V60 B4 R design MY 22 7dct - review

Plaats reactie
wasbeer2006
5th Gear member

Gisteren weer het jaarlijkse beurtje na circa 65k. Over twee weken wordt ie 3.

Was eigenlijk niets bijzonders het afgelopen jaar. Dus gewoon de standaard beurt. Het enige wat mij opvalt is dat de V60 ruitenwisser vreet in verglijk met mijn andere auto,s. Zeker als ik de kilometers afzet. Jaarlijks nieuw deed ik meestal wel.
Maar ik vind ze ook niet echt goed. Een van de weinige kleine minpuntjes.

Er is weer software geupdate. De bak is wel weer een slag fijner, minder/niet meer schokken bij remmen en nog zachter en bijna onvoelbaar opschakelen. Daar was de DCT al heel goed in, maar is nu nog beter.

Ik heb een bak met dubbele koppeling nog niet eerder zo goed zien schakelen en ik heb er wat gereden.
Goed dat is ook weer twee jaar terug, misschien hebben die merken het nu ook goed.

Als vervangende auto had ik een EX30 mee. Mooie juiste uitvoering qua kleuren, vapour grey met zwart.
Binnenkant ook mooi.

De stoelen van de EX30 zijn wel echt een stap terug, je kan ze niet kiepen, dat is al een no go voor mij.
Ik had de meest nutteloze motorisering mee, de dual motor, leuk hoor.
Maar compleet nutteloss voor deze auto, als we het nou over miljeu hebben kan dat eigenlijk eicht niet.
Paar keer volgas, achterkant stapte met de gladheid vrij snel uit, maar was heel goed te corrigeren, doordat dit type auto gewoon weinig grip heeft is het wel leuk met zoveel vermogen, maar ook levensgevaarlijk in handen van de mindere bestuurders.

Het ontbreken aan knoppen is voor mij ook echt een no go. We hebben toevallig een mini countyman voor de deur, de mini mini laad niet meer. Die is veel groter, mooier, betere stoelen en in de private lease veel en veel goedkoper ongeveer 200 euro per maand. net ff 550 euro tegenover ruim 700 voor de ex30. Dat maakt de positie voor de EX30 moeilijk alleen denkt niemand aan een countryman en dat is het geluk voor volvo
-V60 B4 7dct R design wit
Henry82
5th Gear member

Had de EX30 geen elektrisch verstelbare stoelen? Die zijn prima in te stellen kan ik nu uit ervaring zeggen.
En inderdaad, die Twin motor is tricky. Je kunt diep in het menu ergens aanvinken dat de AWD prestaties boven de actieradius gaan. Dan breekt hij minder uit, maar is hij ook nóg sneller.

in 3,6 naar de 100 is wel leuk, maar ben het met je eens dat het eigenlijk een totaal overbodige auto is ;)

Fijn dat de V60 weer een stukje beter geworden is!
Life is what happens while you're busy making other plans
wasbeer2006
5th Gear member

Nee stoelen waren handmatig, het was een wat goedkopere uitvoering aan de binnenkant denk ik.
De EX30 rijd best goed, super stil en best stabiel. Maar alle beleving ben je wel kwijt.

Ja het google systeem. Ik vind het echt vijf stappen in de verkeerde richting. Hier zat geen heads up display in.
Ik vind het zo raar dat dat uberhaupt mag. Je mag niet op je telefoon in de auto en in sommige landen officieel niet eens eten achter het stuur, maar we verstoppen zelf de ruitenwissers ergens in een menu. Belachelijk, nu kom ik er als nerd nog enigzins uit.
Maar ook ik ben aan het zoeken, zo ook in de countryman was ik ook weer van allles aan het zoeken. Het wordt er niet beter op, vooral goedkoper voor de fabrikanten.

Maargoed ik heb genoeg collega,s die bij elke software update heel blij worden en als ik begin over andere banden me vragen wat dat nou uitmaakt. Rare mensen niet autoliefhebbers 😉

Maargoed met de V60 ben ik extreem blij. Jammer waarschijnlijk een van de laatste in zijn soort.......
wasbeer2006
5th Gear member

Dit jaar had ik een bijzonder goed getimende wissel van winter naar zormerbanden, namelijk vandaag.
Andere jaren was dat minder en kwam er vaak nog wat natte sneeuw naar beneden.

Bijzonder: Mijn banden waren versleten en de leasemy monteerd geen nieuwe banden maar gebruikte van een andere auto, wel met VOL codering en bijna 7mm profiel, dat is voor een michelin nog geen mm slijtage. Ja wat moet je ervan zeggen fijn vind ik het niet. Ik vroeg op PS, maar die kreeg ik sowieso niet.

De garages zetten alleen altijd die banden zo kei en kei hard. Ik stuiter daar weer vandaag wat blijkt 3 bar. Weer mooi af laten lopen naar 2.4 en de auto is weer perfect in balans met het sportonderstel. Boven de 2.5 voelt de auto alsof je schoenen met 2 kilo lood aan je voeten hebt.

Maargoed eindelijk weer grip. Winterbanden met droog zoab is echt drama. Ik begin steeds minder te zien in winterbanden. zeker in het westen en als je niet op wintersport gaat. Misschien wissel ik volgend jaar wel niet zal je zien gaat het echt sneeuwen.
diesel01
Geartronic member

De Alpin5 hebben na 3 seizoenen nog steeds 6mm, nu heb ik ze er net 3 maanden onder en dus per saldo veel langer op zomerschoeisel.
Hier wintersporter en dus WB, Volvo moet even werk maken van de zomeraanbieding, ik heb geen zomerset.
Onwijs trouwens om er 3 bar in te doen, die 2.5 is veel beter voor de slijtage.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Philken
5th Gear member

wasbeer2006 schreef: 07.03.2025 - 12:51 Dit jaar had ik een bijzonder goed getimende wissel van winter naar zormerbanden, namelijk vandaag.
Andere jaren was dat minder en kwam er vaak nog wat natte sneeuw naar beneden.

Bijzonder: Mijn banden waren versleten en de leasemy monteerd geen nieuwe banden maar gebruikte van een andere auto, wel met VOL codering en bijna 7mm profiel, dat is voor een michelin nog geen mm slijtage. Ja wat moet je ervan zeggen fijn vind ik het niet. Ik vroeg op PS, maar die kreeg ik sowieso niet.

De garages zetten alleen altijd die banden zo kei en kei hard. Ik stuiter daar weer vandaag wat blijkt 3 bar. Weer mooi af laten lopen naar 2.4 en de auto is weer perfect in balans met het sportonderstel. Boven de 2.5 voelt de auto alsof je schoenen met 2 kilo lood aan je voeten hebt.

Maargoed eindelijk weer grip. Winterbanden met droog zoab is echt drama. Ik begin steeds minder te zien in winterbanden. zeker in het westen en als je niet op wintersport gaat. Misschien wissel ik volgend jaar wel niet zal je zien gaat het echt sneeuwen.
was bij mijn vorige v60 ook zo: zomer-winterwissel: banden werden opgestuurd wegens laatste winter van contract
bandencentrale was er ook niet blij om. 2 weken na de wissel mail gestuurd dat de banden overmatig veel lawaai maakten(was ook zo) en dan toch 2 nieuwe gekregen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
wasbeer2006
5th Gear member

Voor mijn gevoel is het niet fijn, de andere kant snap ik ook. Die set banden weggooien is ook zonde, ook voor het miljeu.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”