ipod aansluiten (aux in autoradio) V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
drowel
5th Gear member

Klinkt goed, maar is dit de enige die het tot nu toe voor elkaar gekregen heeft? Want ik snak naar mijn ipod muziek in mijn V50! :P
Good job Deynos!
Stilo
3rd Gear member

Stilo schreef:Graag gedaan hoor. Daar is een forum voor he.

Ik heb ze een mail gestuurd met vragen over compatibilitiet met Volvo en verkrijgbaarheid. Zal de reactie hier posten.
Heb ze nu drie keer gemaild maar geen reactie ontvangen....
cordi
2nd Gear member

Ik twijfelde toch nog aan de mogelijkheid van een ipod aansluiting en stuurde nogmaals een e-mail naar Deynos. Ik wist niet dat er een CD-wisselaaraansluiting aanwezig was aan de Volvo V50. Deze Gateway 500 heeft een aansluiting voor ipod, USB, aux, DVD, laptop. Ook te bedienen via het stuur. Na twee jaar en vier maanden dan toch misschien een betaalbare oplossing maar wel duur omdat ik deze wagen nog maar een jaar en half ga houden. Ik hoop dus maar dat deze Gateway 500 er zo snel mogelijk is!

Antwoord van Deynos

Geachte heer,

Zoals ik zei in mijn vorige e-mail; zolang er maar een CD wisselaar poort op uw radio zit (wat zeker het geval zal zijn) is het mogelijk de ice>Link Gateway 500 aan te sluiten.

Het is dus nu alleen nog een kwestie van geduld hebben totdat de Gateway 500 beschikbaar zal zijn.

Met vriendelijke groeten,
Deynos BV
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er zit geen losse cd wisselaar aansluiting op, het gehele audiotoestel gaat eruit en wordt vervangen door een Radio met CD wisselaar
Volvo for life
Paul
Geartronic member

Ja want die cdwisselaar zit voorin (zie je niks aan behalve dat je opeens de keuze hebt van zes cds...) werkt super!
Dus die jongens van Deynos zijn weer lekker op de hoogte!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ferre40
1st Gear member

Stilo
3rd Gear member

ferre40 schreef:Zou dit iets kunnen zijn?
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=140984#
Nee. Ik zou niet aan een transmitter beginnen. Volop storing en beroerde geluidskwaliteit.

De enige goede oplossing is vooralsnog een Modulator. Die breekt rechtstreeks in op de antennekabel en dus geen last van storing van buitenaf.
Ik heb er sinds kort een geinstalleerd en ben er zeer tevreden over.
Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6670

Succes.
cordi
2nd Gear member

Bedankt Stylo voor de tip. Het probleem is dat ik mijn wagen in april ga vervangen, hij wordt dan drie jaar. Denk dat ik de nieuwe Mondeo of Focus cabriolet ga aanschaffen. Naar het schijnt hebben ze dezelfde motor als de V50 en bodemplaat enz. Ik had graag terug een Volvo aangeschaft, maar de klantenservice van Volvo heeft mij dapper voor de gek gehouden. Ik vind dat Volvo voor een oplossing had moeten zorgen, in de aankoopfolder van 2004 stond duidelijk dat radio gemakkelijk uitbreidbaar was met nieuwe apparatuur. Uiteindelijk was deze radio zelfs niet uitbreidbaar met Volvo apparatuur of je moet het hele systeem vervangen. Ook is mijn radio al defect geweest en vervangen door een nieuwe € 1000. Ik heb dus bij wijze van spreken mijn buik vol van Volvo. Toch nog eens bedankt! Het werk dat jij gedaan hebt zou Volvo hebben moeten doen!
ferre40
1st Gear member

Misschien toch een goedkope oplossing om naar je iPod te luisteren via de autoradio van je S40/V50 pre2007.
http://www.dutchcowboys.nl/podcast/8094
In België nog niet te koop, in Nederland ??? Wellicht al in Duitsland.
Heeft iemand meer inlichtingen ?
pimp
2nd Gear member

De belkin tunecast II is gewoon in Nederland te koop, zoals bij de Dynabite en mediamarkt. Kost ongeveer 40 euro. Ik heb er eentje gekocht voor in mijn eigen auto en die werkt goed. Het geluid in de v50 via de aux aansluiting is natuurlijk beter, maar er is goed naar te luisteren.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
drowel
5th Gear member

het is over het algemeen rommel, heb ook zo'n kutding gekocht in de VS... het werkt voor geen hol! Zeker niet aan te raden!
applex
1st Gear member

Ik zelf gebruik de Itrip van griffin technology dit is ook een FM zender maar moet zeggen dat het mij niet tegen valt. Ok het is geen cd kwaliteit maar dat is een mp3 zowiezo niet.

je moet wel goed zoeken naar een vrije frequentie. (mits aanwezig)

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/
Dijken
Starter

Mannen, in februari mijn eerste volvo gekocht: een v50 1.8 sports edition. Erg tevreden over de wagen, maar net als jullie gefrustreerd over de (on)mogelijkheden om mijn i-pod aan te sluiten. Sinds vandaag heb ik mijzelf ook maar geregisteerd en wil ik jullie informeren over onderstaande link die (op termijn) wellicht uitkomst biedt.

http://www.icepod.nl/shop/details/Volvo.htm

PS: weet een van jullie wanneer er weer een "uitdeukdag zonder spuiten" is?
tom
Starter

Stilo schreef:
ferre40 schreef:Zou dit iets kunnen zijn?
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=140984#
Nee. Ik zou niet aan een transmitter beginnen. Volop storing en beroerde geluidskwaliteit.

De enige goede oplossing is vooralsnog een Modulator. Die breekt rechtstreeks in op de antennekabel en dus geen last van storing van buitenaf.
Ik heb er sinds kort een geinstalleerd en ben er zeer tevreden over.
Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6670

Succes.
Ik gebruik nu al een tijdje een fm transmitter en ben best tevreden. Oke bij lange ritten komt er nog wel eens een ander radio station ertussen en dan moet je even de frequentie wijzigen, maar ach ja daar kan ik best mee leven.

Overigens kun je de fm transmitters kopen in nederland, maar zijn ze voor zover ik weet wel verboden.
danielk
2nd Gear member

Dijken schreef:Mannen, in februari mijn eerste volvo gekocht: een v50 1.8 sports edition. Erg tevreden over de wagen, maar net als jullie gefrustreerd over de (on)mogelijkheden om mijn i-pod aan te sluiten. Sinds vandaag heb ik mijzelf ook maar geregisteerd en wil ik jullie informeren over onderstaande link die (op termijn) wellicht uitkomst biedt.

http://www.icepod.nl/shop/details/Volvo.htm

PS: weet een van jullie wanneer er weer een "uitdeukdag zonder spuiten" is?
Dit systeem wordt ons door Icepod al meer dan een jaar voorgespiegeld. Het zou eerst eind 2005 zijn, vervolgens eerste kwartaal 2006 en het ding is nog altijd niet verkrijgbaar. Ik betwijfel of het er ooit van gaat komen.

Overigens is BMW wel bereid en in staat om voor het eveneens op MOST gebaseerde iDrive-systeem in mijn 6-serie achteraf een iPod-aansluiting in te bouwen. Het kan dus wél, dat Volvo het niet aanbiedt is in mijn ogen puur een kwestie van onwil c.q. 'andere prioriteiten'. De BMW-oplossing is trouwens wel behoorlijk kostbaar, incl. montage iets meer dan 500 euro.
cordi
2nd Gear member

De iPod aansluiting was in januari 2004, toen ik mijn Volvo aankocht om hem dan in april 2004 te hebben een must. Er werd mij toen verzekerd dat dit absoluut mogelijk was. Het vorige model (V40) had immers een aux aansluiting, dus de V50 was nog moderner enz. (volgens de verkopers). Er werd toen zelf een brochure bijgehaald, ik heb deze brochure nog steeds in mijn bezit, ze vermelden daarin dat de V50 gemakkelijk uitbreidbaar is met nieuwe apparatuur. Niets van waar, hij is zelfs niet uitbreidbaar met nieuwe Volvo apparatuur, of je moet heel de module demonteren. Zelfs dit geeft nog enorme problemen. Ik ben nu wachtende op de nieuwe Ford Mondeo, zelfde motor als V50 2.0D, zelfde onderstel als S80, maar wel voorzien van een uitbreiding voor iPod die zelf volledig via het stuur bedienbaar zou zijn, ook de nummers komen zichtbaar in de display van de radio. Toch wacht ik nu wel wat af, ik wil het eerst zien en dan geloven. Maar ik meen het, voor mij hoeft Volvo absoluut niet meer. Ik koop graag een wagen die in België wordt gebouwd, daarom verkies ik de Mondeo. Een beetje chauvinisme mag wel hé!
Karoshi
2nd Gear member

Dieter schreef:
cordi schreef:De drive + play van Harman Kardon kan enkel in de V50 aangesloten worden via de fm. Er is dus spijtig genoeg geen aansluiting voor een mostbus. Het probleem dat ik nu twee jaar heb zou dan opgelost zijn.
Of je kan het proberen met een FM modulator (geen transmitter), zoals bij Karoshi. Ik heb zo'n oplossing nog nooit zelf gehoord, dus ik heb geen idee in hoeverre dit verschilt van cd-kwaliteit.

Daarom dat ik ook met enig ongeduld wacht op zijn antwoord op mijn vragen :-)
Heb met enige vertraging geantwoord :-)
ferre40
1st Gear member

Heb sedert gisteren de "Belkin Tunecast II mobiele zender" ontvangen.
Samen met mijn Ipod "nano" passen ze beiden heel goed in de middenconsole waar je 2 drankbekers kan plaatsen.
Na een paar testen ben ik tevreden over de geluidskwaliteit. In de loop van deze week doe ik enkele grotere ritten voor een definitieve beoordeling.
Is heel eenvoudig te installeren en voor de prijs moet je het niet laten.
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=275186
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/6809
ferre40
1st Gear member

Gisteren door west-en oostvlaanderen (België) en zeeuws-vlaanderen gereden. De iPod Nano gekoppeld aan de Belkin Tunecast II, bij elke stopbeurt gaat de Tunecast automatisch uit, de Ipod wel handmatig aan-en of uitzetten.
Heb wel als frequentie 88,8 genomen, bijna geen geruis tenzij bij hele stille passages . Tenzij je naar klassieke muziek luistert zou dat een probleem kunnen geven, maar in een auto hoor je toch geluiden van buitenaf. Klassieke muziek beluistert je beter ongestoord thuis.
Is ook ideaal om podcasts te beluisteren.
Ben heel tevreden over mijn aankoop, minder over Volvo muzieksysteem die niet uitbreidbaar is van hun twege.
cordi
2nd Gear member

Ik heb vandaag contact opgenomen met ATAF in Antwerpen - Hoboken. Die kennen echt wel enorm veel van het inbouwen van autoradio’s. Er zou nu momenteel een echte iPodoplossing zijn voor het S40/V50 probleem. Er zou een extra versterker van Blaupunkt kunnen geplaatst worden met aux ingang.
Ik kreeg dit antwoord van Ataf

Beste,
Er is een oplossing! U kan een 4kanaals versterker van Blaupunkt plaatsen deze heeft een rechtstreekse AUX ingang zie
http://www.blaupunkt.com/nl/7607792115_main.asp
deze kost 209€ voor meer info gelieve ons te bellen of langs te komen .

Volgende week komt deze versterker binnen bij Ataf. Ik hoop dat ik donderdag deze versterker kan laten inbouwen. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”