Pagina 9 van 12

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 27.03.2022 - 23:18
door NielsPHEV
pk's heb je nodig om snelheid te maken wanneer je de erad bij 150 kmh uitschakelt wat is dan de relevantie van het vermogen inclusief de erad ? koppel is inderdaad wel van belang en dat maakt ook dat die PIHtwinenginesrechargePHEV's best wel prettig rijden

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 09:16
door raspaardje
Ik ben nu toch wel benieuwd naar de resultaten van wat tussensprintjes op hogere snelheden tussen een T6/T8 en een T5/B5...:-)

Bijvoorbeeld 150 - 200 km/h, met volle accu en met lege accu.

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 09:38
door Rolandk
Ik vermoed dat een T6 amper/niet sneller is boven de 150 km/h, de T8 wellicht fractioneel. Ik had laatst een B4 mee en die trok prima op hogere snelheid.
De vraag is alleen in hoeverre dat (nog) relevant is nu de laatste modellen zijn begrensd op 180 km/h...

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 11:45
door EVO500
zie 2 pagina's terug verschil t6/t8/d4/d5

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 12:43
door Rnest
raspaardje schreef: ↑28.03.2022 - 09:16 Ik ben nu toch wel benieuwd naar de resultaten van wat tussensprintjes op hogere snelheden tussen een T6/T8 en een T5/B5...:-)

Bijvoorbeeld 150 - 200 km/h, met volle accu en met lege accu.
Zal binnenkort eens testen! Stond al in de planning. Ben ook benieuwd naar 100-180km/u met een andere snelle auto. 😁

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 13:35
door EVO500
Om een accurate meting te doen je zou de Dragy kunnen gebruiken. Werkt erg eenvoudig en heeft veel functies en is prijstechnisch interessant (althans dat vond ik)
Gewone gps op telefoon is niet accuraat. Dragy zorgt er voor dat er 100 GPS metingen per seconde worden gedaan doordat deze veel meer en preciezere satellieten aanspreekt en krijg je tot op een honderdste een nauwkeurige meting.
Je krijgt ook meteen een indruk of je auto doet wat ie moet doen.


Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 14:27
door Rnest
Ik zal eens kijken wat die Dragy precies is.
Heb zelf wat Garmin-spullen liggen die ik van mijn fiets kan plukken, maar in die Volvo van Faraday weet ik niet of die accuraat is. πŸ˜‰

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 14:57
door wasbeer2006
Die Garmins zijn daar echt niet accuraat genoeg voor op GPS.
Dan is een stopwatch en je teller van de Volvo beter.

Ik gebruikte hem vroeger wel voor het ijken van mijn snelheidsmeter maar met flitsmeister en andere Android auto apps is dat niet meer nodig.

Ik kan de 150-200 helaas niet uitvoeren........

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 15:50
door raspaardje
Rolandk schreef: ↑28.03.2022 - 09:38 Ik vermoed dat een T6 amper/niet sneller is boven de 150 km/h, de T8 wellicht fractioneel. Ik had laatst een B4 mee en die trok prima op hogere snelheid.
De vraag is alleen in hoeverre dat (nog) relevant is nu de laatste modellen zijn begrensd op 180 km/h...
Nauweljks natuurlijk...:-)

Stevig doorrijden doe ik alleen in Duitsland en dan weet je een beetje waar je op kunt rekenen wanneer je een andere (Nederlandse, want Duitsers rijden nauwelijks Volvo) Volvo tegenkomt.
OkΓ©, ik rijd bijna altijd gedurende vakantieperiodes in Duitsland en Volvo bouwt in de ogen van Nederlanders wel populaire modellen om volgestouwd mee op vakantie te gaan.
Dus dan is de kans dat het een Nederlandse Volvo betreft veel groter...:-)

Cijfers op internet te vinden betreft natuurlijk auto's met opgeladen en meehelpende accu. Wat doet dat extra gewicht aan accu op hogere snelheid nu wanneer de boel leeg is?

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 15:52
door raspaardje
EVO500 schreef: ↑28.03.2022 - 11:45 zie 2 pagina's terug verschil t6/t8/d4/d5
Cijfers met een niet lege accu waarschijnlijk.
Pk-gewichtsverhouding komt toch echt geheel anders te liggen wanneer die elektromotor niet meer meedoet.

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 15:53
door raspaardje
Rnest schreef: ↑28.03.2022 - 12:43
raspaardje schreef: ↑28.03.2022 - 09:16 Ik ben nu toch wel benieuwd naar de resultaten van wat tussensprintjes op hogere snelheden tussen een T6/T8 en een T5/B5...:-)

Bijvoorbeeld 150 - 200 km/h, met volle accu en met lege accu.
Zal binnenkort eens testen! Stond al in de planning. Ben ook benieuwd naar 100-180km/u met een andere snelle auto. 😁
Leuk, dank! Met niet lege Γ©n lege accu dus, ajb...:-)

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 17:11
door EVO500
raspaardje schreef: ↑28.03.2022 - 15:50 Cijfers op internet te vinden betreft natuurlijk auto's met opgeladen en meehelpende accu. Wat doet dat extra gewicht aan accu op hogere snelheid nu wanneer de boel leeg is?
Is ook wel een situatie die zich alleen voor zou doen als je eerst in "pure=alleen accu" stand alles leegrijdt en dan over zou gaan in Polestar.
Als je in Polestar (of dynamic in geval T8) rijdt laadt deze altijd op tot +20km "buffer" en eigenlijk al vrij vlug (schat 6km/5min= 5Km accu geladen bij 80km/uur voor Polestar)
Situatie komt dan ook bijna niet voor, dat de accu volledig leeg is, tenminste zoals ik er mee rijdt.

Maar als het moet verwacht ik wel dat je dit zou kunnen testen. "Pure" alles leegrijden. Vervolgens naar menu gaan en "Accu" op "Hold" zetten.
wasbeer2006 schreef: ↑28.03.2022 - 14:57 Ik kan de 150-200 helaas niet uitvoeren........
Nee, ik ook niet. Had dit half jaar geleden ook meteen met de meting mee willen meepakken....

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 22:19
door arnoud
Ach, mijn S60 T4 is sneller op 180-200 dan een nieuwe T8 :-D

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 22:37
door Rnest
wasbeer2006 schreef: ↑28.03.2022 - 14:57 Die Garmins zijn daar echt niet accuraat genoeg voor op GPS.
Dan is een stopwatch en je teller van de Volvo beter.

Ik gebruikte hem vroeger wel voor het ijken van mijn snelheidsmeter maar met flitsmeister en andere Android auto apps is dat niet meer nodig.

Ik kan de 150-200 helaas niet uitvoeren........
Net wat reviews gelezen over die Dragy, maar dat ziet er super uit! Morgen even uitzoeken waar het beste te bestellen en dan binnenkort maar eens testen. Ben ook echt heel benieuwd naar tussenacceleraties, zeker in vergelijking met andere Volvo’s/auto’s.

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 22:37
door Rnest
arnoud schreef: ↑28.03.2022 - 22:19 Ach, mijn S60 T4 is sneller op 180-200 dan een nieuwe T8 :-D
πŸ˜‚

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 28.03.2022 - 22:51
door Rnest
Besteld, so will be continued..

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 29.03.2022 - 14:10
door wasbeer2006
Gewicht doet boven de 150 niet heel veel meer, om hoeveel gaat het 300kilo?
Dat is net zoiets als de vakantie bagage en daar merk ik op die snelheden amper wat van.

Ik heb veel meer last van een fiets achterop met die snelheid dan met 300 of 400 kilo.
Het gaat vooral om luchtweerstand.

PK/KG verhouding is wat mij betreft extreem overrated.

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 29.03.2022 - 15:34
door EVO500
wasbeer2006 schreef: ↑29.03.2022 - 14:10 Gewicht doet boven de 150 niet heel veel meer. Het gaat vooral om luchtweerstand.
Ja, dat denk ik ook.
Had dit bij een nieuwe M6 competition met 625pk enkele maanden geleden. Deze kon mij van 80 tot 180 niet losrijden en ging vervolgens bij 170 maar naar de linker strook. Maar goed ook want ik kon ook niet veel sneller meer :-)

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 29.03.2022 - 17:58
door Hans oet Twent
EVO500 schreef: ↑29.03.2022 - 15:34
wasbeer2006 schreef: ↑29.03.2022 - 14:10 Gewicht doet boven de 150 niet heel veel meer. Het gaat vooral om luchtweerstand.
Ja, dat denk ik ook.
Had dit bij een nieuwe M6 competition met 625pk enkele maanden geleden. Deze kon mij van 80 tot 180 niet losrijden en ging vervolgens bij 170 maar naar de linker strook. Maar goed ook want ik kon ook niet veel sneller meer :-)
Ook de T6 is een rap bakkie hoor..... Maar zoals ik al schreef bij 185 is het gedaan. Over en uit.

Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge

Geplaatst: 29.03.2022 - 21:22
door EVO500
Hans oet Twent schreef: ↑29.03.2022 - 17:58 Ook de T6 is een rap bakkie hoor..... Maar zoals ik al schreef bij 185 is het gedaan. Over en uit.
Zeker. Is bij mij ook hoor :-)
Nu moet ik wel zeggen dat de auto steeds meer uitnodigt om relaxed te rijden, in tegenstelling tot ik deze kocht stom genoeg?
Je hebt het vermogen maar ik ga echt niet iedere dag als een dolle rijden. Is wel gewoon fijn dat als je wilt, je het vermogen hebt.

Desondanks toch 3 weken terug in 2 dagen tijd 2 bekeuringen (in BelgiΓ«) binnengekregen.
1ste: 1km gecorrigeerd te hard op 70km weg.
2de: 3km gecorrigeerd te hard ook op 70km weg.
Totaal 2x 62€ echt bezopen! (hoorde wel deze week dat ze hier iets aan gingen doen?)

Mooie is dan wel dat je in de app kan terug kijken wanneer het was en waar (staat ook op de bekeuring maar na 3 weken weet je echt niet meer wat de reis was, en zag ik dat ook mijn vrouw schuldig was aan een van deze bekeuring :-))
Uiteindelijk wel kunnen zien dat men, 50m voordat de 90km weg begon, ze dus hebben gestaan en ik dat net wat gas heb gegeven om naar 90 te gaan pfff.
Zeer flauwe en relatief dure bekeuringen.