Mijn TE is nu 8 maanden en 15k oud, maar tot nu toe nog geen problemen geconstateerd. Enige wat bij mij ook af en toe gebeurt is dat na het starten de motor direct aanslaat en de melding "beperkte werking hybridesysteem" verschijnt. Elektrisch rijden is dan niet mogelijk. Omdat dit tot nu toe steeds te verhelpen is met even contact uit en weer aanzetten en gemiddeld maar 1x per maand gebeurt, heb ik dit nog niet als een probleem beschouwd. Keyless werkt vooralsnog probleemloos.
Gisterenochtend kreeg ik wel ineens een melding over te lage bandenspanning rechts achter. Bij aankomst op mijn bestemming band even gecheckt, maar op het oog niets mis mee. Bij naar huis rijden verscheen de melding weer. Ik vreesde dat nu toch echt ook mijn auto met rare softwareproblemen was begonnen. Voor de zekerheid toch maar langs een tankstation gereden met bandenpomp, en wat bleek: Mijn rechter achterband had inderdaad wat lucht nodig, terwijl de rest prima op spanning was.
Kortom, auto deed perfect wat er van hem verwacht werd en ik heb hem ten onrechte verdacht van problemen.

Ik hoop maar dat het zo blijft en dat niet de problemen standaard pas komen na een jaar bijvoorbeeld. Deze vakantie 5000km gereden naar Zuid Frankrijk en Denemarken, maar ik kan alleen maar zeggen: TOPAUTO!