Pagina 8 van 26

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:07
door RoaldH
Was dat duur om de Black Stone R-Design bumper te regelen?

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:19
door Summum
Gefeliciteerd Paul, wederom een smaakvol samengesteld exemplaar. Hopelijk is deze eerste storing niet meteen een voorbode voor dezelfde ellende die je met je vorige PIH had.
Hans oet Twent schreef:
Paul schreef:En wat me net op viel, als je dak open doet, gaat hij net zoals in de V70 niet helemaal open, moet je hem nog een duw geven.... werkelijk geen idee waarom.
Huh? Kiepstand of helemaal open?
Ik herken dit niet baidewee....
Ja klopt, heb ik ook. Als je het dak met 1 druk/trek aan de knop wilt openschuiven (dus niet bij kantelen) opent het dak net niet maximaal. Een tweede trek aan het knopje en het dak gaat ook de laatste 5cm open. Geen idee waarom dit is. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het iets met de wind te doen heeft. Als het dak volledig geopend wordt heb je meer last van inslaande/klapperende wind. Dat is veel minder als het dak iets minder ver geopend is.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:32
door diesel01
Summum schreef: Gefeliciteerd Paul, wederom een smaakvol samengesteld exemplaar. Hopelijk is deze eerste storing niet meteen een voorbode voor dezelfde ellende die je met je vorige PIH had.
Hans oet Twent schreef:
Paul schreef:En wat me net op viel, als je dak open doet, gaat hij net zoals in de V70 niet helemaal open, moet je hem nog een duw geven.... werkelijk geen idee waarom.
Huh? Kiepstand of helemaal open?
Ik herken dit niet baidewee....
Ja klopt, heb ik ook. Als je het dak met 1 druk/trek aan de knop wilt openschuiven (dus niet bij kantelen) opent het dak net niet maximaal. Een tweede trek aan het knopje en het dak gaat ook de laatste 5cm open. Geen idee waarom dit is. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het iets met de wind te doen heeft. Als het dak volledig geopend wordt heb je meer last van inslaande/klapperende wind. Dat is veel minder als het dak iets minder ver geopend is.
Een 07 V70 had dit ook, mijn vorige sport editie moest ook 2x het commando krijgen om helemaal open te gaan.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:34
door Rha007
Wederom een geslaagde uitvoering, geniet ervan.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:43
door Paul
Hans oet Twent schreef:
Paul schreef:En wat me net op viel, als je dak open doet, gaat hij net zoals in de V70 niet helemaal open, moet je hem nog een duw geven.... werkelijk geen idee waarom.
Huh? Kiepstand of helemaal open?
Ik herken dit niet baidewee....
Niet kiep, gewoon open, dan heb je nog 5 cm die hij verder kan!

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:46
door Paul
RoaldH schreef: Was dat duur om de Black Stone R-Design bumper te regelen?
Ja was wel duur grapje, maar stuk goedkoper dan een R-Design te bestellen. Ik moet even checken wat de prijs nu was, maar heb oude net via MP verkocht, dus volgens mij staat het nu onder de streep op 700 euro.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 16:47
door Paul
Rha007 schreef: Wederom een geslaagde uitvoering, geniet ervan.
Dank U!

En ik hoop inderdaad dat het bij deze foutmelding blijft, maar lijkt goed te komen. Ik denk dat het ligt aan het feit dat hij weken stil heeft gestaan.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 18:55
door Hans oet Twent
Paul schreef:
Hans oet Twent schreef:
Paul schreef:En wat me net op viel, als je dak open doet, gaat hij net zoals in de V70 niet helemaal open, moet je hem nog een duw geven.... werkelijk geen idee waarom.
Huh? Kiepstand of helemaal open?
Ik herken dit niet baidewee....
Niet kiep, gewoon open, dan heb je nog 5 cm die hij verder kan!
Dat ga je niet menen! Ding gaat altijd maximaal open.... Tenminste dat neem ik dan maar aan..... :-)

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 05.12.2016 - 23:10
door Tukker999
Zeg Paul, vertel eens wat er anders is aan het Sensus systeem.

Ik vraag dit omdat ik (de garage) bezig ben (al weken) met een update van het Sensus syteem van mijn MY14 van 12-2013
Als dat goed gaat (wat natuurlijk nog niet zo is) dan kan ik de auto niet alleen via Bluetooth, maar ook via WiFi laten communiceren.
In de bijlage zie je wat er bij mij over bekend is.

Wat zijn in jouw auto de extra mogelijkheden vergeleken met je vorige?

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 02:25
door rsnhakan
Hein, ik ben bij de dealer voor hetzelfde geweest. Hier hebben ze destijds (1.5 jaar terug) een paar keer naar gekeken en als conclusie: een aantal Sensus systemen kunnen het wifi gedeelte uit het upgrade pakket (naar 2015) niet lezen. Bij een gering aantal werkt deze functie dus niet. Die van ons (met VOC) valt er helaas ook onder. Al wordt in de handleiding wel over deze functie gesproken.

Paul is van Sensus 2.0 naar Sensus Connect gegaan. Dat is nogal een verschil. Resolutie van beide schermen viel mij ook op!

@Paul, veel plezier ermee! Ziet er weer goed uit. :)

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 06:15
door Paul
Ik had in de d6 de sensus die ook bij de introductie van de s60/v60 zat. Overigens had ik ook nog connected touch, (drie keer nieuw apparaat).
En ik denk dat jouw v60 hein niet dan deze navi krijgt.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 06:59
door MichelR
Gefeliciteerd Paul weer een mooie uitvoering.. :D

(Volgend jaar zelf ook over op een Hybrid als de XC40 hopelijk uit komt.)

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 09:30
door RoaldH
Paul schreef:
RoaldH schreef: Was dat duur om de Black Stone R-Design bumper te regelen?
Ja was wel duur grapje, maar stuk goedkoper dan een R-Design te bestellen. Ik moet even checken wat de prijs nu was, maar heb oude net via MP verkocht, dus volgens mij staat het nu onder de streep op 700 euro.
Dat valt dan nog mee gezien het spuitwerk in wit en zwart. De standaard diffuser vind ik mooier dan de R-Design uitvoering (muv de Polestar versie). Laat jij de achterkant origineel?

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 09:34
door Bart
Hans oet Twent schreef:
Paul schreef:
Hans oet Twent schreef: Huh? Kiepstand of helemaal open?
Ik herken dit niet baidewee....
Niet kiep, gewoon open, dan heb je nog 5 cm die hij verder kan!
Dat ga je niet menen! Ding gaat altijd maximaal open.... Tenminste dat neem ik dan maar aan..... :-)
Zelfde in onze XC90 en in mijn 1-serie. Gaat automatisch open, maar nog een keer aan de knop zitten en hij schuift de laatste 5 cm open.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 13:19
door Poolrev
Mooi Paul! Kan je er voorlopig weer mee vooruit!:-D

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 14:37
door Tukker999
@Hakan kan je mij er meer over vertellen?
Welke systemen niet?

Ik weet een auto, evenals de mijne uit Frankrijk geïmporteerd, ook op 31-12-2013 geregistreerd, ook met alleen Sensus aan boord, waar het wel lukte.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 16:00
door RoaldH
HeinvdW schreef: @Hakan kan je mij er meer over vertellen?
Welke systemen niet?

Ik weet een auto, evenals de mijne uit Frankrijk geïmporteerd, ook op 31-12-2013 geregistreerd, ook met alleen Sensus aan boord, waar het wel lukte.
En kan dat in een MY2013 ook?

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 16:05
door Paul
Helaas aan al het goede komt een einde...

Op de A4 linkerbaan, melding Motor niet beschikbaar. Kan je vertellen dat ik mezelf best knap vond, foto gemaakt en rustig naar de rechterbaan gestuurd.
Herstart gemaakt en auto deed het weer. Naar huis gereden, Volvo on Call gebeld, dealer zou langs komen of ANWB, binnen 4 minuten ANWB hier. Auto uitgelezen, heel veel foutcodes, niet gewist maar moet naar dealer in de buurt. Svala gebeld, nee geen tijd ook niet morgen, dag. Dus dat was TOP! Ik hoop voor ze dat ze met hun eigen klanten betere service verlenen.
Hooftman iets te ver weg om nu heen te rijden. Ik denk dat ze hem wel mogen halen.

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 16:29
door NielsPHEV
Paul schreef: Helaas aan al het goede komt een einde...

Op de A4 linkerbaan, melding Motor niet beschikbaar. Kan je vertellen dat ik mezelf best knap vond, foto gemaakt en rustig naar de rechterbaan gestuurd.
Herstart gemaakt en auto deed het weer. Naar huis gereden, Volvo on Call gebeld, dealer zou langs komen of ANWB, binnen 4 minuten ANWB hier. Auto uitgelezen, heel veel foutcodes, niet gewist maar moet naar dealer in de buurt. Svala gebeld, nee geen tijd ook niet morgen, dag. Dus dat was TOP! Ik hoop voor ze dat ze met hun eigen klanten betere service verlenen.
Hooftman iets te ver weg om nu heen te rijden. Ik denk dat ze hem wel mogen halen.
Ik zou vragen of ze hem even komen omruilen voor eentje die het wel doet....

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine

Geplaatst: 06.12.2016 - 16:35
door ps-amazon
volgende keer op de A4 even doorrijden naar Forepark, bij Louwman dat stuk ongeluk inruilen en een Toyota kopen, stukken goedkoper en vooral betrouwbaarder