Zou ook iig een klepsmeersysteem laten monteren, ik heb >>HIER<< wel goede ervaring mee, en zeker gezien jij een turbo hebt een must ivm overwinnen vuldruk.
Koprevisie zou ik mee wachten tot echt nodig, ik heb mijn vorige s60 bij 450000 km weggedaan waarvan 300000 op lpg, nooit kleppen hoeven te stellen en omdat ik bij deze de klepspeling kon controlere (controle gaatjes aanwezig) had ik dat maar eens gedaan.
En wat bleek na 450000 km stonden ze nog ruim binnen de fabrieks opgave, echter was dat geen turbo maar een NA 170 pk
Installatie was een LPi vialle
Inbouw LPG3 bij 371k, nu 15k verder: LPG rijdt zuiniger!
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Gas installeren bij een dergelijke kmstand vind ik sowieso onverstandig, en als je het dan doet, zorg dan dat de basis goed is, voordat je bijna 3k uitgeeft.
Compressie test
Cilinderlektest
Klepspeling
Bijv.
Met zulke kmstanden kan op benzine ook al het een en ander slijten natuurlijk....
Je bent vast 1 vd weinigen Johan, gas is hartstikke storingsgevoelig, en verre van probleemloos.
Compressie test
Cilinderlektest
Klepspeling
Bijv.
Met zulke kmstanden kan op benzine ook al het een en ander slijten natuurlijk....
Je bent vast 1 vd weinigen Johan, gas is hartstikke storingsgevoelig, en verre van probleemloos.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ben het met je eens omtrent nu nog lpg, het staat of valt met de conditie van de motor op dit moment, maar je gaat niet ff 1000 euro neerleggen om alleen al de klepspeling te controleren (ervan uit gaande dat er geen controle gaatjes zijn)
De rest vd checks zijn wel nutttig
Ik denk een LPi van vialle met genoemd beschermingssysteem en verstandige rijstijl (bij zware langdurige belasting, bij hoge buiten temp op benzine rijden), zal je nog lang probleemloos plezier van hebben.
Dit is nu mijn 7e auto op LPG met geen een auto motor schade gehad of overdreven slijtage als gevolg van LPG, met huidig alweer 150000 op lpg, en rij ook niet overdreven rustig ofzo
wel eerst netjes warm rijden enz.
De rest vd checks zijn wel nutttig
Ik denk een LPi van vialle met genoemd beschermingssysteem en verstandige rijstijl (bij zware langdurige belasting, bij hoge buiten temp op benzine rijden), zal je nog lang probleemloos plezier van hebben.
Dit is nu mijn 7e auto op LPG met geen een auto motor schade gehad of overdreven slijtage als gevolg van LPG, met huidig alweer 150000 op lpg, en rij ook niet overdreven rustig ofzo

Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Vandaag contact gehad met inbouwstation. De boel wordt over anderhalve week ingebouwd. Kost 3 dagen, omdat ze het netjes doen, goede reputatie. Ik wil bijvoorbeeld geen zichtbare vuldop. Uiteraard met flashlube zoals jullie hierboven al hadden kunnen lezen, de duurste van Prins. Kleppen stellen onzin staan gewoon goed. Motor is vers. Voor de overige vragen: ik blijf erbij dat het kortzichtig en naief te veronderstellen dat hoge kilometrages per definitie evenredig zijn met de mate van motorslijtage. Ik kan XC70's aanwijzen die er na 1,5 ton slechter aan toe zijn. Maar degenen die de moeite nemen dit topic vanaf p 1 te lezen hadden dat geweten
.
2750 is inderdaad fors, zeker in ogenschouw nemend dat ik vorig jaar een Vialle installatie in mijn DS heb ingebouwd voor 575 euro, inslusief alle boutjes, moertjes bevestigungsbeugels etc etc. Met de complimenten van de keurmeester voor de uitermate fraaie wijze van inbouwen (ik kan hem zonder sporen na te laten ook weer uitbouwen). Ook daar de vulnippel achter de benzineklep, wat een extra uitdaging was omdat het achterscherm bij een DS demontabel is en moet blijven en de ophanging van die nippel tegelijk stevig moet zijn want kritisch gecontroleerd door de RDW. En de LED'jes met schakelaar period correct naast de andere schakelaars gemonteerd... Kortom, ben kritisch en weet waaraan ik begin.

2750 is inderdaad fors, zeker in ogenschouw nemend dat ik vorig jaar een Vialle installatie in mijn DS heb ingebouwd voor 575 euro, inslusief alle boutjes, moertjes bevestigungsbeugels etc etc. Met de complimenten van de keurmeester voor de uitermate fraaie wijze van inbouwen (ik kan hem zonder sporen na te laten ook weer uitbouwen). Ook daar de vulnippel achter de benzineklep, wat een extra uitdaging was omdat het achterscherm bij een DS demontabel is en moet blijven en de ophanging van die nippel tegelijk stevig moet zijn want kritisch gecontroleerd door de RDW. En de LED'jes met schakelaar period correct naast de andere schakelaars gemonteerd... Kortom, ben kritisch en weet waaraan ik begin.
Laatst gewijzigd door Koffiemolen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- EricC70
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.10.2013 - 14:10
Dus met de groupon-actie gedaan?
Btw, niet zichtbare vuldop, dus minivuller, laat dan je inbouwer voldoende dikke slangen gebruiken van vuller naar tank, anders duurt het tanken wat langer.
Btw, niet zichtbare vuldop, dus minivuller, laat dan je inbouwer voldoende dikke slangen gebruiken van vuller naar tank, anders duurt het tanken wat langer.
Laatst gewijzigd door EricC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Jazeker. (heb intussen een edit hierboven gedaan)
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30

Dus toch voor grote vuller in bumper gekozen, tankt 2x zo snel. Dikke slang kregen ze achter tankklep niet goed weg.Erg netjes aangelegd, mooi stukje techniek. Ik merk echt geen enkel verschil met benzine. Behalve dan aan de pomp...


Er past een 76 liter tank in (netto 61) waarmee ik net in dezelfde gewichtsklasse blijf. Keurig onder de laadvloer.


Hieronder het ValveCaresysteem. Reservoir goed voor zo'n 10.000 km. Tweede ligt achterin. Ik kan even vooruit.


Laatst gewijzigd door Koffiemolen op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Precies... en met dit weer wil je niet te lang staan blauwbekken aan de pomp, wat toch al geen inspirerende omgeving is. Verbruik lijkt obv de volume-indicator vooralsnog laag, maar we gaan nog rekenen.
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- EricC70
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.10.2013 - 14:10
Mooi hoor! Goed te lezen dat er zo'n grote tank in past. Jammer dat die dikkere slangen dan niet achter de minivuller passen, hoe mooi het nu ook is weggewerkt.
Heb je wat meer details mbt de installatie (type? type valvecare systeem, etc.?)
Heb je wat meer details mbt de installatie (type? type valvecare systeem, etc.?)
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Nu alleen nog een elegante oplossing voor een full-size reservewiel: https://www.wilcooffroad.com/shop/hitchgate-solo/ 


Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Sorry voor de late reactie, maar dat is een gave bak zeg!
Zelfs een officieel Volvo prototype begrijp ik...

Zelfs een officieel Volvo prototype begrijp ik...
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Frank Selen
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18.11.2009 - 18:01
- Contacteer:
Geïnspireerd door Koffiemolen een bezoekje gebracht aan de (gerenommeerde) LPG-inbouwgarage in de buurt. Conclusie: had je al drie jaar eerder kunnen doen.
Ze adviseren geen kleppensmeersysteem, omdat het niet nodig is. Is hun jarenlange ervaring. Ze hebben wel iets iets bedacht dat het LPG-systeem beter kan omgaan met de turbo. Is door Prins overgenomen.
Kosten ruim 2.500 euro. Ze vinden het wel heel belangrijk dat je de kleppen laat controleren/stellen. Volgens mij moet je er voor tekenen dat je het laat doen. Toch een best kostbare klus begrijp ik?
Ze adviseren geen kleppensmeersysteem, omdat het niet nodig is. Is hun jarenlange ervaring. Ze hebben wel iets iets bedacht dat het LPG-systeem beter kan omgaan met de turbo. Is door Prins overgenomen.
Kosten ruim 2.500 euro. Ze vinden het wel heel belangrijk dat je de kleppen laat controleren/stellen. Volgens mij moet je er voor tekenen dat je het laat doen. Toch een best kostbare klus begrijp ik?
Laatst gewijzigd door Frank Selen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Frank
XC70 2.5 GTR Comfortline 2004, 330 dkm
Mercedes 350SL 1974
BIOD Expert 1973
Honda GoldWing GL1000 1975
Onderzoekje Geartronic
XC70 2.5 GTR Comfortline 2004, 330 dkm
Mercedes 350SL 1974
BIOD Expert 1973
Honda GoldWing GL1000 1975
Onderzoekje Geartronic
- thuizt
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.11.2016 - 23:27
Valve saver kit was bij mij € 177 ex. BTW.
Op 1800 ex. BTW inbouwkosten in mijn geval heb ik het niet nagelaten.
Werd aangegeven dat het juist voor de Turbo motor en de wat zwaardere XC zeer aan te raden was.
Met betrekking tot het blauwbekken in de kou wat koffiemolen eerder aangaf, is het inderdaad zo dat het tanken in mijn geval niet heel hard gaat. Nu al een aantal keer gecontroleerd en kom telkens uit op net geen 20 liter per minuut. Max 3,5 minuut tanken dus
Hoe gaat dat met de grote vulopening ? Bij mij dus het kleine nippeltje met opzetstuk achter het tankklepje.
Op 1800 ex. BTW inbouwkosten in mijn geval heb ik het niet nagelaten.
Werd aangegeven dat het juist voor de Turbo motor en de wat zwaardere XC zeer aan te raden was.
Met betrekking tot het blauwbekken in de kou wat koffiemolen eerder aangaf, is het inderdaad zo dat het tanken in mijn geval niet heel hard gaat. Nu al een aantal keer gecontroleerd en kom telkens uit op net geen 20 liter per minuut. Max 3,5 minuut tanken dus

Hoe gaat dat met de grote vulopening ? Bij mij dus het kleine nippeltje met opzetstuk achter het tankklepje.
V70 2.5t-2007 p3 (LPG binnenkort)
V70XC-2001-LPG
V70XC-2001-LPG
- EricC70
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.10.2013 - 14:10
Volgens mij ligt het niet aan de manier van aansluiten maar aan de dikte van de slangen direct achter je aansluiting. Als er weinig ruimte is, dan kan de gasinbouwer dunnere slangen hebben gebruikt en dan duurt het daardoor langer.
- Frank Selen
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18.11.2009 - 18:01
- Contacteer:
Vrijdag ingebouwd, Vialle syteem, tankinhoud 72 liter
Vandaag in Duitsland getankt, 54,9 eurocent

Laatst gewijzigd door Frank Selen op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Frank
XC70 2.5 GTR Comfortline 2004, 330 dkm
Mercedes 350SL 1974
BIOD Expert 1973
Honda GoldWing GL1000 1975
Onderzoekje Geartronic
XC70 2.5 GTR Comfortline 2004, 330 dkm
Mercedes 350SL 1974
BIOD Expert 1973
Honda GoldWing GL1000 1975
Onderzoekje Geartronic
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Zo! Eindelijk even tijd voor een update, ruim een half jaar en dik 15.000 km verder. Allereerst: het VSI/LPG systeem functioneert geweldig. En ik had denk ik geen beter moment kunnen kiezen: de benzineprijzen zijn fors gestegen, het prijsverschil van zo'n euro per liter maakt tanken elke keer tot een feest. Hoewel ik dat niet eens vaak hoef, want daar komt ie: ik rijd zuiniger op LPG dan op benzine! Volgens de specialist goed mogelijk. Feitelijk is er met dit systeem een geheel nieuw brandstofinjectiesysteem parallel ingebouwd. Een systeem anno 2018, overigens bijna 100% Bosch. En dat springt wat efficiënter met de brandstof om. Bij mij betekent het dat ik met een 76 liter tank/ 62 liter netto inhoud 625 km kan rijden (in NL, gevarieerd traject). Tel daarbij op dat ik werkelijk geen verschil in vermogen voel en ik ben dus de koning te rijk. Het automatisch klepsmeersysteem heeft 1x gepiept: signaal dat er een nieuw tankje op moet worden geschroefd (doe je dat niet dan schakelt de installatie na 80 km automatisch over op benzine). Dat was op Sardinie. Na 10k. Nu dus met 2e tankje bezig. Kost iets van 30 euro geloof ik. Niet spannend.
Sardinië: ook/ zelfs daar LPG goed beschikbaar. Benzine in It is erg duur, maar LPG was daar net als hier 0,68 euro. De LPG-opslag per maand is maar een paar tientjes dus ik ben deze installatie heel snel aan het terugverdienen.
Ik houd intussen de beleidsontwikkelingen en de reactie van de markt daarop in de gaten en doe interessante vaststellingen: de verhouding van het aanbod diesel/ benzine onder de aangeboden XC70's (geselecteerd vanaf MY2005) verschuift heel snel. als je nu naar het aanbod kijkt op AS, dan vind je 279 XC70's waarvan er maar 43 een benzine of LPG-installatie (die laatste bijna onvindbaar) hebben. Het aanbod benzine daalt snel. De Duitsers gaan nu ook snel over op benzine-auto's. En de milieuzones in NL beïnvloeden de markt ook. Verder: ik heb mijn XC70 nu bijna 5 jaar (midden in de recessie gekocht) en als ik naar de prijzen kijk dan stel ik vast dat mijn XC70 in 5 jaar niet of nauwelijks is afgeschreven...
Sardinië: ook/ zelfs daar LPG goed beschikbaar. Benzine in It is erg duur, maar LPG was daar net als hier 0,68 euro. De LPG-opslag per maand is maar een paar tientjes dus ik ben deze installatie heel snel aan het terugverdienen.
Ik houd intussen de beleidsontwikkelingen en de reactie van de markt daarop in de gaten en doe interessante vaststellingen: de verhouding van het aanbod diesel/ benzine onder de aangeboden XC70's (geselecteerd vanaf MY2005) verschuift heel snel. als je nu naar het aanbod kijkt op AS, dan vind je 279 XC70's waarvan er maar 43 een benzine of LPG-installatie (die laatste bijna onvindbaar) hebben. Het aanbod benzine daalt snel. De Duitsers gaan nu ook snel over op benzine-auto's. En de milieuzones in NL beïnvloeden de markt ook. Verder: ik heb mijn XC70 nu bijna 5 jaar (midden in de recessie gekocht) en als ik naar de prijzen kijk dan stel ik vast dat mijn XC70 in 5 jaar niet of nauwelijks is afgeschreven...
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74