Ok, ik zal het iig voor mezelf proberen uit te leggen:HP4VOLVO schreef: Kan iemand mij uitleggen wat het pluspunt van een dockingsplek iPhone 4S in de auto is?
Als ik gebeld wordt, schakelt de centrale display over naar de telefoonstand met vermelding naam en telefoonnummer.
Afhankelijk van de beller maak ik de keuze of ik het telefoongesprek aanneem of niet.
Als je de telefoon op een dockingsplek in de auto monteert ga je tijdens het rijden je telefoon gebruiken, iets opzoeken op je telefoon etc, wat m.i. erg afleidt tijden het autorijden.
Bij een telefoon in je binnenzak, laat je ook je telefoon niet in de auto liggen als je uitstapt.
1. Ik heb mijn display nodig voor Flitsmeister (Flits en file informatie)
2. Mijn houder is actief dus wordt het ook meteen bijgeladen (wel nodig met constant bluetooth, GPS en Scherm aan)
3. Ik gebruik vaak ook mijn internetradio en spotify. Dus heb wel degelijk af en toe heel kort mijn scherm nodig
4. Als ik een bericht krijg kan ik meteen zien (in één keer slepen naar beneden) of het iets belangrijks is of niet. Ik hoef er namelijk niet terug te reageren maar binnen 2 seconden weet ik bijvoorbeeld dat er niks aan de hand is met me kind.
5. In mijn geval (door mij gekozen plek) vind ik het ook nog eens mooi staan..
6. In mijn geval geen iPhone maar een Sony van 5,2 Inch. Vind het echt niet fijn als dat ding meer dan een uur in mijn broekzak blijft met 1+ uur rijden.
7. Heb het zo ingesteld dat me bluetooth pas aangaat en verbinding maakt met de Volvo als ik het in de actieve houder plaats. En weer uit schakelt als ik het eraf haal. Hierdoor bespaar ik dus ook mijn batterij.
en zo kan ik nog een paar redenen bedenken