Overigens zitten de (thuis)sleutelaars vaak bij de amazon, 100 en 200 serie (en eventueel de 300 serie)
Dit is juist, maar ik denk dat er ook (thuis) sleutelaars komen voor de nieuwe types van Volvo.
Die zijn de laatste jaren goed verkocht en dan met name de V70.
Deze zullen toch de markt weer in moeten met 150.000 km.
Anders worden ze toch wel heel duur voor de lease rijders.
Het is dan wel makkelijk dat je vroeger hebt leren sleutelen in plaats van vervangen.
Ik denk dat de Volo-dealers een steekje hebben laten vallen.
Want het is toch bekend dat bij een auto op gas de kleppen vaker gesteld dienen te worden. :?
Ze moesten gewoon even wennen dat de hydraulische kleppen uit het programma verdween waren.
Trouwens het is zo makkelijk de klepspeling te controleren. Bijna iedereen kan het.
(zie ook: kleppen stellen onder de Topic V70)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ja ook een Bi-Fuel zal een keer gesteld moeten worden.
Maar een gewone benzine-motor (gezien dit forum) kan ook aan de beurt zijn voor zijn klepstel "beurtje" bij deze km standen.
Zolang ik weet zetten we de kleppen, bij elk merk, bij LPG, bij de eerste grote beurt, wat ruimer.
Dus dat zal je nu ook moeten doen. Gezien de toleranties bij Volvo is dit geen probleem.
Hierdoor zal je nagenoeg geen problemen meer krijgen.
Natuurlijk wel blijven controleren.
Oja, flashlube helpt echt.
Als ik die 5 cilinder gasmotor opgang hoor komen is dat muziek voor mijn oren.
In ieder geval beter als die diesel-trekker van mijn buurman.
En ik kook electrisch.
