Na eerst twee 850's te hebben gereden en daarna een v60, heb ik de v60 inmiddels ook maar ingeruild. Een fijne plugin-hybrid auto geweest, met ook zo z'n nukken, maar de waarde van die auto's zakt op dit moment harder dan een baksteen. Zeker als in december 2018 alle leasebakken op de markt komen, dan wordt die auto schandalig goedkoop omdat de markt helemaal verzadigd is met v60 modellen.
Na goed overleg met de dealer (Hooftman) heb ik maar eens besloten de 'subsidie boete' te accepteren doordat ik de auto geen 5 jaar heb gereden en te gaan kijken naar een andere auto. Een jong gebruikte xc60, xc70 of een xc90 v8 uit 2004. Het heeft allemaal de revu gepasseerd. Zelfs de woorden Tiguan en Skoda Kodiaq (Skodiaq) zijn uit m'n mond gefloept. Een nieuwe v90 zat er namelijk echt niet in. Na een middag lang praten, twee proefritten en een maand lang onderhandelen hebben we wel iets gigantisch moois weten te regelen.
Uiteindelijk is het toch een v90 geworden, maar een nieuwe zat er nog steeds niet in, hoe dan??!
De dealer had z'n 9-maanden oude demo auto van de introductie nog rondrijden en het werd toch wel tijd om deze te gaan inruilen voor nieuwe voorraad. Dus ik heb de dealer beroofd van z'n mooie Onyx zwarte v90 Inscriptions met bijna alle beschikbare opties.
Waarom noem ik hem De Platte Camper? Take a guess.
Meer foto's volgen vast nog wel met de tijd.
De Platte Camper
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10500
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Kolere.... das een dikkerd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Zeker een dikkerd, maar in november heb jij er ook zo eentje staan. Dat wordt genieten!Hans oet Twent schreef: Kolere.... das een dikkerd.

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40416
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooie ontwikkeling Jelle.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24575
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Nogmaals gefeliciteerd Jelle, echt leuk!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10500
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Qua model Yes, qua uitvoering 'echt nie'! Maarrrrr mij hoor je niet klagen hoorjrkalf schreef:Zeker een dikkerd, maar in november heb jij er ook zo eentje staan. Dat wordt genieten!Hans oet Twent schreef: Kolere.... das een dikkerd.![]()

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
WoW. Slim hoor. Die demo's zijn altijd lekker compleet aangekleed. Nog wensen?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
@Carfreak, zeker had ik nog een wens. Dat was de trekhaak. Ik trek dan welliswaar geen sleurhut meer nu ik een permanent exemplaar heb, maar geregeld ben ik nog te vinden met een fietsenrekje achterop. Deze is er bij oplevering gelijk opgezet. Mooie semi-automatische haak. De rest zit er niet op, omdat het weinig meerwaarde biedt of is overbodig door andere onderdelen:
- TV module (Leuk voor als je stil staat te camperen met je camper en van DVB-T houdt, maar in NL weinig waarde zonder KPN abonnement en wanneer ga je dit nu gebruiken?)
- Media server / media consoles... (Wie o wie wil dit hebben en waarom heb je je kind dan geen iPad gegeven?)
- Verwarmd stuurwiel. HA!, een nuttige optie, maar wordt enigszins overbodig gemaakt door de aanwezige standkachel.
- Four-C onderstel. Ik ken het niet en weet niet of dit prettig is. Ik doe een aanname dat ik het niet nodig heb.
- Brillenkoker. (reeds besteld)
- Rubberen matten. (Zodra het winter wordt.)
Toekomst (2-5 jaar van nu)
- LPG. (Voorlopig niet, die optie bekijk ik wel zodra de fabrieksgarantie er volledig af is.)
- Tuning. Niet op de PK's, maar meer op soepelheid van de GT8 en fueleconomy. (Zie LPG reden)
@Hans Oet Twente, Je keuze voor een donkere buitenkant met het lichte interieur is excellent. Dat levert een hele gave bak op. Dat interieur heb ik nu ook, dat is echt super mooi.
---
Vandaag gelijk D.P.C. maar aan het werk gezet en 500km dwars door Nederland gereden. Gelijk nog maar eens goed doorgelicht.
Het verbruik is zeker niet wat er op de brochure staat, maar dat is een bijzaak in een auto als dit. Op de snelweg, met PA op het hele stuk kom ik niet beter dan een daggemiddelde van 7.5l/100km op de computer. Bij de volgende tankbeurt ga ik eens proberen om bij te houden wat de kilometers zijn en wat er getankt wordt elke keer.
Pilot Assist (PA) is machtig, bijna de gehele rit vanuit Zuid-Holland naar Groningen op PA geprobeerd te rijden. Her en der kom je toch nog de nukken van het systeem tegen. In sommige gevallen wil hij de, toch duidelijk zichtbare, lijn aan de rechterkant niet vinden of gaat er echt bovenop rijden bij het inschakelen van de PA. Dat is niet fijn als er auto's rechts van je rijden en dat leidde helaas toch tot wat ingrepen om minder plezante situaties te voorkomen. In alle gevallen volstond het deactiveren en heractiveren van PA. Helaas moest het soms twee keer achter elkaar gebeuren, maar dan werkte het weer vlekkeloos.
Het kaart-update proces van online downloaden en bijwerken van 'kleine' wijzigingen (88-350mb per regio kaart) is geen sinecure. Dat legt nogal een belasting op het systeem. Zo erg dat Voice Control onhandelbaar werd.
Verder een prima rit gehad.
- TV module (Leuk voor als je stil staat te camperen met je camper en van DVB-T houdt, maar in NL weinig waarde zonder KPN abonnement en wanneer ga je dit nu gebruiken?)
- Media server / media consoles... (Wie o wie wil dit hebben en waarom heb je je kind dan geen iPad gegeven?)
- Verwarmd stuurwiel. HA!, een nuttige optie, maar wordt enigszins overbodig gemaakt door de aanwezige standkachel.
- Four-C onderstel. Ik ken het niet en weet niet of dit prettig is. Ik doe een aanname dat ik het niet nodig heb.
- Brillenkoker. (reeds besteld)
- Rubberen matten. (Zodra het winter wordt.)
Toekomst (2-5 jaar van nu)
- LPG. (Voorlopig niet, die optie bekijk ik wel zodra de fabrieksgarantie er volledig af is.)
- Tuning. Niet op de PK's, maar meer op soepelheid van de GT8 en fueleconomy. (Zie LPG reden)
@Hans Oet Twente, Je keuze voor een donkere buitenkant met het lichte interieur is excellent. Dat levert een hele gave bak op. Dat interieur heb ik nu ook, dat is echt super mooi.
---
Vandaag gelijk D.P.C. maar aan het werk gezet en 500km dwars door Nederland gereden. Gelijk nog maar eens goed doorgelicht.
Het verbruik is zeker niet wat er op de brochure staat, maar dat is een bijzaak in een auto als dit. Op de snelweg, met PA op het hele stuk kom ik niet beter dan een daggemiddelde van 7.5l/100km op de computer. Bij de volgende tankbeurt ga ik eens proberen om bij te houden wat de kilometers zijn en wat er getankt wordt elke keer.
Pilot Assist (PA) is machtig, bijna de gehele rit vanuit Zuid-Holland naar Groningen op PA geprobeerd te rijden. Her en der kom je toch nog de nukken van het systeem tegen. In sommige gevallen wil hij de, toch duidelijk zichtbare, lijn aan de rechterkant niet vinden of gaat er echt bovenop rijden bij het inschakelen van de PA. Dat is niet fijn als er auto's rechts van je rijden en dat leidde helaas toch tot wat ingrepen om minder plezante situaties te voorkomen. In alle gevallen volstond het deactiveren en heractiveren van PA. Helaas moest het soms twee keer achter elkaar gebeuren, maar dan werkte het weer vlekkeloos.
Het kaart-update proces van online downloaden en bijwerken van 'kleine' wijzigingen (88-350mb per regio kaart) is geen sinecure. Dat legt nogal een belasting op het systeem. Zo erg dat Voice Control onhandelbaar werd.
Verder een prima rit gehad.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Dat Pilot Assist gaat nog groots worden voor mainstream bestuurders. "Echte rijders" die liever zelf de touwtjes in handen houden vinden het natuurlijk foei wat ik roep, maar ik moet zeggen dat het me in de file prima bevalt.
Nu een paar dagen wat ritjes achter de rug met file rijden. Heerlijk!
Slechts 1 keer even moeten corrigeren omdat er iemand zichzelf een niet-bestaand plekje toe-eigende voor mijn neus. Liever hield ik de Volvo nog even heel...
En zo rollen we voort!
Nu een paar dagen wat ritjes achter de rug met file rijden. Heerlijk!
Slechts 1 keer even moeten corrigeren omdat er iemand zichzelf een niet-bestaand plekje toe-eigende voor mijn neus. Liever hield ik de Volvo nog even heel...
En zo rollen we voort!
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Vanochtend vroeg weer even op de koffie
geweest bij de dealer.
Ik had tijdelijk een paar 18" velgen gekregen omdat de 20" velgen gereviseerd moesten worden. Daar zaten wat chips op omdat iemand een stoeprandje van nabij had bekeken.
Vandaag mocht ik m'n eigen velgen weer ophalen en er mooi mee rijden. Verder was de zonnebrilhouder binnen, nog een pareltje voor in de auto. Zit ook mooi op z'n plekje.
Verder heeft men naar het Bliss systeem gekeken. Tijdens de eerste mooie lange rit met de auto klopte er iets niet.
Bliss is van het padje af en creëert spookmeldingen op de meest vreemde momenten dat er helemaal niets naast de auto zit. Dat is best bizar rijden, maar snel opgelost door Bliss uit te schakelen. "Vermoedelijk" heeft het euvel zich ergens gemanifesteerd tijdens het onderbouwen van de trekhaak of het updaten van de software in de auto. Maar goed, met vermoedens lossen ze het probleem niet op. Gelukkig gaan de monteurs iets grondiger te werk en heeft de auto een flinke controle gehad. Helaas heeft de diagnostiek er toe geleid dat er onderdelen vervangen moeten worden en die zijn nu niet beschikbaar in Nederland. Inmiddels is alles besteld in Zweden en mag ik binnenkort weer op de koffie
bij Walter en Jeroen.

Ik had tijdelijk een paar 18" velgen gekregen omdat de 20" velgen gereviseerd moesten worden. Daar zaten wat chips op omdat iemand een stoeprandje van nabij had bekeken.
Vandaag mocht ik m'n eigen velgen weer ophalen en er mooi mee rijden. Verder was de zonnebrilhouder binnen, nog een pareltje voor in de auto. Zit ook mooi op z'n plekje.
Verder heeft men naar het Bliss systeem gekeken. Tijdens de eerste mooie lange rit met de auto klopte er iets niet.

Bliss is van het padje af en creëert spookmeldingen op de meest vreemde momenten dat er helemaal niets naast de auto zit. Dat is best bizar rijden, maar snel opgelost door Bliss uit te schakelen. "Vermoedelijk" heeft het euvel zich ergens gemanifesteerd tijdens het onderbouwen van de trekhaak of het updaten van de software in de auto. Maar goed, met vermoedens lossen ze het probleem niet op. Gelukkig gaan de monteurs iets grondiger te werk en heeft de auto een flinke controle gehad. Helaas heeft de diagnostiek er toe geleid dat er onderdelen vervangen moeten worden en die zijn nu niet beschikbaar in Nederland. Inmiddels is alles besteld in Zweden en mag ik binnenkort weer op de koffie

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Zeker, velgen maken of breken het hele plaatje.
Over 3 maanden moeten de wintertjes er alweer onder. Iemand nog tips?
Ik heb nog weinig leuks gevonden en dezelfde 20" velgen wordt het zeker niet.
Ik zit eerder naar een 17-18" maat te kijken, maar welke...
Over 3 maanden moeten de wintertjes er alweer onder. Iemand nog tips?
Ik heb nog weinig leuks gevonden en dezelfde 20" velgen wordt het zeker niet.
Ik zit eerder naar een 17-18" maat te kijken, maar welke...
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan eens kijken bij https://www.volvovelgen.com
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik zou zeker niet kleiner dan 18" gaan rijden. Dan irriteer je je elke winter 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1582
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
1 inch minder dan de zomerset is het mooist. Maar wel rekening houden als je kettingen gaat gebruiken, dan moet je even kijken wat dan de max inch maat is.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1582
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Maar geweldige wagen, gefeliciteerd!
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook