Hallo, ik ben nieuw op dit forum als gebruiker maar ik lees het al een tijdje.
Al vanaf mijn 10e wilde ik "later" een Volvo. Nu ben ik 30 en is "later" eindelijk aangebroken.
Mijn huidige auto wordt te duur voor de APK en dat is gelijk een goede reden om over te stappen.
Nu heb ik een blauwe Volvo 740 (sedan, 2.3 op LPG en uit 1986) op het oog omdat ik ze uit die tijd nog steeds het mooist vind. Bovendien was ik toen 10

Kilometerstand is 260.000.
Volgens de verkoper ziet hij er rondom netjes uit maar dat mag natuurlijk niet teveel zand in de ogen strooien.
Er komt een nieuwe APK op. De vraagprijs is 950 euro.
Foto van de auto uit de advertentie:

Nu zullen er vermoedelijk wel wat kosten komen maar dat is te verwachten. Is het een ramp als zo'n auto 5,5 jaar (gestald) stilstaat? (LPG installatie, banden, distributie, etc)? Zijn er standaard dingetjes om op te letten? Is er schade als zo'n riem knapt (bij mijn Toyota 1.6 16v die ik ooit had was het non-interference).
Ik neem overigens mijn oom mee; hij heeft ervaring met oude Volkswagens en LPG. Beter dan niets toch?

Leuk is dat ik nog een originele, ongekreukte 740 folder uit 1986 heb en een accessoires folder uit 1985 met prijzen erbij!
Aanvulling 8 september 2008: