Pagina 9 van 12
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:31
door bart simpson
geen idee, keus is er iig niet dus een std configuratie kan idd zomaar afwijken tussen een FWD en de AWD
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:38
door 945i
Omdat bij zo'n hoge kist anders geen topsnelheid meer gehaald wordt.
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:41
door Thom
Dat is btje onzin, zo hoog is een XC70 niet en hij is volgens mij afgeregeld op 205km/u, althans zowel de 185 als de nieuwste 215pk versies hebben die topsnelheid, dus ik vermoed dat het een begrenzing betreft.
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:47
door lemmer
Thom schreef:Dat is btje onzin, zo hoog is een XC70 niet en hij is volgens mij afgeregeld op 205km/u, althans zowel de 185 als de nieuwste 215pk versies hebben die topsnelheid, dus ik vermoed dat het een begrenzing betreft.
yep zijn begrensd.
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:47
door 945i
Laat ik het anders zeggen dan, zodat hij boven de 150 km/h ook nog mee kan komen.
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:50
door Thom
Daar is een kickdown voor uitgevonden. Helaas moet ik weer over BMW beginnen, maar een X5 en X6 met 6 traps automaat rijden zelfde toeren als een 5 serie..
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:51
door 945i
Die hebben dan ook iets meer vermogen.
Geplaatst: 22.09.2011 - 22:10
door Thom
Zou een chipje dit kunnen elimineren?
Geplaatst: 22.09.2011 - 22:18
door 945i
Dat vraag je aan de verkeerde, ik vind dat je een XC70 sowieso kan elimineren.
Maar als het je gaat om sneller naar de topsnelheid te komen, ja/misschien
Als het je gaat het toerental naar beneden te brengen, nee.
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:23
door Thijs
Zou het niet zijn vanwege het "terrein"karakter? Een gemiddelde 4*4 heeft ook een lagere eindoverbrenging. BV om voldoende trekkracht te houden met grote aanhanger. Wellicht is het dus een "werkpaarden" verzet? (Verweg dus dezelfde strekking als 945i)
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:27
door diesel01
lemmer schreef:diesel01 schreef:sbv schreef:
Wordt je dan niet helemaal simpel van het vele schakelen met een 8 bak.
Niet als het apparaat zijn werk net zo naadloos doet als zijn Duitse collega, erg netjes en altijd kan acc op koppel zonder heel nerveus 2 stappen terug te gaan.
ja bij bmw


Is gewoon een topproduct maar prijstechnisch niet te vergelijken met Volvo, alhoewel ik het gebruikt wel vindt meevallen.
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:27
door 945i
@ Thijs, Een soort lage gearing.
@ diesel01, dat valt heel erg mee...
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:44
door Thijs
@ 945i, Jep!
Geplaatst: 24.09.2011 - 09:09
door lemmer
diesel01 schreef:Volvo kan denk ik niet om de klanten heen die AWD+ potente motor willen, doen ze dat wel dan zou het mij niet verbazen dat deze mensen bij een merk als Audi gaan kijken, erg mooi A6+Quattro.
Maarr hoe rijdt die 215pk diesel nu??
Ga er over 2 weken in rijden, dan zal ik zeker verslag uitbrengen. Ben al een beetje sceptisch, als de eindreductie dus anders is dan een v70 gaat de volvo definitief van de shortlist.
Overweeg dan nog naar een v70r te kijken met awd, maar dan blijft dat verhaal van de eindreductie? Daar zou ik nu wel eens een goed volvo antwoord op hebben, maar volvo kijkt als een konijn in groot licht als ik die vraag stel "wat is de eindreductie van een xc70 en v70 met dezelfde motor"
Ik ben een beetje van de Amerikaanse slag, daar kun je op serie gebouwde chevy of dodge gewoon zelf bepalen wat de eindreductie is, kunnen we europa niet gewoon verhuizen???? lekker alles in v6 en v8. (begin nou niet over mileu, ga dan alstublieft naar een groen forum, hier zitten de petrolheads)
Vreemd verhaal, ik heb wel in die "prijspakker" d3 LE gereden en die bleef lekker laag in toeren, heerlijke stil maar zoooooo traaaaaaag, en bij elke keer gas geven bij een beetje regen slaan de voorwielen door.
Geplaatst: 24.09.2011 - 10:38
door diesel01
Ik heb met de S60 gereden in dezelfde configuratie dat beviel goed.
Als de V70 met D3 op dezelfde manier presteerd zie ik die als opvolger voor de huidige V70 over 2 jaar, mooie jonge demo of zoiets.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Geplaatst: 24.09.2011 - 17:38
door Thom
"Vreemd verhaal, ik heb wel in die "prijspakker" d3 LE gereden en die bleef lekker laag in toeren, heerlijke stil maar zoooooo traaaaaaag, en bij elke keer gas geven bij een beetje regen slaan de voorwielen door."
De verkoopcijfers spreken jou en mij tegen, maar dit is ook mijn ervaring. Ik zou het toch best l*llig vinden om in Oostenrijk of Zwitserland op de bergpas met de ski's op het dak alle kanten op te slippen met een XC... :roll:
Ander nadeel van de Limited Editions is de zeer beperkte optiekeuze, zo kun je bv. de 'must have' Security Line (hij is aanzienlijk stiller met die gelaagde zijruiten!) niet bijbestellen.
Geplaatst: 24.09.2011 - 18:47
door bart simpson
ik zie de meerwaarde van AWD absoluut wel, toch moet ik constateren dat men in Scandinavie met RWD's op spijkerbanden ook al vele jaren overal komt.
Een FWD XC70 met het goeie schoeisel zal je niet heel snel laten staan
Geplaatst: 24.09.2011 - 19:54
door Thom
@BS: stimmt, goede winterbanden doen een hoop. Afgelopen winter wezen skieen in Zwitserland, en ook daar veul sneeuw (relatief). Dan is zo'n XC70 D5 AWD GT een droom van een auto (met Vredestein Wintrac Xtreme eronder)! Velen kl*ten met kettingen etc., en in de XC gewoon doorraggen.. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Instant Traction op hellingen erg plezierig is.
Geplaatst: 24.09.2011 - 22:42
door sanco
Klopt allemaal, maar ik heb afgelopen winters en wintersportreizen best wat sneeuw gezien, met situaties waarin een niet nader te benoemen duits merk

niet meer voor of achteruit kon, maar ik ben zelf nooit in de problemen gekomen. Wat extra wagenhoogte is daarbij natuurlijk ook fijn. Laat overlet dat een AWD doorgaat waar een FWD ook tot stilstand komt, maar als (bijna) iedereen stil komt te staan op snelweg of bergpas, dan helpt je AWD je daar ook niet meer aan voorbij.
Dus zoals zo vaak al gezegd: voor 90% vd NL gebruikers is FWD voldoende. Zit je vaak op onverhard, lange tijd in de sneeuw, vaak met kar / caravan op pad enz. of ben je regelmatig op zoek naar de grenzen van je grip, dan is de AWD natuurlijk altijd de te prefereren keuze.
Geplaatst: 25.09.2011 - 11:59
door lemmer
Laat ik het dan anders formuleren. Hij is voor mij persoonlijk te traag.