De definitieve configuratie komt in zicht. Twijfelpunten zijn nog:
- de kleur
- de velgen
- dakspoiler ja of nee
- Verwarmbare voorruit ja of nee
- Stuurbekrachtiging met drie instellingen ja of nee
- Protech lakverzegeling ja of nee
Ik was er eigenlijk al wel uit voor wat betreft de kleur (Ice White), maar ben de laatste dagen toch weer aan het twijfelen geslagen. Ik heb in beginsel gekozen voor de 18" Midir DC/Light Grey (in mijn ogen één van de mooiste Volvo velgen ooit). Nu moet ik zeggen dat deze velgen voor mijn gevoel beter uitkomen op een donkere kleur. Ik heb de V60 R-design altijd erg mooi gevonden in Caspian Blue, vandaar dat ik ook deze kleur in overweging neem. Het is bovendien een kleur die je minder vaak ziet dan Ice White. Passion Red is op een R-design natuurlijk helemaal goed, maar ik ben bang dat ik toch snel uitgekeken raak op zo'n uitgesproken kleur. Daartegenover is Caspian Blue misschien juist weer een erg veilige keuze...... En de R-design details + panoramadak komen op een witte wel erg mooi uit :roll:
Zoals gezegd vind ik de Midir DC/Light Grey na al de jaren dat ze al in productie zijn, nog steeds één van de mooiste velgen. Andere opties zijn de Medea, Atreus, Medusa of Midir DC/Glossy Black of 18" Ixion. Daarvan zijn de Atreus en de Ixion favoriet. Ik zelf vind 18" Ixion op een licht kleur mooi en de Atreus juist op een donkere kleur, maar komen op een R-design misschien wat minder tot hun recht.
Grofweg kom ikzelf tot de volgende twee opties:
- Caspian Blue met 18" Midir DC/Light Grey
- Ice White met 18" Ixion velgen
De dakspoiler vind ik achteraf nogal erg uitgesproken met die vinnen, dus die gaat zo goed als zeker sneuvelen.
Wat betreft de verwarmbare voorruit: ik vraag mij af of dit niet dubbelop is in combinatie met de standkachel. Volgens mijn dealer (die ik hoog heb zitten ::D) is het ook met standkachel een nuttige optie, omdat de voorruit - indien tijdens het rijden noodzakelijk/gewenst - extra snel ontwasemt. Ik twijfel nog: niet zozeer vanwege de kosten, maar wel vanwege de zichtbare verwarmingsdraadjes in de voorruit.
Ik heb geen ervaring met de stuurbekrachtiging met drie standen. Typisch zo'n optie waar je van denkt: "ach, voor die 95 euro....". Maar het blijft geld, dus als het een nutteloze optie blijkt, is het zonde geld.
Wat betreft de Protech lakverzegeling: ik ben erg zuinig op mijn auto, was hem regelmatig met de hand, maar ik heb te weinig tijd om hem regelmatig te poetsen en in de was te zetten. Vandaar dat ik de Protech behandeling overweeg, zeker in combinatie met een Solid lak. Maar ik heb zelf nog geen ervaring met Protech en de meningen zijn - op zijn zachtst gezegd - nogal verdeeld :roll: 2x per jaar een detailbehandeling van de forumsponsor is misschien wel een goed alternatief.
Uiteindelijk moet ik de keuze zelf maken, maar als jullie argumenten voor of tegen bovenstaande keuzes hebben: ik houd me aanbevolen :