90.00 km: defecte aircopomp, ISG vervangen en aggregaten riem?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Waar zit je in Spanje?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Niet direct te maken met aircopompen, wel met wie de rekening ervan moet betalen.RoaldH schreef: @Jelmer: heeft dat ook te maken met de aircopompen. Of gaan we net als NSU Ro 80 rijders vingers omhoog houden, hoeveel aircopompen er gemonteerd zijn geweest...
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik rijd hier in Zuid-Frankrijk ook 100% elektrisch rond. Ik heb zelfs een keer uitgezocht hoe ik een pasje kan aanvragen voor de commerciële laadpunten hier, maar dat was een abonnement met vaste kosten van €100 per jaar ofzo, dus dat schiet (nog) niet op. Dus voorlopig alleen op de camping laden dan maar. Een kWh kost hier trouwens maar 16 cent ofzo. Dus daar hoef je het niet voor te laten.RoaldH schreef: Ik probeer wel "thuis" te laden op vakantie. Afhankelijk van de bestemming staat de v60 soms tussen de golfkarretjes of hangt via een verlengsnoer aan het stopcontact van het huisje.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
net binnen op mail van new motion.RichieB schreef:Ik rijd hier in Zuid-Frankrijk ook 100% elektrisch rond. Ik heb zelfs een keer uitgezocht hoe ik een pasje kan aanvragen voor de commerciële laadpunten hier, maar dat was een abonnement met vaste kosten van €100 per jaar ofzo, dus dat schiet (nog) niet op. Dus voorlopig alleen op de camping laden dan maar. Een kWh kost hier trouwens maar 16 cent ofzo. Dus daar hoef je het niet voor te laten.RoaldH schreef: Ik probeer wel "thuis" te laden op vakantie. Afhankelijk van de bestemming staat de v60 soms tussen de golfkarretjes of hangt via een verlengsnoer aan het stopcontact van het huisje.
Om uw zomerreizen iets makkelijker te maken, bieden wij u GRATIS laden aan in Frankrijk deze zomer. Van 14 juli tot en met 21 september kunt u met uw NewMotion laadpas uw EV tot 4 uur per sessie gratis laden. Dit aanbod geldt voor 3.500 publieke laadpalen, die u allemaal kunt vinden op onze kaart in myNewMotion en in onze app. U kunt meer over dit aanbod lezen in onze Zomer Blog.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik kreeg ook die mail binnen. Toch maar wel de oranje Bas kabel meenemen in de dakkoffer.Autozoeker schreef:
net binnen op mail van new motion.
Om uw zomerreizen iets makkelijker te maken, bieden wij u GRATIS laden aan in Frankrijk deze zomer. Van 14 juli tot en met 21 september kunt u met uw NewMotion laadpas uw EV tot 4 uur per sessie gratis laden. Dit aanbod geldt voor 3.500 publieke laadpalen, die u allemaal kunt vinden op onze kaart in myNewMotion en in onze app. U kunt meer over dit aanbod lezen in onze Zomer Blog.

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
Maandag op de terugweg vanuit Frankrijk gaf onze 2e aircopomp de geest. Lekker ouderwets met de ramen open (arko) en elke 2 minuten een melding 'airco onderhoud vereist'. We konden verder gewoon doorrijden.RoaldH schreef:Wanneer was jouw 4e pomp gemonteerd?Skibs schreef: Rustig? Standaard onderdeel van de 90dkm beurt bij een pih is pomp controleren en vervangen indien nodig. Update: hier inmiddels de vijfde pomp weer kaduuk, afspraak staat al voor vervanging..
Onderweg een afspraak gemaakt bij de garage en de volgende dag een nieuwe airco pomp. Ik mag hopen dat deze 3e er één van het nieuwste, goede type is. Ik ben benieuwd of we hier nog een rekening voor gaan krijgen. Een half jaar met een nieuwe aircopomp lijkt mij weer een coulance dingetje.
V60 PIH (2013)
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik kan jullie nog melden dat ANWB namens Volvo Assistance de rekening voor de taxi en het hotel in Denemarken netjes betaald heeft. Ging toch om ruim € 450, dus het was de moeite.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16.08.2016 - 16:05
Zal ik iets leuks vertellen, ik heb sinds aug 2015 de special edition PIH, na 1 maand deed deze niets meer en volgens de dealer was de accu kapot. Regelmatig de melding gehad hybride niets beschikbaar. Regelmatig laadde mijn auto meer dam 12 Kwh om vervolgens vanaf mei 2016 diverse keren voor langere tijd bij de dealer te staan, buiten mijn weten om schijnt deze naar Beesd geweest te zijn en schijnt er in sept 2016 een speciaal programma geschreven te zijn voor mijn auto dat moest zorgen voor normaal laden. En ja tot begin mei dit jaar, toen begon er weer gek veel Kwh geladen te worden en ruim boven de 17kwh) En de ene keer accu's wel vol andere de helft andere keer gewoon leeg. De uitschieter was 19 uur onder stroom, loeien alsof we op schiphol waren 27 Kwh geladen en 0 km kunnen rijden. Auto stond tijdens het laden zo te loeien dat buren erover klaagde. Na denk ik al 40 keer bij garage geweest te zijn Volvo Nederland ingeschakeld maar deze zeiden letterlijk wij constateren niets dus er is niets. Het probleem zit bij U.
Zelfs EV box heeft paal thuis preventief vervangen. En toen was toch wel de maat vol. Toen kwam ik er ook nog achter dat mijn auto links achter schade heeft gehad en dit voor aflevering (zichtbaar) is hersteld zonder mij te informeren. Inmiddels staat auto nu al 6 weken in garage en gelukkig fout deed zich daar ook voor. Er blijkt een deel te bevriezen, ja zelfs bij 35 graden. Auto staat nu in Beesd en ben benieuwd wanneer deze weer terugkomt.
Garantie is bijna voorbij maar ga er wel vanuit dat ze deze verlengen. En ook leuk after sales Volvo Nederland doet alsof het om een broodje gaat ipv auto van bijna 69.000 euro. En ik heb er pas 50.000 mee gereden.
Zelfs EV box heeft paal thuis preventief vervangen. En toen was toch wel de maat vol. Toen kwam ik er ook nog achter dat mijn auto links achter schade heeft gehad en dit voor aflevering (zichtbaar) is hersteld zonder mij te informeren. Inmiddels staat auto nu al 6 weken in garage en gelukkig fout deed zich daar ook voor. Er blijkt een deel te bevriezen, ja zelfs bij 35 graden. Auto staat nu in Beesd en ben benieuwd wanneer deze weer terugkomt.
Garantie is bijna voorbij maar ga er wel vanuit dat ze deze verlengen. En ook leuk after sales Volvo Nederland doet alsof het om een broodje gaat ipv auto van bijna 69.000 euro. En ik heb er pas 50.000 mee gereden.
Laatst gewijzigd door quijas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Wat een vervelend verhaal quijas. Heb je Volvo al schriftelijk in gebreke gesteld en ze een uiterlijke termijn gegeven om een deugdelijke auto te leveren? Het klinkt niet alsof het vanzelf nog goed gaat komen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Als ze niet reageren op een aangetekende brief is via de rechter inderdaad de enige manier om het in dit stadium dit opgelost te krijgen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Nou gezien mijn ervaringen in 2013, kan ik dit wel geloven, hoor.
Ik ben alleen niet zo geduldig geweest. Indertijd heb ik erover geschreven in dit forum.
Ik heb, na diverse malen lege 12v accu, waardoor ik zelfs niet meer normaal in de auto kon komen, nadat de auto weken bij de dealer en later bij VCNL heeft gestaan (die er schandalig veel km mee gereden had), gesteld dat ze de auto zo terug konden krijgen (stond toen denk 6 of 7k op de teller).
Uiteindelijk 4 keuzes voorgelgd gekregen ( rond kerst 2013) 1. auto en geld terug, 2. andere auto uit de voorraad ( er was er toen 1 nog bij VCNL), 3. andere auto bestellen, maar die zou dan pas maart 2014 aankomen of 4. doorrijden met mijn eigen auto (hij was toen immers goed, zei men).
Uiteindelijk voor de laatste optie gekozen, maar wel met tot 5 jr verlengde garantie op alles wat niet normale slijtage is en met vervangend vervoer gedurende dezelfde periode. Dat voorstel is door VCNL geaccepteerd.
Hierdoor heb ik dus tot eind september 2018 volledige garantie.
Ik ben alleen niet zo geduldig geweest. Indertijd heb ik erover geschreven in dit forum.
Ik heb, na diverse malen lege 12v accu, waardoor ik zelfs niet meer normaal in de auto kon komen, nadat de auto weken bij de dealer en later bij VCNL heeft gestaan (die er schandalig veel km mee gereden had), gesteld dat ze de auto zo terug konden krijgen (stond toen denk 6 of 7k op de teller).
Uiteindelijk 4 keuzes voorgelgd gekregen ( rond kerst 2013) 1. auto en geld terug, 2. andere auto uit de voorraad ( er was er toen 1 nog bij VCNL), 3. andere auto bestellen, maar die zou dan pas maart 2014 aankomen of 4. doorrijden met mijn eigen auto (hij was toen immers goed, zei men).
Uiteindelijk voor de laatste optie gekozen, maar wel met tot 5 jr verlengde garantie op alles wat niet normale slijtage is en met vervangend vervoer gedurende dezelfde periode. Dat voorstel is door VCNL geaccepteerd.
Hierdoor heb ik dus tot eind september 2018 volledige garantie.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Het blijft jammer dat de wat meer assertieve klant (Poni) een aantal goede alternatieven krijgt voorgelegd terwijl een wat meer afwachtende houding (quijas?) leidt tot twee jaar ellende en het ontkennen van het kernprobleem.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Tsja, airco problemen.
Afgelopen zondag is, na circa 4 weken prima functioneren, het nieuwe type aircopomp (half juli gemonteerd) stukgegaan.
Toen dit gebeurde was de hybride accu nagenoeg leeg en reed ik op diesel.
Ondanks dat zag ik het laatste beetje lading toch verdwijnen.
Als op de hybride weergave op het middendisplay alle streepjes weg zijn, wordt normaal de ISG gestart.
Dat gebeurde nu niet en drukken op de Save knop gaf de melding Save niet beschikbaar wegens tijdelijke onbeschikbaarheid van het hybride systeem.
Mijn conclusie was dat ook dit type pomp problemen kan opleveren die leiden tot afschakeling van het hybride systeem en bij langer doorrijden tot stilvallen van de auto, omdat de 12v accu niet meer geladen wordt.
Maandag auto naar de garage gebracht. Gisteren te horen gekregen dat de pomp idd stuk is, vervangen moet worden, maar niet leverbaar is.
Verder zijn er blijkbaar andere foutcodes in het spel, want er is druk overleg over de betekenis van de codes tussen dealer en VCNL.
Dit wordt pomp nummer 4, maar tegelijkertijd heb ik weinig hoop dat het de laatste zal zijn.
Ik vraag me af welke requirements Volvo aan haar toeleveranciers oplegt. Houdbaarheid hoort er blijkbaar niet bij.
Of moet de inkoper van Volvo gewoon een oorveeg krijgen?
Dit begint toch langzamerhand een dramatisch verhaal te worden.
Afgelopen zondag is, na circa 4 weken prima functioneren, het nieuwe type aircopomp (half juli gemonteerd) stukgegaan.
Toen dit gebeurde was de hybride accu nagenoeg leeg en reed ik op diesel.
Ondanks dat zag ik het laatste beetje lading toch verdwijnen.
Als op de hybride weergave op het middendisplay alle streepjes weg zijn, wordt normaal de ISG gestart.
Dat gebeurde nu niet en drukken op de Save knop gaf de melding Save niet beschikbaar wegens tijdelijke onbeschikbaarheid van het hybride systeem.
Mijn conclusie was dat ook dit type pomp problemen kan opleveren die leiden tot afschakeling van het hybride systeem en bij langer doorrijden tot stilvallen van de auto, omdat de 12v accu niet meer geladen wordt.
Maandag auto naar de garage gebracht. Gisteren te horen gekregen dat de pomp idd stuk is, vervangen moet worden, maar niet leverbaar is.
Verder zijn er blijkbaar andere foutcodes in het spel, want er is druk overleg over de betekenis van de codes tussen dealer en VCNL.
Dit wordt pomp nummer 4, maar tegelijkertijd heb ik weinig hoop dat het de laatste zal zijn.
Ik vraag me af welke requirements Volvo aan haar toeleveranciers oplegt. Houdbaarheid hoort er blijkbaar niet bij.
Of moet de inkoper van Volvo gewoon een oorveeg krijgen?
Dit begint toch langzamerhand een dramatisch verhaal te worden.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik hou mijn hart maar vast dan...Poni schreef: Tsja, airco problemen.
Afgelopen zondag is, na circa 4 weken prima functioneren, het nieuwe type aircopomp (half juli gemonteerd) stukgegaan.
Toen dit gebeurde was de hybride accu nagenoeg leeg en reed ik op diesel.
Ondanks dat zag ik het laatste beetje lading toch verdwijnen.
Als op de hybride weergave op het middendisplay alle streepjes weg zijn, wordt normaal de ISG gestart.
Dat gebeurde nu niet en drukken op de Save knop gaf de melding Save niet beschikbaar wegens tijdelijke onbeschikbaarheid van het hybride systeem.
Mijn conclusie was dat ook dit type pomp problemen kan opleveren die leiden tot afschakeling van het hybride systeem en bij langer doorrijden tot stilvallen van de auto, omdat de 12v accu niet meer geladen wordt.
Maandag auto naar de garage gebracht. Gisteren te horen gekregen dat de pomp idd stuk is, vervangen moet worden, maar niet leverbaar is.
Verder zijn er blijkbaar andere foutcodes in het spel, want er is druk overleg over de betekenis van de codes tussen dealer en VCNL.
Dit wordt pomp nummer 4, maar tegelijkertijd heb ik weinig hoop dat het de laatste zal zijn.
Ik vraag me af welke requirements Volvo aan haar toeleveranciers oplegt. Houdbaarheid hoort er blijkbaar niet bij.
Of moet de inkoper van Volvo gewoon een oorveeg krijgen?
Dit begint toch langzamerhand een dramatisch verhaal te worden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@Poni,
Wellicht heb je niet het laatste type gemonteerd gekregen? Ook de chefmonteur die mijn pomp verving kon het aan de buitenkant niet zien.
Ze gaan dus er vanuit dat Volvo wel het nieuwste type levert. Eigenlijk wel vreemd. Dit zou toch vanaf een bepaald serie nummer te bepalen zijn??
Wellicht heb je niet het laatste type gemonteerd gekregen? Ook de chefmonteur die mijn pomp verving kon het aan de buitenkant niet zien.
Ze gaan dus er vanuit dat Volvo wel het nieuwste type levert. Eigenlijk wel vreemd. Dit zou toch vanaf een bepaald serie nummer te bepalen zijn??
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ook mijn eerste vraag aan de dealer. De nieuwe pomp heeft een ander partnummer, aldus de dealer.
Zou me ook zeer verbazen indien twee verschillende componenten (of revisies hetzelfde partnummer zouden hebben.
Als er geen onderscheid is in de nummering, moet het welhaast hetzelfde apparaat (en zelfde versie) zijn.
Zou me ook zeer verbazen indien twee verschillende componenten (of revisies hetzelfde partnummer zouden hebben.
Als er geen onderscheid is in de nummering, moet het welhaast hetzelfde apparaat (en zelfde versie) zijn.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S