Pagina 8 van 9

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 23.04.2018 - 09:32
door jrkalf
Het was al zo dat je de achterbank plat kan gooien en dan kan er een volledige kist in.
Het bijklussen in het weekend gaat nu zo goed, dat ik er maar een kist boven op heb gegooid om de dienstverlening te kunnen uitbreiden.

Ik doe ook combi-deals. Twee voor de prijs van drie.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 23.04.2018 - 14:53
door Kartbaan
Hoe is het met het geluid van de dragers en de box? Hopelijk valt het mee.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 24.04.2018 - 08:36
door jrkalf
De dragers zelf heb ik nog niet los geprobeerd. Maar die deaudskist zorgt voor flink wat meer verbruik en herrie. Ik ben geen fan.
Voordeel van de volvo dragers is echter wel dat mijn dakraam gewoon open kan kantelen. Dat is niet eens veel meer herrie op 50-80km/u.

De meeste herrie komt bij het rijden rond de 120-130km/u.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 18.06.2018 - 12:52
door Van Hoften
De platte camper: ben nu al fan van dit 'draadje'. Mooie auto, schitterende combi, wielen maken de auto en leuke bijdragen.

Groeten,
Christian van Herwijnen

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 18.06.2018 - 18:38
door BendW
Thule,het enige echte merk wat op een Volvo past...Zweeds op Zweeds,top kwaliteit dakkoffer,geen kabaal en niks extra verbruik...ik spreek uit ervaring!

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 20.06.2018 - 11:31
door jrkalf
BendW schreef: Thule,het enige echte merk wat op een Volvo past...Zweeds op Zweeds,top kwaliteit dakkoffer,geen kabaal en niks extra verbruik...ik spreek uit ervaring!
Ik had er een Moby Dick box 2000 op liggen van een kennis. Een deaudskist waarmee je gewoon 200km/u mag rijden. Wellicht ook niet het verstandigste om te doen, maar daarvoor wel "gecertificeerd". Voor nu is het nog niet van dien aard dat ik structureel met de box moet rijden. Als dat van toepassing is, dan gaan we wel eens kijken naar een Thule.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 24.08.2018 - 22:38
door jrkalf
Zeau vrinden,

De v90 heeft er weer wat kilometertjes opzitten. Inmiddels ben ik de Yahtzee "5" aan kilometers voorbij en komen er wat nukjes naar boven.
De auto heeft er bijna 2 jaar op zitten en is nu wel goed losgereden en getrild. Binnenkort voor de 2 jaar even langs de dealer voor het garantie onderhoud en dan mag men even naar de rechterachterdeur kijken. Dan bedoel ik niet de enorme kras die een Kl*****k in de wijk er op heeft gezet, maar de trilling in de achterdeur. Als ik 120 rij dan trilt er iets in het binnenpaneel en dat is zeer irritant.

We zijn de zomer goed doorgekomen, lekker gereden in de Oostenrijkse bergjes. Zelfs even de Gerlos pas op en afgerold (2x). Dan merk ik daar gelijk een ander nuk van de auto. De nieuwere v90 (althans op de plaatjes) en de xc90 hebben een B stand van berg. De automaatbak van de v90 (T5, FWD) is niet gemaakt om bergen af te rijden. De auto is op geen enkele manier lekker op te motor af te remmen. Niet in Drive, ook niet in semi-automatisch in een lage versnelling. De remmen hebben daar wel onder te lijden. Dat is wel jammer.

Verder merk ik dat het Navigatie systeem nu na 2 jaar toch ook wel z'n leeftijd begint te tonen en slordig blijft. Het navigeert en het doet z'n file informatie wel goed (hetzij iets trager dan Google Waze)
Maar Volvo heeft moeite om goede kaartinformatie te kopen. Er zitten nog steeds bugs in bij steden met parallel rijbanen op de snelweg (zoals bij Den Bosch). Volvo blijft me over de parallel rijbaan met afslagen sturen, terwijl ik graag (zonder vertraging) door wil rijden op de hoofdrijbaan. Ik krijg het er maar niet in. Helaas heb ik gemerkt dat dit niet het enige plekje is in NL waar dit speelt. Er zijn er nog een paar :(
Daarnaast merk ik dat het systeem trager begint te worden. Toen ik de auto kocht zat er net de eerste update van Volvo in die het mediacenter en de navigatie enorm snel maakte, maar nu is het echt traag aan het worden.

Verder rijdt het nog steeds prima zeker op de lange stukken.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 26.10.2018 - 08:18
door jjdegroot83
Heb je geprobeerd om bergafwaarts de gearbox op manual te zetten en dan zo je versnelling in bijvoorbeeld 3 te zetten? Dan rook je de remmen tenminste niet op. Goed om te zien dat de camper nog steeds bevalt. Ik zit zelf momenteel naar een mini camper te kijken voor naast het grijze fietsenschuurtje ;)

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 26.10.2018 - 09:44
door diesel01
jrkalf schreef: Zeau vrinden,

De v90 heeft er weer wat kilometertjes opzitten. Inmiddels ben ik de Yahtzee "5" aan kilometers voorbij en komen er wat nukjes naar boven.
De auto heeft er bijna 2 jaar op zitten en is nu wel goed losgereden en getrild. Binnenkort voor de 2 jaar even langs de dealer voor het garantie onderhoud en dan mag men even naar de rechterachterdeur kijken. Dan bedoel ik niet de enorme kras die een Kl*****k in de wijk er op heeft gezet, maar de trilling in de achterdeur. Als ik 120 rij dan trilt er iets in het binnenpaneel en dat is zeer irritant.

We zijn de zomer goed doorgekomen, lekker gereden in de Oostenrijkse bergjes. Zelfs even de Gerlos pas op en afgerold (2x). Dan merk ik daar gelijk een ander nuk van de auto. De nieuwere v90 (althans op de plaatjes) en de xc90 hebben een B stand van berg. De automaatbak van de v90 (T5, FWD) is niet gemaakt om bergen af te rijden. De auto is op geen enkele manier lekker op te motor af te remmen. Niet in Drive, ook niet in semi-automatisch in een lage versnelling. De remmen hebben daar wel onder te lijden. Dat is wel jammer.

Verder merk ik dat het Navigatie systeem nu na 2 jaar toch ook wel z'n leeftijd begint te tonen en slordig blijft. Het navigeert en het doet z'n file informatie wel goed (hetzij iets trager dan Google Waze)
Maar Volvo heeft moeite om goede kaartinformatie te kopen. Er zitten nog steeds bugs in bij steden met parallel rijbanen op de snelweg (zoals bij Den Bosch). Volvo blijft me over de parallel rijbaan met afslagen sturen, terwijl ik graag (zonder vertraging) door wil rijden op de hoofdrijbaan. Ik krijg het er maar niet in. Helaas heb ik gemerkt dat dit niet het enige plekje is in NL waar dit speelt. Er zijn er nog een paar :(
Daarnaast merk ik dat het systeem trager begint te worden. Toen ik de auto kocht zat er net de eerste update van Volvo in die het mediacenter en de navigatie enorm snel maakte, maar nu is het echt traag aan het worden.

Verder rijdt het nog steeds prima zeker op de lange stukken.
Wat mij opviel toen we de stap van de D5 vijfcilinder naar de D4 viercilinder maakte was dat er idd moeilijk snelheid uit te krijgen is bij afremmen op de motor in manuele stand, de D5 had veel meer tegendruk waardoor gas los in de derde versnelling ook echt vertraging gaf.
Met 2 maandjes weer naar Fiss, ga het eens in de gaten houden.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 26.10.2018 - 22:20
door Fredraket
Tsjonge zeg, wat een mooie verhalen hier. Veel herkenbaars moet ik zeggen. Met de V60 D4 GT8 zette ik de versnelling met de hand vast in een lagere versnelling.
Met de S90 maar eens kijken hoe het gaat met de caravan.
Voorlopig dit topic maar eens blijven volgen.....

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.10.2018 - 08:38
door D5R-Design
Ik herken een aantal punten..
Ja afremmen op de motor is niet zijn sterkst punt Manuel terugschakelen geeft niet het gewenste resultaat..
Ben ook benieuwd hoe dat volgend jaar gaat bij ons met 7.70mtr aan sleurhut aan de haak..
En ik herken het langzaam worden bij het systeem zeker bij opstart duurt alles steeds langer...
Merkbaar bij het willen uitschakelen Start Stop...

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.10.2018 - 12:14
door Paul
Ja dat is zo fijn aan de D6 dat hij berg afwaarts ontzettend goed remt op de motor door dat hij heel goed aan het laden is.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.10.2018 - 23:42
door Hans oet Twent
Keerls, zal vd week ff wat 'opskriemm' in mijn topic...... Vandaag met Fendtje uit A teruggereden.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.04.2019 - 16:08
door jrkalf
Vrinden, dit topic wordt gesloten.
Na vele fijne kilometers is de auto verder gegaan naar een Volvo specialist en heb ik mijn vervoer aangepast.

De volvo van de vrouw gaat weg, ze gaat een busje rijden ivm alle ski spullen die telkens vervoerd moeten worden en daarmee is de noodzaak voor die grote volvo komen te vervallen.
Ik ben nu over naar een kleiner modelletje auto in het formaat Volvo S60 en audi A5, namelijk de Tesla Model 3.

Doei! Wellicht tot een volgend Volvo model.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.04.2019 - 21:43
door Walter
*zet hele grote verbaasde ogen op

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.04.2019 - 22:29
door diesel01
Doei “zwaaien doet”

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 27.04.2019 - 22:42
door jalex_h
Veel plezier met de Tesla. Wie weet zien we je wel weer met een Polestar.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 28.04.2019 - 10:25
door V480-S60
Wat Walter zegt. Heel verbaasd.

En dat gezegd hebbende: ik verwacht dat zodra de Polestar 2 er daadwerkelijk is, dat er weer snel geschwitched gaat worden.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 28.04.2019 - 15:18
door jrkalf
Bedankt allemaal, het was hier inderdaad altijd gezellig.
Verbazen kunnen we ons allemaal, maar als ik de totale doorrekening maak is Tesla op dit moment een heel stuk voordeliger dan Volvo tegen eenzelfde of een betere kwaliteit.


Als ik kijk naar het platform wat Tesla op heeft gezet, ben ik zeer benieuwd naar wat Polestar gaat doen. Gaan ze op de leest van Volvo verder en ontwikkelen vanuit het oude perspectief een auto, of starten ze gewoon helemaal in de basis en komen met een nieuw ontworpen auto aan. Dan bedoel ik niet het uiterlijk. Dat plaatwerk of carbon is wat het is. Het gaat om het gehele geïntegreerde ontwerp aan de binnenkant. Wat voor type elektromotoren komen er in, wat voor type batterij. Gebruiken ze net als VAG, Hyundai en Kia de leverancier LG Chem, dan hebben ze sowieso een flinke uitdaging. Gebruiken ze Panasonic, in hoeverre zijn er voldoende grondstoffen om bulk batterijen te bouwen en te leveren. (Dat is nu een van de grootste problemen van de Audi e-tron). Hoe zit het verder met alle aangesloten systemen?

In de huidige V90 auto's zitten zo'n 9+ individuele computer systemen die allemaal los geüpdatet moeten worden. Door de keuze van onderdelen in de Tesla (en ik sluit niet uit dat Polestar zo'n kant zou moeten kijken) is het aantal te updaten systemen terug gebracht naar 1. Alle sensoren apparatuur in de auto zijn eenvoudig en vereisen zelf geen eigen firmware /software om aan te sturen. Hierdoor wordt alles terug gebracht naar één centraal systeem.

Anyway, dit klinkt allemaal wel heel pro Tesla, maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt. Al denk ik dat Rivian op dit moment de beste kansen heeft om een grote concurrent op de B-EV markt te worden.

Re: De Platte Camper

Geplaatst: 28.04.2019 - 15:38
door Arnold
jrkalf schreef: Bedankt allemaal, het was hier inderdaad altijd gezellig.
Verbazen kunnen we ons allemaal, maar als ik de totale doorrekening maak is Tesla op dit moment een heel stuk voordeliger dan Volvo tegen eenzelfde of een betere kwaliteit.


Als ik kijk naar het platform wat Tesla op heeft gezet, ben ik zeer benieuwd naar wat Polestar gaat doen. Gaan ze op de leest van Volvo verder en ontwikkelen vanuit het oude perspectief een auto, of starten ze gewoon helemaal in de basis en komen met een nieuw ontworpen auto aan. Dan bedoel ik niet het uiterlijk. Dat plaatwerk of carbon is wat het is. Het gaat om het gehele geïntegreerde ontwerp aan de binnenkant. Wat voor type elektromotoren komen er in, wat voor type batterij. Gebruiken ze net als VAG, Hyundai en Kia de leverancier LG Chem, dan hebben ze sowieso een flinke uitdaging. Gebruiken ze Panasonic, in hoeverre zijn er voldoende grondstoffen om bulk batterijen te bouwen en te leveren. (Dat is nu een van de grootste problemen van de Audi e-tron). Hoe zit het verder met alle aangesloten systemen?

In de huidige V90 auto's zitten zo'n 9+ individuele computer systemen die allemaal los geüpdatet moeten worden. Door de keuze van onderdelen in de Tesla (en ik sluit niet uit dat Polestar zo'n kant zou moeten kijken) is het aantal te updaten systemen terug gebracht naar 1. Alle sensoren apparatuur in de auto zijn eenvoudig en vereisen zelf geen eigen firmware /software om aan te sturen. Hierdoor wordt alles terug gebracht naar één centraal systeem.

Anyway, dit klinkt allemaal wel heel pro Tesla, maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt. Al denk ik dat Rivian op dit moment de beste kansen heeft om een grote concurrent op de B-EV markt te worden.
Ik kan je een ding uit ervaring verklappen. In kwaliteit ga je stappen achteruit. Ik ben op advies van mijn accountant overgaan naar een Tesla Model S 100D. Financieel niets op in te brengen echter kwaliteit is Volvo stukken beter. Ik ben zo blij nu weer een V90CC te rijden.
Mijn Tesla EV kabel had ik op MP gezet. Een andere Tesla rijder kwam de kabel halen en ik vertelde hem mijn verhaal en liet hem de V90 zien. Zijn reactie: DAT IS WEL 10X BETER!

Anyway, veel plezier met je Tesla.