Korting op onderdelen is altijd fijn :razz:mightyspawn schreef:Deze klus ga ik binnenkort ook doen op mijn 740 GLE van 1985, gelukkig heeft die pas 108.000 gelopen. Heb 2 veerpoten kunnen bemachtigen, maar weet nog niet of ik ze ga gebruiken. De huidige zijn roestvrij en in perfecte stat door de geweldige tectyl behandelingen die ze in Zweden geven aan de auto's. Moet daar ook wel met al die pekel, vooral in het Zuiden.
Ik doe ook meteen alle rubbers vervangen door PU bussen, klein extra werkje en bij mij zijn de rubbers echt tot op het bot versleten.
Gelukkig heb ik 60% korting op alle auto onderdelen bij een kennis, dus de duurdere remschijf met wielnaaf is verwaarloosbaar. Enige is wel dat ze steeds moeilijker leverbaar zijn. ATE maakt ze bijvoorbeeld al niet meer. Maar Brembo gelukkig nog wel.
Al met al heeft deze vervanging me zo'n 110 euro per kant gekost.
22,50 voor remblokken (45 voor een setje), 38 voor een remschijf, 37,50 voor de veerpoten.
Daarnaast nog een spuitbus primer, een spuitbus tektiel en wat vet.
Wel was het aanpassen en ontroesten van de ankerplaten wat meer werk.
Hoe we dat precies gingen oplossen wisten we ook pas toen het los was.
Maar nieuwe bij de dealer zijn duur, dus was het toch lonend deze op te lappen.
En voor dat geld heb ik dan wel weer de schokdempers en de remmen in orde, lagers gesmeerd en alles weer in de tektiel