover 32k) is als een 520d in standaarduitvoering vergelijken met een 520d in High Executive uitvoering.....Johan schreef:Ik bezoek het forum als ex-Volvo rijder regelmatig en reageer daarom niet vaak meer, maar voel me nu toch geroepen om te vragen n.a.v. de stortvloed van forum topics over de V60 PIH, wat de opwinding is over dit model/ uitvoering.
Is het de 0% bijtelling? Het vermeende lage verbruik (let wel "vermeend", want als de accu leeg is dan is het toch gewoon een D5 met dienovereenkomstig verbruik?).
Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32 kost en qua rijeigenschappen, ruimte, zitpositie, entertainment geen standaarden zet?
Kortom wat mis ik hier?
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
BMW520 etc, etc. Ja inderdaad. Flinke bijtelling en/of aanschafprijs. Verder niets bijzonders. Veel toekomstige PIH rijders komen uit die categorie naar Volvo voor de PIH.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Niet zo intelligente uitspraak, er is strax een 518d die zomaar meer dan de helft goedkoper is dan een 5 met de topmotorisering: zelfde koets, zelfde plaatwerk etc.Zijn er nog meer redenen om k€70 uit te geven aan een auto die in de basis K€32
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1591
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
De 1e die een V60 met D5, AWD, standkachel (verwarmen en koelen), alles leer en elektrisch, driver support line, xenon etc,etc kan configuren voor € 32k krijgt van mij een drankje op de eerst komende Volvo meeting.
Lees het wel vaker dat de PIH zo duur is en dat je voor € 35k eenzelfde V60 hebt.
Heb zojuist even snel een V60 D5 Geartronic AWD met wat pakketten aangevinkt zodat deze in de buurt komt van de PIH en dat zit al al op de € 64k.
Is al de luxe nodig, dat is vraag 2 maar een PIH vergelijken met een V60 D3 Kinetic is ook niet fair.
Lees het wel vaker dat de PIH zo duur is en dat je voor € 35k eenzelfde V60 hebt.
Heb zojuist even snel een V60 D5 Geartronic AWD met wat pakketten aangevinkt zodat deze in de buurt komt van de PIH en dat zit al al op de € 64k.
Is al de luxe nodig, dat is vraag 2 maar een PIH vergelijken met een V60 D3 Kinetic is ook niet fair.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Tja als het gaat om bijtelling gaat de vergelijking manco maar als het bijv. gaat om verbruik dan wil ik die handschoen nog wel oppakken (bijv. vandaag 360 km gereden met gemiddeld 1:25,6).
De luxe? Waarom heb ik al die zaken ook voor k€10 minder en meer ruimte en een beter rijgedrag? Ik wil eigenlijk geen discussie starten over BMW 5 vs V60 PIH want dat is niet het punt. Het is gewoon jammer dat ze de V60 hebben gekozen als platform en niet de V70 waar deze combi beter tot zijn recht was geweest en een m.i. betere balans voor de waar die je voor je euro's krijgt.
Beantwoord gewoon de simpele vraag dat als de fiscale voordelen worden versoberd hoeveel men er nog gaat van verkopen. Heel weinig schat ik zo.
De luxe? Waarom heb ik al die zaken ook voor k€10 minder en meer ruimte en een beter rijgedrag? Ik wil eigenlijk geen discussie starten over BMW 5 vs V60 PIH want dat is niet het punt. Het is gewoon jammer dat ze de V60 hebben gekozen als platform en niet de V70 waar deze combi beter tot zijn recht was geweest en een m.i. betere balans voor de waar die je voor je euro's krijgt.
Beantwoord gewoon de simpele vraag dat als de fiscale voordelen worden versoberd hoeveel men er nog gaat van verkopen. Heel weinig schat ik zo.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Koop pih in het buitenland and be happy
Zie mijn import thread voor instructies hehe
Overigens ben ik wel erg tevreden over de NL dealer die het onderhoud doet. Toen ik de pih in Belgie kocht, kon je hem niet (vrij) kopen in NL. Dat vond ik zo raar iets.

Overigens ben ik wel erg tevreden over de NL dealer die het onderhoud doet. Toen ik de pih in Belgie kocht, kon je hem niet (vrij) kopen in NL. Dat vond ik zo raar iets.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Bij zowat alles wat ik koop is een flink deel uitgeknepen door de overheid. En dat nadat ik al uitgeknepen ben via de IB.
De PIH is voor mij een mooie vrucht die door Volvo deels is uitgeknepen. Nou, liever Volvo dan de overheid. Ik betaal al 15 jaar belachelijke bijtellingen. Nu is het even mijn beurt.
De PIH is voor mij een mooie vrucht die door Volvo deels is uitgeknepen. Nou, liever Volvo dan de overheid. Ik betaal al 15 jaar belachelijke bijtellingen. Nu is het even mijn beurt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 12.04.2013 - 14:59
Sf -1
V60 PHEV - Cert 70x - Ember Black - Sport Leder offblack + offblack hemel
Driver Support - Security - Family - Hybrid Technology lines
Premium Sound - Servotronic - Verwarmbaar stuurwiel & ruitesproeierkoppen - Veiligheidsnet
Zilver Roofrails - Trekhaak afneembaar - IronStone Spoiler en Diffuser
Driver Support - Security - Family - Hybrid Technology lines
Premium Sound - Servotronic - Verwarmbaar stuurwiel & ruitesproeierkoppen - Veiligheidsnet
Zilver Roofrails - Trekhaak afneembaar - IronStone Spoiler en Diffuser
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Diesel01:
Mwa, als het een BMW 520D 4cilinder is met alle respect, dan zou ik voor stadsverkeer 100% de V60 D6 verkiezen en op de snelweg kan de BMW in de bochten zeker het e.e.a. goedmaken maar verder zie je hem toch echt alleen in de achteruitkijkspiegel.....
En voordat je de BMW hebt volgehangen met alle luxe opties die in de V60 zitten ben je al aardig op weg naar eenzelfde prijskaartje, als die al niet hoger uitvalt....
En de D5 die in de Volvo ligt is zeker net zo zuinig als de 4 cilinder van BMW, maar wel een stuk krachtiger...
Reed met mijn S80 D5 (99,9% snelweg) ook makkelijk 1:21, niet een klein stuk, maar een hele tank (en niet op de BC, maar berekend met tankbeurten).
Bovendien is het concept van een V60 PIH wel degelijk onderscheidend, en zeker t.o.v. een traditionele 5 sedan, daar zit niets innovatiefs aan.
Overigens ben ik wel fan van BMW hoor, maar vind het de meerprijs het briljante stuurgedrag en dito wegligging niet waard
Mwa, als het een BMW 520D 4cilinder is met alle respect, dan zou ik voor stadsverkeer 100% de V60 D6 verkiezen en op de snelweg kan de BMW in de bochten zeker het e.e.a. goedmaken maar verder zie je hem toch echt alleen in de achteruitkijkspiegel.....
En voordat je de BMW hebt volgehangen met alle luxe opties die in de V60 zitten ben je al aardig op weg naar eenzelfde prijskaartje, als die al niet hoger uitvalt....
En de D5 die in de Volvo ligt is zeker net zo zuinig als de 4 cilinder van BMW, maar wel een stuk krachtiger...
Reed met mijn S80 D5 (99,9% snelweg) ook makkelijk 1:21, niet een klein stuk, maar een hele tank (en niet op de BC, maar berekend met tankbeurten).
Bovendien is het concept van een V60 PIH wel degelijk onderscheidend, en zeker t.o.v. een traditionele 5 sedan, daar zit niets innovatiefs aan.
Overigens ben ik wel fan van BMW hoor, maar vind het de meerprijs het briljante stuurgedrag en dito wegligging niet waard
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5