Pagina 9 van 13
Geplaatst: 18.02.2011 - 14:54
door Boele
Waarom niet gewoon een dikkere koppakking monteren? (of naar een F kop zoeken?)
Geplaatst: 18.02.2011 - 15:11
door ferdy
Ik weet niet of dat voldoende uitmaakt Boele, de A koppaking is 1,2 mm en de E 0,8 mm als ik me niet vergis. Echter is dat volgens mij niet het grote verschil in compressie, want de verbrandingsruimte van een A kop is 1,5 mm hoger dan een E kop.
F kop heb in middels een advertentie voor staan op marktplaats, maar ik weet niet of daar een fatsoenlijk (prijs...) aanbod uit voortkomt.
Weet jij meer over 'nog' dikkere koppakkingen?
Geplaatst: 18.02.2011 - 20:44
door B-lennium
eentje laten lazeren uit een plaat koper, maar dat is een beetje 'old fashion' manier.
Op zich is er niets mis met het aanpassen van de verbrandingskamer, zolang je de inhoud maar gelijk houd, anders krijg je verschillende compressie's dus verscchillende vulling en mengsel.
Geplaatst: 20.02.2011 - 19:38
door B-lennium
Ferdy, wat voor een drukgroep gebruik jij? ik probeerde een burnout te doen maar kreeg de wielen niet los, wel slipte de koppeling door zonder dat mn voet in de buurt was! nou heb ik best breed rubber (215) maar had toch eigenlijk wel 2 strepen verwacht!
tinustechniek verkoopt een 'race' drukgroep tot 450nm, die gaat op mn verlanglijstje!
Geplaatst: 20.02.2011 - 20:15
door ferdy
Ik heb volgens mij een sachs drukgroep liggen, jij had toch al een speciale van tinustechniek meen ik?
Geplaatst: 20.02.2011 - 20:33
door B-lennium
Ik heb een standaard van nordicar (zal wel geen 'merk' zijn), daar ga ik nu doorheen met 0.7 bar druk.
Geplaatst: 20.02.2011 - 20:36
door Boele
B-lennium schreef:Ferdy, wat voor een drukgroep gebruik jij? ik probeerde een burnout te doen maar kreeg de wielen niet los, wel slipte de koppeling door zonder dat mn voet in de buurt was! nou heb ik best breed rubber (215) maar had toch eigenlijk wel 2 strepen verwacht!
tinustechniek verkoopt een 'race' drukgroep tot 450nm, die gaat op mn verlanglijstje!
Twee strepen? Inmiddels al een sper weten te vinden?
Geplaatst: 20.02.2011 - 20:39
door ferdy
Oke, aandachtspuntje dus! Maar waarschijnlijk trap je er alleen door met flink wegtrekken? Als er eenmaal warmte opbouwt op je frictiemateriaal, neemt de wrijvingscoefficient alleen maar af. Je dus eigenlijk een frictieplaat willen hebben met een ceramisch materiaal. Voordeel van keramiek is dat de wrijvingscoefficient alleen maar toenneemt bij een stijging van temperatuur. Weet alleen niet of dat oook verkrijgbaar is voor de 164..
http://www.redlinemotive.com/store/spec ... /volvo.asp
http://www.clutch-specialists.co.uk/
Geplaatst: 20.02.2011 - 22:04
door B-lennium
2 strepen is goed mogenlijk hoor met een open diff, met een sper makkelijker ja
Ik ga eens kijken wat een SPEC drukgroep gaat kosten, bij tinustechniek zijn het sachs racing spullen ook niet gek, ik ga nu alleen voor een drukgroep binnen kort met de toyota bak moet ik een andere plaat hebben (toyota) eerst maar eens kijken of het met een normale ook gaat.
Geplaatst: 25.02.2011 - 14:10
door patrick2wd
B-lennium schreef:Jep de e-kop hoe ga je de compressie verlagen? Gewoon wat uit de verbrandingskamer slijpen? Ze moeten wel alle 6 gelijk zijn.
Is het niet beter (en makkelijker) om lagere zuigers te gebruiken??
weet je ook dat alles echt hetzelfde is. (cc's)
een andere optie zou een dikkere pakking op het carter vh motorblok, maar bij deze motoren gaat dat niet.
groet,
Geplaatst: 25.02.2011 - 14:16
door ferdy
Zuiger kost 80 euro perstuk meen ik

?
Geplaatst: 25.02.2011 - 17:08
door patrick2wd
[quote="ferdy"]Zuiger kost 80 euro perstuk meen ik

?[/quote
zou kunnen, maar lijkt mij wel de meest veilige optie..
Geplaatst: 25.02.2011 - 17:47
door ferdy
patrick2wd schreef:ferdy schreef:Zuiger kost 80 euro perstuk meen ik

?[/quote
zou kunnen, maar lijkt mij wel de meest veilige optie..
Daar geef ik je groot gelijk in, mijn keuze is echter toch uitslijpen. Ik neem tevens gelijk de in- en uitlaatpoorten mee

Geplaatst: 25.02.2011 - 17:49
door B-lennium
zuigers zijn idd erg duur, en voor het turbo gebeuren zijn ze eigenlijk niet geschikt dus om ze dan nog zwakker te maken? neh liever niet. de verbrandingskamer aanpassen is geen probleem, zolang je de inhoud maar hetzelfde houd.
@ ferdy ken je de 'Groove' techniek?
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=66779 lijkt mij een leuke toevoeging aan je kop
Geplaatst: 25.02.2011 - 22:26
door ferdy
Intressante link Bas! Ik ga eens even bekijken wat ik allemaal met mn cilinderkopjes kan doen

(inmiddels een voorraad van 3 motorblokken en zes cilinderkopjes

)
Geplaatst: 26.02.2011 - 00:46
door B-lennium
het lijkt me idd ook wel werken, een extra turbulentie richting de bougie, vraag me wel af of de auto fabrikanten dit nu gebruiken of waarom niet.
Geplaatst: 26.02.2011 - 10:23
door ferdy
B-lennium schreef:het lijkt me idd ook wel werken, een extra turbulentie richting de bougie, vraag me wel af of de auto fabrikanten dit nu gebruiken of waarom niet.
Ik denk dat het tegenwoordig minder uitmaakt omdat verbrandingskamers anders ontworpen worden dan vroeger. Neem als voorbeeld dit 1.8 turbo kopje van volkswagen. Zijn er nog automerken met een zelfde soort verbrandingsruimte als van toen?

Geplaatst: 26.02.2011 - 17:36
door B-lennium
kleppen genoeg

Geplaatst: 26.02.2011 - 19:21
door ferdy
B-lennium schreef:kleppen genoeg

Ik heb deze week een doorgeroest penta kopje gekregen met 12 jonge kleppen, aan het chroom te zien zijn ze als nieuw. (en 44 mm zoals een E/ F kop !!) Deze zet ik in mn oude turbo kopje. Ik vervang ook de oude 'nieuwe' merkloze uitlaatkleppen voor de uitlaatkleppen van de penta. (die zien er een stuk robuuster uit!)
Ben op t moment aan het uitvogelen wat de compressie verhouding wordt en of ik hem misschien helemaal hemisperisch kan uitslijpen.
Ik heb inde doorgeroest penta kop gaten geboord om de dikte van de verbrandingskamer te bestuderen, deze is gelukkig dik zat

Overigens is de flowing voor de uitlaatpoorten flink voor verbetering vatbaar!
Geplaatst: 26.02.2011 - 19:58
door B-lennium
Pictures please
