Pagina 9 van 11

Geplaatst: 28.06.2013 - 15:56
door Thom
Aanvulling: ook nog even complimenten voor de fraaie dakkoffer, alles origineel Volvo, nog een keer +1 :D

Geplaatst: 28.06.2013 - 16:40
door Peter248
Bedankt voor de complimenten! Ik ben er ook zéér content mee :-)

Ik wilde inderdaad een licht interieur. Ik heb gekozen voor het "Blond" interieur omdat ik niet alleen een donker stuur wil maar ook het onderste deel van de deuren graag donker wil hebben. Dat is dan wat minder besmettelijk bij het uitstappen (de kinderen kome daar nogal vaak met de voeten tegenaan).

Tja, het is een D4. Dus geen dubbele uitlaatpijp. Maar het wil best vooruit hoor. En ik ben toch een heel rustige rijder.

OT: Woonwijk is in Limburg. Ik kan me voorstellen dat Zwitserland qua natuur nog veel mooier is ;-)

Velgen moest ik even aan wennen maar vind ze nu wel mooi. Ik wilde eerst Erakir. Maar prijs en verminderd comfort gaven toch de doorslag voor de Valders.


De dealer vond de kleurstelling ook zeer bijzonder en uiterst geslaagd. Ook hij gaf al aan dat je die niet vaak ziet. Ik heb al de nodige complimenten gehad. Leuk om te horen natuurlijk :-)
Grappig ook om te zien op het parkeerterrein bij mijn werkgever. Alleen maar zwart, zilver en grijs. Voornamelijk Audi, BMW en Mercedes. En nu dus één blauwe Volvo ertussen. Uiteraard de mooiste auto op gehele parkeerterrein. (Alhoewel een Fisker ook wel apart is om te zien.)

Tja, styling pack om hem net even anders te maken. Je ziet het niet zo vaak. En zonder model- en typeaanduiding lijkt de achterkant net wat strakker en symmetrischer...

Dakkoffer moest een laag model zijn, voor op de boot naar Zweden/Noorwegen van de zomer. Tja, en de koffers van Volvo zijn nog net iets goedkoper als het origineel van Thule. Dan maar wat extra reclame maken ;-)

Geplaatst: 28.06.2013 - 16:53
door PeerTronic
Peter248 schreef:
het onderste deel van de deuren graag donker wil hebben.

Nou daar zeg je zo wat, mijn vorige had een oak interieur met java brown leer, heel mooi en omdat de kinderen en ikzelf meestal vieze zandvoeten hebben zag je niks, nu met een zwart interieur moet ik echt regelmatig poetsen, je ziet er alles op! Behalve natuurlijk zwarte schoenstrepen, maar niemand heeft zwarte zolen bij mij, ik ook niet ;-)

Geplaatst: 29.06.2013 - 06:11
door Thijs
Prachtige auto hoor! Fijne vakantie!

Geplaatst: 29.06.2013 - 11:48
door Scotloop
Supervette bak! :D Maar achterin schrik ik toch wel van de beenruimte.
Mijn ouders hebben een Sorento eerste versie (3.5 V6) en ze hebben weleens gekeken naar een Volvo, maar op wintersport hadden we een xc70 eerste versie gehuurd en de beenruimte was zo krap In vergelijking met onze auto. Dus mijn ouders rijden de Sorento op. Kan nog lang duren, want na 9 jaar 140k en nu rijden ze 10k per jaar :P

Geplaatst: 29.06.2013 - 12:18
door Volvoman
Die beenruimte komt doordat de voorstoel in de uiterst achterste stand staat. Een normaal persoon (tot 1,95m) zal zo met moeite bij de pedalen komen, vermoed ik...

Geplaatst: 29.06.2013 - 14:45
door Thom
Volvo heeft duidelijk voor laadruimte ipv beenruimte gekozen heur..ik ben 1m80 en kan met moeite comfortabel achter mezelf zitten (XC70 2012)

Geplaatst: 29.06.2013 - 15:18
door lint
Mooi XC70 geworden, goede combinatie van de lakkleur en interieur!

Geplaatst: 29.06.2013 - 16:13
door V70 momentum
Wat een mooie gigantische complete XC70. Ik zou die koffer er altijd op laten zitten tenzij je een schuif/kanteldak hebt. :D Hoort de achterspoiler bij het pakket?
Geniet ervan!

Geplaatst: 29.06.2013 - 17:11
door Peter248
Leuk allemaal die positieve reacties! :D

Geplaatst: 29.06.2013 - 17:18
door Peter248
Volvoman schreef:Die beenruimte komt doordat de voorstoel in de uiterst achterste stand staat. Een normaal persoon (tot 1,95m) zal zo met moeite bij de pedalen komen, vermoed ik...
Klopt. Ik ben inderdaad exact 1,95m (zonder schoenen), heb de stoel in de uiterst achterste stand staan, laagste positie en zitting maximaal gekanteld...
Beenlengte is enorm, vooral onderbeenlengte :wink:

Achter mij is inderdaad niet veel plaats. De dochters zijn gelukkig nog redelijk van elastiek dus die kunnen nog achter mij zitten. Maar met mijn lengte en verhoudingen zijn er maar heel, heel weinig auto's waarin ik een goede zit kan vinden. Laat staan er nog iemand achter mij kan zitten.

Maar ik prijs mij gelukkig met deze XC70 :D

Geplaatst: 30.06.2013 - 19:46
door sanco
Felicitaties, mooi pakketje ;-)
En alvast fijne (vakantie) kilometers gewenst.
Gaat denk ik prima lukken.

Geplaatst: 01.07.2013 - 09:38
door Bobbie
Mooie bak, bedankt voor de foto's

(heb ook een blauwe XC70 nordic besteld, nog 2 a 3 weken wachten... ook zonder type aanduiding, want xc70 d5 awd zijn zoveel letters :-) , durfde alleen zelf wit niet aan, maar staat wel heel mooi)

Geplaatst: 02.07.2013 - 12:13
door mad
TOP!

Geplaatst: 18.07.2013 - 13:15
door DSAce
Peter248 schreef:Nou, vanmiddag een proefrit in een S-Max gemaakt. Er was geen andere versie beschikbaar dan een full options overladen versie met lederen interieur, 240 pk automaat (powershift). Tja, zoiets maakt wel indruk moet ik zeggen!

Zitpositie was perfect. Eigenlijk nog iets beter als in de V70. En ruimte, rust, stilte. Overhellen in een bocht was geen sprake van. Hij had eigenlijk alles mee, behalve... het erg drukke dashboard, het toch enigzins gevoel van "op de bok te zitten", de iets mindere uitstraling van kwaliteit (het chroom in het dashboard en het bagagaruimte afdekscherm bijvoorbeeld).

Alleen hij had in de zon gestaan en was bloedheet van binnen. Het vreemde was dat mijn vrouw en ik het beiden erg benauwd kregen in de auto. Het duurde namelijk heel erg lang voor de climate control de temperatuur iets naar beneden kreeg. Vreemd, in mijn V70 gaat dat veel en veel sneller.

Tja, dan toch maar weer eens rekenen aan lease en bijtelling. Overigens zegt "emotie": Volvo V70. Niet bij mij alleen maar ook bij kinderen en familie. Moeilijk, moeilijk... Ik weet het, het is een luxeprobleem...



Heb voor mijn V50 ook een S-max gehad en wat de climate control betreft kan ik dat beaamen, Duuuuurt ontzettend lang, bij de V50 gaat dit ook een heel stuk sneller.
Wat tegensloeg bij onze s-max was toch wel bandenvreten, en afwerking van het dashboard. Na een jaar of 3 kwam de lak van radio en knopjes gewoon gewoon los. Wat dan wel weer een voordeel was, was de MEGA grootte tankinhoud konden we gerust tot zuid frankrijk rijden op cruise control

Geplaatst: 19.07.2013 - 10:23
door Hans oet Twent
.






































Ben er stil van...... ERRUG FRAAI....

Geplaatst: 28.07.2013 - 17:07
door Peter248
Dank je Hans. Ik soms ook nog. Alhoewel, vorige week in Zweden kreeg ik de indruk dat de Zweden een XC70 of V70 bijna bij een pakje boter krijgen! Tjongejonge ik heb er nog nooit zoveel gezien als in die week.

Ik stond op een gegeven moment bij een tankstation. En vijf (!) XC70's stonden tegelijk aan de pomp. Helaas vergeten een foto te maken :-(

Dan maar deze foto's... de XC70 in zijn element ;-)
Een foto halverwege een hele mooie route, de Peer Gyntvegen in Gålå. De andere na afloop...

Geplaatst: 28.07.2013 - 17:20
door lint
De XC wordt wel gebruikt waar hij voor gemaakt is! Gave foto's van de "vuile XC".

Nu privé op zoek naar een gebruikte V70

Geplaatst: 24.04.2015 - 09:42
door Peter248
Tja, op 2 februari mijn mooie XC70 Nordic ingeleverd. Kostte nog net geen traantjes. Maar pijn deed het wel. Ik mocht hem nog overnemen van mijn werkgever maar die overnameprijs was me toch wat teveel. De leasemaatschappij heeft hem opgehaald en ik zag dat hij al binnen vier dagen van eigenaar verwisseld is. Tja, hij was dan ook nog zo goed als nieuw. De inspecteur die hem kwam bekijken vroeg of er überhaupt wel mee gereden was... Blijkbaar ga ik té zuinig met mijn auto's om...

Nu dan op zoek naar een gebruikte, vermoedelijk een V70 alhoewel ik een mooie V70 niet uistsluit. De wensen zijn enorm, specifiek, en waarom ook niet ;-)
Maakt wel dat de keuze zeer beperkt is...

Wellicht hebben jullie al een mening en antwoord op twee vragen die ik al heb...
1. Ik heb 7 jaar geleasd, hoe kan ik bij het afsluiten van een nieuwe verzekering dat ik die 7 jaar schadevrij heb gereden? Kan én wil een leasemaatschappij deze info afstaan/leveren?
2. Mijn vrouw maakt zich een beetje zorgen bij de aanschaf over een hoge kilometerstand. Is het werkelijk nog steeds zo dat een kilometerstand van 200.000 voor een D5 nog steeds niets bijzonders is? Ook voor de modellen vanaf 2008 en jonger?

Ik heb zeker nog meer vragen maar las in het andere topic van Quota ook al veel tips.

Re: Einde lease, nieuwe V70? (Of toch een S-Max...?) --> XC70

Geplaatst: 24.04.2015 - 10:31
door Marc Apeldoorn
Jazeker, schade vrije jaren worden op verzoek ingeschreven in het register, en de lease maatschappij kan ook een verkalring verstrekken.
En 200dK is prima te doen, maar let op dat distributieriem dan gedaan is etc.
Vanaf 200dK zijn er wel diverse slijtage delen die aan de beurt komen.