Crash

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Kay01
2nd Gear member

Yep Ike, op dit forum.

En volvoXC70, VolvoNL is ook knap arrogant.
Alleen maar bezig met het ontkennen van alles, struisvogel politiek.
Absoluut geen oprechte interesse om het probleem te onderzoeken.

Ik heb hier op het forum ook keihard bewijs dat er wel degelijk mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
IkeV70
5th Gear member

Nou, dan kunnen een aantal onder ons de borst wel nat maken, de brieven van Volvo's huisadvocaat zullen binnenkort wel op de deurmat vallen...
Let op wat u schrijft, alles kan en zal tegen u gebruikt worden!

wat een onzin zeg... Het lijken verdorie wel een incassobureau praktijken.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
BlackSapphire
6th Gear member

in één woord: belachelijk. Sterkte en gelukkig heb je een rechtsbijstandverzekering. Hoe houd je klanten vast... Dit doet ze meer kwaad dan goed. Struisvogelpolitiek leidt er ALTIJD toe dat het probleem groter voor de verzwijger wordt dan wanneer je er open op ingaat en de reden tot de klacht weg neemt. Les 1 als het gaat om PR. Misschien nog niet doorgedrongen in Zweden?
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Frumpy
5th Gear member

Kay,
Wellicht zou je ook eens op de websites van onze zuider- en oosterburen kunnen snuffelen.
Met weinig moeite op de zoekbegrippen: Volvo Bremsversagen Bremsendefekte etc. kom je daar toch ook aardige onderwerpen tegen.

Een daarvan wil ik je niet onthouden, gaat over een V70:
Z.B. nach 20000 km totaler Bremsversager bei 120 km/h auf der Autobahn.Werkseitig war die Servoleitung für die Bremsen falsch montiert worden. Dank an meinen Schutzengel, daß nichts passiert ist.
Bron: http://www.mr-sweden-motorsport.de/newm ... /392.shtml

Misschien dat bij jou ook de servoleiding verkeerd gemonteerd is.
nordicman
2nd Gear member

Kay,
Gisteren moest ik remmen, waar een kleine drempel in de weg zat, ja je raad het al, GEEN REM AKTIE !!
Na pedaal los en snel weer remmen, remde hij weer perfect.
Dus het niet remmen was puur een onterecht ingrijpen van het ABS systeem.

Het zelfde heb ik al eens eerder meegemaakt met VW Caddy, zie eerder bericht, door een verkeerd gemonteerde ABS leiding tijdens een ABS modificatie.
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
Johan s60
6th Gear member

Even aan Kay01

Als je hem laat repareren, vervang dan gelijk de vacuumpomp, rembekrachtiger en terugslagklep.

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt (net na het wegrijden) met een opel daar bleek de terugslagklep stuk, gelukig geen aanrijding maar hij had een remweg van een kilometer ofzo
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Johan s60
6th Gear member

Ha joh laat je niet bangmaken door volvo NL, wat willen ze nou, je vertelt gewoon wat je hebt meegemaakt laat ze maar komen misschien dat ze je auto als nog gaan onderzoeken.

Als ik jouw was zou ik zoveel mogelijk herrie hierover schoppen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Kay01
2nd Gear member

Hi Johan,

Ik laat me ook niet gek maken door Volvo, hb mijn rechtsbijstand al ingeschakeld. Wordt waarschijnlijk doorgestuurd naar een advocatenkantoor. Laat ze maar komen.....

Weet iemand (uit ervaring) wat de kosten zijn van het vervangen van een terugslagklep?
jackss60
1st Gear member

Ze zullen niet nalaten om juridische stappen te ondernemen tegen mij omdat ik volgens hen de goede naam van Volvo in diskrediet breng.
Kay01,

Neem het van mij aan...volvo heeft geen poot om op te staan in deze kwestie! Jij als particulier zijnde hebt het recht uw ongenoegen te uiten op welk publiek forum dan ook en op welke manier dan ook.

Enige briefwisseling, mail- of telefonisch contact van welke orde ook jegens jou van Volvo (*) inzake laster van jouwentwege zal in een rechtszaal nog niet eens tot de eerste tegel van de rechtbank komen.

Volvo zelf zal dit ook wel weten anders zouden ze je niet opzadelen met zogenaamde waarschuwingen en hadden ze al lang zoals ze in het Engels wel eens zeggen...'putting their money where their mouth is'.

Een hoop bangmakerij dus, niets van aantrekken en nog DUBBEL zo vocaal worden is mijn advies.

Heeft Volvo daar een probleem mee dan verwijs ze maar eerst door naar het internationaal hof voor de rechten van de mens waarin duidelijk staat opgeschreven dat jij hier in Europa mag genieten van de vrijheid tot meningsuiting en dus ook je ongenoegen mag uiten over enige wantoestanden die jij meent meegemaakt te hebben betreffende één van hun producten.

Ik moet toegeven dat ik het hele verhaal niet ken maar ik heb wel verstand van recht. Indien je bijvoorbeeld nog niet eens een volvo zou hebben zelfs dan nog heb je het recht om te schrijven wat je wil zonder daarvoor het risico te lopen om rechtmatig van laster beschuldigd te worden. Zolang Volvo niet kan aantonen dat jij hiervoor betaald word door een zogenaamde 'competitor', concurrent van één of andere firma/bedrijf heb je niets te vrezen. Een particulier kan dus NOOIT van laster beschuldigd worden inzake zoiets van deze orde.

Jij kan hen zelfs indien je er de kosten voor kan opbrengen aanklagen voor laster (grappig he) omdat ze jou valselijk en onrechtmatig betichten. In ieder geval kan je hen al zowiezo laten opdraaien voor enige kosten die je zou gemaakt hebben om op hun claim te reageren. Ik denk dan aan telefoontjes, briefwisseling, mailcontact, tijd die je gespendeerd hebt om dat allemaal op te zoeken. Mijn advies is om dat zeker te doen want daar steek ik mijn beide handen en voeten voor in het vuur,...dat win je geheid indien je hierin beslist verder te gaan.

Dat soort zaken kan een rechten student in zijn 1ste jaar bij wijze van spreken zelfs nog winnen op zijn blote voetjes en na een nachtelijk ontgroeningsritueel waar de drank in overvloed vloeide,...maar je moet er wel de tijd instoppen. Enige waar jij over moet oordelen is of het

a) financieel de moeite loont
b) emotioneel de moeite loont

Het zou al ver gaan komen indien een bedrijf een particulier gaat aanklagen voor laster vanwege zijn uitlatingen op een publiek forum in een Europse rechtstaat. Mensen mensen, laat je toch niet bang maken.

Ik kan Volvo's reactie daarom ook moeilijk begrijpen. Dit lijkt wel het kleine kind waarvan de lolly is afgenomen ;-)
Absoluut geen manier om met klanten/particulieren om te gaan als groot auto-concern en is ronduit schandalig te noemen.
Als ik jou was zou ik wel graag een persoonlijke verontschuldiging willen zien van Volvo gezien hun handelingen jegens jou.

En al zeker nu dat je het hier bekend maakt, ik denk dat de enige die een gat in zijn teen gaat schieten Volvo is. Ten eerste omdat ze jou valselijk beschuldigen en ten tweede omdat ze laten zien op wat soort manier ze te werk gaan tegen een klein particuliertje waarvan ze de mening niet kunnen slikken.

Kay01,..ik zou zeggen veel succes maar ik denk dat ik dit eerder toe ga wensen aan Volvo omdat zij het veeeeeeel harder nodig hebben dan jou haha :-) :-)

In ieder geval, dank je wel voor het verhaal, ik lig nog steeds in een deuk...laster hahahaha...is en blijft goed. Made my day!

Tot kijks,
Judge Jack

* Wie dit dan ook moge wezen (enkele directeur, manager,...)
IkeV70
5th Gear member

jackss60 schreef: ...En al zeker nu dat je het hier bekend maakt, ik denk dat de enige die een gat in zijn teen gaat schieten Volvo is. Ten eerste omdat ze jou valselijk beschuldigen en ten tweede omdat ze laten zien op wat soort manier ze te werk gaan tegen een klein particuliertje waarvan ze de mening niet kunnen slikken.
...
Men lijkt hier niet veel aanstoot te nemen aan het gedrag van Volvo in deze, gezien het beperkte aantal reacties.
:?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jackss60
1st Gear member

Hoi Ike,

Dat komt vanzelf hoor, daar ben ik niet bang voor. Als meerdere volvorijders hiervan wind krijgen dan scharen ze allemaal achter Kay01 of andere mensen die hier hun verhaal kwijt doen inzake dit soort van wanpraktijken (laster aantijging).

Dit mag toch heus wel aan het licht gebracht worden en er zal toch iemand die mensen van dat bepaalde volvo-concern op het matje moeten roepen want dit is toch wel wat te gortig hoor. Sorry dat ik het moet zeggen maar toen ik dat las moest ik van mijn normale 'lees' mode'tje naar 'post' mode omschakelen. Gezien mijn achtergrond kan ik moeilijk anders dan de pen boven te halen....laatste dat ik checkte was een pen nog steeds krachtiger dan welk zwaard dan ook.

Ik denk heus niet indien wat Kay01 beweert de waarheid is en kan aantonen dat het echt zo is (ik denk dan aan correspondentie tussen Kay01 en een moderator ofzo inzake echtheidsverificatie van gemaakte beweringen) dat het dan niet lang zal duren voor die reacties eraan komen. Zodus Kay01, dat was een makkelijke hint he.

Enne, ik wil toch ook wel eerst weten of dat dit een kleinschalig incident is dat zich beperkt tot een bepaalde zaakvoerder of dat dit echt van hogerhand en dus van volvo zelf komt. Dat laatste vind ik namelijk zeer moeilijk om te geloven. We schreeuwen wel allemaal volvo maar daar strijk je meteen een hele bende mensen over het haar terwijl het probleem maar kan komen van een beperkt aantal mensen van één welbepaald concern. Bij deze dus een kleine retractie waar ik voorheen volvo schreef dan had ik het toch wel daadwerkelijk over wat ik meen toch de beslissing is van enkele personen. Totdat ik beter weet natuurlijk?

Wat er echter gebeurt is inzake je remmen die plots niet meer functioneerden, daar kan iemand anders moeilijk oordeel over geven.
Dat zal moeilijk gaan worden om je gelijk voor te krijgen, het is erg ik weet het want niemand rijdt tenslotte zijn dure s60 zomaar in de prak.
Ik wens je daarom ook veel succes om hierin je gelijk te halen.

Jack
Gast

Het verhaal zoals @jackss60 schrijft is duidelijk, ga er voor Kay01.
Ook ik heb al eens gereageerd op het woord laster.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... r&start=25

Als Volvo werkelijk alles zou willen aanpakken waar op dit Forum negatief over het merk Volvo wordt gesproken of het beleid binnen Volvo NL.
Dan was ik ook al aan de beurt geweest, nu laat ze maar komen, graag zelfs!
Ik blijf er wel bij dat je alleen gefundeerde (eerlijke en overtuigende) kritiek mag spuien. Maarja dat is persoonlijk. :P
Volvo is een geweldige auto om in te rijden maar qua constructie en coulance beleid is het af en toe een ramp.

Als ik bijvoorbeeld alleen het woord ETM hier al neer zet. (in USA 10 jaar garantie)

Mijn mening is dat;
Volvo NL serieuzer met zijn (niet lease) klanten (met auto's ouder dan 3 à 4 jaar) om dient te gaan.
Volvo NL moet zijn klanten niet afschepen met algemene mailtjes.
Volvo NL mag naar zijn klanten al helemaal geen intimiderende opmerkingen maken dat ze juridische stappen gaan ondernemen omdat hun goed naam in diskrediet zou worden gebracht.
Dit laatste is echt beneden alle peil. Dit zegt meer over (arrogante) Volvo NL, dan over hun klanten.

Ik weet (nu) dat ze mee lezen, misschien gaan ze hun beleid wat aanpassen. :wink:

@Kay01, succes en houd ons op de hoogte!
Kay01
2nd Gear member

Hi Jacks,
Das nogal n flinke reactie!

Ik heb de brief gekregen van een Customer "Relations Manager"/Medewerker" Maar ik geloof niet dat zij zomaar uit eigen naam zo'n brief versturen. Dat moet wel uit naam van Volvo geweest zijn.
Daarbij komt, dat de brief pas is opgesteld na langdurig onderzoek op deze forum, door waarschijnlijk interne juristen.

Ik ben absoluut niet onder de indruk van hun loze dreigement.
Ik zie een evt rechtzaak dan ook met belangstelling tegemoet.
Ik ga ervoor, ik maak er n principekwestie van.
Geld en tijd zijn onderhevog aan de principes.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

En zo is het! Heel veel succes Kay! Wat een walgelijk gedoe zeg. Ik heb zo'n ontzettende hekel aan mensen die denken dat ze je kunnen schofferen en intimideren met dergelijke brieven. Bah!
Laat dit een succes worden, wellicht met de hulp van jackss60. Hopelijk krijg je de medewerking van de beheerdes van dit forum, al denk ik dat zij liever neutraal in deze blijven. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
V480-S60
Geartronic member

Kay,

Veel succes. En één medestander heb je al in Nordicman. Die geeft dus al aan dat er ergens een fout zit.

Ben benieuwd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
jackss60
1st Gear member

Hi Kay01,
Kay01 schreef:Hi Jacks,
Das nogal n flinke reactie!
Nou, het moet wel een complete reactie wezen anders kan je beter niets schrijven is mijn visie dan toch. Aan halve antwoorden heb je tenslotte niets. Mij is altijd geleerd om op te komen voor 'de kleine man' en dat zal ik bij deze dus ook zeer graag doen. Die kleine man doelt dan op het particuliertje vs de gigant Volvo. Een moderne versie van David vs Goliath dus. Alleen deze keer heeft Goliath zelf de steen geleverd om in Davids slinger te doen, zelf het ding liggen rondzwieren en zelf losgelaten in richting van zijn eigen gezicht. Het is ietsje mooier verwoord maar je begrijpt me vast wel. :P
Kay01 schreef:Ik heb de brief gekregen van een Customer "Relations Manager"/Medewerker" Maar ik geloof niet dat zij zomaar uit eigen naam zo'n brief versturen. Dat moet wel uit naam van Volvo geweest zijn.
En mij hebben ze geleerd om nooit zomaar aannames te doen. Dit is nou net iets wat mij zeer interesseert. Indien jij kan hard maken dat dit echt van de bovenste echelons van Volvo komt dan wil dit nogal wat betekenen hoor. Dit is echt moordend voor een groot bedrijf indien zou blijken dat het standaard policy is om particulieren aan te klagen voor laster vanwege hun uitingen op een publiek forum. Ik denk dat het wel verstandig is voor een concern om rekening te houden met net HOEVEEL man je wel kan mobiliseren op het internet indien je de juiste contacten hebt. (hint hint)
Daarom lijkt het me plausibeler dat het in een vlaag van woede gedaan is door een paar enkelingen zonder dit echt te overleggen met het 'hoofdkwartier' om het zo maar te noemen. Kan je je voorstellen wat er zou gebeuren...dit pikken mensen toch niet als dit echt zo zou zijn. Ik zie de competitie al in hun vuistjes lachen. Zie jij de headlines al in Zweden?

Volvo can't stand the heat, gets out of the proverbial kitchen!

Kom nou, zo'n munitie geef je je concurrent toch niet. Dus neen, indien Volvo Zweden hier wind van krijgt zullen ze zich zeker distanciëren van dergelijke wanpraktijken. Daarom geef ik je ook het advies om zelf even te bellen naar dat kantoor vanwaar die brief kwam, hen dit even allemaal te melden en te kijken wat hun reactie is.
Indien ze persisteren in hun waanzin dan stel ik voor dat je alle bewijzen samenvoegt, een keurige brief opstelt van wat er gebeurd is met data, contactpersonen,... en dit naar Volvo Zweden 'aangetekend' verstuurd. Met Volvo Zweden bedoel ik dan dat je op zoek gaat naar een adres van het hoofdkantoor waar je terecht kan met dit soort correspondentie.
Kay01 schreef:Hi Jacks,
Daarbij komt, dat de brief pas is opgesteld na langdurig onderzoek op deze forum, door waarschijnlijk interne juristen.
haha, kom nou. Jij bent vast een grap aan't maken. Interne juristen, interne prullisten lijkt me beter. Welk persoon bij zijn goede verstand geeft nu zijn baas het advies dat het OK is om dit soort van wanpraktijken uit te voeren??????????????
Wacht...laat me raden. Die heeft vast zijn diploma van het internet gedownload en is meteen gaan solliciteren bij Volvo :?:
Kay01 schreef:Ik ben absoluut niet onder de indruk van hun loze dreigement.
Ik zie een evt rechtzaak dan ook met belangstelling tegemoet.
Ik ga ervoor, ik maak er n principekwestie van.
Geld en tijd zijn onderhevog aan de principes.
:D :D :D Ik zou er ook echt geen pinkje slaap om verliezen. Ik zou zelfs nog beter slapen wetende dat 'bitter sweet victory' een x-tal schaapjes tellen verder ligt.

Wat ik echter vooral zou doen is er geen vete van maken. Geef mensen de kans om hun ongelijk toe te geven, hoe moeilijk dat ook moge wezen en hoe moeilijk het ook zal wezen om die trots in te moeten slikken en toe te geven dat ze wellicht ietsje te ver zijn gegaan in hun enthousiasme om de naam van Volvo hoog te houden. Ironisch is het wel want het pad dat zij besloten hebben in te gaan zal mijns inziens toch een contraproductief resultaat hebben.

Bekijk het als een boom in de storm. Een sterke boom zal zeker wel een aardig stukkie omgebogen worden door de wind maar een zwakke boom die knakt gewoon om. Aan hen dus de keuze wat het zal worden lijkt me zo? Staan ze sterk in hun wortelschoentjes of eerder zwakjes? Dat ze gaan buigen daar mag je zeker van zijn, t'is alleen de vraag van hoever :D

Verder wil ik nog even kwijt dat Volvo toch best wel een supermerk is en dat ik niet wil geloven dat zij hiermee willen verder gaan. Mij lijkt het dat je binnekort vast wel een telefoontje kan verwachten ;-)

Indien dat telefoontje niet komt mag je me best contacteren door me een pm te sturen. Ik heb tamelijk veel adressen van internetfora, IIRC kanalen, contactgegevens van firma's, media, krant, tijschriften, instituten die je kan inschakelen,... kortom alles om dit even op kaart te zetten indien er geen positieve reactie volgt. Maar pas dan EN alleen dan moet je tot het uiterste gaan...eerst afwachten!
Voor mij is dit heus niet de eerste keer dat ik dit pad succesvol bewandel heb dus wat dat betreft ben je in goed gezelschap :wink:
Geef ze dus even een kans om het goed te maken...

Ik stel in ieder geval mijn talenten, kennis en expertise ter uwer beschikking in afwachting.

Doei.
Jack
maarten s60
5th Gear member

Suc6. Kay01. Zal Topic met veel interesse (blijven) volgen.
Volvo isn`t just a Car.......

S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
PCB
Starter

Hoi Kay, mischien helpt deze link: http://www.volvoweb.net/forum/message.php?TopicId=101

De Volvo V50 2.0D schijnt ook last te hebben van deze kwaal.

succes
pieter

Volvo 2.4D 130 PK 2003
Gast

Dit wordt bijna iets voor het programma radar of zoiets!
ulrichm
3rd Gear member

ik zou zeggen, bel maar naar radar: http://www.trosradar.nl/
Een idee wat RADAR zou moeten behandelen? Laat het ons weten!
U kunt ons ook via radar@tros.nl en per post bereiken:

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Vergeet niet uw telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent te vermelden!

U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343 (de Radarlijn is geopend op maandag van 19:00-22:00 uur en dinsdag van 14.00 uur tot 15.30 uur).

De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten.
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”