(ik heb eerst een beetje gelezen, niet alles)
Over 8 maanden moet ik mijn lease auto inleveren
(reorganisatie/bezuinigingen bij de baas) en dat heeft zo z'n nadelen,
maar ook voordelen. Ik mag nu zelf weten waar ik in ga rijden en hoef
niet meer verplicht in een VW Golf. (overigens met plezier want ze rijden
prima maar natuurlijk totaal geen uitstraling) Vanwege de reorganistatie
hoef ik niet meer het hele land door, maar is mijn werk straks 14 km van
m'n huis. Ik wil de auto wel dagelijks gebruiken (ja fietsen kan ook maar
ja..) en dat is dan 4x per week heen en weer = ongeveer 5600 km. Tel
daarbij vakantie en ritjes naar schoonmoeder dan kom ik hoop ik niet
hoger uit dan 10.000 km per jaar. Ik ben niet technisch en zal zelf niets
aan de auto kunnen doen behalve wassen en poetsen. Ik kan de auto
niet stallen. Ik heb vrouw en kind en 1 onderweg.
Nu ben ik tamelijk verliefd op de 240 Polar station. Een rode. Ik zie er
ook een heleboel te koop staan. Van mijn baas 'krijg' ik zomaar 8000,-
voor aanschaf vervangend vervoer. Ik hoop dat ik daar een goed
exemplaar voor kan vinden. De lease-bijtelling die ik niet meer betaal
dekt hoop ik een beetje de belasting/verzekering/beurten. De
benzinekosten neem ik maar voor lief. Ik ben nu hele dagen bezig om
een mooie auto te vinden. Er is best veel keus. Bijvoorbeeld:

Als ik zoiets zou kopen (ik doe het nu nog niet) dan heb ik nog flink geld
over voor benzine en vanalles wat er mis mee is/gaat. Deze heeft net als
vele anderen bijna 300.000km gelopen. Vaak lees ik dat, mits goed
onderhouden, ze met redelijk gemak 5 of 600.000 halen.
Ik heb wat vragen:
- Wie heeft er een 240 estate (van na 1983) en kan me vertellen hoeveel dat ongeveer kost om rijdend te houden?
- Wie zegt tegen mij: "Doe het niet, en wel hierom:" ?
- Wie zegt me dat ik met een 240 een goede kans heb minstens 3 jaar vol plezier te rijden tegen redelijke kosten?
Tot zover
