Pagina 9 van 11

Geplaatst: 03.07.2013 - 07:20
door NielsPHEV
Johan schreef:Tja als het gaat om bijtelling gaat de vergelijking manco maar als het bijv. gaat om verbruik dan wil ik die handschoen nog wel oppakken (bijv. vandaag 360 km gereden met gemiddeld 1:25,6).
De luxe? Waarom heb ik al die zaken ook voor k€10 minder en meer ruimte en een beter rijgedrag? Ik wil eigenlijk geen discussie starten over BMW 5 vs V60 PIH want dat is niet het punt. Het is gewoon jammer dat ze de V60 hebben gekozen als platform en niet de V70 waar deze combi beter tot zijn recht was geweest en een m.i. betere balans voor de waar die je voor je euro's krijgt.
Beantwoord gewoon de simpele vraag dat als de fiscale voordelen worden versoberd hoeveel men er nog gaat van verkopen. Heel weinig schat ik zo.
Ik verwacht dat een 320 ede in de praktijk met alleen diesel op lange ritten nagenoeg net zo zuinig is als de PIH. Op alleen diesel zijn de batterijen een nadeel wat je maar deels compenseert met de terugwinning van energie. Laat onverlet dat ik het PIH concept zeer interessant vind en ik rijdt ook veel korte ritten waar het verbruik wel enorm door wordt gedrukt.

Ook ik had liever de V70 als basis gezien (zoals men die oorspronkelijk ook had helaas is men geswitched naar de V60.

Wanneer de fiscale maatregelen worden ernstig worden versobert dan zullen en ongetwijfeld nauwelijks PIH worden verkocht. Ook naar heb je gelijk in. Precies die conclusie toont volgens mij aan dat enige form van fiscale stimulering zinvol is.

Geplaatst: 03.07.2013 - 07:58
door Johan
@Marc,

Wil je toch even tegenspreken over de prijs 5/PIH. Ik ben K€10 goedkoper uit en heb meer/betere opties dan de PIH. Alleen op het vlak van het entertainment systeem loopt Volvo nog steeds mijlen ver achter. Als je bijv. Sensus vergelijkt met iDrive icm iDrive/HiFi Professional audio dan is dat een wereld van verschil. Voor mij was dat de dealbreaker van de S80 die inkop het oog had.
Volvo biedt op de actiemodellen geen premium audio optie aan en na mijn premium audio ervaring in mijn S60 is het systeem dat onder premium komt niet om aan te horen. HiFi prof is daarnaast nog veel beter in klankkwalitei dan premium Volvo.
De optie de je krijgt met connected drive is fantastisch en de integratie met mijn iPhone 5 is perfect. Ik Google bijv via de BMW remote app een bestemming en zend die met één druk op de knop over naar mijn auto. Het is wel een goede zet dat Volvo zich heeft aangesloten bij iOS in the Car. Ik verwacht dan ook flinke vooruitgang op toekomstige modellen als dat is geïntegreerd.
Daarnaast is het voor mijn BV ook nog eens aantrekkelijker dat de 5 in de lease €100,- goedkoper was dan een K€10 goedkopere S80.
Ik ken de leaseprijzen niet van de PIH maar in vergelijk met de S80 van K€52 zal die nog wel hoger zijn. Immers die K€20 verschil komt waarschijnlijk niet terug in een veel hogere inruilprijs na 4 jaar.

Geplaatst: 03.07.2013 - 08:14
door Marc Apeldoorn
Johan, dat is goed om te lezen. Maar welke betere opties heb je (behalve die hifi pro, overigens premium kun je gewoon bestellen voor de V60 D6 en met connected touch kan je ook iets opzoeken in je smartphone en tonen op je sensus, dus dat verschil zie ik niet zo...).
En wat is dan de exacte prijs van de BMW?
Ben toch wel benieuwd, en kan me echt niet voorstellen dat je meer opties erop hebt zitten....
En wat is de leaseprijs van de BMW?
Maak mij sterk dat die hoger is dan de V60 D6, immers, de leasemaatschappij steekt maximaal 10.000.000 EUro in zijn zak voor de MIA/KIA

Geplaatst: 03.07.2013 - 08:50
door Walter
Zoefje schreef:Ik ben het volkomen met SF eens. Het enige waar ik mijn vraagtekens bij hebt of Volvo daadwerkelijk zijn dealers uitknijpt. Ik heb begrepen vanuit dealers dat er zeker een goede marge zit op de PIH
De auto is netto geprijsd, dat betekent voor een dealer een marge die minder dan de helft is dan bij een niet netto-geprijsde auto. Je praat over enkele procenten die een dealer heeft en daarvan wordt de verkoper betaald voor alle uren die hij bezig is met dingen uitzoeken, auto bestellen, de klant in een verwarmde ruimte en op een representatieve stoel zittende meerdere keren ruime tijd te woord staan, uiteraard met bakje koffie 'van het huis'. Het zijn maar een paar voorbeelden waarvan ik hoop dat je begrijpt dat de dealermarge niet zo ruim is als jij 'vanuit dealers hebt begrepen'.

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:04
door NielsPHEV
Johan schreef:@Marc,

Wil je toch even tegenspreken over de prijs 5/PIH. Ik ben K€10 goedkoper uit en heb meer/betere opties dan de PIH. Alleen op het vlak van het entertainment systeem loopt Volvo nog steeds mijlen ver achter. Als je bijv. Sensus vergelijkt met iDrive icm iDrive/HiFi Professional audio dan is dat een wereld van verschil. Voor mij was dat de dealbreaker van de S80 die inkop het oog had.
Volvo biedt op de actiemodellen geen premium audio optie aan en na mijn premium audio ervaring in mijn S60 is het systeem dat onder premium komt niet om aan te horen. HiFi prof is daarnaast nog veel beter in klankkwalitei dan premium Volvo.
De optie de je krijgt met connected drive is fantastisch en de integratie met mijn iPhone 5 is perfect. Ik Google bijv via de BMW remote app een bestemming en zend die met één druk op de knop over naar mijn auto. Het is wel een goede zet dat Volvo zich heeft aangesloten bij iOS in the Car. Ik verwacht dan ook flinke vooruitgang op toekomstige modellen als dat is geïntegreerd.
Daarnaast is het voor mijn BV ook nog eens aantrekkelijker dat de 5 in de lease €100,- goedkoper was dan een K€10 goedkopere S80.
Ik ken de leaseprijzen niet van de PIH maar in vergelijk met de S80 van K€52 zal die nog wel hoger zijn. Immers die K€20 verschil komt waarschijnlijk niet terug in een veel hogere inruilprijs na 4 jaar.
Wat je probeert is emotie te rationaliseren dat werkt niet. Wanneer je het echt rationeel zou benaderen dan zou het geen BMW en zeker ook geen Volvo zijn maar dan kom je toch echt uit op een superb of een roemeense renault ofzoiets. Ook ik vind BMW's fantastische auto's en toch heb ik liever een Volvo. Het zal duidelijk zijn dat de voornaamste reden voor veel mensen om over te stappen op de Volvo PIH de buisiness case zal zijn. Niets mis mee. Een enkeling heeft kan er niet meer leven dan de leverende partij ook wat meer wil verdienen (en de markt staat dat toe, sterker nog de vraag is nog steeds veel hoger dan het aanbod dus de prijs kan nog hoger) en cancelt zijn order. Overigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:11
door pih60
"verigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic "

Iets in me zegt dat dit niet zo is....

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:13
door IV39
pih60 schreef:"verigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic "

Iets in me zegt dat dit niet zo is....
Misschien een poll starten:
Wat gaat SF kopen:
- een fiets
- PIH uit buitenland
- BMW

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:25
door eitje
Wat een onderwerp zeg..............

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:28
door IkeV70
pih60 schreef:"verigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic "

Iets in me zegt dat dit niet zo is....
Denk ik ook niet.

Het is tamelijk teleurstellend de BPM subsidie volledig teniet gedaan wordt door fors hogere prijsstelling. En ja, vergeleken met andere merken is €70K natuurlijk veel teveel geld voor de auto die je ervoor krijgt. Maar SF heeft geen gelijk dat dit geen marktwerking zou zijn. Het is niet Volvo die de marktwerking verstoord, maar de subsidieregeling. Je kunt het Volvo onmogelijk kwalijk nemen dat ze prijzen en kortingen afstemmen op de vraag/aanbod verhouding. Dat zou elke ondernemer (moeten) doen.
Ik vind dat SF ook wel erg gemakkelijk over het bijtellingsvoordeel stapt. Voor mij de allerbelangrijkste reden om deze auto te overwegen. Of de BV nou 30K of 60K uitgeeft aan een auto, daar merk ik persoonlijk heel weinig van. Het verschil tussen netto €0,- per maand of €600,- (of meer) per maand, ja, dat ga ik wel voelen.

Het is een beetje merkwaardig dat SF pas maanden na beslissing tot aanschaf, vlak voor levering, zich bedenkt dat het toch eigenlijk allemaal zo onredelijk is van Volvo dat hij de auto's toch echt niet af kan nemen. Het is al maanden bekend hoe de vork in de steel zit. Ik vind het wat ongeloofwaardig.

Ik had gehoopt op een verrassende ontknoping van dit verhaal, vol intriges, list en bedrog. Dit is toch een beetje een anti-climax.

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:35
door eitje
IkeV70 schreef:
pih60 schreef:"verigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic "

Iets in me zegt dat dit niet zo is....
Denk ik ook niet.

Het is tamelijk teleurstellend de BPM subsidie volledig teniet gedaan wordt door fors hogere prijsstelling. En ja, vergeleken met andere merken is €70K natuurlijk veel teveel geld voor de auto die je ervoor krijgt. Maar SF heeft geen gelijk dat dit geen marktwerking zou zijn. Het is niet Volvo die de marktwerking verstoord, maar de subsidieregeling. Je kunt het Volvo onmogelijk kwalijk nemen dat ze prijzen en kortingen afstemmen op de vraag/aanbod verhouding. Dat zou elke ondernemer (moeten) doen.
Ik vind dat SF ook wel erg gemakkelijk over het bijtellingsvoordeel stapt. Voor mij de allerbelangrijkste reden om deze auto te overwegen. Of de BV nou 30K of 60K uitgeeft aan een auto, daar merk ik persoonlijk heel weinig van. Het verschil tussen netto €0,- per maand of €600,- (of meer) per maand, ja, dat ga ik wel voelen.

Het is een beetje merkwaardig dat SF pas maanden na beslissing tot aanschaf, vlak voor levering, zich bedenkt dat het toch eigenlijk allemaal zo onredelijk is van Volvo dat hij de auto's toch echt niet af kan nemen. Het is al maanden bekend hoe de vork in de steel zit. Ik vind het wat ongeloofwaardig.

Ik had gehoopt op een verrassende ontknoping van dit verhaal, vol intriges, list en bedrog. Dit is toch een beetje een anti-climax.
+1

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:40
door Jan Hagel
NielsPHEV schreef:
Johan schreef:@Marc,

Wil je toch even tegenspreken over de prijs 5/PIH. Ik ben K€10 goedkoper uit en heb meer/betere opties dan de PIH. Alleen op het vlak van het entertainment systeem loopt Volvo nog steeds mijlen ver achter. Als je bijv. Sensus vergelijkt met iDrive icm iDrive/HiFi Professional audio dan is dat een wereld van verschil. Voor mij was dat de dealbreaker van de S80 die inkop het oog had.
Volvo biedt op de actiemodellen geen premium audio optie aan en na mijn premium audio ervaring in mijn S60 is het systeem dat onder premium komt niet om aan te horen. HiFi prof is daarnaast nog veel beter in klankkwalitei dan premium Volvo.
De optie de je krijgt met connected drive is fantastisch en de integratie met mijn iPhone 5 is perfect. Ik Google bijv via de BMW remote app een bestemming en zend die met één druk op de knop over naar mijn auto. Het is wel een goede zet dat Volvo zich heeft aangesloten bij iOS in the Car. Ik verwacht dan ook flinke vooruitgang op toekomstige modellen als dat is geïntegreerd.
Daarnaast is het voor mijn BV ook nog eens aantrekkelijker dat de 5 in de lease €100,- goedkoper was dan een K€10 goedkopere S80.
Ik ken de leaseprijzen niet van de PIH maar in vergelijk met de S80 van K€52 zal die nog wel hoger zijn. Immers die K€20 verschil komt waarschijnlijk niet terug in een veel hogere inruilprijs na 4 jaar.
Wat je probeert is emotie te rationaliseren dat werkt niet. Wanneer je het echt rationeel zou benaderen dan zou het geen BMW en zeker ook geen Volvo zijn maar dan kom je toch echt uit op een superb of een roemeense renault ofzoiets. Ook ik vind BMW's fantastische auto's en toch heb ik liever een Volvo. Het zal duidelijk zijn dat de voornaamste reden voor veel mensen om over te stappen op de Volvo PIH de buisiness case zal zijn. Niets mis mee. Een enkeling heeft kan er niet meer leven dan de leverende partij ook wat meer wil verdienen (en de markt staat dat toe, sterker nog de vraag is nog steeds veel hoger dan het aanbod dus de prijs kan nog hoger) en cancelt zijn order. Overigens verwacht ik dat SF een mooie PIH uit Dld gaat halen en dan kunnen we weer mooi verder discussiëren poeh zijn we weer on topic
+1

De vergelijking bmw 520d en v60PIH gaat sowieso mank en heeft geen zin. Dat is hetzelfde als een 520d (grotere auto met kleine motor) vergelijken met een 330d (kleinere auto met grote motor). Beide wagens (zowel de Volvo als de BMW) hebben hun voor- en nadelen waarbij ik overigens de BMW (zeker de 5-serie) ook schitterend vind. Ik denk dat beide auto's elkaar mooi aanvullen en ieder hun eigen publiek hebben (als er alleen maar PIH's zouden rondrijden zou het ook wel erg saai worden).

De vraag die hier echter werd gesteld is waarom de PIH zo populair is. Ik neem aan dat het antwoord hierop voor de vraagsteller inmiddels wel duidelijk is: een bomvolle auto waar veel voordeel op te halen is. En ja, alleen de 0% bijtelling is al genoeg reden om voor deze auto te kiezen, los van alle andere voordelen. De vraag of de subsidieregeling correct is, is een vraag die m.i. niet op dit forum thuis hoort, dit is een forum voor Volvo liefhebbers en geen politiek forum (alsjeblieft niet.....). En je betaalt geen 70k voor een auto die in basis 32k kost, maar juist andersom: je betaalt per saldo maar 32k voor een auto die in basis 70k kost.......

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:09
door jp-v60
Ik vind het vergelijk met de 520d echt mank gaan, ik ben ongeveer al twee jaar bezig met een andere auto en heb bij mercedes en bij bmw gekeken.
En een 5 serie een beetje aangekleed gaat ruim over de 70 heen.
Ter vergelijk een 320 d beetje aangekleed gaat al naar de 60k
Alles daaronder is gewoon een kale auto en vergeet gemakshalve niet dat er awd op zit. Voor mij erg belangrijk daar ik swinters veel in oostenrijk zit en dat net het verschil is tussen wel of geen sneeuwkettingen omleggen.

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:32
door jp-v60
Kan wel wat vinden in de argumentatie SF
Ik ga ervan uit dat volvo het beste met zijn klanten voorheeft en heb ook een pih besteld. Na bestelling ben ik op dit forum terecht gekomen en heb toch ook mijn bedenkingen over de handelswijze van volvo nl.
Ik ga ervan uit dat volvo graag een langdurige relatie wilt met zijn klanten en er komt een tijd dat wij ook weer massaal van onze pih afwillen. Door deze actie's ga je je toch twee x bedenken om weer bij volvo te kijken. ( Voor de goede orde, mercedes is door deze arrugantie mij ook kwijt als klant )

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:36
door Boebz
Kan iemand het onderwerp veranderen in BMW?

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:41
door IkeV70
Ik denk dat het wel mee zal vallen met kwijtraken van klanten. Over 5 jaar is iedereen allang vergeten hoe dit ging en kijkt men gewoon naar het aanbod van auto's op dat moment.
Sterker, ik denk dat Volvo juist een aardige groep nieuwe klanten zal krijgen en houden. Geintroduceerd bij Volvo door de fiscaal voordelige PIH, en dan blijven hangen omdat het toch wel een sympathiek merk is.

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:55
door tomtom
IkeV70 schreef:Ik denk dat het wel mee zal vallen met kwijtraken van klanten. Over 5 jaar is iedereen allang vergeten hoe dit ging en kijkt men gewoon naar het aanbod van auto's op dat moment.
Sterker, ik denk dat Volvo juist een aardige groep nieuwe klanten zal krijgen en houden. Geintroduceerd bij Volvo door de fiscaal voordelige PIH, en dan blijven hangen omdat het toch wel een sympathiek merk is.
Dat zou inderdaad kunnen; tegenwoordig is het geheugen van de meeste mensen extreem kort... Blijft staan dat de handelswijze op zijn zachtst gezegd onprettig is. Ik ben een groot Volvo fan en mijn ouders ook. Door deze handelswijze word ik in elk geval erop gewezen dat ik mijn licht beslist ook maar eens ergens anders moet gaan opsteken (en mijn geheugen is erg goed :) !).

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:22
door Paul
Ik ben in elk geval hartstikke blij dat ik zometeen zo'n mooie auto kan rijden waar ik zelf niet van verwacht had dat ik die zou rijden op 30jarige leeftijd.

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:27
door NielsPHEV
Paul schreef:Ik ben in elk geval hartstikke blij dat ik zometeen zo'n mooie auto kan rijden waar ik zelf niet van verwacht had dat ik die zou rijden op 30jarige leeftijd.
Tja Paul je bent inderdaad iets aan de oude kant maar volgens mij kan het net hoor. Ik heb mijn leeftijd gewoon verzwegen bij de bestelling.

Ik snap daadwerkelijk niet dat alle mopperaars zo'n probleem hebben met het feit dat Volvo de prijs niet verlaagd als het aanbod kleiner is dan de vraag. Leven en laten leven mensen. Zelden zie ik mensen mopperen als er weer een LE of business pack pro aanbieding komt omdat het aanbod groter is dan de vraag......

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:40
door JeroenV60PHID
Ik begrijp de redenen van SF maar heb niet de feiten (prijzen) tot mijn beschikking om tot dezelfde mening te komen. Het is eigenlijk niet het topic toch maar geen V60 PIHD maar geen V60 via de Nederlandse organisatie. Daar kan ik deels wel in meegaan. Ik zal uitleggen waarom:

De V60 plug-in is voornamelijk gericht op de Nederlandse ondernemer (deze heeft het meeste voordeel - eigenaar en berijder-). Het hele proces rondom de introductie en bestelwijze heeft niet heel veel onzekerheden weggenomen die ik aan het begin van het proces had. Wanneer er ook niet zoveel fiscale voordelen waren geweest was ik niet aan die V60 plug-in verhaal begonnen.

In Dec in de blind tekenen had nog veel onzekerheden als:
Wat gaat hij precies kosten?
Hoe rijd de auto?
Hoe zit het met afschrijving?
Wat zit er precies wel en niet op?
Hoe zit het met de facelift?
Hoe zit het met de restwaarde?
Wordt hij echt wel in 2013 geleverd en wanneer?
Wat kan ik nog voor korting krijgen? Vrij normaal in deze tijd.
Wat krijg ik voor mijn oude auto terug?

Allemaal grote en kleine onzekerheden in een toch al onzekere tijd. De meeste informatie heb ik nog middels dit forum verkregen. De communicatie vanuit Volvo Ned is niet voldoende om bepaalde onrust bij mij weg te nemen. Ik ben vanuit mijn kant verschillende verplichtingen aangegaan maar ik mis bepaalde (communicatie) verplichtingen vanuit Volvo Ned.

Ik ervaar geen actieve communicatie vanuit Volvo over levertijden. De werking van certificaatnr's is mij ook volstrekt onduidelijk. Informatie verstrekking rondom accu garantie en extra garantie??

Dit allemaal zouden redenen voor mij zijn om niet voor de V60 PIHD te gaan, niet de auto. Wanneer je dan artikelen leest dat importeurs flink profiteren van auto's als deze en daar (te) weinig tegenover stellen dan mag Volvo Ned wel eens kritisch in de spiegel kijken. Hoeveel inlevingsvermogen hebben zij met de huidige V60 PIHD kopers, waar liggen de behoeftes en wat kunnen zij er aan doen om die te vervullen. Want als al die extraatjes verdwijnen is de V60 PIHD markt waarschijnlijk geen verkopersmarkt meer maar een kopermarkt.

Volvo doe er je voordeel mee.

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:54
door pih60
mee eens. Ik had ook een slecht gevoel bij de MY14 vwb bovenstaande redenen. Ik had dus een certificaat, maar ben een week later al eens over de grens gaan kijken en heb daar 14 dagen na het aangaan van de Nederlandse verplichting een MY13 versie gekocht.
Met als gevolg:
- eerdere levering
- lagere prijs
- nog wat geld ontvangen voor het certificaat.
Op termijn zal VCNL zich wel in de vingers snijden. Ik heb nu de buitenland route ontdekt en mijn volgende auto komt daar ook weer vandaan als de verhoudingen in de prijzen blijven zoals ze nu zijn.

Terug naar het topic. Het verhaal van SF rammelt op wat puntjes en ook hij had al veel eerder deze move kunnen doen. Volgens mij is er nog wat meer aan de hand en zie ik SF niet met een PIH aan komen zetten....

Ik had het een mooiere actie gevonden als hij hem gewoon afgenomen had en er in Beesd met een bulldozer overheen was gereden om een statement te maken....als het om het principe gaat....net zoals die vent in China met zijn lamborgini of Maserati...