Soepkop: V40 D2 R-design Ice White: auto verkocht, maar ik blijf er in rijden

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
CHRISITO
4th Gear member

als ik dit hoor op wintersport ! = bergen (grootte hoogte) extreem koude ? Misschien dat Door de koude olie die dikker wordt en de cilinder niet goed werkt!
Soepkop
4th Gear member

Dnns: opvallend dat jij hetzelfde hebt meegemaakt. Moet zeggen dat ik sinds gisteren geen problemen meer heb ondervonden, maar ben er nog niet helemaal gerust op. Ik probeer eerdaags nog een keer een rit van meer dan 200km te maken om te zien of de problemen ook dan weg blijven. Kom op dit moment niet verder dan ritjes van max. 100 km enkele reis.

Chrisito: Good thinking, maar geen verklaring, aangezien het de eerste keer gebeurde op de A99 bij München bij 5 graden boven nul.

Keep you posted......
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Soepkop
4th Gear member

Welnu, twee weken geleden opnieuw op wintersport en op de heenreis bleef het koppelingspedaal al snel weer hangen. Blijft toch opmerkelijk, omdat ik daarvoor ook in Nederland lange afstanden had gereden en géén problemen heb gehad. Wellicht dat het iets te maken heeft met langdurig op de cruisecontrol rijden zonder schakelen. Op de terugreis van hetzelfde laken een pak. Vandaag bij dealer Hooftman langsgereden. Hoewel het probleem zich op dit moment niet voordoet, twijfelde de dealer geen moment: oorzaak moet vastgesteld en opgelost worden. Ik kon vanmiddag mijn auto direct achterlaten, zodat ze er morgen mee aan de slag kunnen. Top! Ben benieuwd wat er uitkomt.
Heb een V40 T2 als vervangend vervoer meegekregen. Wat na een kort ritje opvalt: (gevoelsmatig) traag in vergelijking met de D2, maar wat een rust! Morgen retourtje Roermond in de planning, ben benieuwd naar de kwaliteiten van de T2.
Hij:
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion

Zij:
patman
2nd Gear member

Hoi hoi Soepkop,

Was eigenlijk een beetje benieuwd of je ook software matig aanpassingen hebt uitgevoerd en de uitslagbegrenzers nodig hebt gehad om je 18 inch velgen te monteren?

Succes met de koppeling hoop dat het goed wordt opgelost en ze het kunnen vinden ik blijf deze post volgen......
Laatst gewijzigd door patman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Soepkop
4th Gear member

patman: ja, uitslagbegrenzers gemonteerd en software aanpassingen gedaan. Heb de velgen bij de dealer aangeschaft en die monteert als het goed is alleen met de genoemde aanpassingen. Ik vind de V40 heerlijk rijden op 18 inch btw!
Hij:

Zij:
Soepkop
4th Gear member

Vandaag de auto weer op kunnen halen. Probleem was een lekkend druklager. Het vaststellen van het probleem en de feitelijke reparatie was een arbeidsintensief proces. Ben blij dat het probleem is vastgesteld. Heb vertrouwen in de oplossing. Is wel de tweede relatief grote reparatie (eerder werd al de waterpomp vervangen). Hopelijk was dit het even voor nu.

700 km met de vervangende auto afgelegd (V40 T2 Momentum). Al met al positiever dan vermoed op basis van de eerste 10 kilometer. Ervaringen:
- T2 is vlot genoeg en heerlijk stil
- 16 inch met standaard onderstel is toch wel een paar tandjes comfortabeler dan 18 inch met sportonderstel
- Banden (Michelin Energy Saver) op glad wegdek zeer stil. Op pokdalig wegdek zéér rumoerig
- Verrassend zuinig (circa 6 liter/100 km)
- Navigatie Sensus Connect gebruiksvriendelijker dan Sensus (o.a. Stembediening en verkeersinfo)
- Panoramadak (niet aanwezig op vervangende auto) is toch wel een fijne optie
- R-design geeft extra jeu aan de V40 (net dat beetje extra)
Laatst gewijzigd door Soepkop op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij:

Zij:
Soepkop
4th Gear member

Na ruim een half jaar weer een kleine update over de ervaringen met de V40. Kilometerteller staat inmiddels op 70.000km.

Koppeling heeft sinds de reparatie geen krimp meer gegeven. Prima dus.

Verder geen grote problemen met de V40 gehad. Slechts één klein missertje: de linkerbuitenspiegel klapte niet meer automatisch uit bij het ontgrendelen van de auto. Veelvuldig ver- en ontgrendelen van de auto loste dit probleem op, maar ik moest dat wel steeds vaker doen. Uiteindelijk de inklapfunctie maar uitgezet in het Sensus menu. Enkele weken geleden deze functie weer geactiveerd en nu doet alles het weer naar behoren. Lijkt op een softwarematig probleempje. Dus mocht je zelf een keer tegen dit probleempje aanlopen: probeer het eerst op te lossen met het uit- en vervolgens weer inschakelen van de automatische inklapfunctie.

Verder wel een andere grote update: ik ben sinds 1 oktober weer in loondienst na 7 jaar zelfstandig bestaan. Best een grote stap dus, maar ik krijg een hele mooie kans bij een mooi bedrijf met voldoende ondernemingsruimte, dus uiteindelijk de stap gewaagd. Maar dan kom je op het punt leaseauto: eerste jaar kom ik alleen in aanmerking voor een voorloopauto. Dus aankruisen wat je in grote lijnen wilt (VW Golf, Skoda Octavia, Volkswagen Passat) en dan maar afwachten wat je krijgt en wat het bijtellingspercentage is. Kans dus op een auto die je eigenlijk niet wilt en als je pech hebt ook nog een hoge bijtelling. Daarom geopperd om mijn eigen auto in de leaseregeling in te brengen en daar gingen ze mee akkoord! Uiteindelijk de auto voor een goede prijs kunnen verkopen aan de leasemaatschappij met een leasebedrag dat onder mijn leasenorm uitkomt (verschil wordt maandelijks bruto uitgekeerd). Wat je noemt win-win! Ik behoud mijn eigen auto, 14% bijtelling en financieel goede deal. Zal verder wel even wennen worden, wat ik ben super zuinig op mijn auto en elk klein dingetje is voor mij reden om dit te laten herstellen door de dealer. Dat zal vanaf nu af aan wel anders worden (krassen tot 8 cm en deukjes met een diameter tot 3 cm zijn voor de leasemaatschappij acceptabel: mijn norm ligt een stuk lager....).
Hij:

Zij:
Carfreak
7th Gear member

Succes met je nwe baan. Mooi geregeld zo!
Laatst gewijzigd door Carfreak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
lint
Geartronic member

Dat is een mooie regeling met je nieuwe werkgever op autogebied.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “V40”