Ervaringen V70 LE T4 MY12

Plaats reactie
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Katten met vieze poten lopen ook over een Oyster, je ziet misschien minder maar het zand (en de krasjes) zijn er evengoed... Ik heb niet zo op het katten :redhotevil:
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
least
3rd Gear member

Volvoman schreef:Katten met vieze poten lopen ook over een Oyster, je ziet misschien minder maar het zand (en de krasjes) zijn er evengoed... Ik heb niet zo op het katten :redhotevil:
ooit wel eens een filmpje gezien over een extreem goed gepoetste auto waar een kat op sprong maar er weer vanaf gleed! :lol: maar ja ik ben niet zo'n poetser...
nadenkend over weer een Volvo: V90
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

least schreef:
Volvoman schreef:Katten met vieze poten lopen ook over een Oyster, je ziet misschien minder maar het zand (en de krasjes) zijn er evengoed... Ik heb niet zo op het katten :redhotevil:
ooit wel eens een filmpje gezien over een extreem goed gepoetste auto waar een kat op sprong maar er weer vanaf gleed! :lol: maar ja ik ben niet zo'n poetser...
Zo extreem hoef je niet te poetsen.... en die kat sloeg wel z'n nagels uit: prachtige krassen op de motorkap van onze vorige zwarte...
Bert-Jan Nijhuis
ferretje
4th Gear member

Inmiddels rijd ik twee weken rond en nog steeds de Fortuna's niet er onder.
Levering schijnt toch wel een probleem te zijn omdat Volvo nu alleen de winterwielen voor de a.s. winter produceert.

Uiteindelijk een set gevonden via een dealert in Zuid-Duitsland. Nog een weekje wachten.

Zo gaat-ie worden..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
945i
8th Gear member

Foto kleiner AUB. dank u.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
den toerist
5th Gear member

Een Westfalia trekhaak?
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
ferretje
4th Gear member

Ja, afneembaar en als hij is uitgenomen geen kap op de bumper, bijna onzichtbaar.

http://www.trekhaken.info/producten/tre ... 0074?k=583

Check daar even de foto's, ik krijg ze niet gedownload. Zal vanavond wat foto's van mijn eigen auto maken.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

ferretje schreef:Ja, afneembaar en als hij is uitgenomen geen kap op de bumper, bijna onzichtbaar.

http://www.trekhaken.info/producten/tre ... 0074?k=583

Check daar even de foto's, ik krijg ze niet gedownload. Zal vanavond wat foto's van mijn eigen auto maken.
Ziet er heel goed uit daar kunnen ze bij de meeste dealers en bij volvo nog wat van leren.
Je betaald een dikke prijs voor een zeer matig uitziend produkt. Op de xc60 moest ik op de knieen om een trekhaak te monteren die vervolgens nog matig was weggewerkt.
Bij mijn vorige auto de opel insignia had je voor 750,- een perfecte wegklapbare trekhaak.
Ook nu onder de golf krijg ik een trekhaak die na demontage niet meer zichtbaar is.
En dan wil volvo premium zijn?? nou niet in dit soort zaken.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
den toerist
5th Gear member

Dat ziet er niet slecht uit.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
ferretje
4th Gear member

Nu de foto's, sorry voor de kwaliteit. En ja, hij is wat vies.... :oops:
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ziet er goed uit en is na verwijdering nauwelijks zichtbaar.
Edwin.

Rutger.ede
2nd Gear member

Mooi auto hoor!

Hoe is het met de kleur van jouw bekleding na enkele maanden?

Ik heb nml zelf ook getwijfeld over jouw kleur maar ben voor Off Black in de Ocean Race stijl gegaan. Durfde het toch niet goed aan...of eigenlijk ik vertrouw het mijn kinderen niet toe ;-)

Gr. Rutger
ferretje
4th Gear member

Tja, Ik vond offblack veel te donker, rood had ik in de vorige al ic.m. Oyster.
Beige had ook beige matten etc.

Bleef dus blond over. Ik zie wel de vlekken zijn redelijk makkelijk te verwijderen.

Mijn kinderen zijn inmiddels 16, 13 en 8 dus ik hoop dat ze minder knoeien.

Ik heb nog een offerte opgevraagd bij een lokale bekleder om het beige te vervangen door atacama zoals vroeger in de R zat....
Paul
Geartronic member

Die kleur heb ik ook gezocht, konden ze nergens regelen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ferretje
4th Gear member

Ik weet ook nog niet of het gaat lukken....
timewa
2nd Gear member

Ik heb tot nu toe nog helemaal geen spijt gehad van E112 - Een zeer licht dashboard met beige leer voor de stoelen maar ook voor b.v. het stuur. Besmettlijkheid valt heel erg mee tot nu toe na 9000km.

Ben wel weer bij de dealer geweest voor de start/stop problemen, en die is er nu redelijk zeker van dat de positiesensor op het koppelingspedaal de boosdoener is. De koppelingspedaalschakelaar is al eerder vervangen, a.s. week vervangt men ook de positiesensor en ik hoop echt dat het dan goed is, want het is knap irritant als je de auto soms gewoon niet kunt starten. Uiteindelijk lukt het nog wel elke keer maar het geeft weinig vertrouwen.

Heb ook om een Sensus software update gevraagd, en er schijnt een nieuwe versie te zijn. Hoewel ik in het algemeen tevreden ben met Sensus zitten er toch echt wel teveel kinderziektes in:
  • Tot nu toe een paar keer een complete vastloper gehad. Navigatiescherm bevriest dan, en op geen enkele knopdruk wordt gereageerd. Erg irritant op drukke snelwegen waar je op de navigatie vertrouwt. Enige oplossing is: Parkeerplaats zoeken, auto uitzetten, poosje wachten en dan weer verder. M.i. is zo'n reboot onacceptabel in een auto.
  • Een paar keer meegemaakt dat de user interface opeens enorm traag reageerde. Reactietijd op een knopdruk of scroll-actie is dan 5...10 seconden per toets. Gelukkig werkt de navigatie dan nog wel, maar alle andere functies zijn dan onbruikbaar geworden. Ook hier is een reboot de enige remedie.
  • Pop-up menu's vertonen diverse schoonheidsfoutjes die de basisfunctie niet storen maar wel amateuristisch overkomen.
  • Vandaag ging de radio opeens spontaan aan tijdens een rit, en was niet meer uit te zetten! En het was verschrikkelijke muziek. Ik heb TA/TP niet ingeschakeld staan dus het was geen RDS actie. Volume op nul gezet en verder gereden.
  • Als je de auto start gaat de radio altijd aan, ook als je hem uit had staan. De audio gaat echter niet aan als je daarna b.v. een USB audiobestand selecteert. De tijd begint wel te lopen maar je hoort niets, totdat je nogmaals op de mute-knop drukt. Misschien hoort dit zo maar ik vind het niet intuitief (ligt dit aan mij?).
Jammer, deze schoonheidsfoutjes en -fouten. Want Sensus biedt ook veel goeds: Uitstekend hoog-resolutie display, prima audiosupport (ben erg blij met iPhone en USB mogelijkheden), snelle processor, uitgebreide spraakherkenning etc etc.

Wat zijn jullie ervaringen met Sensus? Misschien hebben de LE rijders op dit forum al de nieuwere software? (ik heb immers een van de eerste LE MY12s).
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

den toerist schreef:Een Westfalia trekhaak?
Ik heb onder mijn nieuwe golf toevallig ook een westfalia gekregen.
Na verwijdering niet zichtbaar.. Helemaal perfect.
Edwin.

PB34
1st Gear member

timewa schreef:Ik heb tot nu toe nog helemaal geen spijt gehad van E112 - Een zeer licht dashboard met beige leer voor de stoelen maar ook voor b.v. het stuur. Besmettlijkheid valt heel erg mee tot nu toe na 9000km.

Ben wel weer bij de dealer geweest voor de start/stop problemen, en die is er nu redelijk zeker van dat de positiesensor op het koppelingspedaal de boosdoener is. De koppelingspedaalschakelaar is al eerder vervangen, a.s. week vervangt men ook de positiesensor en ik hoop echt dat het dan goed is, want het is knap irritant als je de auto soms gewoon niet kunt starten. Uiteindelijk lukt het nog wel elke keer maar het geeft weinig vertrouwen.

Heb ook om een Sensus software update gevraagd, en er schijnt een nieuwe versie te zijn. Hoewel ik in het algemeen tevreden ben met Sensus zitten er toch echt wel teveel kinderziektes in:
  • Tot nu toe een paar keer een complete vastloper gehad. Navigatiescherm bevriest dan, en op geen enkele knopdruk wordt gereageerd. Erg irritant op drukke snelwegen waar je op de navigatie vertrouwt. Enige oplossing is: Parkeerplaats zoeken, auto uitzetten, poosje wachten en dan weer verder. M.i. is zo'n reboot onacceptabel in een auto.
  • Een paar keer meegemaakt dat de user interface opeens enorm traag reageerde. Reactietijd op een knopdruk of scroll-actie is dan 5...10 seconden per toets. Gelukkig werkt de navigatie dan nog wel, maar alle andere functies zijn dan onbruikbaar geworden. Ook hier is een reboot de enige remedie.
  • Pop-up menu's vertonen diverse schoonheidsfoutjes die de basisfunctie niet storen maar wel amateuristisch overkomen.
  • Vandaag ging de radio opeens spontaan aan tijdens een rit, en was niet meer uit te zetten! En het was verschrikkelijke muziek. Ik heb TA/TP niet ingeschakeld staan dus het was geen RDS actie. Volume op nul gezet en verder gereden.
  • Als je de auto start gaat de radio altijd aan, ook als je hem uit had staan. De audio gaat echter niet aan als je daarna b.v. een USB audiobestand selecteert. De tijd begint wel te lopen maar je hoort niets, totdat je nogmaals op de mute-knop drukt. Misschien hoort dit zo maar ik vind het niet intuitief (ligt dit aan mij?).
Jammer, deze schoonheidsfoutjes en -fouten. Want Sensus biedt ook veel goeds: Uitstekend hoog-resolutie display, prima audiosupport (ben erg blij met iPhone en USB mogelijkheden), snelle processor, uitgebreide spraakherkenning etc etc.

Wat zijn jullie ervaringen met Sensus? Misschien hebben de LE rijders op dit forum al de nieuwere software? (ik heb immers een van de eerste LE MY12s).
Inderdaad jammer dat Sensus die schoonheidsfoutjes heeft... Doet dit probleem zich ook bij andere V70 eigenaren voor? Zou het een kinderziekte zijn of is het oude systeem toch beter? Ik hoop dat Volvo snel met een oplossing komt want dit hoort inderdaad niet bij zo'n auto.
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Tot nu toe heb ik geen schoonheidsfoutjes meegemaakt, al duurt het lang voor de hele handel opgestart is. Ik herken ook niet dat de radio altijd aangaat als je start (je laatste punt). Er gaat aan wat aanstond bij de laatste rit.
Bert-Jan Nijhuis
ferretje
4th Gear member

Ik heb als versie 995. Mijn auto is 4 weken nu....

Over het algemeen werkt sensus goed. Sommige dingen kunnen mooier/beter.
Vandaag spraak opdracht gegeven om mijn echtgenote te bellen. Hij herkent het niet helemaal, geeft een keuze, de goede en vraagt om de regel te bevestigen.

Soms moet je wel veel bevestigen om de navigatie opgestart te krijgen.

Jammer is dat je niet kunt navigeren naar een adres uit je telefoon.
Volgens mij is de sneltse manier om de navigatie aan het werk te krijgen via postcode/huisnummer.....
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”