Pagina 9 van 38

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 01.02.2016 - 19:32
door arnoud
Ja, en aangezien naast de looks vooral ook het comfort en het bochtengedrag er flink op vooruit zijn gegaan ben ik helemaal happy nu.

Nu alleen onze vrienden bij Skandix nog zover krijgen dat ze die andere terug nemen (hoewel ze niet zeggen dat ik de verkeerde heb gekregen of besteld doen ze nu moeilijk over het feit dat de veren gemonteerd zijn geweest en dus niet meer retourneerbaar, mijn argument dat ik zonder monteren er nooit was achter gekomen dat de veren niet voldeden aan mijn wensen hebben ze nog niet op gereageerd. En ook nog geen verklaring gehad hoe het gat tussen de huidige Eibach veren (die vanaf een normaal chassis -30mm zakken) en hun veren rond de 100mm is. Dus zelfs 7cm hoger dan een normaal onderstel.)

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 01.02.2016 - 23:43
door Gerald de Groot
Er zijn brackets leverbaar waarmee je de nivomats voor de gek houdt. Het onderste bevestigingspunt van de nivomat komt dan wat lager te zitten. Volgens mij levert European Tuning die dingen.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 02.02.2016 - 10:01
door Summum
Wat een optisch verschil die paar centimeters maken! Maar ook ik vind het verschil tussen vóór en achter nog net iets te groot. Als er een mogelijkheid is die Nivomats iets te verlagen zou dat zeker een verbetering zijn.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 02.02.2016 - 11:28
door arnoud
Ja, die zijn inderdaad nog iets te verlagen, maar dat ga ik niet doen. Ben er voor nu klaar mee. En tevreden.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 13:51
door arnoud
Afgelopen week is mijn immitatie klapsleutel binnengekomen vanuit China (totale kosten onder de 7 euro), en na een zoektocht naar een sleutelspecialist die 'm voor me kon slijpen heb ik in ieder geval weer iets toonbaars:

Afbeelding

Ook heb ik afgelopen week door de dealer de "Neutral Control" van de Geartronic laten uitschakelen. Op zich verbazingwekkend dat dit nog niet eerder gedaan is aangezien de eerste updates hiervoor al in 2006 beschikbaar waren, maar nu hebben we in ieder geval een stuk prettiger reagerende automaat dan voor deze update.
A function called “Neutral Control” is present on all 2001 V70 and S60 cars, as well as on 2002 non-turbo V70 and S60 cars built before January 2002. When the vehicle comes to a stop, the Transmission Control Module (TCM) activates Neutral Control. Even though the gear selector is in the Drive position, a Neutral condition is engaged hydraulically in the transmission. Neutral Control disengages when the brake pedal is released or the throttle is applied.

When the neutral control function is incorrect, there are three symptoms that can be felt in the car:

1. After coming to a complete stop and keeping the brakes applied, a “thump” can be felt in the car. It’s felt about two seconds after coming to a stop.

2. When releasing the brake, there is a harsh or double re-engagement of drive.

3. When idling in “D” range with the brake applied, the engine speed oscillates (fluctuates).

In addition to these symptoms, some cars may set a DTC 012A or 012B in the TCM; these should be erased before downloading the software.

Note: Neutral Control is not active during the following:
• Transmission in “W” mode;
• Transmission in Geartronic mode;
• Gear selector in “L” range (non-Geartronic shifter); and
• Operating with high AC demand (higher idle speed).

Service Procedure:
Upgrade the TCM (software P/N 30677036). In addition to correcting the Neutral Control symptoms, this software package also improves response during power-on downshifts and minimizes 2-3 shift flare. There is no need to reset the adaptation to zero.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 14:04
door rsnhakan
Gave functie!

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 14:16
door arnoud
Ja, de theorie is handig, maar in de praktijk is het een enorme belasting voor je automaat en een verslechtering van het comfort (veel schokken in de auto). Dus niet zo raar dat ze na 1 jaar er al weer mee gestopt zijn...

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 15:22
door JeroenSpock
Waar ik me nog altijd aan erger bij een automaat is het missen van de 'halterem' zoals we die in de bus hebben.
Als je stil staat even een druk op een knop en de bus blijft staan, tot je een tikje op het gaspedaal geeft, dan gaat hij weer rollen.
Bij auto's moet je steeds die rem vasthouden. Niet zo zwaar, dat snap ik, maar waarom is die luxe nog niet overgenomen in auto's?

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 15:34
door dbosker
wel in de XC90 :-)

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 16:09
door Ben
arnoud schreef: Afgelopen week is mijn immitatie klapsleutel binnengekomen vanuit China (totale kosten onder de 7 euro), en na een zoektocht naar een sleutelspecialist die 'm voor me kon slijpen heb ik in ieder geval weer iets toonbaars:

Afbeelding
Hoe is de kwaliteit van die sleutel?
Ik las wat reviews dat hij nogal wiebelig is en niet zo netjes past als een orginele sleutel.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 16:17
door arnoud
Ik heb een originele klapsleutel niet recent in mijn handen gehad, dus geen idee hoe die aan voelt, maar in deze Chinese sleutel zit het sleutelblad er wel een beetje losjes in.

En de sleuf over het midden van het (ongeslepen) blad is ook een fractie breder (en heeft een andere vorm) dan een originele sleutel. Dat helpt denk ik ook niet in het soepel insteken van de sleutel. Ook maakte dat het laten slijpen van de sleutel ingewikkelder, want volledig automatische dupliceerrobots kunnen hierdoor ook niet gebruikt worden. Dan blijft er traditioneel handwerk over.

Dus ja, je krijgt een beetje waar je voor betaalt. We zien wel hoe lang hij het vol houdt. Ik hou mijn tweede sleutel voorlopig origineel plakkerig en versleten :)

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 16:50
door Ben
Dan wacht ik nog wel even.
Mijn sleutels voelen nog niet aan als kauwgom :D

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:40
door Oceanracer
Mooi hoor, Arnoud!

En een Golf met DSG-bak heeft (ook) een automatische handrem, werkt in de praktijk érg prettig!

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:42
door arnoud
Ik heb niet een automatische handrem laten uitschakelen, het gaat hier om de vrijloop van de automaat. Het is puur dat de bak zichzelf ontkoppelt bij zodra je twee seconden hebt stilgestaan en er dan hardhandig weer invalt.

Dat valt in ieder geval niet onder de categorie 'prettig'.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:45
door Oceanracer
Nee weet ik, was meer een vervolg op Jeroen zijn verhaal. Kruipen doet de DSG wel gewoon, is ook handig bij het parkeren en hoort mijns inziens ook gewoon bij een automaat.

Misschien moet je eens op zoek naar een automatische handrem voor op je S60, da's nog eens een upgrade! :D

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:46
door arnoud
Nee hoor, ik vind het prima zo.

Op naar het volgende klusje :D

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:49
door Oceanracer
Ik ben benieuwd...

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 20:19
door JeroenSpock
Ah dus het bestaat tegenwoordig al wel, zou ook wat zijn als ze dat niet zouden hebben.

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 20:23
door Oceanracer
Zéker!

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"

Geplaatst: 15.02.2016 - 20:26
door arnoud
In mijn vorige V60 kon je dat ook gewoon met de electronische handrem doen. Tikje er tegenaan en hij bleef stil staan, en dan met een tikje gas weer verder rijden. Werkte prima in een luie bui in de file.