Pagina 9 van 31

Geplaatst: 09.12.2005 - 17:25
door bart simpson
Ludo schreef:
bart simpson schreef:Ben nieuwsgierig hoeveel dealermedewerkers er met een kop voor de 50.000km geconfronteerd zijn.
ik weet niet hoe het zit bij jullie maar met lpg problemen zou ik dus nooit naar een Volvodealer gaan.
een (lekker!!) brood haal je ook niet in de supermarkt maar bij de bakker. :wink:
Dat mag zo zijn maar dat is wel de partij die aangesproken wordt op garanties in de eerste 24 maanden (die ze vervolgens af moeten wijzen)

Re: Advies nodig!

Geplaatst: 10.12.2005 - 21:23
door Ludo
chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.

Re: Advies nodig!

Geplaatst: 10.12.2005 - 22:49
door chefmonteur
Ludo schreef:
chefmonteur schreef: Maaar... bij deze jaartallen loopt de pomp in de tank kapot als je hem leeg rijdt. Iets wat de oudere generatie gewend was. Of hij maakt herrie. Of hij start niet meer omdat de benzine op was. Ja maar ik rij toch op LPG.
dit is niks meer dan een slechte comunicatie tussen verkopende en kopende partij..
geef de klant het advies dat de tank niet helemaal leeg mag gereden worden waarbij het dus kan voorkomen worden.
net zoals een benzinetank ook niet leeg mag zijn als je lpg rijd, die pomp verbrand dan ook.
je mag dan zelfs nog garantie op geven, als de klant nalatig is kan hij er ook niet op terugvallen.
Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.
Afbeelding

Re: Advies nodig!

Geplaatst: 11.12.2005 - 10:30
door Ludo
chefmonteur schreef: Helemaal mee eens maar zie ook mijn eerdere reactie over dit onderwerp. Wie leest er nou nog een instructieboekje. Ik niet.
tja, het zijn wel meestal die mensen die als eerste en hardste zullen roepen dat produkten niet deugen, dealers duur zijn etc... :wink:

Geplaatst: 12.12.2005 - 10:16
door Gast
Overigens zitten de (thuis)sleutelaars vaak bij de amazon, 100 en 200 serie (en eventueel de 300 serie)
Dit is juist, maar ik denk dat er ook (thuis) sleutelaars komen voor de nieuwe types van Volvo.
Die zijn de laatste jaren goed verkocht en dan met name de V70.
Deze zullen toch de markt weer in moeten met 150.000 km.
Anders worden ze toch wel heel duur voor de lease rijders.
Het is dan wel makkelijk dat je vroeger hebt leren sleutelen in plaats van vervangen.

Ik denk dat de Volo-dealers een steekje hebben laten vallen.
Want het is toch bekend dat bij een auto op gas de kleppen vaker gesteld dienen te worden. :?
Ze moesten gewoon even wennen dat de hydraulische kleppen uit het programma verdween waren.
Trouwens het is zo makkelijk de klepspeling te controleren. Bijna iedereen kan het.
(zie ook: kleppen stellen onder de Topic V70) http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Ja ook een Bi-Fuel zal een keer gesteld moeten worden.
Maar een gewone benzine-motor (gezien dit forum) kan ook aan de beurt zijn voor zijn klepstel "beurtje" bij deze km standen.

Zolang ik weet zetten we de kleppen, bij elk merk, bij LPG, bij de eerste grote beurt, wat ruimer.
Dus dat zal je nu ook moeten doen. Gezien de toleranties bij Volvo is dit geen probleem.
Hierdoor zal je nagenoeg geen problemen meer krijgen.
Natuurlijk wel blijven controleren.
Oja, flashlube helpt echt.

Als ik die 5 cilinder gasmotor opgang hoor komen is dat muziek voor mijn oren.
In ieder geval beter als die diesel-trekker van mijn buurman. :P

En ik kook electrisch. :lol:

Geplaatst: 23.01.2006 - 15:47
door fluz
Goh 't is al weer ff stil bij dit topic.
Waarom diesel?
Afbeelding
Zelfs met gebruik van z'n voorraadje bezine moet de LPG rijder z'n best doen. :P

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:04
door v40pokemon
Tja, niet uit je riante volvo-stoel te hoeven is natuurlijk verleidelijk,maar euh: Een tankstop is een mooi excuus voor een lekkere bak koffie en een broodje... en natuurlijk het verschil in €.... :D

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:09
door fluz
Wat is dan met dit verbruik het verschil in €??? :?:

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:11
door Jaap
Ach,...laat hem toch lekker photosjoppen :P

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:11
door v40pokemon
de literrprijs is de helft. Mijn lpi loopt 1:12 en ik betaal voor mijn 1325kg €180 wegenbelasting per 3 mnd en €450/jr verzekering (WA+)

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:15
door Jaap

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:21
door v40pokemon

Geplaatst: 23.01.2006 - 16:25
door Jaap
Case closed :lol:

Geplaatst: 23.01.2006 - 18:37
door Battlecruiser
Alweer?

Geplaatst: 23.01.2006 - 18:45
door Jaap
Battlecruiser S80 schreef:Alweer?
Wassie dat al dan?

Geplaatst: 23.01.2006 - 18:47
door Battlecruiser
Elke maand toch?

Geplaatst: 23.01.2006 - 20:10
door Hans
Dus gaan we over een week weer verder!

Geplaatst: 07.02.2006 - 13:18
door Reint
Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.

Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen

_______________
groeten, Reint

V40 D

Geplaatst: 07.02.2006 - 20:02
door bart simpson
Reint schreef:Ondanks mijn voorkeur voor het geluid van een mooie diesel, heb ik toch een puntje voor de lpg rijders.

Mijn ouders hebben ooit een 740 gehad uit ik denk 87, daarmee is 390.000 km op voornamelijk gas gereden. tijdens al deze km zijn enkel banden en accu's vervangen
De discussie gaat ook niet over oudere Volvo´s, het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.

Geplaatst: 07.02.2006 - 21:48
door marissen
Laat ik dan ook maar (weer) eens een duit in het zakje doen dan laait het vuurtje weer eens op :D
het zijn de nieuwe die het op gas soms behoorlijk af laten weten en er af fabriek niet meer geschikt voor zijn.
Oh?? Volvo is pas vrij recent met de Bi-Fuel motoren gestopt. Niet omdat er problemen mee waren overigens.

En de laatste maanden heeft Renault grote acties waarbij je voor € 995,- af fabriek LPG G3 kan laten inbouwen. Doen ze vast niet als er veel shit van komt :wink:

Met name in omringende landen (Duitsland bijvoorbeeld) is er al ruim een jaar een ware hause aan de gang voor de inbouw van gasinstallaties. Daar wordt op dit moment flink gesubsidieerd door de overheid.
Nederlandse inbouwstations in de buurt van de grens zitten nokkie vol, maar niet met Nederlandse wagens... :oops:

Ik denk dat, met name, de laatste generatie (directe gasinjectie in het inlaatspruitstuk of de cilinder met injectoren) gasinstallaties dusdanig goed en efficient is, dat een groot deel van de problemen (zo niet alle) verleden tijd is. Mits de motor er wel deels op wordt aangepast. (zoals Volvo met de Bi-Fuels deed).

Helaas denkt leasend Nederland daar anders over.