Pagina 9 van 10
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 11:23
door kawaman
raspaardje schreef: ↑06.06.2025 - 10:16
Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.
Precies dit kwam ook in mij gedachten op.
(even de knuppel in het hoenderhok) Misschien is Karretje wel tegen de muur gereden omdat hij met z'n telefoon zat te pielen of afgeleid was door de vervelende kinderen op de achterbank om vervolgens de schuld te geven aan de weigerende remmen van de Volvo. Na het voorval deden de remmen het immers gewoon weer. (Knuppel weer uit het hoenderhok)
Ik zeg hierbij absoluut NIET dat ik het verhaal in twijfel trek, maar de leasemij en Volvo zullen vast wel eerder met zulk soort appeltjes geschild hebben.
kan mij de reactie van Leasemij en Volvo enigszins begrijpen al is dit voor de betrokkenen natuurlijk knap waardeloos.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 11:28
door raspaardje
Precies.
En vandaar ook mijn eerdere vraag.
raspaardje schreef: ↑31.05.2025 - 11:18
Ben benieuwd hoe de verzekering hier naar kijkt als er niks valt te achterhalen.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 11:32
door diesel01
Dat zijn nogal boute uitspraken..
Ik neem aan dat er getuigen zijn die het verhaal kunnen bevestigen van de "klonk" en falende remmen.
Daarnaast is er iig nog een geval bekend hier op het forum.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 11:38
door WillyWortel2
De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 11:40
door raspaardje
Het kan de reden zijn dat Athlon en Volvo handelen zoals er nu gehandeld wordt.
Zo moet je het geschrevene zien, meer niet.
WillyWortel2 schreef: ↑06.06.2025 - 11:38
De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Er is niet eens een discussie.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 12:22
door NielsPHEV
Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 12:41
door Gouwe
WillyWortel2 schreef: ↑06.06.2025 - 11:38
De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Ik lees hier helemaal geen respectloze reactie van Raspaardje, maar een mogelijke verklaring waarom de leasemij en Volvo handelen zoals ze handelen. En verder worden hier in dit topic ook allerlei uitspraken/insinuaties gedaan die ik persoonlijk veel meer respectloos vind omdat zowel Volvo als Athlon zich hier niet eens kunnen verweren én we helemaal nog geen begin van een idee hebben wat er precies allemaal is gebeurd, laat staan de oorzaak bekend is. Het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
NielsPHEV schreef: ↑06.06.2025 - 12:22
Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
+1
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 12:56
door Almerev70
Is een tijdelijk slotje een idee, of post-stop totdat de TS Karretje zich weer meld?
Want iedere keer maar wat, als etc... posten wordt ook erg vervelend.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 13:09
door volvo440special
Waarom zou het topic dicht moeten? Een forum bestaat toch júíst uit discussies? Als we alles maar meteen dichtspijkeren, omdat iemand het te kritisch of wat dan ook vindt worden... Uiteindelijk moet iedereen zich - binnen de fatsoensnormen - kunnen en mogen uiten.
Ik zie tot op heden geen vingertjes die gewezen worden. Wél de vraag: Wat als er geen oorzaak gevonden kan worden en de auto op de testbank in ieder scenario remt? Of men weet aan te tonen dat de regeneratie en remming op de achterwielen wegvalt, maar er nog wel op de voorremmen geremd wordt.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 13:19
door EVV
volvo440special schreef: ↑06.06.2025 - 13:09
Ik zie tot op heden geen vingertjes die gewezen worden.
Er is hier toch behoorlijk vaak verwezen naar een terugroepactie van auto’s uit 2023, dat dit mogelijk verband zou kunnen hebben. Dat vind ik al vingerwijzen en Volvo beschuldigen zonder enige aanleiding.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 14:16
door Almerev70
Omdat veel berichten voor bij komen over wel of jiet snel ophalen van de auto etc. Niks inhoudelijk.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 14:27
door Urbexpeditie
Gaat inderdaad nergens meer over...
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 15:30
door Philken
raspaardje schreef: ↑06.06.2025 - 10:16
Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?
Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 16:06
door Urbexpeditie
Philken schreef: ↑06.06.2025 - 15:30
raspaardje schreef: ↑06.06.2025 - 10:16
Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?
Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
Ik vraag mIj werkelijk af wat dit te maken heeft met het onderwerp van TS....
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 16:38
door WillyWortel2
Gouwe schreef: ↑06.06.2025 - 12:41
WillyWortel2 schreef: ↑06.06.2025 - 11:38
De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Ik lees hier helemaal geen respectloze reactie van Raspaardje, maar een mogelijke verklaring waarom de leasemij en Volvo handelen zoals ze handelen. En verder worden hier in dit topic ook allerlei uitspraken/insinuaties gedaan die ik persoonlijk veel meer respectloos vind omdat zowel Volvo als Athlon zich hier niet eens kunnen verweren én we helemaal nog geen begin van een idee hebben wat er precies allemaal is gebeurd, laat staan de oorzaak bekend is. Het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
NielsPHEV schreef: ↑06.06.2025 - 12:22
Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
+1
Het gaat mij om de post van Kawaman die met veronderstellingen komt die nergens op gebaseerd zijn en wat mij betreft smadelijk zijn voor de onfortuinlijke bestuurder die tijdens een afdaling in berg gebied zijn auto afremde door hem tegen de rotswand te drukken.
Raspaardje oppert terecht dat de verzekeraar en de lease maatschappij mogelijk vragen hebben na dit soort incidenten.
De auto registreert niets. Korte tijd later werken de remmen weer normaal. Dat kan vragen opleveren.
Inmiddels zijn er meer incidenten met remmen gemeld. Dat maakt het voor gedupeerden makkelijker om hun ervaring geaccepteerd te krijgen.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 16:41
door raspaardje
WillyWortel2 schreef: ↑06.06.2025 - 16:38
Het gaat mij om de post van Kawaman die met veronderstellingen komt die nergens op gebaseerd zijn en wat mij betreft smadelijk zijn voor de onfortuinlijke bestuurder die tijdens een afdaling in berg gebied zijn auto afremde door hem tegen de rotswand te drukken.
Lezen is ook een vak, WW2:
kawaman schreef: ↑06.06.2025 - 11:23
Ik zeg hierbij absoluut NIET dat ik het verhaal in twijfel trek, maar de leasemij en Volvo zullen vast wel eerder met zulk soort appeltjes geschild hebben.
kan mij de reactie van Leasemij en Volvo enigszins begrijpen al is dit voor de betrokkenen natuurlijk knap waardeloos.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 17:30
door Philken
Urbexpeditie schreef: ↑06.06.2025 - 16:06
Philken schreef: ↑06.06.2025 - 15:30
raspaardje schreef: ↑06.06.2025 - 10:16
Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?
Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
Ik vraag mIj werkelijk af wat dit te maken heeft met het onderwerp van TS....
is een antwoord op een vraag hier gesteld, meer moet je er niet achter zoeken....
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 17:34
door Rene64
Insinuaties en aannames zijn in een geval als dit zinloos.
Wat er is voorgevallen weet alleen TS en de getuigen.
Daar een hele discussie over starten is niet zinvol en naar TS, die enorm geschokken al zijn, zeker niet netjes.
Ik heb zelf aangegeven dat ik mij niet voor kan stellen dat een auto die 3 remsystemen heeft, de voetrem met in 2 delen circuits , ook met vol op de rem gaan staan totaal niets doet.
En dat de "handrem" lees parkeerrem,, die apart werkt met motoren op de achterwielen, ook niet werkt.
ALS dat allemaal niet heeft gewerkt dan is er zeker een punt van discussie.
Maar we weten dit niet.
En TS zal mogeijk door de schrik de handremknopp helemaal niet hebben ingedrukt.
Deze zaak is voor Volvo NL en de leasemaatschappij.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk bekend gaat worden.
Meer dan TS sterkte wensen kunnen we niet.
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 18:32
door OGA244
raspaardje schreef: ↑06.06.2025 - 10:16
Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?
Terug naar het remprobleem. Zowel de lm als Volvo pakken het incident aan alsof er niks aan de hand is. De reden? Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.
Ik denk dat het aan Karretje zelf is om de lm duidelijk te maken dat hij de auto wellicht niet meer terug wil wanneer Volvo geen duidelijkheid kan verschaffen tav de oorzaak. Maar ook dat is vooruitlopen op de zaak.
menig Lease maatschappij betaald niet wat voorgeschreven onderhoud kost, remmen en blokken? rij nog maar ff door, distributieriem? Hij gaat er toch binnenkort uit, doen we niet.. banden? 1.6 mm is het wettelijk minimum, wil je toch nieuwe? Zelf betalen
Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië
Geplaatst: 06.06.2025 - 18:52
door Fredhead
We raken steeds verder off-topic, voor nu gaat het topic op slot.
Zodra de topicstarter nieuws heeft vanuit Volvo, de leasemaatschappij of zelf inhoudelijk wil reageren kan hij mij of een van de andere moderators bericht sturen en dan halen we het topic weer van slot.