Pagina 9 van 9
Geplaatst: 11.03.2012 - 07:13
door De Fryske Volvo Rider
Ik zat nog eens te denken en ik vroeg mij af of het zinvol is om een 3e steun te maken en deze in de midden te plaatsen. Is dit verstandig of zou je het geheel dan te stijf maken?
Geplaatst: 11.03.2012 - 09:15
door laptoprob
Een derde steun voor de stabilisatorstang? Zinloos. De uiteinden worden vastgehouden.
Geplaatst: 11.03.2012 - 10:19
door Iroll
Wel beter om te verstevigingen zijn de ogen op de onderas waar de stabi's met rubbers op vast zitten. Die even extra doorlassen voorkomt dat ze door de extra krachten gaan afscheuren.
Geplaatst: 19.10.2013 - 15:10
door bart1111111112
Het is al weer ff geleden, maar nu ik weer nieuwe plannen heb word het tijd om het draadje weer op te pakken.
Na een jaartje zo gereden te hebben en van alles geprobeerd te hebben moet ik me er bij neerleggen dat het zonder elektronica niet echt goed te regelen is.
Ik heb een kdfi 1.3 gekocht om de boel te regelen, eerst de ontsteking en daarna het brandstof gedeelte.
Waar ik al een beetje bang voor was is ook al meteen gebeurd......ik snap er geen reet van..
Hoop hier wat antwoorden te vinden.
Waar ik vast loop is bij het aansluiten van een actieve dis bobine, ik kan het niet vinden hoe dat nu op de goede manier moet gebeuren.
Bij bs-autotune ben ik aan het kijken gegaan maar word er niet wijzer van.
Wie wil en kan me hier mee helpen...
Geplaatst: 19.10.2013 - 19:43
door whitehorsekart
Op het forum van de VKV zitten een paar mensen die een turbo gemonteerd hebben, en anderen die met de ontstekings- en inspuitcomputers bezig zijn of bezig zijn geweest. Ga eens kijken zou ik zeggen, Joost Buiting heeft bijvoorbeeld veel gepionierd....
Geplaatst: 20.10.2013 - 19:58
door bart1111111112
Hier zijn ook een aantal forum leden bezig geweest met ms of kdfi.
Ik hoopte daar wat van te horen.
maar wat niet is kan nog komen....
Geplaatst: 27.10.2013 - 14:16
door ferdy
actieve DIS bobine door een 5 of 12 volt pullup te maken. Sluit tussen de 12 volt van de bobine voeding en de stuurlijnen een 10K pullup weerstand. En de stuurlijnen vervolgens op je IGN1,2 output van je KDFI. Voor je LPG injectoren, bijvoorbeeld de valtek 30 (lekker goedkoop via ebay) heb je een peak and hold driver nodig. Dit bordje stuurt je LPG injectoren met een zogenaamde vollast (peak time) en houdt ze daarna gedimd (duty) open. Ik heb voor mijn volvo en een aantal andere wagens succesvol een volledig afstelbaar peak en hold bordje ontwikkeld. Met dit bordje kun je tevens 2 extra injector kanalen vrijmaken op je KDFI v1.3. (die heb ik ook), pm maar even. Zodra je de boel werkend hebt zul je heel blij zijn

Geplaatst: 27.10.2013 - 16:20
door bart1111111112
Dus als ik het goed begrijp hoeft er geen extra driver tussen de stuurlijnen om de boel te beschermen?
Op de kdfi print is het me niet geheel duidelijk wat de output IGN A en B zijn ook ik zie het wel op de print staan maar waar ik mijn draden aan moet solderen is me een raadsel.
Ook zie ik dat bij IGN A puntjes zijn door gesoldeerd en bij IGN B niet moet dat nog of is dat goed zo?
Als het werkt gaan is idd erg blij zijn!!
Geplaatst: 28.10.2013 - 23:00
door ferdy
bart1111111112 schreef:Dus als ik het goed begrijp hoeft er geen extra driver tussen de stuurlijnen om de boel te beschermen?
Op de kdfi print is het me niet geheel duidelijk wat de output IGN A en B zijn ook ik zie het wel op de print staan maar waar ik mijn draden aan moet solderen is me een raadsel.
Ook zie ik dat bij IGN A puntjes zijn door gesoldeerd en bij IGN B niet moet dat nog of is dat goed zo?
Als het werkt gaan is idd erg blij zijn!!
De eind trappen zijn wel aanwezig? Dan moet je ze idd ff door solderen. Draden zie:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/70/80/