Pagina 9 van 13

Geplaatst: 03.03.2007 - 11:07
door Gast
ulrichm schreef:ik zou zeggen, bel maar naar radar: http://www.trosradar.nl/
Een idee wat RADAR zou moeten behandelen? Laat het ons weten!
U kunt ons ook via radar@tros.nl en per post bereiken:

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Vergeet niet uw telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent te vermelden!

U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343 (de Radarlijn is geopend op maandag van 19:00-22:00 uur en dinsdag van 14.00 uur tot 15.30 uur).

De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten.
Zal toch iemand moeten doen die het overkomen is! :wink:

Geplaatst: 03.03.2007 - 16:52
door arnoud
Aan de ene kant misschien niet zo'n gek idee, aan de andere kant heb ik een enorme hekel aan programma's als Radar en Kassa... Er triest niveau over het algemeen...

Geplaatst: 03.03.2007 - 23:01
door ulrichm
arnoud. schreef:Aan de ene kant misschien niet zo'n gek idee, aan de andere kant heb ik een enorme hekel aan programma's als Radar en Kassa... Er triest niveau over het algemeen...
daar geef ik je groot gelijk. ik heb er ook een hekel aan dat soort programma's, maar zo haal je de publiciteit met een gevaarlijk probleem. er zijn genoeg bestuurders die dit hebben moeten meemaken. vele hebben geluk gehad, jij helaas niet echt.

Geplaatst: 04.03.2007 - 23:24
door Kay01
Zo'n programma is wellicht een optie, al moet ik zeggen dat het ook niet mijn voorkeur heeft. ALS het zover komt, dan is dat pas alle andere mogelijkheden geprobeerd zijn. Eerst maar eens kijken wat ik met mijn advocaat kan bereiken.

Het probleem bij de V50 is inderdaad bij VolvoNL ook al bekend, dit had ik al van VolvoNL doorgekregen, en heb het eerder op het forum al vermeld.

Eens kijken hoe lang ze het nog blijven ontkennen bij de S60.

Geplaatst: 06.03.2007 - 11:01
door netone
ik vraag me af hoe vaak dit probleem zich nou voordoet en of dit een generiek probleem is van ' volvo' als merk zijnde.

Geplaatst: 06.03.2007 - 11:52
door Barry (Grillmeister)
Een kennis van mij met een gloednieuwe Jaguar had vorig jaar het zelfde, hij moest afremmen op de snelweg (in Belgie maar dat is niet terzake) voor een vrachtauto, auto reed op de cc, hij kon ook niet remmen en ging uiteindelijk 3 keer om zijn as voordat hij stilstond, de auto is naar een dealer afgevoerd en via Engeland terug genomen door de rover organisatie. Ze konden "niets"in het systeem (bc) van de auto vinden....

(hij rijd nu BMW zonder ooit nog zijn cc te gebruiken)

Geplaatst: 06.03.2007 - 12:10
door netone
mja het kan dus bij meerdere autos voorkomen zo te zien. Zelfs bij gloednieuwe of oude modellen. Ik heb in mij clio daar nooit last van gehad in ieder geval.

Ik wilde namelijk een C30 als lease maar kan wel zeggen dat zon verhaal best afschrikkend werkt :P

Geplaatst: 26.03.2007 - 23:46
door marsm104
Nog wat weer gehoord van deze zaak?

Geplaatst: 27.03.2007 - 13:56
door Kay01
Er is kort geleden een aschade expert van de verzekering langs gekomen.
Heeft fotos genomen van de vacuumpomp, en gaat bij dealers checken of het probleem van keiharde remmen (door defect in rembekrachtiger) vaker voorkomt. Dus er wordt aan gewerkt, maar het zal niet makkelijk worden.

Ik ga er in ieder geval alles aan doen.

Geplaatst: 27.03.2007 - 15:19
door NLMOU
Ben erg benieuwd, ga dit verhaal met veel interesse volgen.
Technisch gezien weet ik uit ervaring dat het zeer lastig kan zijn een incidenteel probleem te reproduceren. Dat is het eerste wat nodig is voor een analyse. Maar het feit dat je niet kunt aantonen dat er iets mis is gegaan is natuurlijk NOOIT een bewijs dat er niets mis was. Dat kun je eenvoudig weg nooit bewijzen (het omgekeerde natuurlijk wel).
Succes

Geplaatst: 27.03.2007 - 15:29
door IkeV70
Kay01 schreef:...en gaat bij dealers checken of het probleem van keiharde remmen (door defect in rembekrachtiger) vaker voorkomt...
Ben benieuwd of hier iets uitkomt

Geplaatst: 27.03.2007 - 15:42
door Kay01
Hij schijnt zo zijn eigen kanalen te hebben in de dealerwereld

Geplaatst: 27.03.2007 - 18:20
door Johan s60
Met al die veiligheids systemen zoals ABS en ASR, kost het toch nog teveel om een vacuum sensor te monteren!!!

Geplaatst: 02.04.2007 - 14:30
door Lezer
succes Kay01 !
ik blijf dit topic volgen, benieuwd hoe Volvo NL zal reageren...

Geplaatst: 12.04.2007 - 10:51
door Kay01
Heb onlangs bericht gekregen van de expert van de verzekering.
Conslusie is dat men niet kan vaststellen wat het probleem heeft veroorzaakt (uiteraard zoals verwacht) de remmen doen het nu goed (dus is het een moment opname geweest). Voor de verzekering dus niet voldoende om evt proces aan te spannen tegen VoloNL.

Van VolvoNL had ik als laatst nog een email gekregen met het "advies" om de remmen na te laten kijken bij de dealer. Goh, daar was ik zelf niet opgekomen.

Geplaatst: 12.04.2007 - 14:21
door IkeV70
Kay01 schreef: Conslusie is dat men niet kan vaststellen wat het probleem heeft veroorzaakt (uiteraard zoals verwacht) de remmen doen het nu goed (dus is het een moment opname geweest). Voor de verzekering dus voldoende om evt proces aan te spannen tegen VoloNL.
Dat volg ik niet helemaal, waarom is deze conclusie voldoende voor de verzekering om een proces aan te spannen tegen Volvo NL? Wat zou de eis dan zijn?

Geplaatst: 12.04.2007 - 16:24
door Kay01
Sorry "niet voldoende"

Geplaatst: 17.04.2007 - 01:07
door Battersea
Heb je uberhaupt nog iets gehoord van het "bureau" die je de laster brief heeft gestuurd? Ik heb deze topic echt met zeer grote verbazing zitten lezen (mijn mond is opengevallen en niet meer dichtgegaan)! De reactie van VolvoNL vind ik echt buiten alle proporties!! Wat een zielige vertoning van zo'n club, echt echt ECHT ongeloofelijk! Ik zit v/d week nog een docu te kijken op NGC over crashtests ed en daar komt Volvo echt in meer dan 70% van de genoemde items naar voren. Daar laten ze ook zien dat ze bij crashes all over the world (zogenaamd...?) in contact staan met allerlei meldkamers, zodat als er ook maar ergens een Volvo betrokken is bij een ongeluk, ze kunnen beslissen of dit door Volvo zelf bekeken moet worden. Sterker nog, als ze niet precies weten wat er aan de hand is, halen ze de desbetreffende auto zelfs naar Zweden om diepgaand onderzoek te doen naar het voorval...!

Dit allemaal gezien hebbende, was ik in het begin van de topic ook erg benieuwd wanneer je de melding zou krijgen van Volvo dat ze hem opgeroepen hadden. In ieder geval door VolvoNL!!! Zweden was eventueel de volgende stap geweest, als NL er niet uitgekomen was... Maar deze reactie is echt godgeklaagd! Sorry dat ik me wat laat gaan, maar dit had ik echt niet van zo'n op veiligheid gebouwd (imago...?) bedrijf verwacht.

Het ruikt echt naar; "als het kalf verdronken is, dempt men de put" verhaal... Er moeten eerst doden vallen voordat ze in gaan zien dat er iets aan gedaan moet worden. Dan nog is het maar de vraag of je "verhaal" dan gelooft wordt als je hem met deze problemen in een andere auto hebt geboord of een voetganger hebt doodgereden. Ook het feit dat ze het "probleem" kennen in de V50 is toch een gotspe dat ze deze niet terugroepen, of zeer uitvoerig onderzoek doen naar dit soort zaken en tot die tijd iedereen ten zeerste afraden de CC te gebruiken!

Ik heb Volvo altijd heerlijke rijders auto's gevonden (mijn ouders hebben er meerdere versleten) en een (zeer) veilige auto. Ik blijf ondanks dit verhaal ook zeker nog steeds op zoek naar een V70 D5, maar ben wel wat terughoudender geworden. Dit soort problemen en fouten kunnen altijd ontstaan natuurlijk, daar is het techniek en mechaniek voor. Maar om er dan op zo'n manier op te reageren, sorry hoor!

Eigenlijk zou dit topic het aloude (maar nog steeds mooie en tot de verbeelding sprekende) verhaal van de Engelse dame die in Frankrijk pech kreeg met een oude Rolls Royce als uitkomst moeten hebben. ;)

Geplaatst: 18.04.2007 - 23:53
door MentalFloss
Hmmmm als bestuurder van een S60 sinds 3 weken ben ik hier vanzelfsprekend wat minder happy mee. In het boekje van de S60 staat doodleuk als de bekrachtiger kaduuk is dat je 10x zo hard moet trappen. Maar als je met je volle kracht erop duwt en er gebeurt niks is dat natuurlijk levensgevaarlijk. Ik snap alleen de relatie met de Cruise Control niet zo. Een defect in de pomp zou toch altijd op kunnen treden?

Geplaatst: 30.11.2007 - 20:42
door 2x Hampus
Beste Kay01, Maxie en anderen,

De geschiedenis heeft zich herhaald. Gisteren had ik met mijn S60 D5 van 2003 met 181D op de teller geen vacuum meer in het systeem van de rembekrachting.

Gelukkig konden we (mijn vrouw, dochtertje van 2 en ik) bij het naderen van een rotonde met 70-80 km/h nog net het rijtje auto's ontwijken dat daar stond te wachten. Via de enige opening in de berm, tussen een lichtmast en een dikke boom, belandden we als eerste op de rotonde. Mede met behulp van de handrem kwamen volledig dwarsslippend uiteindelijk tot stilstand. Wonder boven wonder hebben we hierbij geen enkele andere verkeersdeelnemer of een obstakel in de berm geraakt.

In eerste instantie is mijn vraag; klopt het dat de vacuumpomp vervangen dient te worden en niet de rembekrachtiging? Een dealer adviseert de vacuumpomp een andere dealer meent dat het de rembekrachter zelf is.

Alvast bedankt.

Groet, Hampus