Pagina 10 van 18
Geplaatst: 17.03.2008 - 22:56
door HSRN850
V480-S60 schreef:jos244245 schreef:volvorider schreef:
Ja, dat verwondert mij ook altijd.....
Da's niet vreemd...dat heet een HANDELAAR

Dat is wel vreemd. Een (bonafide) handelaar (Carlo, Smeekens, Paashuis) zet de auto pas op kenteken zodra de auto verkocht wordt.
Volgens mij zijn er ook veel liefhebbers die wel eens een 240 importeren, hem kentekenen, en meteen weer verkopen, maar in de tussentijd zelf ook gebruiken. Wanneer de auto verkocht is, nogmaals hetzelfde. Hierbij wordt er niet grootschalig gewerkt, en niet voor massa's winst, maar ook een beetje uit hobby.
Ik moet bekennen dat ik dit bij Volvo's nog nooit van dichtbij heb gezien, maar wel bij andere voertuigen.
Geplaatst: 24.03.2008 - 11:57
door Stinky
ook leuk:
265 uit 1977 voor 7500,-
Geplaatst: 24.03.2008 - 12:25
door v164
2.7 is niet het meest betrouwbare Volvo blok. Veder mist er in ieder geval een spiegel en vind ik 7500 niet weinig, tenzij de wagen verder wél goed is misschien.
Geplaatst: 24.03.2008 - 13:30
door geestschrijver
Het is wel een heel mooie uitvoering.
Geplaatst: 24.03.2008 - 15:29
door pomoek
hmm, hondje op de foto, (waarom doen mensen dat? Bij mij gaat dan het hondelucht-alarm rinkelen, ik ga toch ook geen auto verkopen met een foto van een rokende sigaar in de asbak?) en ontbrekende spiegel. Verder de veelzeggende tekst:
"Technisch een goede auto". Zie geen opmerkingen over roest, bij een auto van 30 jaar oud is het volgens mij onmogelijk dat er geen roest op zit tenzij de auto fanatiek is onderhouden. Maar dat zou ik nu juist wél vermelden in de advertentie. Maar het leer ziet er inderdaad mooi uit. Ik zou er niet meer dan 3500 voor over hebben, maar wellicht dat anderen er een andere mening op na houden. Een super polar uit '93 doet qua prijs ongeveer hetzelfde volgens mij...
Geplaatst: 24.03.2008 - 16:23
door Stinky
Een super polar uit '93 doet qua prijs ongeveer hetzelfde volgens mij...
Dat klopt precies, hoewel ik er steeds meer zie komen van zo rond de 9500,-
(de vraagprijs dan eej)
Maar een 265 is belastingvrij. En heeft -zo mogelijk- nog meer uitstraling.
Ook meer roest, onderhoud nodig en verbruik, dat dan weer wel.
Nee, no worries, het wordt een 240 Polar, al dan niet Super.
En ik kan al in Juni afscheid gaan nemen van de Duitsert!

Geplaatst: 24.03.2008 - 16:37
door volvorider
Alleen gek waarom iemand deze 265 nu al weg doet. Pas sinds 10 mei 2007 op naam van huidige eigenaar......
Geplaatst: 03.04.2008 - 23:41
door Stinky
Nog 2 maanden voor aanschaf. In juni moet het gebeuren.
Ik heb een zwak moment. Ik heb een vraag.
- In aanschaf zijn 740's en 940's dermate goedkoper dan 240's dat de
meerkosten van verbruik en RDW relatief in het niet vallen
- Ik lees veel berichten van oud 240 rijders die overstapten naar 740 en
940 die gelukkig werden van het comfort en luxe
Waarom zou ik toch moeten gaan voor een 240? Ik heb langdurende
overtuiging nodig. Bij voorkeur van mensen die alle types hebben
gereden. Ik heb slechts 1 kort proefritje met een 240 gedaan en kan
niet vergelijken. Please be gentle with me.
Geplaatst: 04.04.2008 - 00:08
door HSRN850
Stinky schreef:Nog 2 maanden voor aanschaf. In juni moet het gebeuren.
Ik heb een zwak moment. Ik heb een vraag.
- In aanschaf zijn 740's en 940's dermate goedkoper dan 240's dat de
meerkosten van verbruik en RDW relatief in het niet vallen
- Ik lees veel berichten van oud 240 rijders die overstapten naar 740 en
940 die gelukkig werden van het comfort en luxe
Waarom zou ik toch moeten gaan voor een 240? Ik heb langdurende
overtuiging nodig. Bij voorkeur van mensen die alle types hebben
gereden. Ik heb slechts 1 kort proefritje met een 240 gedaan en kan
niet vergelijken. Please be gentle with me.
Mja, moeilijk. De 740's en 940's hebben inderdaad wat meer te bieden qua comfort en luxe (ik denk vooral de 940), maar toch zou ik niet daarom kiezen voor zo'n model. Ik vind persoonlijk een 240 veel stijlvoller en echt klassieker Volvo. Maar dat verschilt natuurlijk meer per persoon. Ga vooral op je gevoel af. Voor het prijsverschil hoef je het denk ik ook niet te doen.
Als je maar zorgt dat je er één koopt, die technisch gewoon in orde is en hard is.
Ik kwam deze 240 nog tegen:
http://www.autovantilburg.nl/245-2.3-PO ... te-92.html
Volgens mij is hij niet duur. Maar ik vind het bij 240's altijd moeilijk inschatten. Misschien is hij goedkoper omdat hij 3 ton heeft gelopen. Hij heeft wel airco...
Ik moet er volgende week naartoe, kan wel eens kijken...
Geplaatst: 04.04.2008 - 00:21
door Stinky
oei! die is idd niet duur. automaat, airco, lelijke kleur.
maar, alstie roestvrij en hard is, dan is het zeker een optie.
wil je kijken? ben zeer benieuwd! volgens mij staat 50% van alle
240's die te koop zijn iets ten oosten van E'hoven...
Geplaatst: 04.04.2008 - 00:47
door HSRN850
Stinky schreef:
wil je kijken? ben zeer benieuwd! volgens mij staat 50% van alle
240's die te koop zijn iets ten oosten van E'hoven...
Moet er de 10e heen voor een APKtje. Als ik tijd heb en kom er eerder langs, kan ik er misschien eerder even stoppen, anders kijk ik er de 10e naar.
Geplaatst: 04.04.2008 - 08:12
door geestschrijver
Tja, het is wat HSRN850 zegt: de 240 is klassieker dan de 940, meer "cult", en daarom duurder. En ouderwetser. Ik heb toch wel sterk de indruk dat jij als een blok bent gevallen voor de 240, Jan. Dan moet je er toch op zijn minst een hebben gehad. Kan je daarna altijd nog naar de 940. Wat je dan denk ik niet moet doen is nu al proefrijden in een 940. Dat lijkt me gevaarlijk. Want dat zo'n 940 beter rijdt, daar hoeven we niet aan te twijfelen. Ik heb nog nooit in een andere Volvo gereden dan de 240 (en dan tel ik die 460 die ik een blauwe maandag in bruikleen heb gehad natuurlijk niet mee) en dat wil ik voorlopig zo houden.
Als 240-rijder kan ik alleen maar zeggen: ik rijd niet alleen met plezier in mijn Volvo, ik kijk er ook met plezier naar. Dat zou ik nog steeds doen als ik hierna een 940 zou kopen. Maar wel minder. (Al was het maar omdat die misschien wel witte knippers heeft...)
Geplaatst: 04.04.2008 - 08:37
door geestschrijver
HSRN850 schreef: Hij heeft wel airco...
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft deze
geen airco.
Geplaatst: 04.04.2008 - 09:14
door Stinky
middelste knopje op de console

Geplaatst: 04.04.2008 - 09:23
door geestschrijver
Is dat origineel? Bij mij ziet het er heel anders uit.
Geplaatst: 04.04.2008 - 09:27
door Stinky
Er zijn twee soorten, allebei van Volvo zelf. De airco in deze is een 'accessoire',
later bijgeplaatst maar wel origineel. Ik zoek een beter plaatje maar kan even niet vinden.
Geplaatst: 04.04.2008 - 09:33
door geestschrijver
Ja, nee, dan heb ik niks gezegd.
Geplaatst: 04.04.2008 - 10:54
door HSRN850
Stinky schreef:Er zijn twee soorten, allebei van Volvo zelf. De airco in deze is een 'accessoire',
later bijgeplaatst maar wel origineel. Ik zoek een beter plaatje maar kan even niet vinden.
Deze kennis heb ik allemaal niet van een 240. Het staat gewoon in de advertentie beschreven

Geplaatst: 05.04.2008 - 00:17
door pomoek
Ik dacht dat de techniek van de 940 grotendeels op de 240 was gebasseerd? Maar dat weet ik niet zeker. Waarom stoot je dan niet meteen door naar een 850? Klopt overigens van de airco. Ik kan alleen die ronde knp naast de aircoknop niet plaatsen.
Geplaatst: 05.04.2008 - 00:29
door Stinky
Als ik niet zou tillen aan een airco, werd het leven een stuk makkelijker.
Bij paashuis staat nu een belastingvrije te koop, een GLi
Voor wat ik aan RDW bespaar, kan ik 275 km/maand rijden.
(141,-/kw - 1 op 9 - 1,543/l) Woon-werk = 12km. 24 per
dag = 120km per week. 2 weken per maand 'gratis' rijden
als ik een 240 van voor 1983 koop en niet perse airco hoef.
Twijfel twijfel
